Jos pre par meseci primetio sam da mi zadnja brizgaljka ne radi kako treba. Umesto da prska, voda je curela, slivala se. Po obicaju, nisam mnogo obracao paznju, misleci da je negde ili prljavstina ili da pumpa vise nema snagu da pogura tecnost.
Dok pre 2-3 nedelje nisam aktivirao prskalicu, pumpica zuji, ali na staklu ni traga od tecnosti.
I tako danas dok rominja dosadna kisica ja dobijem napad i izadjem da rasturam kola i trazim gde je problem. Naravno, prvo sam probistrio nekoliko foruma da vidim gde je nejcesce uzrok. Kod sedan verzije problem uglavnom nastaje na samom brisacu (u koji je prakticno inkorporirana brizgaljka). Nakupi se prljavstina i jednostavno zacepi ulaz u samu mlaznicu.
E sad, i kod sedan i kod karavan verzije problem moze da bude na jos jednom mestu. Naime kada se otvori gepek, sa leve strane ispod tapacirunga, u blizini modula za parking senzore, a u neposrednoj blizini dva konektora elektroinstalacije, nalazi se spoj dve cevi koje vode tecnost za zadnju soferku. Posto je tu spoj, desava se da se cevi raskace i eto problema.
No da krenemo sa slikama i procedurom.
Kao sto sam rekao, radi se o levoj strani gepeka
Da bi uklonili tapacirung treba prvo ukloniti i sve plastike koje ga okruzuju, a pocinje se sa srednjom lajsnom koja prekriva kuku brave
Uklonite deo keder gume gepek vrata, koji naleze na srednju i bocnu lajsnu.
Podignete pod (poklopac rezervnog tocka) izvadite rezervni tocak da ne smeta
I najbolje gedoricom br10 odvrnete 3 matice koje drze ovu lajsnu (pozicije obelezene crvenim kruznicama)
Podignete je pazljivo na gore, jer na sebi ima 6 zabica.
Sledeci korak je lajsna koja ide uz vrata. U donjoj poziciji je samo sraf sa torex glavom, dok je u gornjoj poziciji tzv kuka. Sa kuke prvo treba ukloniti ukrasni poklopac da bi se moglo prici srafu koji je opet sa torex glavom. Vec smo navikli da su kod skode svi srafovi torexi te cu ih nadalje tretirati samo kao srafove.
Zatim uklanjamo gornju crnu plastiku na kojoj stoji i po kojoj klizi roletna-poklopac gepeka.
Ovde imate 4 srafa.
Evo prva dva. Crvenom je obelezen sraf sa glavom t20 dok je zelenom obelezen sraf koji se nalazi iza kuke i on je t35
Treci sraf je pored gepek vrata. Slikano iz gepeka
Za cetvri sraf potrebno je preklopiti levu stranu zadnjeg sedista i ukloniti onaj deo sedista koji ostaje kada sediste preklopite. Jednostavno se skida, kad preklopite sediste sve ce vam biti jasno. Slikano iz kabine
I eto i cetvrtog srafa
Nakon toga skinete plastiku i otalo je samo da se ukloni tapacir.
Ovde vec ima malo vise srafova ali svi su obelezeni na slici. Tri desna su opet sakriveni u kukama pa treba skinuti maskice.
I kad sve to uklonimo, ako je problem u ovom delu, imacemo pred sobom ovakvu ili slicnu sliku
Plava boja je tecnost za brisace i tragovi tecnosti.
Postoji odvod ali je naravno bio zacepljen.
Gurnem srafciger unutra i tecnost odeeeeeee.
Ne vidi se bas najbolje, ali crevo sa muskim delom konektora je ostalo u zabici, dok se deo creva sa zenskim konektorom svukao.
Evo i slike oba konektora
Spojeni kako i treba da bude
Dodatno sam spoj omotao daktejpom za svaki slucaj i vratio ih u leziste.
Montaza naravno obrnutim redosledom
Ne moram da pisem da brizgaljka sad kida kako radi