ŠKODAforum.RS

ŠKODA Opšte i Razne Teme => Motor & Menjač => Temu započeo: mirkuk38 Februar 23, 2016, 13:26:06 posle podne

Naslov: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: mirkuk38 Februar 23, 2016, 13:26:06 posle podne
(https://forum.skodaforum.rs/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fs10.postimg.cc%2F66gf0jqh5%2Fdpf_regen.png&hash=5edd49b660672b3d85f406f30cbf4f5f)

Kada priključim VCDS ili (neku drugu dijagnostiku?), mogu li nekako utvrditi da je krenula regeneracija DPF-a ?
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: ИгоР Februar 23, 2016, 14:38:18 posle podne
Не знам много око дизела, али ако немате сонду иза DPF-a која би утицала на смјесу, када крену проблеми, ја бих то исчупао на вашем месту...као и свој катализатор..ал има сонда послије и нем'ре а да не покварим смјесу :(
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: mirkuk38 Februar 23, 2016, 15:00:34 posle podne
Ništa ne kasapim na autu za sada... samo me zanima kako da znam da li određeni režim vožnje aktivira regeneraciju ili ne.
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: mirkuk38 Februar 23, 2016, 17:33:51 posle podne
Zanimaću se malo tom problematikom u narednom periodu.. eventualno da malo iskorigujem način vožnje i pomognem mu da se pročisti dok vozim željene relacije. Da pred kraj puta idem do aerodroma i nazad da se očisti - ne pada mi na pamet. Kada uđem u garažu i primetim da radi aktivnu regeneraciju (ler na 1.000rpm) i da ga čekam - ne pada mi na pamet.

Ako budem imao problema sa DPF-om na autu koji 95% vozim magistralama ili autoputem ... shame on VW.

On zbog čega piz... je to što posle par stotina km otvorene vožnje, treba da parkiram.. a on drži ler na hiljadarci. E svaka vam čast, inženjeri...  bravo2

Naravno, javim ovde šta sam iščeprkao :). Večeras kačim dijagnostiku i krećem da čačkam.
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: brele Februar 23, 2016, 18:42:24 posle podne
Nije sve ni do inženjera; ekološke norme moraju da se poštuju, sa time su upoznati svi proizvođači i moraju to da ispoštuju.

Zašto motori sa euro1 i euro2 standardom nemaju tih problema?

Kontaš..
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: nkteam Februar 23, 2016, 18:57:11 posle podne
Nije sve ni do inženjera; ekološke norme moraju da se poštuju, sa time su upoznati svi proizvođači i moraju to da ispoštuju.

VW je nasiroko poznat po postovanju tih normi  =))
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: mirkuk38 Februar 23, 2016, 22:54:34 posle podne
Par puta se desilo supruzi, a neki dan na Zlatiboru i meni.. kada auto stoji parkiran preko noći i sledeće jutro se startuje, posle par desetina sekundi krene da treperi lampica grejača.

(https://forum.skodaforum.rs/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fblog.greenflag.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2014%2F08%2Fdiesel-engine-management-lamp-light.jpg&hash=f9a7396ff822d344d39f32b2d0aad135)

Čak mi je auto ušao u limp mode, odmah potom. Da čovek ne poveruje.. Ali stoji da sam ga prekinuo u aktivnoj regeneraciji kada smo stigli do apartmana, dan ranije. Bravo za VW!!

Večeras sam iščitao razne parametre putem dijagnostike... imam calculated 8g čađi u DPF-u, poslednji put regeneracija odrađena pre 150km, a triggers su postavljeni na 24, 40 i 80g.

Eto.. igranka.

PS. Mislim da sam imao 352 startovanja motora do sada.... postoje neke statistike u sitna crevca, da čovek ne poveruje :)
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: neske Februar 23, 2016, 22:56:30 posle podne
Meni kada pokrene regeneraciju, a recimo stigao sam na odredište nije problem sačekati 2-3min da završi proces. Završetak procesa se prepoznaje po promeni rada motora ali kazaljka obrtomera ne pada dok se ne pipne pedala gasa ;-)
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: Peja Februar 23, 2016, 23:07:04 posle podne
Kod mog 1.6 tdi ne pada kazaljka ni posle turiranja, već samo posle gašnja pa startovanja. Da je krenuo u regenraciju primeti se i po tome što mnogo brže postigne radnu temerpaturu a i motor ima malo prigušeniji zvuk nego inače.
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: neske Februar 23, 2016, 23:18:16 posle podne
Kod mene je golf mk6 1.6 tdi. Verujem da su isti motori. Čak se oseti da dosta bolje poteže kada je u režimu regeneracije. Potrošnju nisam primetio da povećava. Kako rekoh ponekad samo sacekam tih par minuta dok ne završi proces i onda samo pipnem pedalu gasa i obrtaji se vrate na normalu tj. na oko 750 o/min ;-)
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: Filip Februar 24, 2016, 00:20:24 pre podne
to će tek da pravi probleme, videćete, meni se na O3 1.6 uključivalo prilično puta posle kraćih deonica, naročito po hladnom vremenu, ujutru, i ne dostigne radnu temperaturu, a ne gasi ventilatore, pritom se auto inače vozi 2/3 van grada i to dobro stiska, neverovatno hearcut

na stranu to što ide kao raga uzbrdo i to privezana za drvo =)) sve mislim da bi remap i posle pun gas mogao samo da mu koristi wac1
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: mirkuk38 Februar 24, 2016, 07:52:13 pre podne
Bilo bi dovoljno da imamo indikaciju preko neke lampice, da smo uterali motor u režim koji je potreban za regeneraciju i da je regeneracija započela (pasivna).

Odoh na posao.. pozdrav :)
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: Peja Februar 24, 2016, 08:48:02 pre podne
to će tek da pravi probleme, videćete, meni se na O3 1.6 uključivalo prilično puta posle kraćih deonica, naročito po hladnom vremenu, ujutru, i ne dostigne radnu temperaturu, a ne gasi ventilatore, pritom se auto inače vozi 2/3 van grada i to dobro stiska, neverovatno hearcut

na stranu to što ide kao raga uzbrdo i to privezana za drvo =)) sve mislim da bi remap i posle pun gas mogao samo da mu koristi wac1
Za proteklih 16 meseci koriscenja automobila kao drugi vlasnik (prvi vlasnik je vozio iskljucivo grad), sa neretko svesnim prekidanjem procesa ciscenja DPF-a, nisam imao situaciju da mi se ukljuci lampica na tabli koja me obavestava da MORAM odraditi regeneraciju DPF-a.
@Filip
Nikakvih probema nisam imao (34 kkm iskljucivo i samo grad, 20 kkm mesovita voznja kod mene)
@Mirkuk
Proizvodjac je predvideo kako ce se i kada raditi ciscenje DPF-a i sa moje strane gledista, to radi dobro. Izdrzace DPF sigurno garantni rok i duze.
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: brele Februar 24, 2016, 10:07:29 pre podne
Mirkuk
Koja ti je pređena km na S3?
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: mirkuk38 Februar 24, 2016, 10:26:26 pre podne
18k
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: ИгоР Februar 24, 2016, 10:42:41 pre podne
Ако сам добро схватио, овдје се ради о новом аутомобилу и већ постоје проблеми са регенерацијом?
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: mirkuk38 Februar 24, 2016, 11:18:35 pre podne
Tako je.
Mada problem sa regeneracijom može da se pojavi odmah, ako se DPF stalno puni čađom, a ne dozvoljava mu se da se očisti.

