ŠKODA Fabia > FABIA 2007-2014

Fabia MK2 1.2 51KW i 1.4 63KW Iskustva +plin +TNG

(1/42) > >>

shuxx:
Znam da ima dosta tema pojedinačnih koji opisuju ova dva motora, ali ako nije problem stavio bih ovu temu kao jedinstvenu za dva po meni najčešća benzinska motora u Fabijama. Ono što bih voleo da se objedini, su karakteristike, troškovi održavanja, i mišljenje korisnika o ovim motorima.

Tema je za fabiju II, od 2008 god pa na dalje....


Lično sam zbunjen sa 1.4 motorima, i njihovim snagama, kao i da li imaju lanac ili kajš....

tako da ko zna, neka napiše o ovim motorima kao karakteristike tako i održavanje, potrošnju, prednosti i mane....

od jednog preprodavca, sam čuo da mu dolazi kupac, taksista koji samo traži 1.4 motor, ugrađuje TNG, i vozi dok može...a zapravo puno prelazi...dok ovde na forumu...ide da je taj motor ne podnosi dobro TNG

drmika:
Posedujem 1.4 63kw bxw vec godinu dana prešao 20k km, upocetku sam sipao na NIS i potrosnja stalno varirala, nakon toga presao na lukoil i sad oko 5.7l. 40 % grad - 60% među. Na auto putu pri 120 oko 6.5l na 130+ 7l. Ja pretezno vozim u niskim obrtajima, oce da povuce iz svake, druga brzina mu je neki problem, ali naviknes se pa ga prva druga ne spustas nisko. U obrtajima je zivahna. U istu sam hteo ugraditi plin prosle godine, ali forum i par majstora nisu mi dali preporuku, plus drugar i kolege u firmi voze i benzina malo, ali plina puno. Međutim da sam ga ugradio prošle do sad bih ga oplatio, logicno trosi malo pa i otplata duze traje. Iz Zavolija tvrde da nece trositi vise od 15% preko benzina, skoro su me dobili al oko 70k komplet.
sto se servisa tiče 1.4 63kw ima zupcasti set, fabrika je propisala 120k, pa je nakon toga to nesto supustano, greje se kais između bregastih. Ovo su cene delova od neki dan: veliki:
set zupcenja SKF 8600 din, INA 6500 din
vodena pumpa SKF 3600, KWP 2700, HEPU 3800
pk kais 6pk1078 CONTITECH 1000
spaner pk kaisa SKF 4500, INA 4200
mali:
filteri WIX/FILTRON
za ulje 450
vazduh 700
gorivo 1300
kabina 500, sa aktivnim ugljem 1000 + ulje.
Od zamene do zamene sam od max do min na ulju. A leti ima problem da pali iz druge povremeno kad stoji na suncu ili je ne vozis par dana.

shuxx:
hvala za cene setova, nisi rekao na kojoj si kilometraži, nov auto ili polovan...vidim da troši ulje, mada to nije neka količina...

moje iskustvo kaže, da nam je TNG u evropskom kvalitetu možda bi i  bilo 15% više od BMBa, ali s obzirom da nije ( kao i nijedan drugi naftni derivat) onda je 30%.... sve ovo bazirano na sopstvenoj evidenciji i 140 000km na TNG

ok, sad videh spritmonitor....

moja matematika bi ovako izgledala, investicija 70 000, mada mislim da može niže ( AC Stag + Tomaseto+Valtek), na BMB - 5,7L x 146din= 832din/100km, a sa TNG 5,7x1,3 (30%)x76 + 0,5x146L BMB=636din, tj cca 35000 km i isplatio si investiciju

shuxx:
Baš sam pitao mog bivšeg majstora za TNG, kaže da za AC stag tomaseto valtek kombinaciju da je oko 350eur, atest je do 100eur. Tako da se sve završava sa cca 450eur.... otplata za cca 30 000km.... godinu  i po vožnje.... ostatak.... čista ušteda.....za neke servise i registraciju

nema jeftinije vožnje od TNGa, naravno... uz dobrog majstora i delove.....

shuxx:
na PP sam observera pitao o iskustvu sa 1.4, s obzirom da koristi kao službenu, i ovo je odgovor...

Pa ovako...
Rec je o 1.4 Fabiji 2 sa 85 KS (ako se ne varam, za 6 godina nikad nisam pogledao u saobracajnu :)) sa TNG. Potrosnja prema bord kompu je oko 8 litara, dominira autoput sa brzinama oko 135 km/h (140 po brzinomeru).
Moze se reci da vozim prilicno dinamicno jer od NS do BG stignem za tacno 1h (treba stici i uteci, na posao...).
Osim zamerki na katastrofalan kvalitet TNG (ovo mi je treca Fabija, na svakoj su menjane gasne dizne na tacno 110.000 km) nemam drugih zapazanja. Auto lepo vuce (mora se znati sa menjacem - ovima sto samo znaju da potope gas nijedan auto nece biti dovoljno snazan).

Ako mislis da ovo moze da doprinese temi - slobodno iskopiraj tekst tamo.
Pozdrav i pitaj sve sta te jos zanima.

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

Idi na punu verziju