skodaforum.RS
ŠKODA Octavia => OCTAVIA 2013-2020 => Temu započeo: Miki_ 10. Sep, 2020. 21:47
-
Octavia 2013, 1.6 . Prvi veliki servis odrađen na 180.000 km, kad treba uraditi sledeći?
-
Service Intervals
Timing Belt 210000 km
Air Filter 90000 km
Air Filter 6 years
Fuel Filter 90000 km
Brake Fluid 3 years
Oil Change & Engine Filter 15000 km
Oil Change & Engine Filter 1 years
Interior Filter 60000 km
Interior Filter 2 years
Dakle, veliki servis je na 210 000km.
Mali na 15000 ili godinu dana.
-
Veliki je na svakih 210k km, a ovaj je uradjen vec na 180k km. Nema potrebe raditi ga ponovo na ovoj kilometrazi.
-
Da li starost igra ulogu? Npr 110.000 tek ali 10god. I to vecinom gradske voznje.
-
Ako su kaisevi iz fabricke ugradnje, mislim (sa cim se mozda nece svako sloziti) da je bolje sacekati predvidjenu kilometrazu bez obzira na godine. Ja na svom 1.6 TDI svojevremeno nisam ni pomisljao na veliki servis, iako je imao 10 godina i 125.000 km.
Sa druge strane, gradska voznja (cesto paljenje motora) ume da izmori materijal (svaki start rada motora vrsi silu na zupcasti kais, bar kod TDI motora).
-
Jesu originalni, medjutim to nije 110.000 otvorenog puta, mozda 10-20% ukupne vrijednosti. Gledao sam nedavno period od kada sam ga ja kupio cca 2000 kilometara - prosjek 25km/h. Auto sam uzeo nedavno, vozio u servis da uradim dijagnostiku, zamjenio set kvacila i svi kazu cekaj 150.000. Medjutim prethodni vlasnik je samo vozao po gradu a i cujem kao neki novi zvuk ispod plastike koja pokriva zubcasti remen, auto jednostavno osjetis kad promjeni bilo sta. Cuje se u leru i to kad padnu obrtaji na ne znam koliko, 750-800, cim upalim grijanje npr digne na 950 i tada se nista ne cuje. To mi je bio prvi razlog da pomislim uopste da mjenjam,
-
Ne bih da ulazim u rasprave na kojoj kilometraži se radi veliki servis, ali zar je problem vizuelno pregledati zupčasti remen, španer, vodenu pumpu...?
Mali milion stvari može uticati na stanje istih, a prevencija je nabolje rješenje.
-
Jos kad bi neko znao to utvrditi i biti siguran na osnovu vizualnog pregleda.
Ja kako vidim pristup je bas komplikovan.
-
Jos kad bi neko znao to utvrditi i biti siguran na osnovu vizualnog pregleda.
Ja kako vidim pristup je bas komplikovan.
Mora se skinuti poklopac remena...Ako je pristup komplikovan onda je to posao za iskusnog majstora. Proizvodjac preporucuje zamenu na odredjenoj kilometrazi, ali uz to obicno ide i napomena da ga treba zameniti na 5 godina. I to se odnosi na bas original iz prve ugrednje. Zamenske kaise treba menjati preventivno i ranije. Razlog tome je taj sto guma propada....truli...jer verovali ili ne, postoje bakterije koje "jedu" gumu...Vizuelno, moze se utvrditi stanje remena. Remen se menja, pored osnovne napomena, ako je zamascen (propao neki od semeringa radilice ili bregaste), ako su mu ivice iskrzane, ako se po profilu vidi imregnaciono platno, vise koncici sa strane, ako se primete mikropukotine izmedju zubaca, ako su tupi zupci, ako je mnogo razlabljavljen a razlabavljen je jer je istegnut (pritisak prstom ga ugiba vise od 2cm...moze se prstima uvrnuti, a ima i specijalni merni instrument koji meri ugibanje kaisa - koji retko koji majstor ima...) a na malom broju obrtaja bas vidno vibrira...tad se i cuju neki zvukovi....Zatezanje kaisa nije preporucljivo vec samo zamena u kompletu sa spanerom...