Nabrusio sam se da ustanovim tačno pri kojem režimu vožnje DPF može sam da se čisti, bez aktivacije dodatnog goriva i podizanja rpm-a u leru.
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: slobodanalex Februar 24, 2016, 13:21:56 posle podne
Ja sam imao problema dok ga nisam provalio kako radi, počeo je da mi diže nivo ulja u motoru, sasuo mi je 2l nafte u ulje dok je pokušavao da odradi regeneraciju, pa je počeo da pali lampicu "DPF" pa na kraju otišao u limp mode kad se stvarno začepio.
Pre toga su mi menjali gumice na diznama, pa tandem pumpu i na kraju glavu motora zbog dizanja nivoa goriva, ali se ništa nije promenilo i dalje na 1000 km 1 litra više u motoru. I na kraju ja provalim da je DPF, skinem ga očistim i sad sve radi odlično. Inače na otvorenom putu na oko 2200 obrtaja počne sam od sebe da sagoreva čađ, u gradu mi regeneraciju pokreće na svakih 180-220 km i to primetim ka promeni zvuk i počne da izlazi beli dim i digne potrošnju za 2 lit, tako ga vozim nekih 10 min dok opet ne promeni zvuk i ne spusti potrošnju.
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: brele Februar 24, 2016, 15:12:36 posle podne
Da, ali koliko sam razumeo Mirkuk S3 vozi uglavnom na otvorenom i po nekoj logici bi trebalo da je miran sa DPF-om još dugo, dugo.

Jedino ako nije kvaka u tome da se, kad počne regen, motor drži, kao što si i sam napisao, na 2200 obrtaja.
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: mirkuk38 Februar 24, 2016, 16:02:25 posle podne
Problem je u tome što uglavnom vozim od 1.400 do 1.800rpm. Sve vreme mi svetli preporuka da prebacim jednu ili dve brzine više. A dok tako vozim, DPF se puni i puni, pa kada dođem na odredište, upali mi aktivnu regeneraciju. E tu ja pop.... i isključim ga, jer ne znam koliko još treba da čekam na parkingu ili u garaži da on odradi to što nije u prethodnih par stotina km otvorenog puta, niti planiram da mu titram jajca na takav način.

Na autputu sam isto tako.. uvek oko 2.000 do 2.100rpm, ali u šestoj.. kada se DPF ne čisti, već samo u četvrtoj i petoj brzini.

Krećem večeras u lov na rešenje... kačim dijagnostiku i pratim šta se dešava sa DPF-om i pod kojim uslovima.  bravo2
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: ИгоР Februar 24, 2016, 17:26:08 posle podne
Колега, не требаш ништа да ловиш, не ваља ти режим вожње. Вози степен мање од тога како си навикао (држећи исту брзину) и сјетићеш се овог поста касније. Давиш ауто, немој се љутити.
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: tasa Februar 24, 2016, 17:36:47 posle podne
 :bravo: tacno tako
ako nisi u stanju za ispostujes kako je fabrika preporucila, onda cackaj, vadi seci, cekic, zica i ostala sranja..... hearcut
i onda ne valja auto....
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: brele Februar 24, 2016, 17:54:08 posle podne
Ček, zašto voziš na 1400-1800 obrtaja?
Ti ga bukvalno ubaciš u brzinu i kotrljaš na leru.
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: djordjebg Februar 24, 2016, 18:00:12 posle podne
Problem je u tome što uglavnom vozim od 1.400 do 1.800rpm. Sve vreme mi svetli preporuka da prebacim jednu ili dve brzine više. A dok tako vozim, DPF se puni i puni, pa kada dođem na odredište, upali mi aktivnu regeneraciju. E tu ja pop.... i isključim ga, jer ne znam koliko još treba da čekam na parkingu ili u garaži da on odradi to što nije u prethodnih par stotina km otvorenog puta, niti planiram da mu titram jajca na takav način.

Na autputu sam isto tako.. uvek oko 2.000 do 2.100rpm, ali u šestoj.. kada se DPF ne čisti, već samo u četvrtoj i petoj brzini.

Krećem večeras u lov na rešenje... kačim dijagnostiku i pratim šta se dešava sa DPF-om i pod kojim uslovima.  bravo2


Mislim da ti je premisa losa, kakve veze ima tvoj stepen prenosa na drumu sa pasivnom regeneracijom filtera? Na drumu ima adekvatnih uslova da se temperatura izduva podigne na adekvatan nivo koji bi pomogao sagorevanje u tom filteru. Potopuno je svejedno da li vozis 4 ili 6 briznom, drumska voznja pogoduje ovom procesu i drumska voznja ne bi trebala da aktivira taj pomocni proces koji se aktivira u prevashodno gradskoj voznji.

Teoretski automobil koji se vozi po drumu ne bi nikada ni ulazio u procese regeneracije zapocete od strane autmobilskog kompjutera. Ono sto je moguce da algoritam po kom radi proces regeneracije poseduje jos neki trigger sem stepena zaprljanosti filtera, recimo vremenski ili na odredjenoj kilometrazi kao eventualni dvostruku zasititu u slucaju da senzor bude neispravan i ne iscitava prave vrednosti. Recimo ja bih ga tako projektovao.

Ono sto bi mogao da proveris stepen zaprljanost samog filtera preko dijagnostike posle duzeg putovanja kada uocis da je poceo proces regeneracije. To bi moglo dati odgovor na tvoju enigmu, ako je takvo iscitavanje moguce.


Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: mirkuk38 Februar 24, 2016, 18:16:46 posle podne
Pogledajte još jednom prvi post.

Dalje... ako vozim na ravnom na 1.400rpm, svetli mi preporuka da prebacim u višu brzinu.
Ja to ignorišem i vozim 1.700 ili 1.800rpm, kada mi svetli da prebacim dve brzine više (recimo iz 4. u 6.).. A vi preporučujete da vratim u 3. ??  =))
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: djordjebg Februar 24, 2016, 18:35:27 posle podne
To ti je genericko uputstvo, vazi i za Fabiju i za tvoj Superb. Verovatno su samo uradili copy paste, pa ni ne pominju tvoj auto koji ima 6 brizina. Dakle to je uputstvo koje govori u kojim uslovima se obavlja proces pasivne regeneracije DPF filtera. Dakle potpuno je nevazno da li vozis 6. brzinom 130 ili 4. 70, to je proces koji se obavlja nezavisno od tebe i od racunara, bitno je samo da ispunis midinum adekvatnih uslova da se proces obavi.
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: ИгоР Februar 24, 2016, 18:51:54 posle podne
Молим те, ајде пробај овако сљедећи пут (надам се да имаш довољно ап за вожњу):
Чим изађеш на ап, убаци у 4. дигни на 3000 о/мин, подеси темпомат и вози (најмање 30 минута). Тако једно 4 пута, па да видимо хоће ли бити гарежи. Не знам која је брзина у 4. на 3000 о/мин, али надам се да је у оквиру ограничења. Ако није, подеси темпомат на ограничење, али немој да је испод 3000 о/мин.
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: Filip Februar 24, 2016, 19:57:30 posle podne
imam prostije rešenje, daj meni auto da ga lepo provozam, stisnem kao benzinca i razvučem kako treba, ima sve živo od te čađi, štroke i gareži da sagori, posle si miran neko vreme =)) =))
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: lipovaccc Februar 24, 2016, 19:58:18 posle podne
Evo samo da napišem šta se desilo kod nas u firmi na Kediju 1.6Tdi auto prešao 35 hiljada i to sve otvoren put na relaciji BG-SU-NI , kolega vozi ovaj auto, šta se desilo na 25 hiljada auto je stalo pokretao regeneraciju bukvalno na savki 500 kilometara i na kraju nije hteo da prima gas nije hteo preko 2000obrtaja da se zavrti oteran u Porše ada i šta su napisali u izveštaju  servisa ,  DPF filter bio  zapušen i iz tog razloga nije hteo da prima gas , izvrešna je prinudna regeneracija DPF filtera  i promenjeni su prametri koji su vezani za regenareciju Dpf filtera i urađena zamena ulja i uljnog filtera i zakazn kontrolni servis za 5000 kilometara radi provere parametara DPF filtera ... I evo kolega kaze da je za ovi 10000 km koliko je prešao od servisa da je upalio regeneraciju možda jedno 3 puta samo ...

