ŠKODAforum.RS

ŠKODA Fabia i Roomster => FABIA 1999-2007 => Temu započeo: dzon Novembar 25, 2017, 10:35:04 pre podne

Naslov: Trosi ulje, vuče u desno, 1.2htp
Poruka od: dzon Novembar 25, 2017, 10:35:04 pre podne
Imam dosta problema sa autom u zadnje vreme, pa rek'o da se prokonsultujem sa forumašima...

Prvo je počelo da mi se čuje neko caktanje u motoru dok sam bio na autoputu, 300km kasnije sam skontao da je motor skoro ostao bez ulja i da su se to zapravo čuli ventili...  hearcut To će reći da je motor popio 3 litra ulja za 4000km od prošlog malog servisa, što je, složićete se, mnogo. (nasuo sam 2.5 litra ulja i stigao do maksimuma, u ceo motor staje 3.2, užas)

Prvi majstor kog sam posetio mi je rekao u fazonu "j*biga, troši ulje, vozi ga tako", dok je drugi majstor okrivio PCV ventil i objasnio mi da se stvarao vakuum u usisnoj grani i da je motor usisavao uljnu paru iz kartera i polako goreo ulje. E sad, ono što mene buni ovde je da je čovek rekao "taj ventil mnogo košta, mora original, nema zamenski, sad ću ja da ti napravim to da radi", izvadio neko crevo, nabio pampur u njega, umotao izolirbandom i kao, vozi tako... Nakon toga, kad god pustim ventilaciju sa grejanjem osetim neki kao miris motora u kabini što ume da postane neprijatno za vožnju. Jedan prijatelj me je upozorio da sa tim pampurom u tom crevu može da se desi da krene ulje da izbija na čepu što se (isprva) nije dešavalo... (čitaj dalje)

Par dana nakon toga sam posetio vulkanizera da stavim felne sa zimskim gumama, nakon čega je auto počeo da mi blago vuče na desnu stranu. Otišao sam do drugog majstora (bližeg, ovaj prethodni mi je malo daleko ali je bio po preporuci) koji je okrivio kuglu koja ima lufta i manžetnu koja je pukla na prednjem desnom točku i reče da će se uz zamenu ta dva i centriranje trapa rešiti to što vuče na desnu stranu. Ok, nema veze, ionako moram i prednje amortizere da menjam, sve ću onda sad odraditi.

E sad, upitao sam tog majstora šta je ovaj prethodni tačno uradio sa tim pampurom i ovaj je tu za*rao motku jer prilikom vraćanja onog plastičnog poklopca motora nije povezao nazad ona dva gumena creva koja spajaju motor i plastični poklopac sa filterom. Epilog je da mi je ceo motor sada okupan uljem koje je izbijalo iz otvora na glavi motora (onaj pored senzora bregaste, koliko sam shvatio to je otvor za ventilaciju kućišta gde su bregaste osovine).

Dakle, za one koji su čitali do kraja  :) , šta taj PCV ventil radi, da li piju vodu ova objašnjenja što sam dobijao i da li je sve to povezano sa tim nekim mirisom koji imam u kabini?
Naslov: Odg: Trosi ulje, vuče u desno, 1.2htp
Poruka od: dzon Novembar 25, 2017, 11:20:02 pre podne
Izvinjavam se na double post-u, admini mogu da spoje...

(https://i.imgur.com/stTWAFK.jpg)

(https://i.imgur.com/z3PYpiX.jpg)

(https://i.imgur.com/sefuo3s.jpg)

(https://i.imgur.com/q0udlOJ.jpg)

Naslov: Odg: Trosi ulje, vuče u desno, 1.2htp
Poruka od: slobodanalex Novembar 25, 2017, 11:42:23 pre podne
Koliko je auto presao?
Naslov: Odg: Trosi ulje, vuče u desno, 1.2htp
Poruka od: dzon Novembar 25, 2017, 11:45:29 pre podne
Sada je na 122.000, uzeo sam ga sa 114k, na 118k je rađen mali servis. Pregledan je posle kupovine i deluje da je to prava kilometraža.
Naslov: Odg: Trosi ulje, vuče u desno, 1.2htp
Poruka od: lipovaccc Novembar 25, 2017, 12:45:31 posle podne
Ja reči nemam pampur da stavi . No coment   hearcut hearcut hearcut

Prvo nadji krštenog majstora nemoj da žališ pare ako mislis da se voziš ...

Ti imas 5-6 majstora koji izgleda pojma nemaju nadji jednog ali čoveka sa iskustvom koji zna materiju mani me oni majstora koji rade sve i sve znaju ...
 
Ovo je katastrofa ja sam zgorežn ej čoveku pampur da stavi bože budale
Naslov: Odg: Trosi ulje, vuče u desno, 1.2htp
Poruka od: observer Novembar 25, 2017, 13:41:21 posle podne
... i ovog drugog "majstora" sto ti je rekao da auto vuce u stranu zbog pocepane manzetne mozes takodje odmah da zaobidjes.
Pocepana manzetna mora da se sto pre menja da ti ne udje prljavstina u zglob ali nema veze sa optikom. Sredi taj luft i odvezi ga na optiku trapa.

Sto se tice PCV-a on sluzi za recirkulaciju uljnih para i to sto je uradjeno je neverovatna glupost.
Naslov: Odg: Trosi ulje, vuče u desno, 1.2htp
Poruka od: dzon Novembar 25, 2017, 13:53:58 posle podne
Istini za volju, nije rekao da vuče zbog manžetne ali da je pukla i da treba da se menja, ali da kugla ima lufta i da zato vuče... Ali ću ga svakako zaobići kad mi je napravio ovo sa tim crevom što mi je sad ulje svuda po motornom prostoru, poludeo sam.

