skodaforum.RS
OSTALI FORUMI => Auto Moto Forum => Temu započeo: -nebojsa- 01. Apr, 2020. 11:04
-
Dobro jutro.
Da iskoristim visak vremena da ukratko predstavim "novi" automobil:
Golf 6 1,4 TSI 122ks 2010. god.
Posle prodaje Octavije krajem prosle godine ispostavilo se da sam se mozda i za**bo :)
Naime prodaju i nisam bas planirao, ali kad je vec prilika bila dobra auto je prodat. Neko nepisano pravilo je da se prvi ozbiljan kupac ne odbija pa je tako i bilo.
Plan nakon toga je bio kupiti nesto par godina mladje, pristojnog stanja sa ispod 200000 km; za priblizan novac.
I tu pocinju glavobolje: potvrdilo se da nije lako kupiti polovan automobil, tj. da su velike sanse da se kupi krs. >:(
Sledi svakodnevno brljanje po oglasima, zivkanje, cimanje, "gledanje" automobila; "interakcija" sa postenim prodavcima polovnjaka... :'(
Kako su dani prolazili bez rezultata; nizali su se svakakvi automobili: Citroen C4 II; Megane III 1.5 i 1.9 dci; Hyundai i30 II; Octavija A5FL karavan 1,6TDI 4x4; Insignia 2,0CDTI, Avensis 2,0D4D; Yeti 1,2TSI; 2,0TDI; Auris 1,4 i 2,0D4D; Passat B6 2,0TDI CR; Astra J 1,4t i 1,7CDTI, Superb II 1,4TSI...... i naravno svakom nesto fali; to je neizbezno; ali neki su bili sa bas ozbiljnim problemima:
Yeti-ji 2010; 2011; koji god sam pogledao (koji su cenovno u budzetu) je zardjao barem na zadnjim vratima; poneki i na prednjim;
Astra J - menjac M32 je bas sra*e; ozbiljno smece od menjaca; Insignia- isti problem sa menjacem a i nekako skucen za toliki auto;
Megane III - osim jednog primerka GT line u odlicnom stanju (sa ok kilometrazom ali sa sumnjivim vibriranjem motora i obrtaja); ostali su mi nekako bili ili previse pohabani ili nekako odbojni wac1
Auris, Avensis... Toyote standardno dobre, ali ili su dobri primerci koji su precenjeni, ili su sumnjivi sa x2 do x3 kilometara;
Superb II sam razmatrao (na kratko); pogledao 1,4TSI koji je iznenadjujuce truo nazad, i nekoliko TDI koji stanjem dupliraju broj predjenih km...
Octavija A5 FL - njih sam gledao vise kao rezervnu varijantu; i vecina primeraka bili su losijeg stanja nego moj A5.5 :)
Passat B6 SW - sasvim slucajno kod mene u Cacku naidje jedan 2,0TDI CR 2010 sa manuelnim menjacem. Stanje (skoro) odlicno, cena prihvatljiva; ali kilometara oko 300000 umesto 170000 reklamiranih :) >:(
Itd, itd... uglavnom muke poznate svakom kupcu polovnjaka.
I tako u jednom od izleta (ovog puta do BGa) po lokacijama prodavaca polovnjaka, sa namerom kupovine Astre J od prvog vlasnika sa 120000 km; a za koju se ispostavilo da je menjac pri kraju; odustanem i sednem da popijem kafu i pogledam sta mi je dalje ciniti.
Naravno uzmem da pogledam jos jednom sacuvane oglase i da vidim da li ima jos nesto vredno gledanja u blizini.
Izmedju ostalog, Golf 1,4TSI 2010. Otisao pogledao auto, sagledao vrline i mane, i posle tri dana kupio.
Dakle trenutno vozilo:
VW Golf 6 1,4 TSI 122ks CAXA motor; 2010 godina; uvoz iz Svajcarske.
Kako se na automobilu najvise bojim korozije to sam najvise i gledao, ovaj primerak korozije nema; za razliku od nekih iz Srbije, Austrije, Nemacke... koje sam gledao. Tome valjda doprinosi lokacija-granicni deo do Italije.
Cuveni lanac zamenjen na 135000 u Svajcarskoj.