E sad mene interesuje šta oni misle kad kazu ovo promenjeni parametri DPF filtera ?
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: ИгоР Februar 24, 2016, 20:35:37 posle podne
Само да се разумијемо, није нормално да се DPF регенерише, тако брзо и тако често, ако са ауто вози скоро само па аутопутем. То је индикатор да не ваља стил вожње, а не ауто. Градска вожња је нешто друго...
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: brele Februar 24, 2016, 21:06:42 posle podne
Složio bih se.
Ipak, ako se auto vozi samo na otvorenom i to autoputem, postavlja se pitanje kako se taj auto vozi ako se tako često radio regen.
1.6TDI na AP sigurno ne ide ispod 2000-2500 obrtaja, kako god da se vozi.

Lipovaccc, kakav je kolega vozač, kako vozi auto?
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: pp1.4 Februar 24, 2016, 21:10:18 posle podne
Ako vozi 80km/h u petoj brzini broj obrtaja nece preci 1800.
Naslov: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: ИгоР Februar 24, 2016, 21:17:11 posle podne
Ako vozi 80km/h u petoj brzini broj obrtaja nece preci 1800.
Очигледан примјер лошег стила вожње. Штеди се гориво, умјесто ауто.
Ја у 4. возим 100-120 (око 4к о/мин) нарочито ако идем узбрдо. Низбрдо може и 5-а.
Иначе, могу возити 5. 40км/х без да штуца ауто и још да прими и гас и убрза. Мотор може, али ја не дам.
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: pp1.4 Februar 24, 2016, 21:22:04 posle podne
Ako stalno tako vozi onda jeste lose.
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: brele Februar 24, 2016, 21:23:22 posle podne


Иначе, могу возити 5. 40км/х без да штуца ауто и још да прими и гас и убрза. Мотор може, али ја не дам.
Možeš, ali znaš i sam da nema nikakve potrebe - još se i zamajac bespotrebno opterećuje.
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: lipovaccc Februar 24, 2016, 21:33:08 posle podne
Složio bih se.
Ipak, ako se auto vozi samo na otvorenom i to autoputem, postavlja se pitanje kako se taj auto vozi ako se tako često radio regen.
1.6TDI na AP sigurno ne ide ispod 2000-2500 obrtaja, kako god da se vozi.

Lipovaccc, kakav je kolega vozač, kako vozi auto?

Pa vidi 5 brzinom vozi  oko 120 kad nije natovaren a kad je natovaren 5om  vozi oko 100 ...
Niko od nas ne štedi gorivo zato što smo dužni u dosta puta da moramo stići na mesto neko u određeno vreme onda se trkamo bukvalno čak nam je gazda reko da ce placati i kazne  :B=) ...
Kod nas ima u firmi 5 ovi kedija i svi se nešto muče sa DPF-om i gazda je rekao da nikada više neće uzeti dizela ... A sin od gazde vozi pasta B8 2.0 TDI 150ks on kaze da uopšte nije imao problema sa Dpf-om kaze da je za ovi 14k koliko je prošao samo nekoliko puta upalio regeneraciju . E sad ko je tu lud  :( :( :(
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: ИгоР Februar 24, 2016, 21:48:38 posle podne
Дизелаш вара возаче јер је јак и даје лажан осјећај да може све на малом гасу и да му ништа не смета, али ево најбољи доказ за то је нов аутомобил, и то баш "аутомобил".
Лични примјер: 1.9 JTD Punto 2 је ишао као луд док га није средила женска рука и максимално опрезна женска вожња (што је сасвим нормално и за очекивати). Ишао је боље од сваке октавие, то је било зло од аута и чудо невиђено. Сада када сједнем то је већ друга прича, треба чистити лопатице турбине, сав је задављен, итд...
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: brele Februar 25, 2016, 06:36:49 pre podne
Svaki auto, tj. motor traži gas.
Naravno, ne konstantno i ne u crveno, ali svakako mu mali obrtaji (ispod 1800-2000) baš i ne pogoduju.

Imam primer sa drugim proizvođačem (Pežo).

Drugar uzeo dva ista auta za posao - 307 FL 2008. sa 1.6hdi motorom.

Jedan mažen i vožen ispod 1800 obrtaja, sem povremenog izlaska na autoput i produvavanja. Navodno zbog potrošnje.

Drugi vožen normalno, konstantno gas, ali ne gas u patos, nego najnormalnije, do 3000 obrtaja plafon.
Rezultati:
- prvom autu je potrošnja bila niža za nepun litar, oko 0,8lit, ali je zato auto ulenjen, nikako ne vuče, set kvačila spreman za zamenu posle nekih godinu i po tačnije 60-70k km, popaljene razne greške (oko senzora, filtera).
- drugi auto povlači jako lepo, nema nikakvih grešaka, kvačilo normalno, mekano, odvaja na pola.

Pa eto, ko voli, nek' izvoli.
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: Peja Februar 25, 2016, 08:39:31 pre podne
Onda se postavlja pitanje, zbog cega sam VAG softer vec pri oko 1600 rpm uporno predlaze prebacivnje u visi stepen? Po toj "njihovoj" logici DPF ce se uvek brze prljati, cesce regenerisati i samim tim krace trajati. A ako je potrbno preko 2000 rpm u odredjenom konstantnom trajanju za pokretanje regeneracije, taj proces nece nikada ni otpoceti.
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: brele Februar 25, 2016, 08:55:20 pre podne
Ne predlaže to prebacivanje i viši stepen samo VAG softver.
To predlažu i drugi proizvođaci.
Za Hyundai i Fiat sam siguran.

Valjda se forsira ta niska potrošnja, ne vidim drugu logiku.
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: Markkoni Februar 25, 2016, 09:14:13 pre podne
Ko prati to sto mu auto kaze sahranice ga za 100.000 km najvise. Budalastina najobicnija.
Otprilike ako koristis tako auto potrosnja i emisija ce biti u okviru navedenih vrednosti.

Sent from my SM-N910C  

Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: ИгоР Februar 25, 2016, 09:27:20 pre podne

Onda se postavlja pitanje, zbog cega sam VAG softer vec pri oko 1600 rpm uporno predlaze prebacivnje u visi stepen? Po toj "njihovoj" logici DPF ce se uvek brze prljati, cesce regenerisati i samim tim krace trajati. A ako je potrbno preko 2000 rpm u odredjenom konstantnom trajanju za pokretanje regeneracije, taj proces nece nikada ni otpoceti.
Да би купио други након 5 година. Не мислиш ваљда да ће ти дати савјет како ауто да ти траје 20 година? То исто важи и за уљне интервале од 20-30к...о томе сам негдје већ писао на форуму.
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: nkteam Februar 25, 2016, 09:46:01 pre podne
Zato postoji automatik i ne razmisljas o saltanju brzina, jer nema ni najmanjeg razloga zasto bi vozac trebao da vodi racuna o stepenu prenosa (izuzetak su zaljubljenici koji to jednostavno vole, sto je skroz ok).