Narode, ja imam problem da ja nemam majstora i ne znam kome da odvezem :), zvao sam jednog sa oglasa ovde na forumu i dobio savet da prodam auto :), i nije baš neko rešenje...
Naslov: Odg: Trosi ulje, vuče u desno, 1.2htp
Poruka od: dzon Novembar 28, 2017, 14:36:45 posle podne
 Stavljeni bilsteini napred, zamenjen kraj neke letve umesto kugle i manžetna, centriran trap iiiii auto opet vuče...  :(
Kad sam stigao kući, podigao sam auto na parkingu i sam sam vratio napred alu felne sa letnjim gumama i sad auto ide pravo kao strela... Još samo da otkrijem da li su felne ili wintere krive, mada sumnjam na ovo drugo.

Pcv ventil i dalje nije dobio epilog...
Naslov: Odg: Trosi ulje, vuče u desno, 1.2htp
Poruka od: nidza Novembar 29, 2017, 06:59:55 pre podne
Može do guma da bude, pogotovo ako je bio rascentriran trap i tako je voženo. Možeš probe radi malo da pojačaš pritisak u toj gumi na koju stranu vuče da vidiš da li će da se smanji malo problem.

Sent from my SM-N9005  

Naslov: Odg: Trosi ulje, vuče u desno, 1.2htp
Poruka od: dzon Novembar 29, 2017, 11:34:20 pre podne
Bio sam do dva vulkanizera od jutros, vratili zimske napred, obojica kažu da su zimske sa winterama okej, opet su balansirane i provereni pritisci, zamenili mesta prednjim i zadnjim gumama, auto opet vuče u stranu.  hearcut

Ovo je ono začarano kolo, mehaničar kaže da je trap, trapadžija da su gume, vulkanizer da je mehanika, pa sad ko popusti... Ono što meni apsolutno nije jasno je kako to da su gume prema njima okej, a auto sa njima vuče, dok sa letnjim nemam taj problem. Jedino što je meni palo na pamet je da su letnje gume sa alu felnama lakše od čeličnih sa zimskim, pa se onda pojavi neki problem sa mehanikom kada se više optereti. Mislim, ako je do guma, uzeću dve nove gume napred, ali šta onda kada ostavim 10.000 na gume i završim sa autom koji opet ide u stranu...

Probaću da pojačam pritisak na prednjoj desnoj pa da vidimo.
Naslov: Odg: Trosi ulje, vuče u desno, 1.2htp
Poruka od: shuxx Novembar 29, 2017, 13:00:37 posle podne
Balansiranje točkova, naravno ravnomerno napumpanih, i reglaža trapa....

 zaista ništa više nebi trebao da radiš...... baš me interesuje šta te drugo može mučiti

za PCV ventil ima i tema, koliko se sećam da je oko 100eur.... nov.... e sad dali ti je do njega problem sa potrošnjom ulja... na tvojoj kilometraž nebi trebao da imaš loš motor, moj je na TNG durao do 200000 i tada počeo da troši ulje.... možda je baš taj PCV bio problem

Naslov: Odg: Trosi ulje, vuče u desno, 1.2htp
Poruka od: dzon Novembar 29, 2017, 13:40:53 posle podne
Pa odradio sam sve to jutros kao što sam napisao, sve 4 wintere su balansirane i napumpane na 2.2 bara, opet sa njima vuče, sa letnjim savama i alu felnama napred ne vuče... A wintere navodno dobre.

Sutra ću otići do autoline servisa koji ima sve majstore na jednom mestu, pa da vidimo... Konzilijum  :)
Naslov: Odg: Trosi ulje, vuče u desno, 1.2htp
Poruka od: nidza Novembar 29, 2017, 13:49:09 posle podne
Zameni levi i desni točak, bez obzira što će smer rotacije biti pogrešan, samo radi testa. Ako je do guma, koliko ja te stvari kapiram, trebalo bi da počne da vuče na drugu stranu.

Naslov: Odg: Trosi ulje, vuče u desno, 1.2htp
Poruka od: dzon Novembar 29, 2017, 13:58:46 posle podne
Da, to bi moglo, probaću kad se vratim sa posla...
Naslov: Odg: Trosi ulje, vuče u desno, 1.2htp
Poruka od: zare Novembar 29, 2017, 16:35:22 posle podne
To sto si bio kod vulkanizera i utvrdio da su gume "OK", ne znaci bas nista. Moze guma (i felna) da bude savrseno balansirana a da auto skace kao jarac ili da vuce. Balanserka ce pokazati nulu (tj. da su sile uravnotezene i nista vise) i ako su guma ili felna toliko krive da se to vidi golim okom. Ne pokazuje balanserka da li su guma i felna ok nego koliko su uravnotezene sile koje deluju na osovinu tocka.
Naslov: Odg: Trosi ulje, vuče u desno, 1.2htp
Poruka od: dzon Novembar 29, 2017, 21:14:42 posle podne
@zare
jasno, videćemo sutra ujutru definitivno šta je, nadam se...

Večeras sam zamenio prednje gume levo-desno (kotrljaju se unazad za probu). Očekivao sam dva ishoda: ako nastavi da vuče na desno, problem je sa mehanikom, ako počne na levo, gume. Desilo se neočekivano, auto je sada prestao da vuče, ide pravo najnormalnije.

Dakle, wintere su 3 različita godišta, obeležio sam gume 1-2-3-4:

1 - 2012.
2 - 2014.
3 - 2010.
4 - 2012.