Auto dosao u Srbiju na fabrickim 16"; od 18" ostala samo homologacija i brezoni :)
Nekoliko slika za pocetak:
(https://forum.skodaforum.rs/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi.pics.rs%2Ft%2FaaGC3.png&hash=8910f5159571a5ef45d82edf3f5fdad6) (http://www.pics.rs/i/aaGC3)
(https://forum.skodaforum.rs/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi.pics.rs%2Ft%2F553Sb.png&hash=afabf4547c540a6872faf573dfdc80d6) (http://www.pics.rs/i/553Sb)
(https://forum.skodaforum.rs/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi.pics.rs%2Ft%2FYYW3H.png&hash=94037485ee585a1e2341f5ef5c619dcc) (http://www.pics.rs/i/YYW3H)
(https://forum.skodaforum.rs/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi.pics.rs%2Ft%2F771qi.png&hash=b4a691f323acb7b5b7e6d472b3df2007) (http://www.pics.rs/i/771qi)
Trenutno stanje:
(https://forum.skodaforum.rs/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi.pics.rs%2Ft%2F665gI.png&hash=61078476e68a73332e7bc9f981bca3b1) (http://www.pics.rs/i/665gI)
Pozdrav!
-
Svaka čast Nebojša, baš dobar primerak, a kakav bi ti inače i kupio nego samo u fabričkom stanju :bravo:
Vidi se da je odličan, neka te lepo posluži, da budeš zadovoljniji nego sa octaviom, ako je to moguće.
Kao što ti rekoh, vozikao sam par primeraka i prijatno sam iznenađen kako lepo vuče ovaj agregat. Odlično što je lanac promenjen, verujem da su u CH stavili original, jer kod nas u većini slučajeva stavljaju kineza. Moja preporuka je da pratiš nivo ulja, ne zbog potrošnje, nego pumpa visokog pritiska zna da pravi problem, mada je možda i promenjena, desi se da propušta benzin i povećava nivo ulja u karteru, ali verujem da ti imaš ekipu koja je to već proverila.
Ipak je golf golf što bi rekli, ima dušu taj auto, i sada kad god sednem u nekog golfa osetim se nekako zadovoljno.
Uživaj i nemoj da preteruješ sa ulaganjem, da bude kao kod škode da si uložio skoro jedan auto u prepravku :)
Veliki pozdrav.
-
Hvala Petre, hvala :)
Lanac je promenjen, ako je verovati servisnoj i kat.broju na metalnoj zaptivki poklopca lanca originalni je.
Zamenjena je i vodena pumpa i PK kais; spolja je sve suvo, proveravam ja povremeno i inace.
Nema buke pri prvom paljenju, nema ni vibracija u leru.
Povremeno pri paljenju motora nakon kracih stajanja (sat, dva, tri...) ler podigne na oko 1100; posle par minuta rada je u normali.
U medjuvremenu sam saznao da to nije kvar ili nedostatak nego da je namerno tako.
Auto sam pre kupovine proverio ja u podzemnoj garazi :) nije bilo drugog nacina.
Meni je ovo prvi Golf posle dvojke koju je cale vozio pre 15 i kusur godina; i prvi (privatni) benzinac posle 10 godina.
Stanje je dosta dobro, ima stvari koje treba sanirati; tj. neko ih ne bi ni dirao ali... :)
Ugradio sam vec parking senzore (Valeo); zamenio sijalice farova, zamenio neispravne sijalice u enterijeru; nabavio letnji set 17" felni i kupio Sava UHP2 gume; uradio servis, zamenio svecice; uzeo gumene patosnice...
E sad ono sto meni pacijentu smeta; a treba srediti - farbanje zadnjeg branika (nije 100% ista nijansa a i ima par ogrebotina); popunjavanje sitnih rupica bojom (ono osnovno sam vec uradio, ono detaljnije ceka lepo vreme; slobodan dan i naravno da prodje vanredna situacija); profi poliranje (kolega farbar ce to); neka zasitita boje. Hrom nastavak auspuha; promeniti rucicu menjaca. U sustini neko to ne bi ni dirao.
-
Sama UHP2 je ozbiljna guma, vise ljudi me uverava da za iste pare mogu uzeti 4 komada save, dok na drugoj strani kupim dva pirelli, ja se jos dvoumim. Gledao sam testove, deklaracije, FilipBG mi kaze da njegov rodjak radi u Savi i da bukvalno na toj gumi gube novac jer ih proizvodnja skuplje kosta od izrade gume, ali da je drze zbog ozbiljnosti brenda.
Za zastitu laka, ja sam probao sve i svasta, keramika daje zastitu laku od sitnijih ostecenja ali nista ne moze zastititi lak od udara rizle, kamenja. Fusso vosak em sto daje lepsi izgled laku, mnogo pomaze kod odrzavanja, pranje je bukvalno lakse. Naneo sam fusso u maju mesecu, celu zimu sam prao vozilo na samousluznim perionicama i prvo prolece da nema riseva po farbi, jer je bilo dovoljno da pritisak spere svu prljavstinu pa nisam utrljavao dodatno niti sam koristio jelensku kozicu. Na njemu pise da daje zastitu sigurnih 12 meseci, ali obzirom da ja u toku meseca ponekad operem vozilo i 10 ak puta, mislim da kod mene pocinje da spada nakon 6 meseci od nanosenja, ali jos se vidi da je voskiran auto. Preporucio bih ti fusso 12 mount za svetle lakove, mada sam i dark koristio na svetlim i super izgleda.