Ovako, ako cu kupiti auto i razmisljati u kojoj brzini je automobilu najlakse umesto da vozim svojim stilom, a onda i gledati kako treba da vozim na autoputu da bi se auto smilovao da upali regeneraciju DPFa, pa jos moram da ostanem sa njim na parkingu 10-15min da zavrsi regeneraciju DPFa ispada da sam ja tu da sluzim auto, a ne obrnuto.
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: ИгоР Februar 25, 2016, 09:49:39 pre podne
Е управо зато се на бензин вози, на гас грије, а на дизел оре :) :) :)...шала...
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: brele Februar 25, 2016, 09:51:49 pre podne
U svakoj šali ima istine :)
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: Filip Februar 25, 2016, 09:54:44 pre podne
mogu da potvrdim da je taj njihov predlog za šaltanje u višu brzinu nelogičan i nebulozan, da ne kažem baš glupost i budalaština (ok, rekao sam :B=) )

na O3 1.6 motor se skoro guši na 1.500 obrtaja u četvrtoj, a on mi istovremeno sugeriše da šaltam u petu?! wac1 i na tim obrtajima se pri dodavanju gasa primetno muči, a da sam prebacio u petu pa tek onda ubrzao bila bi agonija hearcut

lično ga vozim u rasponu 2.000 - 2.500 obrtaja i mislim da je to opseg koji mu najviše prija, a nesporno da se tu dosta bolje ponaša
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: brele Februar 25, 2016, 10:13:56 pre podne
Zato sam ja i pitao Mirkuk-a zašto vozi na onako niskim obrtajima.
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: mirkuk38 Februar 25, 2016, 10:22:19 pre podne
Izgleda da je ovaj motor koncipiran da može nisko da se vrti... počinje da se buni tek negde ispod 1.100rpm, a indikator stalo gleda da ga korisnik vozi od 1.200 do 1.400rpm. Ja sam tu negde, od 1.400 do 1.800rpm.

Što se tiče DPF-a, ušao sam detaljno u problematiku, čitam, konsultujem se, krećem u merenje sledećih nedelju dve, pa iznosim ovde... šta i kako, kada se šta dešava itd :)
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: Peja Februar 25, 2016, 11:31:39 pre podne
na O3 1.6 motor se skoro guši na 1.500 obrtaja u četvrtoj, a on mi istovremeno sugeriše da šaltam u petu?!
Ako mislis na 1.6 tdi, na mojoj O2 sasvim lepo radi u pomenutom rezimu, naravno da nije zivahan ali daleko od toga da se naslucuje po bilo cemu da mu ne prija, a kamo li da se gusi.

Sto se aktivacije regenerisanja DPF-a, zadnji put se aktivirao par desetina sekundi odmah po paljenju automobila, koji je prethodno stajao parkiran tokom radnog dana na oko 4-5°C. Ubacio sam u rikverc radi isparkiravanja, kreuo i primetio sam da je motor odjednom poprimio drugaciji, meksi, zvuk nego inace. Jos na pola puta do kuce je postigao radnu temperaturu, da kazem 2x brze nego inace, a kada sam uparkirao u garazu obrtaju zakucani na oko 1000 rpm a auspuh da se opeces. Tu mi se iskustvo ne slaze sa uputstvom koje je Mirkuk psotavio, ali verovatno su nesto promenili u medjuvremenu.
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: Filip Februar 25, 2016, 11:52:47 pre podne
Ako mislis na 1.6 tdi, na mojoj O2 sasvim lepo radi u pomenutom rezimu, naravno da nije zivahan ali daleko od toga da se naslucuje po bilo cemu da mu ne prija, a kamo li da se gusi.

ti nisi potpuno merodavan, mišljenje ti je pod utiskom uslova vožnje, navikao si na traktor, u više navrata si se žalio na buku, ogluglao si i na vibracije :P :D
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: hakkler Februar 25, 2016, 13:42:50 posle podne
Ne predlaže to prebacivanje i viši stepen samo VAG softver.
To predlažu i drugi proizvođaci.
Za Hyundai i Fiat sam siguran.

Valjda se forsira ta niska potrošnja, ne vidim drugu logiku.
Ne forsira se niska potrošnja toliko ..makar je u jednadžbi to..nego što NIŽE emisija plinova.
Manje gasa..manje dima..manje zagađenja.
Boli njih za zamajac...
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: jovan.ilic.89 Februar 25, 2016, 15:34:20 posle podne
Познат је проблем DPF-a, "болести модерних дизела" како неки воле да кажу :) Колико сам ја упућен постоје три врсте регенерације:

1. Пасивна - која се врши приликом вожње на вишим обртајима углавном на отвореном путу. Компјутер не додаје гориво у цилиндре јер је топлота издувних гасова довољно висока да упали честице које су накупљене у филтеру. То је да кажемо нормалан систем функционисања, док филтер није много зачепљен и нема никаквих последица ако се прекине.

2. Активна - врши се додавањем горива у цилиндре у последњем такту приликом изласка гасова у издув (гориво се слива у издув и до филтера и тамо се пали због високе температуре и помаже брже сагоријевање онога што се тамо налази). Јавља се обично у градској вожњи и тада нека возила упале лампицу на инструмент табли па возач мора да поступи по упутству, да вози у одређеним обртајима у одређеном степену преноса итд. (пише у упутству произвођача, нисам сигуран да ли је идентично за све дизел моторе који се уграђују у Шкоде). У случају прекида гориво које није изашло из цилиндра кондензује и слива се и мијеша са уљем...то је јако мала количина али временом се накупи па разриједи уље и може да дође до већих проблема (ево колега slobodanalex је имао баш такав проблем). Тада реагује компјутер и шаље мотор у safe/limp mode да не би дошло до веће хаварије и тада се мора отићи до сервиса ради ове регенерације треће врсте...

3. Принудна - ради се у сервису када се возило које стоји форсира у одређеним обртајима (обично се покреће компјутерски). Развија огромне температуре и није претјерано здрава (логично...температура у DPF-у зна да достигне и 600 степени, а када је ауто у стању мировања, када га не хлади ваздух приликом вожње није баш пријатно гледати то или бити близу). Идеално би било када би испред возила постојали вентилатори који хладе течност за хлађење и остало као на dyno тестовима...

Постоји и варијанта скидања филтера када више никаква регенерација не помаже, или када је филтер дотрајао (имају и они рок трајања, кажу око 200.000 мада може то да гура много више ако није много њакано и ако није доживљавао много принудних регенерација и слично), али то је већ екстрем.


Е сада, моје лично искуство: 1.6 TDI у Фабији, никада у животу нисам видио лампицу DPF-а на инструмент табли у току вожње, да се не пали приликом давања контакта не бих знао ни да постоји. Што се тиче активних регенерација "без лампице", са оних 1000 обртаја у стању мировања, након паркирања, десило ми се можда 2-3 пута за нешто више од 3.5 године и 143.ххх километара (и то након више краћих релација по хладном времену), сваки пут сам сачекао буквално не више од 2 минута да се обртаји спусте (тачно је и то да се не спуштају сами, него после притискања гаса као што је неко поменуо) и гасио мотор. Што се тиче стила вожње нисам агресиван возач мада често возим жустрије (колико то услови на путу и густина саобраћаја дозвољавају), имам много отвореног пута (што је сигурно главни разлог због кога хвала Богу нисам имао никаквих проблема са DPF-ом), често сам на ауто-путу па мој аутомобил то све успијева да ријеши пасивном регенерацијом. Међутим када сам на магистрали возим нешто мало преко ограничења (60/90 km/h) тј. увијек између 1500-2000 обртаја уопште не констатујући "препоруке" на инструмент табли (никад испод 1500 иако то може и ниже али ја то видим као потенцијалну опасност за мотор, својеврсно мучење, а осим тога егзактан је податак да је распон највећег обртног момента за овај мотор 1500-2000/2500 обртаја, у зависности од верзије), док је то на ауто-путу нешто преко 2000 обртаја а ријетко преко 3000, обично током неких претицања или мало "развлачења" кроз комплетан опсег након кретања из мјеста са наплатне рампе, у 2., 3. или 4. степену преноса. На прошлом редовном сервису сам чисто из знатижеље замолио да ми фабричким дијагностичким уређајем очитају вриједности (не VCDS-ом) и добио сам одговор да је филтер "као нов" и да "наставим да возим као и до сада". Е да, имам још један "обичај" ;D Наиме, када идем на редован сервис замјене уља и филтера, возим ауто највише у 3. брзини али обавезно око/нешто преко 3000 обртаја (возим обилазницом од Сурчина до Видиковца па су то таман дозвољене брзине), из разлога "продувавања" самог мотора, скупљања опиљака из мотора у уље које ће убрзо бити испуштено итд. а то свакако помогне и DPF-у да сагори сувишне честице чађи на нешто вишој температури него обично.

