Autor Tema: Superb 3, prsten za centriranje felni  (Pročitano 3114 puta)

0 članova i 2 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže HoochieManZapočeo temu

Superb 3, prsten za centriranje felni
« poslato: 30. Jan, 2020. 22:09 »
Hoću da podelim iskustvo koje sam imao sa nefabričkim felnama, i problemom prstena za centriranje točka.

Auto je Superb 3, 2019 godište, 190 4x4..
Kupio sam set felne i gume, kao zimski komplet, 17-ice. Sve novo, felne Momo.
Računam, ovo je kvalitetna felna, po ceni tamo gde treba da bude. Prodavac je relativno renomiran, predlaže felnu po Momo katalogu, tvrdi da se uklapa za Superba.

Sada počinje razrada ove priče...
Centralna rupa felne je veća, što nisam znao (niti smatram da je trebalo da znam). Posle učim da se većina aftermarket felni i radi sa većom rupom, i to se rešava prstenovima-adapterima.
Prstenovi-adapteri se ubaciju u samo "srce" felne, i služe da centralnu rupu bukvalno smanje na dimenziju glavčine točka. Tako, kada se točak stavi, on tesno leži na prstenu na glavčini, i sve je "u nuli" i spremno za šrafljenje.
U servisu prodavca su to i uradili.

Na prvoj vožnji preko 80km/h, počinju da se osećaju vibracije, na 100 km/h se ceo auto ozbiljno trese (ne samo volan kao kada je nebalansiran točak, već ceo auto).
Do tada sam vozio na fabričkim 19-cama, i navikao da je potpuno miran na bukvalno svakoj brzini.

Naime, ispostavlja se da prsten-adapter ne "hvata" glavčinu lepo, već malo radi, oko milimetar. Ovaj milimetar ima za posledicu da točak ne može da se centrira lepo, već radi kao ekscentar, i eto opšte žurke i treskanja auta.
Tri nova seta prstenova su naručena i probana.
Ispostavlja se da glavčina ima "zub" na svom kraju, koji je dimenzije 57,1, i ka točku se glavčina sužava. Prsten širine 57.1 spada sa ovog zuba i upada u uži deo i tu "pliva" za oko milimetar, što znači kao da ga i nema.

Nakon toga smo se dogovorili da se zamene felne.
Montirane su druge felne sa otvorom 57.1, i eto sreće, sve je kako treba.

Možda će ova priča nekom koristiti, ne može da škodi...




  • Vozi: Superb 2.0 190ks 4x4

Na mreži Buca Skoda Mladenovac

Odg: Superb 3, prsten za centriranje felni
« Odgovor #1 poslato: 30. Jan, 2020. 23:41 »
Nisu dobri adapteri .

Meni su audi felne sa centralnom 66 i adapteri uzeti preko na 57 , ne trese na 250 .
  • Vozi: Octavia 1.9 tdi 90 + ČIP 125KS !

Van mreže vnov

Odg: Superb 3, prsten za centriranje felni
« Odgovor #2 poslato: 31. Jan, 2020. 07:33 »
Hoću da podelim iskustvo koje sam imao sa nefabričkim felnama, i problemom prstena za centriranje točka.

Auto je Superb 3, 2019 godište, 190 4x4..
Kupio sam set felne i gume, kao zimski komplet, 17-ice. Sve novo, felne Momo.
Računam, ovo je kvalitetna felna, po ceni tamo gde treba da bude. Prodavac je relativno renomiran, predlaže felnu po Momo katalogu, tvrdi da se uklapa za Superba.

Sada počinje razrada ove priče...
Centralna rupa felne je veća, što nisam znao (niti smatram da je trebalo da znam). Posle učim da se većina aftermarket felni i radi sa većom rupom, i to se rešava prstenovima-adapterima.
Prstenovi-adapteri se ubaciju u samo "srce" felne, i služe da centralnu rupu bukvalno smanje na dimenziju glavčine točka. Tako, kada se točak stavi, on tesno leži na prstenu na glavčini, i sve je "u nuli" i spremno za šrafljenje.
U servisu prodavca su to i uradili.