(https://i.imgur.com/eLYtI20.png)



Pa sad, ko je ovde lud  :)... Evo i izveštaja sa jučerašnje reglaže:

(https://i.imgur.com/WSVhnsK.jpg)

Naslov: Odg: Trosi ulje, vuče u desno, 1.2htp
Poruka od: Lignjoslav Novembar 29, 2017, 21:50:57 posle podne
A da odes kod nekog ko ima Hunter mašinu za balansiranje, ona bi trebalo da detektuje problem ako je guma ili felna losa.
Naslov: Odg: Trosi ulje, vuče u desno, 1.2htp
Poruka od: dzon Novembar 30, 2017, 11:49:03 pre podne
Otišao sam jutros u 8 u taj autoline u mirijevu koji ima sve majstore, dočekala su me dvojica pospanih i nezaintresovanih i informacija da im vulkanizer dolazi od 10... Vratio sam se do eurogume u grčića milenka gde sam već išao da proveravam gume i gde ćale ide već godinama, reče mi čovek tamo da on ne zna gde ima taj hunter.

Elem, uzeo sam u eurogumi jutros dve Barum Polaris i stavio napred, dve bolje wintere pozadi i u principu opet vuče, isto se dešava i ako pozadi stavim letnje gume sa alu felnama. Ono što je različito je da vuče slabije, u principu ide pravo (možda malo samo vuče ali baš slabo) osim ako ne naleti na neravninu ili rupu (a fala bogu Beograd je prepun rupa i vrljavih ulica), onda volan instant baca na desno.

Pošto je faktor guma eliminisan, ostaju trap ili neka mehanika, sutra idem kod mehaničara i trapadžije pošto su garaža do garaže, pa neka se dogovore...
Naslov: Odg: Trosi ulje, vuče u desno, 1.2htp
Poruka od: djordjebg Decembar 01, 2017, 00:05:42 pre podne
Auto ti vuce desno zbog zatura tocka, imas pozitivnu vrednost sa leve u odnosu na desnu stranu. Trebalo bi biti obrnuto. Treba popusiti most na srafovima i ovo korigovati. Ovo je na Fabiji moguce uraditi.
Naslov: Odg: Trosi ulje, vuče u desno, 1.2htp
Poruka od: dzon Decembar 05, 2017, 18:40:54 posle podne
Da priča dobije epilog... Smatram da ne bi bilo loše da ostane dokumentovano ukoliko neko naleti na slične probleme, pošto sam se ja maltretirao tri nedelje oko cele priče (i umalo uništio motor zbog nedostatka ulja). Plus možda i neko ko naleti na temu nauči ponešto. :)

I stvarno jedno veliko hvala korisniku djordjebg na pomoći preko privatnih poruka oko problema sa vučom u stranu, no, o tome kasnije.

Prvo, PCV ventil:

Sinoć sam bauljajući po netu naleteo na dokument gde sam skontao šta tačno PCV ventil radi, kao i celokupan taj sistem (bilo mi je "kao" jasno, ali nisam baš sasvim razumeo šta se tačno kod mene desilo, šta je "pampur" majstor namestio, itd.).

Za početak, obavezno vratiti crevce na glavi motora koje ide do plastike jer iz njega izbija ulje ukoliko se ne vrati (danas sam najzad oprao motor od ove nezgode). U plastici se nalazi nepovratni ventil koji pušta svež vazduh u blok motora, ali ne dozvoljava ulju da izleće napolje.



(https://i.imgur.com/Z8OfeE3.png)




Dalje, kao što se da videti sa slike, gasovi u kućištu radilice pomešani sa uljnom parom se dižu kroz "lavirintski" separator ulja i dolaze do "ciklonskog" gde se definitivno odvajaju: ulje kaplje dole nazad u karter, dok se gasovi preko PCV ventila vraćaju u usisnu granu (topao vazduh, jelte).



(https://i.imgur.com/Tg7QWHV.png)




Sad, ono glavno. PCV ventil se otvara i zatvara (koliko ja shvatam) usled promena pritiska (tj. vakuuma) u usisnoj grani (kada motor povuče vazduh, poveća se vakuum u usisnoj grani i membrana ventila ode na dole i zatvori dovod. Ono što se kod mene desilo je da je PCV ventil ostao zaglavljen u otvorenom položaju i da je motor konstantno usisavao gasove pomešane sa uljnim isparenjima i sagorevao ih, odatle potrošnja ulja od 0.8l na 1000km.



(https://i.imgur.com/V6NCIzS.png)




"Pampur" majstor je uradio sledeće: crevo koje ide od usisne grane do PCV ventila je zatvorio, dok je stavio drugo crevo na PCV ventil i spustio ga dole kako bi gasovi izlazili. Ćale mi reče da je on i na jugu i na kecu imao to crevo iz kog su izlazili gasovi pušteno dole dok se oba auta nisu raspala od korozije. :)



(https://i.imgur.com/syiBwP9.jpg)

(https://i.imgur.com/yfixcrm.jpg)



Ono što mogu da primetim je da je taj ventil nešto neuobičajeno skup (oko 5900 u wagen komercu). No dobro, zameniću ga, vratiti crevo i tu je kraj priče.


Što se tiče ovoga što vuče:

djordjebg mi je ukazao na to da su caster uglovi prednjih točkova malčice poremećeni. Caster (odnosno zatur) prednjeg levog točka treba da bude malo malo manji od zatura desnog zbog kompenzacije nagiba puta, dok je kod mene obratno.  Ovde je problem što caster (a i camber) ne mogu "lako" da se šteluju na fabijama, koliko shvatam potrebno je pomerati most prednjeg trapa (na slici dole). Ostalo je i pitanje opruga koje nisam zamenio, moguće je da mi je desna opruga malo oštećena tako da i to doprinosi problemu (stari desni amortizer je bio malo kriv prema rečima mehaničara).