За крај - слажем се да возило треба да буде у нашој служби а не ми у његовој али не разумијем став да неко не жели да му помогне да заврши започету регенерацију из било ког разлога, љутње, тренутне фрустрације и сл. Ништа лично ни против кога, далеко од тога, али то је мало неодговорно понашање према себи. Није крив ни произвођач ни инжењери, они су направили то што су направили, ми смо сами купили тај производ и требало би да поступамо са њим онако како треба, јер сваки потенцијални проблем (прекидање регенерације па сливање горива у картер и све што следи) направићемо само себи и свом буџету, не никоме од њих ::)
Још једна важна ствар, током активне регенерације није уоште ствар у брзини кретања, него управо у броју обртаја и температури у издуву које је већа што је већи број обртаја (слива се више горива које се пали у самом филтеру), па ако нема услова за вожњу "у трајању од најмање 15 минута не испод 2000 обртаја" или како већ пише у упутству, или када се паркирамо испред куће/гараже/на паркинг мјесту а аутомобил већ започео регенерацију не видим уопште никакву препреку да му се помогне тиме што ће се додати гас, да не кажем турирати, и држати мотор у нешто више од 2000 обртаја - брже ће се завршити процес и неће бити проблема због насилног прекидања започете регенерације. Ако је неко већ запустио филтер па он не стиже да се довољно очисти, да не би нон-стоп палио активну регенерацију лично бих пробао са адитивом намијењеним баш за то, и потрошио тај један резервоар мало форсирајући мотор у вишим обртајима, а уколико је брзина кретања проблем (и сама немогућност чешћег изласка на ауто-пут) увијек је ту нижи степен преноса :) Толико од мене, опростите на опширном писању... :-[
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: nkteam Februar 25, 2016, 16:10:21 posle podne
Napokon malo korisniji post :)
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: Deki Februar 25, 2016, 18:43:05 posle podne
Da li je neko pomenuo kvalitet i čistoću goriva.?Ponosni vlasnik SuperB 125/170


Sent from my iPhone  
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: mirkuk38 Februar 25, 2016, 19:01:31 posle podne
Da li negde u uputstvu za auto ima objašnjeno šta je to aktivna aktivna regeneracija (ili negde na instrument tabli postoji indikacija?) da je trenutno "aktivna regeneracija" u toku i šta činit u takvoj situaciji?

Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: Karlheinz Mart 06, 2016, 09:58:26 pre podne
Inače na otvorenom putu na oko 2200 obrtaja počne sam od sebe da sagoreva čađ,
Koja ti je pređena km?
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: Peja Mart 06, 2016, 11:37:29 pre podne
Što reče mirkuk, stvarno su to lepo rešili u VW-u. Posle 188 km vožnje u kontinuitetu, bez prestanka iznad 2000 rpm, stižem na odredište, a regeneracija u toku. Dok sam našao parking, posle jedno 10-tak minuta, završio regenraciju.
Inače da sam odmah našao parking mesto, savršeno bi me bolela briga što čudo od tdi motora nije završilo proces. Ne robujem ja njemu, već on meni  ;)
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: mirkuk38 Mart 06, 2016, 13:34:00 posle podne
Počeo sam da pratim parametre dok vozim, koliko su uslovi dozvoljavali.
Ono što je bitno za pasivnu regeneraciju (ne učestvuje ECU ni na koji način) je isključivo temp. izduvnih gasova... a ona ne zavisi od brzine, niti obrtaja niti stepena prenosa, već ponajviše od opterećenja motora, odn. potrošnje goriva u jedinici vremena.

Ono što nam treba je temp >350C. A ohrabrujuće je to što krstarenjem na 130km/h u šestoj na autoputu imam temp. oko 410 do 420C. Dakle, na autoputu nema zime... DPF je čist tokom vožnje.
Ali na magistrali, EGT ide od 250 do 300C.. što je nedovoljno za pasivnu regeneraciju. Zato magistrala guši DPF i ECU pali aktivnu regeneraciju po potrebi.
I još jednom da napomenem: ako se vozi sporije, a u nižoj brzini (višim obrtajima), EGT skoro da ništa ne poraste. Bitno je opterećenje motora.
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: slobodanalex Mart 06, 2016, 14:06:21 posle podne
Koja ti je pređena km?
195.000
Naslov: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: ИгоР Mart 06, 2016, 17:12:06 posle podne
352C је минимална температура потребна за катализацију код мене на 2.0i.
Не слажем се са тобом за дио који си навео везано за нижи степен преноса и веће обртаје, јер то нема логике. Познато је да крстарење без оптерећења мотора даје ниже температуре издува и доводи до стварања наслага и, у мом случају, одласка катализатора у вјечна ловишта, јер је издув стално испод номиналне температиуре. Не причам на памет, експериментисао сам и мјерио код себе. Сматрам да мањим степеном преноса за једну брзину и режимом од сталних 2500-3000 о/мин, кроз неколико дана, можеш отклонити зачепљење. Немогуће је да повећањем овртаја не расте температура, једноставно је то тако. Оптерећење и вожња мотора са малим бр. обртаја доводи до загушења, па таман и на ап. Не желим да паметујем, али то је доказана пракса и логика. Оно што ти савјетујем, не само сада, већ и за убудуће, је да када возиш, увијек држиш обртаје у режиму од 2-3к, и да ти обртаји буду репер којом ћеш брзином да возиш. Када возиш узбрдо, повећаш режим за мин 500 о/мин, нарочито када идеш узбрдо и под теретом, и нећеш имати проблема.
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: ljusasd Mart 09, 2016, 22:27:33 posle podne
Pošto sam prošle nedelje imao kvar na DPF-u na mom autu, mogu da zaključim da je dobro što na Škodama postoji signalna lampica kada se započne regeneracija.

Nemoj da Vas iziritira to kada se u nezgodnom trenutku upali lampica, nego ako ste u mogućnosti produžite vožnju i neka DPF odradi regeneraciju.

Verujte tim ćete spasiti veoma visoke troškove.

Na mom E200 CDI i uopšte Mercedesi nemaju signalnu lampicu i takoreći i ne osećate kada auto obavlja regeneraciju.
Samim tim na ovom autu mi je na 73000 km. puklo "saće" u DPF-u.
Pošto ovaj auto vozi najviše moja majka, utvrdili smo i šta se ustvari desilo. Ona vozi kada je na auto putu od 80 km/h do 100 km/h 6 tom brzinom, pa samim tim nema dovoljno obrtaja da bi se regeneracija valjano obavila. Relacija koje je obavljala sa auto su uglavnom SD-AR i lokal. Jedino kada ga ja vozim idem na duže puteve, a to je retko, jer u većini slučajeva vozim moj. Verovatno se igrom slučaja dešavalo da je prekidala regeneraciju i da se na kraju filter toliko zapušio da je u jednom trenutku napravio ogromnu temperaturu i na kraju unutra pukao.

Kako kažu u ovl. servisu DPF ima trajanje koliko i auto i nije predviđeno sa se menja. E sad pored kompjutera i mi kao vozači održavamo stanje DPF-a. Uzročnik češćeg prljanja DPF-a prepisuju gorivu i nije preporučena vožnja u malim obrtajima. Meni su čak rekli ako hoće majka da vozi 100 km/h na auto putu neka vozi u 5. toj jer motor ima veće obrtaje.