Pozdrav
-
Zanimljivi dozivljaji. Svaki nemac mladji koji ima koroziju je znak da ga je vozio neko koga ne zanima auto. Verovatno nikad opran odozdo. Po koroziji su upravo poznati japanci sto sam i licno osetio. Neka je sa srecom ovaj primerak. Osim sto je manji od oktavije, moze se reci da joj je brat sa naravno boljom izolacijom i finalnom obradom.
-
Ja sam na Octaviji imao Pirelli P7Cinturato, nisam primetio neku prednost u odnosu na Savu (doduse nije bas ista namena gume).
@fobia:
Sto se tice korozije gresis. Opste su poznati problemi VAGa sa korozijom na pojedinim modelima; pisano je na forumu.
Postoje brojne zalbe stranaka, TSBovi za popravke, itd...
Zagledaj malo npr. starje Yetije i njihova vrata; Golf 5 i prednje blatobrane; Passate B6, Golfove, Octavije A5 i srodne automobile i njihove zadnje blatobrane/rubove; itd...
I nije vezano samo za njih, imam slucaj Citroen Cactusa kome iznutra rdjaju sva 4 vrata; a slican problem je imala i Astra J.
Korozija poda kod "japanaca" posle 5,6,7... godina. Korozija na A4 B8, na Q7 oko brava vrata, itd... Hyundai i20 rdjaju gepek i deo vrata oko brava; itd itd... Sto najvise potvrdjuje teorije o sve kracem projektovanom roku trajanja automobila. Nazalost.
Sto se tice razlika u odnosu na Octaviju, samo je gepek manji ali meni trenutno prihvatljiv. Enterijer je osim toga slicno prostran, neki detalji su bolje uradjeni (tapaciri, plasticne lajsne pragova, stranica,...) a neki su losiji (ostave i pregrade; drzaci za case, pepeljara...)
Platforma je ista, odozdo gledano isti auto. Cak su i patosnice iste. :)
-
Lep golf Nebojsa, puno km da napravis sa njim
-
Hvala Milose bravo2
Petre, sto se zastite karoserije tice, dobro profi poliranje (nakon sto sredim zadnji branik i sitne tackice) a nakon toga "domaci" proizvod Toyota ProTect. Namazes i miran si par godina sto se tice prljanja, pranja... Od kamenicica ne stiti, nazalost. :(
-
Cekaj, sad gledam, taj Toyota ProTect moze i na karoseriju i tkaninu, kako vidim.
Jel ima to u toyoti da se kupi?
-
Postoji Toyota ProTect za spolja (za karoseriju, mada moze i za plasticne delove enterijera; cak i mobilne :) ) i za enterijer tj. za tekstilne/platnene povrsine. Ima i za felne, mada je taj u pakovanju za nekih 10ak automobila; a realno i ne treba jer felne mogu da se premazu onim za karoseriju.
-
Sama UHP2 je ozbiljna guma, vise ljudi me uverava da za iste pare mogu uzeti 4 komada save, dok na drugoj strani kupim dva pirelli, ja se jos dvoumim.
Ja nemam zamerke na gume , a drze lepo i 200+ na autoputu u malo ozbiljnijim krivinama , nisu bucne , udobnost je ok , na kisi su odlicne . Odnos cena kvalitet nemam zamerke ali da moze jos bolje moze dosta naravno .
Odlican golf koliko mi se 6 svidja 7 mi nesto nije to to , a uvek sam razmisljao kako ide 1.4 tsi sa nekom kvalitetnom mapom . Kapiram da je bas zanimljiv za voznju . Ako ga bar upola sredis kao Octaviju ima da grmi :)
-
=))
-
Nebojsa prvo da te dugo i dobro sluzi
Sve vise mi se svidjaju benziski motori i uopste nisi pogresio sa izborom. Neke lepe felne i sitnice koje te nerviraju i ima da bude samo jos lepsi. Vozio sam se u Octaviji sa tim motorom i to ide bas lepo ;)
-
=))
Hahahaha e bas to se ceka :))
-
Dobar dan kolege. Pregurasmo i coronu nekako. :)
Malo da podelim sta se uradilo na Golficu od poslednjeg pisanja do sada:
Gumene patosnice, alu pedale i odmoriste (oridjinal :) ) rucica menjaca od G6 Cabria, promenio nosac menjaca, ugradio crne poklopce retrovizora, Audi 12v fensi cep umesto upaljaca, promenio napukli pokazivac u levom retrovizoru.