(https://i.imgur.com/8OKVOQZ.png)



Ja sam se nakon kupovine novih guma (kad smo kod toga, Barum Polaris 3 su odlične, prezadovoljan sam) vratio do trapadžije, reklamirao da mi auto i dalje vuče i on ga je doštelovao (desni izveštaj). Auto i dalje vuče, ali je toliko neprimetno da se u vožnji ne oseti. U nekom trenutku ću otići do čoveka koji ume da podešava zatur točka na fabiji, mada nije veliki prioritet trenutno.



(https://i.imgur.com/RNgOBOb.jpg)

Naslov: Odg: Trosi ulje, vuče u desno, 1.2htp
Poruka od: bigor Decembar 05, 2017, 19:36:32 posle podne
Sta rec  :bravo: bravo2
Naslov: Odg: Trosi ulje, vuče u desno, 1.2htp
Poruka od: dzon Decembar 14, 2017, 10:22:13 pre podne
Izgleda da ipak nije bio problem u PCV ventilu (ili to nije bio jedini problem)... Išao sam do Kopaonika za vikend, na tih nekih 600km celokupnog puta auto je popio pola litra ulja. Guglao sam dalje, može biti da je separator ulja zapušen / zaprljan tako da ne odvaja ulje od gasova iz kartera pa sve zajedno ide napolje, a druga varijanta je da gubi preko ventila, isto vrlo moguće s obzirom da je glava skidana i da je verovatno pokrivio te ventile prilikom menjanja lanca, a kao i tu zamenu lanca, ventile je verovatno radio neki šloser. Nema "majoneza" na poklopcu za ulje niti ulja u rashladnoj tečnosti, tako da bih rekao da je dihtung glave okej.

Zna li neko nešto o tom separatoru, kako da ga skinem, proverim i (po mogućnosti) očistim? I kako proveriti da li su ventili okej bez skidanja glave? Može li se to videti preko testa kompresije ili je to samo za karike?

Inače, čini mi se da više troši ulje kada je u pitanju putovanje u odnosu na gradsku vožnju, ali morao bih još neko vreme da vozim po gradu da vidim.
Naslov: Odg: Trosi ulje, vuče u desno, 1.2htp
Poruka od: slobodanalex Decembar 14, 2017, 11:30:54 pre podne
Ako se taj separator često začepljuje onda je problem u karikama...
Naslov: Odg: Trosi ulje, vuče u desno, 1.2htp
Poruka od: AcoSk Decembar 14, 2017, 15:13:34 posle podne
@dzon, ja mislim da su to gumice ventila (nisam citao celu temu, unapred se izvinjavam ako si radio glavu).
A sto se tice potrosnje ulja, normalno je da trosi vise na otvorenom nego po gradu.
Naslov: Odg: Trosi ulje, vuče u desno, 1.2htp
Poruka od: dzon Decembar 14, 2017, 17:34:42 posle podne
@slobodanalex što će reći da će test kompresije pokazati ako je motor u lošem stanju?

@acosk
bilo je u drugoj temi (mislio sam da u ovoj piše), u ac stojanov su primetili da je glava ranije skidana, u dokumentaciji koju sam dobio piše da je lanac menjan na 100-110k (zaboravio sam cifru), sad je na 123k. Kažu da je moguće da je prezupčio pri tome pa je pokrivio ventile. Kontam da je neka potrošnja ulja ok, ali ovo mi baš mnogo.
Naslov: Odg: Trosi ulje, vuče u desno, 1.2htp
Poruka od: lipovaccc Decembar 14, 2017, 17:57:52 posle podne
Imam isti motor kao i kolega dzon i potrosnja ulja  na 6000 km 600ml . Od toga 4000km su kod mene autoput.
Koje ulje sipas i koju gradaciju ?
Naslov: Odg: Trosi ulje, vuče u desno, 1.2htp
Poruka od: dzon Decembar 14, 2017, 18:21:23 posle podne
10w40, letos sam sipao magnatec kad sam menjao, pa litar motula, pa litar totala, pa sad litar euroluba (najjeftiniji u wagen komercu, po sistemu kad ga gori, ne mora baš da gori najskuplje).
Naslov: Odg: Trosi ulje, vuče u desno, 1.2htp
Poruka od: Buca Skoda Mladenovac Decembar 14, 2017, 18:57:34 posle podne
A zasto nisi dolivao isto ulje sto si sipao na servisu ? Ovako si napravio neki buckuris  =))
Naslov: Odg: Trosi ulje, vuče u desno, 1.2htp
Poruka od: dzon Decembar 14, 2017, 19:03:51 posle podne
Znam  :(, prvi put kad sam dolivao nisu imali magnatec, onda sam primetio da motul ima neki kretenski sistem zatvaranja (što je bitno kad ti flaša zbog prirode problema stoji u gepeku), pa sam uzeo total za koji se ispostavilo da ima još gori čep i na kraju mi se taj total otvorio u gepeku i isprosipao po itisonu tako da sam na kraju morao da isečem ćošak itisona u gepeku koji je bio natopljen uljem... Bukvalno me ne pitajte  hearcut, moraću taj itison da uzmem drugi kad završim sve ovo.

Mislim, isto troši ovaj bućkuriš kao što je trošio i čist magnatec, pa mu dođe svejedno izgleda...
Naslov: Odg: Trosi ulje, vuče u desno, 1.2htp
Poruka od: rkoms Decembar 15, 2017, 22:22:48 posle podne
Nikada mi nije bilo jasno, zasto su na tim motorima neki kretali sa 5w40, a drugi sa 10w40 uljem, nakon kupovine novog auta.....

U Srbiji...
Naslov: Odg: Trosi ulje, vuče u desno, 1.2htp
Poruka od: rkoms Decembar 15, 2017, 22:25:59 posle podne
Izbaci to ulje, i stavi neko krsteno u originalu, Castrol, Shell, Motul...

Dolivaj po potrebi od istog proizvodjaca. Iako se mogu mesati sva koja su iste gradacije, time rizikujes da fasujes neko koj nije original, ili da neko ne zadovoljava svoje specifikacije.