Na prvoj vožnji preko 80km/h, počinju da se osećaju vibracije, na 100 km/h se ceo auto ozbiljno trese (ne samo volan kao kada je nebalansiran točak, već ceo auto).
Do tada sam vozio na fabričkim 19-cama, i navikao da je potpuno miran na bukvalno svakoj brzini.

Naime, ispostavlja se da prsten-adapter ne "hvata" glavčinu lepo, već malo radi, oko milimetar. Ovaj milimetar ima za posledicu da točak ne može da se centrira lepo, već radi kao ekscentar, i eto opšte žurke i treskanja auta.
Tri nova seta prstenova su naručena i probana.
Ispostavlja se da glavčina ima "zub" na svom kraju, koji je dimenzije 57,1, i ka točku se glavčina sužava. Prsten širine 57.1 spada sa ovog zuba i upada u uži deo i tu "pliva" za oko milimetar, što znači kao da ga i nema.

Nakon toga smo se dogovorili da se zamene felne.
Montirane su druge felne sa otvorom 57.1, i eto sreće, sve je kako treba.

Možda će ova priča nekom koristiti, ne može da škodi...
Kolega sa posla je imao identičan problem, kupio je novog Kodijaka u AČ i oni mu preporučuju firmu iz Novog Sada od kojih preko njih uzima zimski set Momo felni 17 sa Michelin gumama.Ta firma šalje felne u AČ i kod njih mu montiraju zimski set i izlazak na auto put pri brzinama oko 130km počinju vibracije koje naravno nisu bile na letnjem fabričkom setu.Vraća se u AČ i ponovo mu balansiraju felne i opet ista priča, onda ga šalju u euro gumu sa njima saradjuje ta firma iz Novog Sada što mu je prodala zimski set i oni ga mažu g..... da hoće to do guma dok malo nelegnu =)).I naravno ništa nije leglo ponovo kod njih i onda su provalili da je taj plastični centralni prsten bio kontra okrenut i sad mu je sve ok.
  • Vozi: KAROQ FL, Ex KODIAQ, Ex Octavia A5 FL 1.4TSI ELEGANCE + RS LOOK

Van mreže zoranius

Odg: Superb 3, prsten za centriranje felni
« Odgovor #3 poslato: 31. Jan, 2020. 10:06 »
Mislim da ovo nije pravilo. U istoj (pretpostavljam) firmi sam uzeo za zimski set Momo 17" felne i sa njima su dosli adapteri. Do sada nisam primetio bilo kakvo podrhtavanje ili nešto slično a nije da ga nisam gazio po auto putu i preko 170km/h.
  • Vozi: Superb 2.0TDI Ambition +

Van mreže vnov

Odg: Superb 3, prsten za centriranje felni
« Odgovor #4 poslato: 31. Jan, 2020. 10:57 »
Verovatno su tebi adaptere odmah pravilno postavili to nije neka nauka ja sam na par felni koristio te adaptere i nikad nisam imao problema.Mada mi nije jasno kako su mogli da ih okrenu obično je konusan prihvat na felni i samo postoji jedna mogućnost montiranja.
  • Vozi: KAROQ FL, Ex KODIAQ, Ex Octavia A5 FL 1.4TSI ELEGANCE + RS LOOK

Van mreže -nebojsa-

Odg: Superb 3, prsten za centriranje felni
« Odgovor #5 poslato: 02. Feb, 2020. 13:34 »
Nije do felni.
Ja sam imao 17" Momo Revenge, 7x17; centralna rupa 66.
Stavljeni prstenovi, i OBAVEZNO drugi brezoni - konus VW brezona i Momo felni nije isti.
Nista nije treslo za 3 godine, ni sa Tigar ni sa Pirelli gumama.
Doduse tockove montiram ja, ciscenje glavcine, bakarna mast i moment kljuc obavezno.
Sa druge strane na firminom Camry-ju su te iste Momo felne+prstenovi+Momo navrtke i ne trese nista ni na 190 km/h (ne moze vise  :) )
Dakle ili je do neadekvatnih brezona, ili prstenova, ili lose montaze i balansiranja guma.
Drugo, iz iskustva sa pomenutom firmom koja prodaje Momo, nijhov set tockova je bez srafova; to se dodatno kupuje; ali ih ja obavezno porucujem jer konusi nisu isti, cesto ni duzina brezona. Mozda je problem upravo u tome, lose naleganje brezona na felnu (mala kontaktna povrsina, vibracije, odvijanje brezona...teoretski).
  • Vozi: Škoda Octavia 3 Combi 1,2 TSI 6B 2013.