Za polu radnih mesec i po dosta. :)
(https://forum.skodaforum.rs/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi.pics.rs%2Fuuudm.png&hash=2f2ba36eac3338545bf4a2ad2133148b) (http://www.pics.rs/i/uuudm)
(https://forum.skodaforum.rs/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi.pics.rs%2FbbbOG.png&hash=b56aa6056c9cf4d572ae01a07c486ca7) (http://www.pics.rs/i/bbbOG)
(https://forum.skodaforum.rs/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi.pics.rs%2Fbbbdw.png&hash=4ece6c76df42e20daba63656500db90b) (http://www.pics.rs/i/bbbdw)
-
Ala su mu legli crni poklopci samo tako bravo2.
-
Jesu lepi crni poklopci, a papucice legle vrhunski. Bas lep golfic, svaka cast.
Pozdrav
-
Hvala :)
I sigurnosni srafovi sa Octavije su iskorisceni, to sam zaboravio. I novi cepovi na felnama, stari sa fabrickog seta su oksidirali a ovi drugi su bili sa nekoliko polomljenih nosaca.
Sve u svemu kozmetika. :)
-
Kako te dozivaju zadnja stakla da se zatamne na 100% :).
-
Necu sigurno, da moze da se izvede tamno zeleno kao fabricki pa mozda i bih. Trazim suncobrane kakve sam imao na Octaviji.
-
E zaboravio sam da napisem, ako nekoga zanima, ulje za oko 3000 km na maksimumu.
Takodje ako nekoga bude zanimalo: Podizanje obrtaja i blago treskanje na prvom startu hladnog motora javlja se iznad 18°C, i izgleda da je softverska brljotina VWa jer koliko sam istrazio javlja se na 1.4tsi ea111 i sa 20000 i sa 200000 km. Ako se motor ugasi posle tog prvog paljenja i ponovo upali radi mirno i sa normalnim lerom. Kazu catalyst preheating, drugaciji rezim rada motora (br.obrtaja, kolicina i rezim ubrizganog goriva) izaziva ovakav rad motora u pomenutim uslovima.
-
Kako li pregreva katalizator kada je tek startovan i nema ni 100 stepeni na izduvu.
Ja sam zapazio da vw benzinac kada se odmah ugasi na startovanju ili pocne da mrsi pa se ugasi, a odmah na ponovnom okretanju kljuca radi idealno, u 99 posto slucaja akumulator pravi problem, testirao na vise vozila i uspeo da ubedim i mog mehanicara koji je kupio nov akumulator za audi S3 i resio je problem, samo nece da prizna
-
Pre heating, da toboze brze zagreje karalizator.
Nije akumulator u pitanju, em je ispravan (i to prema testeru, ne odokativno) em je gomila tema i snimaka o tome.
-
Nebojsa, kako vas sluzi auto posle 10 meseci upotrebe? Kakvi su utisci? Imam ponudu da uvezem iz Nemacke sa istim motorom, pa me zanima tvoje iskustvo. Pozdrav
-
Sve si napisao samo nisi napisao najbitnije. Kako ide taj 1.4? Uporedi sa tom Octaviom koju si imao. Potrosnja grad/otvoreno? Meni je interesantan taj 1.4 122 ali se bojim da ce mi biti slab na otvorenom putu jer vozim dinamicnije. Licna dilema je 1.4 TSI 122 vs 1.6 TDI + chip, DSG u obe varijante.
-
1.6 105ks + Chip savršenstvo!
-
Ako 1,2 TSI sa 86 KS ide isto (ili nesto malo bolje) kao 1.6 TDI sa 75 KS (moja licna iskustva) onda se moze ocekivati da i ovaj 1.4 TSI ide kao jaci 1.6 TDI (s tim sto nema preskupe dizne i DPF kao bolne tacke). Razlika u potrosnji (kod mene) bila je tacno 0,4 litre (5,2 vs. 4.8 )
-
1.6 je greota voziti na 75ks fabrički ide i na 120ks,a dpf i dizne još od 2011 nisu problem na 1.6 pokazao se kao jako zahvalan motor posle 2012..
-
... ovo "posle 2012" je kljucno :)
U mom slucaju (2010) bio je to zesci zajeb u kupovini, mada licno nisam imao problema ali sam presao samo 125.000 km za 10 godina ali sam pozurio da ga se resim, pre kvarova koji bi mu bukvalno dostigli trzisnu vrednost celog auta...
No da se vratimo na temu, sasvim lepo je isao i taj od 75 KS (u Polu).
Ovaj 1.4 TSI moze biti samo bolji od oba.