Znam da ti to nece resiti problem, ali ne moras dodatno da mucis motor a i mozda ce biti manja razlika....
Naslov: Odg: Trosi ulje, vuče u desno, 1.2htp
Poruka od: dzon Decembar 18, 2017, 12:19:05 posle podne
Pa ista je potrošnja ulja, neću rešiti problem i biću lakši za jedno 3000 dinara... Kad prestane da troši ovoliko, zameniću filter ulja, sipati castrol nazad i to je to. Slažem se da nije idealna situacija...

Primetio sam da se na osovini ispod creva koje mi sad ide iz PCV ventila formiraju kapljice ulja, što će reći da je verovatno ipak problem u separatoru, izbacuje uljna isparenja iz motora umesto da radi recirkulaciju. Treba ovih dana da registrujem auto pa ću i posetiti majstora, samo da legnu pare. :)

Možda da pređem na 15w40?

Naslov: Odg: Trosi ulje, vuče u desno, 1.2htp
Poruka od: rkoms Decembar 20, 2017, 22:04:45 posle podne
Iskreno ja ne znam za 15-40, ono sto ja znam u taj motor bi trebalo da ide 5-40, pa nakon vece km eventualno da se ide 10-40.


ovo gore iznad sam ti ispricao, zato sto znam ljude kojima se drasticno smanjivala potrosnja sa krstenim uljem.
Naslov: Odg: Trosi ulje, vuče u desno, 1.2htp
Poruka od: rkoms Decembar 20, 2017, 22:09:57 posle podne
Nadji dobrog majstora i i resio si 50% problema
Naslov: Odg: Trosi ulje, vuče u desno, 1.2htp
Poruka od: dzon Decembar 21, 2017, 00:38:53 pre podne
Jasno mi je, potpuno sam za to da u motor ide kršteno ulje (Magnatec nije bio falš, al džabe kad ga je ovaj izgoreo celog za dva meseca), verovatno ću sutra da svratim do AC Stojanov gde sam bio da mi suše bobine od nestručnog pranja motora, spomenuo sam majstoru da imam problem sa uljem, reče mi da svratim neki dan da pogledaju.
Naslov: Odg: Trosi ulje, vuče u desno, 1.2htp
Poruka od: dzon Decembar 28, 2017, 17:03:21 posle podne
Epilog: očišćen ciklonski separator, zamenjen PCV ventil (5300 din), crevo iberlaufa vraćeno na mesto. Idem na malo duži put posle nove godine, ako prestane da srče ulje po autoputu dobija zamenu.
Naslov: Odg: Trosi ulje, vuče u desno, 1.2htp
Poruka od: rkoms Decembar 28, 2017, 17:16:18 posle podne
 bravo2
Naslov: Odg: Trosi ulje, vuče u desno, 1.2htp
Poruka od: dzon Januar 04, 2018, 23:04:45 posle podne
Definitivno rešen problem, ne troši više ulje po autoputu, dobija obećanu zamenu. U AC Stojanov su mi preporučili CITGO ulje kao odličnu varijantu pri čemu je malo poznato kod nas, ima li neko iskustva? Nešto naginjem ka toj varijanti.




(https://i.imgur.com/3abotNw.jpg)

Sad je uživanje voziti kad se ne nerviraš oko ulja...  :)
Naslov: Odg: Trosi ulje, vuče u desno, 1.2htp
Poruka od: lipovaccc Januar 04, 2018, 23:47:32 posle podne
Citigo ulje jeste manje poznato kod nas .
Ulje kao ulje je dobro poznajem više ljudi koji su ga sipali i to u AC stojanov , par mojih drugara su sipali i bez ikakvih problema vec nekoliko destina hiljada km .
Moja preporuka je da sipas to ulje .

Drago mi je da si rešio problem potropšnje ulja sada uživaj u vožnji putuj živi život  :B=) :B=) :B=)
Naslov: Odg: Trosi ulje, vuče u desno, 1.2htp
Poruka od: Neba Januar 05, 2018, 12:26:51 posle podne
(https://i.imgur.com/3abotNw.jpg)
МК ? :)
Naslov: Odg: Trosi ulje, vuče u desno, 1.2htp
Poruka od: dzon Januar 05, 2018, 13:22:26 posle podne
@Neba Rtanj  :)

@lipovaccc po svoj prilici će tako i biti, pa da se pojavim na narednom skupu sa potpuno ispravnim autom  :B=)
Naslov: Odg: Trosi ulje, vuče u desno, 1.2htp
Poruka od: rkoms Januar 05, 2018, 15:09:50 posle podne
Top  8)

Dobar epilog, ovo nije losa tema za sve koji imaju problema sa potrosnjom ulja na HTP....

Motor koji je inace konstruisan za fabiju i pola i nije ugradjivan u vece modele osim recimo roomstera....
Naslov: Odg: Trosi ulje, vuče u desno, 1.2htp
Poruka od: dzon Januar 06, 2018, 00:37:19 pre podne
Ali zanimljivo je, obišao sam više majstora i svi su bili u fazonu "ma to je motor otišao, mora da se skida glava da se sredi, karike i ventili", gde bre, polako, stani...  :) Stvarno glup problem koji je mogao da me košta da mi zariba motor kompletno kad je ostao bez ulja... Neverovatno mi je samo da je ostao sa 200-300ml ulja i da mi se nije upalila lampica.

