skodaforum.RS
ŠKODA Fabia => FABIA 1999-2007 => Temu započeo: mtesic 23. Nov, 2020. 17:38
-
Kolege škodisti, molim za pomoć/savet:
Prednje kratko svetlo (Fabia MK1) sa suvozačeve strane mi ne radi (vozačevo radi). Osigurač plavi 15A (broj 50 i 54 sam zamenjivao mesta) je ispravan; sijalica H3 je dobra. Šta još mogu da probam pre nego što ga odnesem kod autoelektričara? Pokušao sam da skinem konektor pa da ga izduvam i naprskam kontakt sprejom, no nije mi išlo po mraku, pa sam batalio da nešto ne slomim.
-
Treba tu lepo da se ispita celi strujni krug. Sama ispravnost osiguraca ne mora da znaci da je ispravan strujni krug ako nema dobrog kontakta osiguraca u dozni. Posto su to "bajonet" osiguraci, potrebno je dobro proveriti njihov kvalitet ubadanja u buksnice instalacije o dozni...Te buksnice mogu da se od toplote rasire pa da nema dobrog kontakta. Mozes..na primer, da uzmes kratko parce zice, ogolis krajeve i takve ih gurnes u mesto osiguraca. To ce sigurno svojim krajevima da obezbedi kontakt. Ako tad dobijes svetlo, znaci da su kontakti u dozni u pitanju i sad ih treba nekako suziti, al najlakse je kontakte osiguraca malo zakriviti i to ce obezbediti dobar kontakt. E sad,...ako je pak tu sve u redu a sijallica i dalje ne radi, sad treba prekontrolisati ispitnom lampicom stanje instalacije "pod naponom", kad je prekidac ukljucen i stanje instalacije koja je prema "masi"... Najbolje je odmah naci koji je vod prema masi: Znaci, ispitnu lampicu, stipaljku stavis na + od akumulatora, a drugi kraj ubadas u kontakte. Kad zavetli, nasao si maseni vod. Sad, Drugi vod je naponski. Proveravas dal ima napona: stipaljka na masu, a drugi kraj na kontakt...ako zasvetli...sve je OK...E sad..sve se komplikuje ako nema odgovarajuceg odgovora. To, znaci da je kontakt tih zica toliko oksidirao ili je zica u prekidu i treba naci gde je to...To se sad radi tehnikom "ubadanja"...iskreno to bi bilo komplikovano za tebe....U stvari...znas sta? Najlakse i najjeftinije je da ti odmah odes do elektricara i zavrsis to za pola sata... :) :) :)
-
Dragane,
hvala na velikom trudu oko detaljnog odgovora - verovatno je u njemu sadržan ceo postupak koji će autoelektričar primeniti da reši kvar. Slažem se sa tobom - dobar deo toga prevlazi moja znanja i hrabrost da se prihvatim čačkanja. Od onog što si naveo, a što ja još mogu je da pogledam buksnice u kutiji - to ću uraditi pod prirodnim svetlom; nezgodan je ugao za gledanje zbog pozicije vrata, no nešto ću nadam se videti.
Od onog što sam radio, a što nisam naveo (jer ni ne znam da li je to ispravan postupak): voltmetar sam stavio na 20V, crnu pipalicu na masu, crvenu sam gurao u kontakt H3 sijalice, i nije mi se očitao napon.
Jeste najudobnije da odem do autoelektričara, ali volim i da se sam pozabavim problemom koji imam; ponekad sam ili uz vašu pomoć dođem do rešenja. Sjajan osećaj je kada središ kvar a da nisi auto pomerio sa parkinga ispred zgrade, no nekada je potrebno i nešto više znanja ili alata od onih kojim ja raspolažem. Radno vreme mi se jako ne uklapa sa autoelektričarem tako da ću verovatno tek u subotu do njega, pa javljam ishod.
Hvala puno, još jednom.
-
Kolege škodisti, molim za pomoć/savet:
Prednje kratko svetlo (Fabia MK1) sa suvozačeve strane mi ne radi (vozačevo radi). Osigurač plavi 15A (broj 50 i 54 sam zamenjivao mesta) je ispravan; sijalica H3 je dobra. Šta još mogu da probam pre nego što ga odnesem kod autoelektričara? Pokušao sam da skinem konektor pa da ga izduvam i naprskam kontakt sprejom, no nije mi išlo po mraku, pa sam batalio da nešto ne slomim.
Zar nije u halogenom faru na Fabiji kratko H7 ? Da nisi pogresnu sijalicu nagurao :)
-
Tibore, hvala na interesovanju za moj problem, kao i na javljanju. Kakvu sam izvadio - takvu sam kupio. Mislim da nisam mogao promašiti jer je ova karakteristična - sa kablićem. Svakako ni nova, a ni stara ne rade. Možda se nisam dobro izrazio, ja to svetlo zovem kratko svetlo - to je ono kada se prekidač za dva klika okrene u desnu stranu - ona za redovnu vožnju po mraku.
-
Dragi moji, eve moje sramote: Pogrešnu sijalicu sam vadio, testirao (merio otpornost i provodljivost i ispravno zaključio da je ispravna :-) ) i umesto nje stavljao drugu wall1, takođe ispravnu. Tibor me je navodio na pravi put, no nisam ukapirao. Sve u svemu, 10 minuta posla kod električara i 750 dinara kao trošak, no najvažnije da auto ponovo osvetljava kako treba.
Molim admine da ovu temu prebace u ono "smešno i žalosno" ;), a Dragan i Tibor imaju pivo, prvi put kada se budemo videli.
-
Ma nikakva sramota drug bravo2 bitno da radi sve, zato postoje forumi bravo2