Pošto je auto mlad i ima relativno malu km. Ovl. servis iz Novog Sada je pokušao sa glavnima u Bg. da reši zamenu o trošku Mercedesa, ali smo bili odbijeni jer je auto van garancije i kako su rekli zbog lošeg goriva na šta ne mogu da utiču. U svakom slučaju dobio sam zamenski auto dok nismo rešili problem.

Ja mogu na kraju da kažem da sam u nesreći imao neku vrstu sreće, pa sam našao polovan sa "donatora" koji je prešao 25000 km. a uspeo sam da prodam moj DPF liku koji otkupljuje Katalizatore i DPF zbog "saća" tako da me je intervencija koštala oko 12% od cene novog.
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: mirkuk38 Maj 13, 2016, 22:44:08 posle podne
Neki dan išao do Lazarevca i nazad službenom O3 2.0TDI.. na ulasku u grad (dakle oko 130km otvorenog puta), upalio mi je regeneraciju (obrtaji oko 1.000rpm u leru).

Danas popodne stigli u Sarajevo (Superbicom), isto tako.. upalio regeneraciju.

Uspeo sam da novom VCDS dijagnostikom priđem svim senzorima vezanim za ovu problematiku, pa ću za koju nedelju izneti ovde sva zapažanja. Ukratko, grad i magistrala pune filter (nakuplja se čađ), a autoput sa druge strane sagoreva čađ i smanjuje zapušenost filtera (pasivna regeneracija). Ako nema dovoljno "autoputa" u odnosu na "grad i magistralu", kompjuter pali aktivnu regeneraciju.
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: nkteam Maj 13, 2016, 22:49:49 posle podne
Kod mene ista situacija...
Juce autoputem dosao NS->BGD i danas mi po BGDu posle 15min upalio regeneraciju (drzi obrtaje na 1k). Posle 20min gradske voznje (manji deo bio autoputem) regeneracija i dalje u toku, obrtaji na 1k.

Mada mi nije jasno zasto magistrala ne bi imala isti uticaj kao autoput? zbog manjeg broja obrtaja?

I da, ako imas neka iskustva sa ocitavanjima senzora vezanih za ovo, slobodno pisi... ima zainteresovanih za citanje :)
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: ИгоР Maj 13, 2016, 22:56:59 posle podne
Па што се не јави жив био да одемо на једно "точено"?
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: slobodanalex Maj 14, 2016, 21:38:58 posle podne
Neki dan išao do Lazarevca i nazad službenom O3 2.0TDI.. na ulasku u grad (dakle oko 130km otvorenog puta), upalio mi je regeneraciju (obrtaji oko 1.000rpm u leru).

Danas popodne stigli u Sarajevo (Superbicom), isto tako.. upalio regeneraciju.

Uspeo sam da novom VCDS dijagnostikom priđem svim senzorima vezanim za ovu problematiku, pa ću za koju nedelju izneti ovde sva zapažanja. Ukratko, grad i magistrala pune filter (nakuplja se čađ), a autoput sa druge strane sagoreva čađ i smanjuje zapušenost filtera (pasivna regeneracija). Ako nema dovoljno "autoputa" u odnosu na "grad i magistralu", kompjuter pali aktivnu regeneraciju.

to se i meni redovno dešava, čim uđem u grad posle duže vožnje autoputom pokrene regeneraciju. mislim da to ima neke veze sa onim VW softverom sa kojim su lažirali testove emisije co2
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: neske Maj 15, 2016, 18:51:12 posle podne
Evo zanimljive aplikacije. Kontaktirao sam developera i kaze uskoro izlazi podrska za vise tipova motora. Mene je konkretno interesovalo za CAYC 1.6 TDI.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.applagapp.vagdpf_free

Sent from my LG-D802

Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: observer Decembar 22, 2016, 21:43:51 posle podne
Sta bi sa merenjima mirkuk? :)
Pratim ovu oblast vec skoro 7 godina jer jos od 2010 imam auto sa DPF (ni ne znajuci u sta se upustam) a vidim da se tek od nedavno malo vise pise o tome po domacim forumima, trebalo je malo vremena da se omasovi ovo pakleno parce gvozdja koje toliko muke zadaje.
Sada imam 96.000 km, DPF je jos u dobrom stanju ali mi se "javlja" na svakih 500 km (tacan je kao sat), sprovodi aktivnu regeneraciju ali bez lampice (nikada ne dozvolim da ga prekinem vise od 2-3 puta pa je zato lampica "mrtva", srecom...).
Ne volim benzince (iako sam ih vozio ceo zivot, sliom prilika) a zbog DPF cu izgleda zamrzeti i dizelase, iako su mi do sada bili i fetis i "religija" zbog potrosnje od 5 litara na 100km...
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: nkteam Decembar 22, 2016, 22:40:49 posle podne
Naisao sam na ovo:
(https://lh3.googleusercontent.com/LlTDqKnyaShOUbxOt8JtI8bqf27sEL-nSFtzeIjBLhQiocehyqZ_wOJisyPYOIAO5vg_Yqx1Wsa6MII=w1920-h1200-rw-no)

Nisma znao da postoji "customer-initiated regeneration drive"? Kako ja mogu da pokrenem regeneraciju (npr kad mi odgovara)?
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: mirkuk38 Decembar 23, 2016, 00:15:49 pre podne
Kompjuter će sam pokretati aktivnu regeneraciju kada se nakupi dovoljno čađi u filteru.
Ako ga svaki čas prekidaš dok radi aktivnu regeneraciju (gradska vožnja, voziš par km pa ugasiš auto itd...), upaliće ti i lampicu DPF-a prilikom sledeće aktivne regeneracije, da ti da do znanja da ne gasiš auto već da voziš miško !!!
To je to što si pitao "customer-initiated regeneration drive".
Meni se to jednom upalilo, jer smo se smucali od plaže do plaže negde u Grčkoj tako da mu nisam dao mogućnosti da završi regeneraciju. Srećom, upalila se lampica kada smo krenuli ka bazi (nekih 100km od plaža). Regeneracija se relativno brzo završila i lampica se ugasila.. možda deset to dvadeset km vožnje.

Javim merenja... :)
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: nkteam Decembar 23, 2016, 15:58:19 posle podne
Jasno je sta znaci kad se upali lampica, ali "customer initiated" znaci da je regeneracija inicirana od strane vozaca, sto nisam siguran da je uopste moguce.
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: mirkuk38 Decembar 23, 2016, 22:11:10 posle podne
Regeneraciju traži i inicira ECU, a u ovom slučaju je vozač taj koji istu izvršava/omogućava. Možda je nezgodno skrojen naziv, ali to je to...  bravo2
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: srda1989 Januar 06, 2017, 11:11:39 pre podne
Vozim oktaviju 1.6 tdi. Procitah ovu temu i do neba sam vam zahvalan :) Ja pola godine ubih glavu sto mi auto jedan dan ide bolje, jedan losije ... Jedan dan je bucniji, jedan tisi ... 90% voznje se odvija u gradskim uslovima (kreni-stani guzve) i skoro sam skapirao da kad mrdnem malo iz grada i sprzim je ljudski (magistrala 3com, max 4tom 2000-3000 obrtaja) motor se super ponasa narednih mesec dana. Lampicu dpf-a nikada nisam video upaljenu, valjda je to dobro :)

Inace da potvrdim, savet za saltanje u visi stepen prenosa je nebulozan. On meni na 1600 obrtaja u 4toj savetuje da saltam u 5tu. Ako to uradim, auto hoce da se ugusi, znaci bukvalno se trese ... Verujem da ovo mogu da isprave nekim update-om software-a ali cisto sumnjam da ih zanima da se time bave.