Što se samog motora tiče, ja sam stvarno zadovoljan kako taj HTP radi, isprva mi je malo bio čudan prelaz sa benzinca od 1600 kubika i 110 konja na ovo, mada sam se brzo navikao, a ako se promišljeno vozi bez gaženja i divljanja može i sasvim solidna potrošnja da se izvuče, konkretno u mom slučaju sad u dolasku sam uhvatio prosek od 5.6l autoput + magistrala, dok se po Beogradu šetam između 7.5 i 8.5, zavisno od autoputa i gužve na njemu, ukoliko nisu kratke relacije. Na kratkim bude i bolnih 10l prosek.  :)
Naslov: Odg: Trosi ulje, vuče u desno, 1.2htp
Poruka od: rkoms Januar 06, 2018, 16:12:03 posle podne
Auto je tezak sa tim motorom oko 1000kg, ima maksimalni obrtni moment na 3000 obrtaja, lepo povlaci startan je i poletan ali do 5 brzine.....

Tada mu i potrosnja skace naglo, na otvorenom zavisi kako vozis, ako ga vozis do 90 trosice ti 4-5 litara, ako ga vozis 120-150 trosice ti kao u gradu pa i vise.

Meni je recimo golf 1.6 16v bio tromiji po gradu od tog htp zbog tezine auta, dok se tek na pravcu menjala situcaja, ali i mirnij rad motora na visim obrtajima.

Primetio sam da vecina koja kudi taj HTP ga nije ni vozila. Nadam se da ce jos neko resiti problem sa potrosnjom ulja na nacin na jkoji si ti to resio a ne generalnom, ponovnom potrosnjom  itd.




Naslov: Odg: Trosi ulje, vuče u desno, 1.2htp
Poruka od: Dax1993 Januar 06, 2018, 17:21:54 posle podne
Slican problem sa potrosnjom ulja sam imao i ja na mojoj Fabiji, samo sto se moj problem zavrsio skoro generalkom. Prvo je auto poceo da primetno trosi ulje ali nista zabrinjavajuce, dolivao sam ulje ali vrlo malo. Onda sam primetio da je posle jedne duze voznje od oko 500 - 600 km ulje sa maksimuma na meracu doslo do samog minimuma i posle par dana mi se upalila check engine lampica. Na dijagnostici je prijavio problem senzor bregaste osovine. U ovlascenom servisu gde sam sve servise do tad radio su mi rekli da je problem do lanca i da su verovatno osteceni ventili. Zamenjen je lanac i 2 ventila, ali uz pratece probleme koji su nastali kada su rasturali motor u servisu, 2 srafa su se polomila i ostala u bloku tako da su u servisu i to sredjivali. Auto je posle toga radio celo leto i jesen odlicno da bi onda u zimu nastali novi problemi, poceo je naglo da trosi ulje sve vise i vise, riknule bobine, svecice umazane uljem. Jedva sam se jedan dan dovukao kuci na 2 cilindra. Onda sam kod mog majstora lepo rasturio motor, zamenjene su karike, hidro podizaci, lezajevi ... i sad oko 15 000 km nemam nikakvih problema sa motorom. Sad sam mu samo upropastio limariju  :B=) A tu zimu kad je gutao ulje relacija Velika Plana - Kragujevac  - Velika Plana ili ti oko 100 km, trosio je skoro litar ulja.
Naslov: Odg: Trosi ulje, vuče u desno, 1.2htp
Poruka od: dzon Januar 06, 2018, 17:33:16 posle podne
@rkoms Pa ono, i kupljen je kao gradski auto, po Beogradu zuji bez problema, i da, u petoj je neviđeno trom, no dobro... Za koju godinu se nadam nekom autu sa TSI motorom, pa će biti druga priča.  :)

Tako, autoputem oko 90, 100-110 u obilaženjima i bude sasvim okej, nije neka značajna vremenska ušteda da se gazi, a odrazi se na potrošnju prilično. Svakako preko 80-90km/h otpor vazduha počne da predstavlja sve veći problem.


@Dax1993 I ja sam dobijao povremeni check engine za lambda sondu zbog sagorevanja ulja, pretpostavljam da je temperatura izduvnih gasova bila veća zbog sagorevanja ulja pa je zato javljao... Da kucnem u drvo, u poslednjih 2-3000km nisam popio check, otprilike od kad je prvi majstor otkačio crevo iberlaufa sa usisne grane. Čisto okvirno, koliko izađe rasturanje tog motora, menjanje karika, hidropodizača, itd.?
Naslov: Odg: Trosi ulje, vuče u desno, 1.2htp
Poruka od: Dax1993 Januar 06, 2018, 17:39:41 posle podne
Menjanje lanca i ventila, obrada glave i radni sati u ovlascenom servisu 42 000 rsd. to je bilo 2015-te. A karike, hidropodizaci, opet obrada glave i jos neki lezaj 250 e kod mog majstora. I da budem iskren vise sam zadovoljan radom motora sad nego kad je dosao iz ovlascenog servisa.
Naslov: Odg: Trosi ulje, vuče u desno, 1.2htp
Poruka od: Lignjoslav Januar 06, 2018, 18:52:02 posle podne
@Dax1993 Na kojoj kilometrazi ti se povecala potrosnja ulja?
Naslov: Odg: Trosi ulje, vuče u desno, 1.2htp
Poruka od: Dax1993 Januar 06, 2018, 19:22:16 posle podne
Na oko 70 000 je poceo da trosi po malo, a na oko 80 000 u zimu je naglo povecao potrosnju. Ali da se ne lazemo, iako je do tada motor redovno odrzavan u ovlascenom servisu nisam ni malo nezan bio prema njemu.
Naslov: Odg: Trosi ulje, vuče u desno, 1.2htp
Poruka od: Lignjoslav Januar 06, 2018, 21:01:35 posle podne
Moj htp je presao 72k km i za sada je sve ok. Potrosnja ulja u granicama normale, lanac se ne cuje, motor nikada nije otvaran. Nadam se da me nece strefiti isto sto i tebe. :(
Naslov: Odg: Trosi ulje, vuče u desno, 1.2htp
Poruka od: dzon Januar 06, 2018, 21:43:48 posle podne
Čisto radi reference, moj HTP je na 123k, u aprilu 2016. je menjan lanac sa lančanicima i zateznicama (okvirno 100k), u novembru 2016. (oko 106k) spoljni kaiš sa zatezačima, saznao obilazeći majstore iz servisne knjižice... Ne bih znao kako je vožen pre mene, mada ga ja štedim, pogotovo (sad) na niskim temperaturama, ne idem preko 2-2500 obrtaja dok ne digne temperaturu.