Van mreže Alex71

Odg: Superb 3, prsten za centriranje felni
« Odgovor #6 poslato: 02. Feb, 2020. 16:00 »
Sve u svemu potencijalna zajebancija sa felnama a bez ikakve potrebe. Kada sam svojevremeno razmatrao aftermarket alu felne za zimski set , ne malo sam nasao prituzbi po forumima na te zajebancije sa prstenovima (cime god). I ono a sta ako ga izgubim negde, (jos jedna stvar oko koje moram da se opterecujem). Sa fabrickim felnama stvarno nikakve zajebancije nema. Kvalitetne aftermarket felne uopste nisu dzabe, tako da ...
  • Vozi: Superb 2.0 TDI MY2019

Van mreže kosta

Odg: Superb 3, prsten za centriranje felni
« Odgovor #7 poslato: 18. Apr, 2021. 22:33 »
Naleteo na isti problem sa Octaviom A7 2015. Uzeo Alu Momo 16-ice, prodavac poslao i prstenove. Namontirao i preko 100 trese volan i malo sedište.
Odem ovaj put baš tamo gde sam uzeo felne, kaže majstor tamo škode imaju taj zub na glavčini pa malo udubljenje i tu prsten ima lufta. Stavili mi 3 kruga izolir trake oko tog udubljenja, na taj način je sada fiksiran prsten i rekli da probam. Kažu tako su radili već par puta i bilo je ok.

Istina, deluje dobro sada ali mi ovaj deo sa trakom ne uliva poverenje.

@HoochieMan rešenje baš felna sa tim otvorom koja bi se koristila bez prstena?

Van mreže lonely_wolf

Odg: Superb 3, prsten za centriranje felni
« Odgovor #8 poslato: 19. Apr, 2021. 12:54 »
U naravi centralna rupa treba da odgovara glavčini radi lakšeg postavljanja samog točka, ali ona ne centrira točak, tu funkciju obavljaju šarafi.
Tako da je teoretski moguce postaviti tocak sa vecom centralnom rupom od izbocine na glavčini i bez adaptera, ali bi to u praksi bilo malo teže i bezpotreban gubitak vremena. Bez obzira da li su felge orginalne ili ne, sa adapterima ili bez, šarafe na tockovima treba postavljati po pravilu tj. sve šarafe lagano rukom zavrnuti do kraja, a zatim u zavisnosti od broja rupa dotegnuti dijagonalno ili u zvijezdu naravno vodeci racuna da se svaki šaraf približno jednakom silom dotegne.
Ukoloko se uzimaju aftermarket felge obavezno provjeriti oblik rupe za šaraf, da li je konkavan ili konusan (to je kolega #-nebojsa- par postova prije mene objasnio) i za iste uzeti odgovarajuce šarafe i po obliku i po dužini.

  • Vozi: Superb_3 FL Style+ 1.5TSI MT6

Van mreže sasaksminic

Odg: Superb 3, prsten za centriranje felni
« Odgovor #9 poslato: 21. Apr, 2024. 18:56 »
ne lezi felna na centralnoj rupi
  • Vozi: skoda super b

Na mreži Bingodalton

Odg: Superb 3, prsten za centriranje felni
« Odgovor #10 poslato: 21. Apr, 2024. 21:51 »
Vecita diskusija da li je centralna rupa tu samo da bi se tocak centrirao i pritegao srafovima ili zaista nosi tezinu.
Svakako, bez prstena ne valja.



Pretraga foruma [Google]