Hvala vam na informacijama i iscrpnim zapazanjima. Pozdrav i pun gas :D
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: mirkuk38 Januar 06, 2017, 12:23:48 posle podne
Počeo sam pre par dana ponovo da se zanimam temperaturama i DPF-om. Žalosno je to što pasivna regeneracija skoro nikada nije u toku.. ulazna temperatura u DPF-u jednostavno nije dovoljna i uglavnom ide do 300C... .retko kada preko toga (a neophodno je konstantnih >350C). U gradskoj vožnji mislim da je nemoguće postići pasivnu regeneraciju, a na autoputu samo na visokim putnim brzinama (moja standardna brzina krstarenja 130km/h je nedovoljna). Jedino dugotrajnije ubrzavanje (pogotovo uz nagib na autoputu) bi krenulo da smanjuje nivo čađi u filteru.. ali sve je to kratkotrajno. Tako da je aktivna regeneracija neizbežna.

Javim se posle par nedelja sa još (konkretnijih) podataka.

 beer1
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: ugi85 Januar 06, 2017, 13:41:12 posle podne
Smanji prenosni stepen i dobices potreban broj obrtaja pri brzini od 130km/h.
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: Srdjan_bgd Januar 06, 2017, 14:04:45 posle podne
pre otprilike dva meseca, primetio sam da se i meni motor zagusuje, zbog najgore gradske voznje, i smislim najskuplji model produvavanja DPF-a, EGR-a i cega sve - voznja 4-om pri brzini 120Km/H do Indjije, tj onog nazovi outlet shopping centra, reko ajd bolje i to nego da vozim ono bas ko debil samo da bi vozio ... posle toga srecniji su bili i auto i gospodja  ;)
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: mlax Januar 06, 2017, 14:17:12 posle podne
U uputstvu za moj auto (2.0tdi 140ks) pise da se regeneracija odvija u 4 ili 5 stepenu prenosa pri obrtajima izmedju 1800 i 2400. Znaci ne bi valjalo ni preko toga
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: mirkuk38 Februar 11, 2017, 22:22:36 posle podne
Danas sam kroz Hungariu šibao (za mene visokih) 140km/h  (tempomat). DPF je bio oko 300°C u proseku, što je nedovoljno za autoregeneraciju.. na kraju mi je upalio regen i odradio forsiranu.

Videću da sunem neki aditiv u dizel koji smanjuje neophodnu temperaturu za autoregen, pa javim.

BTW, mađari mere stacionarnim radarom sa strane, pa druga ekipa savatava verovatno negde nizvodno.

Isto tako, na jednom uključenju na AP sam video pandurski auto sa radarom na krovu (i bljeskalicom).. vidi se sa kilometar.

I naši isto zaustavljaju trkače.. jednu ekipu sam video pre Horgoša, a u povratku posle N.Sada, crni Mitsubihi Lancer zaustavio  domaći BMW X6. Posle pet minuta ponovo je prošišao pored mene (bembarić).
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: slobodanalex Februar 11, 2017, 22:33:08 posle podne
Videću da sunem neki aditiv u dizel koji smanjuje neophodnu temperaturu za autoregen, pa javim.
Ja sam probao sa Liqui Moly i sa Wynns DPF aditivima i nisam primetio nikakvu razliku, tako da mislim da je to bacanje para.
Ako neko ima pozitivna iskustva neka javi.
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: Peja Februar 11, 2017, 22:59:09 posle podne
BTW, mađari mere stacionarnim radarom sa strane, pa druga ekipa savatava verovatno negde nizvodno.
Offtopic... To si ti oni sto čitaju tablice pa upoređuju u bazi da li je kupljena vinjeta. Nisu panduri.
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: mirkuk38 Februar 11, 2017, 23:25:20 posle podne
A one konstrukcije što imaju preko AP sa gomilom različito usmerenih senzora i kamera? Šta je to?

Danas sam video pandura kako stoji iza tronošca i nišani uz autoput... na metar od ograde.

BTW, imam 14g oil ash nakupljenog, od maximalnih 80g... na satu oko 63k.... biće pun na nekih 350.000km.
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: voyager Februar 11, 2017, 23:26:34 posle podne
To im je za kamione.
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: Peja Februar 11, 2017, 23:45:15 posle podne
Da, za kamione, kao i u DE.
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: slobodanalex Decembar 20, 2017, 18:45:35 posle podne
Dimna zavesa kad krene regeneracija...

(https://s14.postimg.cc/gq59a3g69/20171220_181526.jpg) (https://postimg.cc/image/oivx22m59/)

(https://s14.postimg.cc/o7egowsq9/20171220_181534.jpg) (https://postimg.cc/image/ea3fvul4d/)
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: observer Decembar 21, 2017, 23:34:17 posle podne
Ja nikad nisam imao dim u regeneraciji, mada citam tu i tamo da se to desava.
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: Peja Decembar 22, 2017, 08:49:37 pre podne
Nisam ni ja, nikada.
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: mirkuk38 Decembar 22, 2017, 12:32:14 posle podne
Isto.
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: AcoSk Decembar 22, 2017, 19:08:04 posle podne
Zima napolju, povecana (velika) temp izduvnih gasova, vodena para? Valjda, sta drugo...
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: slobodanalex Decembar 22, 2017, 19:42:31 posle podne
Kad krene regeneracija uvek u prvom minutu dimi dok se ne upali cadj i ne postigne temperaturu za sagorevanje, slikano u trenutku pocetka regeneracije. Al tek sto smrdi... Kasnije ni ne dimi ni ne smrdi jedino se primeti po obrtajima da radi regeneraciju.
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: vojkan85 April 15, 2018, 20:25:12 posle podne
Jel ovo moguće:

https://www.youtube.com/watch?v=SukslniVuOM

Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: Marjanke April 15, 2018, 20:40:03 posle podne
Sto manje znas to bolje.
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: AcoSk April 15, 2018, 20:43:23 posle podne
Pri normalnoj regeneraciji (kada je sve u redu sa dpfom i autom) nije moguce. Niti da pusi toliko, niti da se usija
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: vojkan85 April 15, 2018, 20:45:50 posle podne
Aaaaaaaaaaa, sveeeeeeeeeeeeeeee. Ja ne verujem šta čitam za taj DPF!!! Trabant ćemo svi da vozimo na kraju :RR). Navodno temperatura ide negde do 800 stepeni. Da li je istina ne znam, ali zvuči užasno.
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: Peja April 15, 2018, 20:49:35 posle podne
https://youtu.be/59jRtH3iiSg?t=40
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: vojkan85 April 15, 2018, 20:53:54 posle podne
Meni se javila pre par sati. Obrtaji 1k, ulje blizu 98 stepeni, vrti li vrti ventis, dobrih 5 minuta i stade.
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: Hornet April 15, 2018, 21:22:57 posle podne
Iseci g*vno dok nije upalio ceo auto :B=) =))
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: vojkan85 April 15, 2018, 21:27:19 posle podne
Prvo očitavanje zapušenosti pa ondak ide aso sec ako ima potrebe za tim.
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: Hornet April 15, 2018, 21:33:33 posle podne
Meni je slobodanalex ocitao i cini mi se da je rekao 55-60%... kaze dobar. Njegov je jos zapuseniji sto mi uliva sigurnost, jer on tako tera a on je perfekcionista :RR)
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: vojkan85 April 15, 2018, 21:34:42 posle podne
Onda smo on i ja tu negde :B=). Škrip i majstor, odmah!
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: djomla43 April 15, 2018, 21:52:12 posle podne
https://youtu.be/8EFyihfWYmw
A može i ovako.