Direktor kod mene u firmi je ranije vozio VW Polo sa tim HTP motorom (mada 6V varijantu), nešto je divljao sa njim i pokrivio ventile načisto, sve je morao da ih menja. Nije mi nešto preterano pričao, ali cenim da je u tom divljanju prezupčio. Ima tešku nogu kad pritisne...  :)
Naslov: Odg: Trosi ulje, vuče u desno, 1.2htp
Poruka od: Dax1993 Januar 06, 2018, 22:25:41 posle podne
Ja sumnjam da su moji problemi poceli jedno vece kada sam zaboravio da iskljucim svetla kada sam isao na fudbal a i akumulator mi je bio pri kraju, i tako 3 drugara poguraju da upalim i odem kuci, vec sutra sam kupio nov akumulator ali u to vreme mi je i upalio check engine i javio tu gresku za senzor bregaste. Tako da mislim da mu je to jedno paljenje na gurku zeznulo lanac, posle toga su prvo ventili poceli da prave problem, jedva sam se dovukao do servisa, u jednom cilindru je kompresija bila 10, u drugom 4.5 a u trecem 2.5 a mislim da je 13 ili 14 valjda kako treba. propala su mi 2 izduvna ventila na 2 cilindra, i ja imam 6v motor. (sto je smesno sa tako slabim autom dobijem kaznu za prebrzu voznju u Topoli  :B=) :B=) )
Naslov: Odg: Trosi ulje, vuče u desno, 1.2htp
Poruka od: Turbo Januar 06, 2018, 23:04:15 posle podne
Ja ne bih ta egzotična ulja iz prostog razloga što nisu lako dostupna. Uvek bih išao na neku pumpa varijantu (Lukoil, Eko, Mol, G.Drive, ili kao što lično vozim i vrlo sam zadovoljan Nisotecom(TSI)). I onda će da zafali da dolijes pa ces da kupiš prvo pri ruci. Doduše može to sve da se meša, nije nikakva šteta dok god je ista specifikacija. I gradacija mogu da se mešaju.

Total mi je bio super u Hondi, malo ga je više trošila (250ml na 1000km) ali nije izlazila iz crvenih obrtaja :-)

Sent from my SM-G930F  
Naslov: Odg: Trosi ulje, vuče u desno, 1.2htp
Poruka od: nemanja_vr6 Februar 28, 2018, 19:01:21 posle podne
Savet za sradjivanje i centriranje trapa... poseti viktora u ap sportu u ul. vojvode stepe. jako dobar strucnjak za trap i centriranje istog. isti problem sam imo sa mojom fabiom reseno jednim odlaskom. ;)
Naslov: Odg: Trosi ulje, vuče u desno, 1.2htp
Poruka od: dzon Maj 11, 2018, 21:59:31 posle podne
Počeo je motor opet da troškari ulje... Na malom servisu je sipan Citgo 10-40, na 1500km od servisa sam primetio da je palo na minimum, nalio sam litar nazad do maksimuma, sada sam na 2600km od servisa, opet je skoro pa na minimumu... Sve češće mi se dešava da nakon dužeg stajanja ventili cakću sekundu-dve pri paljenju (dok ulje ne stigne do glave), što mi se iskreno ne dopada. Razmišljam da ga oteram da otvore motor i srede unutra šta ima i teraj, ne menjaju mi se kola nikako jer su mi odlična za grad, al opet sam sve u frci ako odem negde dalje ili u inostranstvo (tipa grčka) da me ne sačeka neka glupost pa da mogu da se slikam...

Ili je druga varijanta da samo nalivam ulje i teram...
Naslov: Odg: Trosi ulje, vuče u desno, 1.2htp
Poruka od: klisko Maj 12, 2018, 00:06:29 pre podne
Ako toliko troši u gradskoj vožnji, negde daleko nećeš ni stići (osim ako ne planiraš da voziš do 90 km/h ili sipaš ulje na svakih par stotina km). Meni je prethodni auto bio sasvim ok u gradu sa potrošnjom ulja, ali na autoputu je bio užas (za moje pojmove)
Naslov: Odg: Trosi ulje, vuče u desno, 1.2htp
Poruka od: dzon Maj 18, 2018, 19:29:09 posle podne
Nisam siguran šta da radim... Nakon obilaska nekoliko majstora očigledno je da se finansijski ne isplati raditi bilo šta na motoru s obzirom da odlično vuče i ne dimi, bože moj, dolivaću ulje malo češće. Kolega mi je pomrsio planove informacijom da prodaje svoju Fabiju mk2 1.4 16v (2008., 140kkm) za 3000 evra, tako da nešto cenim da ukoliko uspem da prodam ovu za neku okej cifru dok se on ne reši svoje, biće Škoda drugi put.  :)
Naslov: Odg: Trosi ulje, vuče u desno, 1.2htp
Poruka od: vojkan85 Maj 19, 2018, 12:31:11 posle podne
Mislim da ti to nikako nije trajno rešenje da dolivaš ulje. Bolje je sada da uradiš generalnu motora i da budeš miran nego da svakim 1k km dolivaš. Ako već planiraš da zadržavaš auto, onda to sredi a ako planiraš da prodaš, zamaskiraj barem nekako taj problem kako bi uzeo veću cifru.
Naslov: Odg: Trosi ulje, vuče u desno, 1.2htp
Poruka od: nenad33 Maj 19, 2018, 13:20:01 posle podne
Mozda da probas da zamenis motor da nadjes neki polovan.Mada neznam za koliko bi ga nasao.Sad cujem da moras trazis odobrenja da radis ateste sigurno bi te jos odrali na te gluposti
Naslov: Odg: Trosi ulje, vuče u desno, 1.2htp
Poruka od: AcoSk Maj 19, 2018, 16:15:41 posle podne
Da menja ceo motor polovnim (macka u dzaku) zato sto mu "troskari" ulje? Zanimljivo...
Naslov: Odg: Trosi ulje, vuče u desno, 1.2htp
Poruka od: dzon Maj 19, 2018, 16:44:01 posle podne
Generalna motora (glava, blok, klipovi, karike) kod Stojanova je 800 evra što mi ekonomski nema mnogo smisla za auto koji je 2000 evra plafon... Pogotovo što imam opciju da uzmem noviju (i jaču) Fabiju koju kolega prodaje za 3000 evra, pri čemu je auto kod njega prethodnih 8 godina, prodaje ga jer mu treba veći auto zbog porodice, redovno servisiran i poznat auto.

Posetio sam juče majstora koji je mom direktoru radio glavu na HTP motoru sa 6 ventila (bili pokrivljeni zbog divljanja po crnogorskim gudurama) pre par godina i koji je bio u fazonu da nema smisla raditi taj motor, može sve da se radi i može opet da troši ulje, jednostavno je takav... (ne kupujem baš priču da obrađen motor može da troši ovoliko ulja, al dobro, kontam da ga mrzi da se zeza)
Naslov: Odg: Trosi ulje, vuče u desno, 1.2htp
Poruka od: AcoSk Maj 19, 2018, 16:50:13 posle podne
Kao sto si i sam rekao, ili ga mrzi ili ne zna da uradi taj motor.
Ne sme da trosi ulje posle generalne, a pogotovu toliko kao tebi sada. Moze oko 1l na 10k km, to je normalno
Naslov: Odg: Trosi ulje, vuče u desno, 1.2htp
Poruka od: vojkan85 Maj 19, 2018, 17:09:58 posle podne
Vreme ti je po svemu sudeći da menjaš auto. Ako imaš ponudu za tu Fabiju i znaš od koga je onda nemoj da razmišljaš jer sa ovim možeš samo imati još više glavobolje.
Naslov: Odg: Trosi ulje, vuče u desno, 1.2htp
Poruka od: dzon Maj 19, 2018, 17:58:12 posle podne
Nisam baš očekivao da ću godinu dana nakon kupovine menjati auto... On mene fantastično služi po gradu za dnevne potrebe, jedino je malo smor kada se putuje negde pošto baš nema snage za autoput. (a neretko je potpuno natovaren za putovanje)

Postoji tu jedan drugi problem oko zamene auta, a to je potpuni nedostatak vremena da se u ovom životnom trenutku bavim time, kao i činjenica da mi auto treba bukvalno svaki dan da zujim po gradu na relaciji kuća - posao - faks (Zvezdara - Vračar - NBG). Završavam fakultet za koji mesec, dajem poslednje ispite i bavim se diplomskim, uz to radim puno radno vreme i sviram sa bendom koji u naredna tri meseca ima bukiranih sedam nastupa i snimanje albuma (na koje isto treba ići tim autom), hronično sam neispavan, od same pomisli da treba da se bavim i prodajom auta me zaboli glava.  :) Moram pažljivo da izorganizujem celu stvar...
Naslov: Odg: Trosi ulje, vuče u desno, 1.2htp
Poruka od: DM Maj 19, 2018, 20:33:06 posle podne
hm cudno da ti je motor otisao. Ja sam imao fabiu 1.2HTP AZQ motor i jos karavan, sa njom sam presao 185k, i posle sam je dao svom ocu. Evo i on se slatko vozi i dan danas, na satu je oko 200k. Inace nikakvih velikih problema nisam imao sa tim autom...
Ona je inace troskarila ulje oko 0.5-0.8 l na 10000, a to je nista.
Naslov: Odg: Trosi ulje, vuče u desno, 1.2htp
Poruka od: dzon Maj 19, 2018, 22:05:22 posle podne
Ko zna šta je tu bilo... Lanac je menjan na 110k km, kaže majstor da se vidi i da je glava skidana u nekom trenutku, a i pitanje je kako je vožen pre nego što sam ga kupio... Cela saga je manje - više u ovoj temi: toliko je trošio ulje da je u jednom trenutku skoro ostao bez ulja, zamenjen je PCV ventil i prestao je da troši ulje na neko vreme, da bi opet počeo da troši posle malog servisa.
Naslov: Odg: Trosi ulje, vuče u desno, 1.2htp
Poruka od: Bojan Bg Jun 13, 2020, 16:50:26 posle podne
Pozdrav ! Zanima me kako proveriti pcv separator, da li je ispravan ? Ono sto sam video na yt je da se otvori cep za ulje i ako auto radi neravnomerno ili se ugasi pcv nije ispravan .
Naslov: Odg: Trosi ulje, vuče u desno, 1.2htp
Poruka od: uros Septembar 29, 2020, 22:38:34 posle podne
255 000 .. sipam 5w40 . malo mi curka kod alternatora negde iza.. al nije strasno... 3.0 za servis i litar u gepek.. uglavnom dolivam taj litar do 10000km. voznja na plin.. sekven zavoli. nekada bio sluzbeni.. jbg.. al za grad pesma. i trosi do 8l po gradu, plina.. slatko se navozah 50 000..  :)
jedino sto mi zao sto nema klimu.