Sent from my 3310

Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: Hornet April 15, 2018, 21:57:27 posle podne
Ma i njegov je ok nego je malko "zapuseniji" od mog ali je to daleko od seče, barem ja tako kontam bravo2
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: vojkan85 April 15, 2018, 21:57:35 posle podne
Oni ovo sve cepaju pod pritiskom vode koliko vidim?
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: Hornet April 15, 2018, 22:11:53 posle podne
Korektna je cena, ocekivao sam 300€ da ce reci! :B=) imacu ih u vidu ako zaskripi moj 8)
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: vojkan85 April 15, 2018, 22:13:50 posle podne
Bitnije je da se lepo odradi, tj. najbitnije. http://www.dpfservis.rs/ , imaju preporuke i to jako dobre.
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: slobodanalex April 15, 2018, 22:21:36 posle podne
Bitnije je da se lepo odradi, tj. najbitnije. http://www.dpfservis.rs/ , imaju preporuke i to jako dobre.

Radili meni na O2 i OK su.
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: vojkan85 April 15, 2018, 22:25:17 posle podne
Znam, zato sam i rekao ;). Čini mi se da si napisao da je prošlo 3 godine posle i da je i tada sve bilo ok.
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: Hornet April 15, 2018, 22:26:25 posle podne
Bitnije je da se lepo odradi, tj. najbitnije. http://www.dpfservis.rs/ , imaju preporuke i to jako dobre.

Bitna je i cena, zajebi ako je 300€... isecu ga. Ionako vozim Gradski bus koji za jednu moju smenu zagadi kao moj auto bez filtera za 10 godina.
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: slobodanalex April 15, 2018, 22:29:10 posle podne
isecu ga.

Od sledece godine nema registracije, posto ce krenuti da kontrolisu izduvne gasove na tehnickom.
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: vojkan85 April 15, 2018, 22:32:17 posle podne
Kako kako? No aso sec? Pa jel on zna, pa prevedi mu. Pa det iz not d garanti bre :B=)
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: Peja April 16, 2018, 08:38:53 pre podne
Letos, pri 80kkm DPF je bio na 30% napunjenosti. Od toga 34kkm iskljucivo gradska voznja, a ostatak "mesovita".
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: vojkan85 April 16, 2018, 08:46:36 pre podne
Pa dobro, 80k km, 30%...ne znam. Što više imam to u glavi, gore mi je. Pomirim se sa činjenicom da svi automobili novije generacije imaju nešto svoje što traži "izdržavanje" i to je to.
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: Peja April 16, 2018, 08:49:55 pre podne
DPF se moze zameniti novim. Nije jeftino ~800e, ali posle si miran jos 250-300kkm.
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: vojkan85 April 16, 2018, 08:58:36 pre podne
Znam da je cena 1,5k evrova, ali pominjane su već firme koje rade to kako treba. Tako da 200 evra za 3 godine recimo koliko bi trajalo to jeste prihvatljivo.
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: observer Decembar 19, 2018, 09:47:29 pre podne
Postavicu ovde, da ne trujemo Jovanovu temu o Fabiji.

Ovaj izvor mi se cini ok, maksimum koji DPF moze da fizicki iznese je oko 80g pepela ali vec na 45g se smatra zapusenim. Pasivne regeneracije krecu kada se gramaza nadje oko 22g ali okidac je i predjena km ili proteklo vreme od prosle regeneracije (ako se auto pretezno vozi malim brzinama pa ECU na osnovu toga oceni da je to gradska voznja)

https://www.golfmk7.com/forums/showthread.php?p=704888
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: dovla Oktobar 14, 2020, 15:33:05 posle podne
Da ponovo aktiviram temu. U pitanju je golf 2.0 tdi 81 kw 2010 god. Kolege, zanima me iskustva u vezi dpf. Provjerio sam diferencijalni pritisak i ok je po rijecima mehanicara, pasivnu regeneraciju (kad podigne obrtaje na 1000) radi zavisno od uslova voznje na svakih 400-500 km ako je voznja vecinom gradska ili na 800-1000 km ako je voznja auto putem. Auto ne dimi, medjitim ima garezi u auspuhu. Interesuje me da li smije imati garezi, posto sam vidjao npr audi ima potpuno cist auspuh, pa ako neko ima neka saznanja na ovu teme da mi objasni. Hvala
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: AcoSk Oktobar 14, 2020, 22:32:55 posle podne
Ne sme da ima garezi (da bude crn auspuh).
Takodje ne sme da pusi ni malo ni na punom gasu, niti u bilo kom rezimu.
Takva su moja iskustva sa nekoliko 2.0tdi 140 i 170ks, svi oko 2011-2012 godista.
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: dixon Oktobar 15, 2020, 01:02:38 pre podne
Поздрав свима, недавно узета суперб мк2 2008 са 320ккм на сату. Ауто има DPF (није чупан). На првом техничком (пошто сам први власник у Србији) ништа нису рекли, тако да би требало да је све ок. Међутим, како сам набавио VCDS и кренуо да се занимам, видео сам неке велике вредности за групу 108. Чак сам звао неке сервисе који се баве специјално чишћењем самог DPF и кажу не дирати ништа док не крене да пали лампицу тј. избацује грешку јер су те сонде осетљиве и чим нешто није како треба оне бацају грешку на борд. Шта су вашо савети? Видим да има пар људи у овој теми који се мало више разумеју у VCDS и сам DPF... Има ли потребе за било каквом интервенцијом? Регенерацију ради на сваких 200-300км, колико сам за сад сконтао, мада је од куповине прошло само 1500км

Прва слика је кад је ауто купљен малтене, пре неких месец дана. Друга пд пре неки дан...

Брине ме ово што стоји да се на 175ml мења/чисти. А с друге стране, видим по страним форумима да људи возе без проблема и на 250+ml... Помагајте, или пишите препоруке где отићи да ми неко поштен и стручан каже какво је стање да ме не боли глава више...(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20201014/d412d5058dcbc71752ae322d8ea8ea93.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20201014/53508b83b27bd8eac37ebcbfafee47ff.jpg)
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: observer Oktobar 15, 2020, 09:16:28 pre podne
Dobro su ti rekli. Ako nemas problema, ne cackaj. Ja sam na 1.6 TDI imao regeneracije na svakih 500 km (sto je navodno normalno ali je mene nerviralo), a auto je prakticno 95% kilometraze vozen po magistrali. Nisam nista dirao.
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: Nneennii123 Februar 16, 2021, 10:51:27 pre podne
Ljudi je l mi moze neko reci uplalila mi se regeneracija medjutim posle 5 km upalila mi se lampica za gorivo i regeneracije vise nije radila?
Ako mi neko moze reci zbog  cega je tako je l odlozena regeneracija ili je prekinuta?
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: milosgranice Februar 16, 2021, 11:11:39 pre podne
Nov auto voziš na rezervi ili je ćaletov pa ti teraš dok ne iskapiš ?
Prekinuta regeneracija
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: Nneennii123 Februar 16, 2021, 11:24:02 pre podne
Nikas mi se nije desilo da se upali regeneracija a da mi tako bude pri rezervi nisam nikad ni prekinuo regeneraciju ali sad cu da znam
Caletov pa vozim tako hahah
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: milosgranice Februar 16, 2021, 12:24:54 posle podne
Oprošteno al više nemoj
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: observer Februar 17, 2021, 16:50:08 posle podne
Ljudi je l mi moze neko reci uplalila mi se regeneracija medjutim posle 5 km upalila mi se lampica za gorivo i regeneracije vise nije radila?
Ako mi neko moze reci zbog  cega je tako je l odlozena regeneracija ili je prekinuta?

Tokom regeneracije trosi se vise goriva. Zato se ne vrsi kada je gorivo na rezervi. ECU ti je prekinula regeneraciju zbog toga.
Naslov: Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
Poruka od: Nneennii123 Februar 17, 2021, 16:57:07 posle podne
Cim sam sipao gorivo na pumpi odma se nastavila i zavrsila je sve