Dobrodošao/la na škodaforumllRS.
Učestvuj u diskusijama - registruj se!

Pretraži sadržaj Škoda foruma [by Google]

 
 
Dobrodošli, Gost. Molim vas prijavite se ili se registrujte. Da niste izgubili svoj aktivacioni mejl?

Autor Tema: Amortizeri  (Pročitano 158 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže DjeckoTopic starter

Amortizeri
« poslato: Mart 19, 2020, 06:42:48 posle podne »
Pozdrav,

Prošle godine sam mjenjao zadnje amortizere (DACO) i opruge (KYB) jer su stari amortizeri i opruge dotrajale i sa malim opterećenjem 100 kg on se primjetno spusti u zadnjem dijelu, ali ni sa novim amortizerima i oprugama nije puno bolje. Dovoljno je da budem ja sa 150 kg nazad ili četvero osoba prosječne težine da se naprijed ništa ne desi ali nazad "legne" . Da li je do kvalitete amortizera jer sam siguran u kvalitet opruga ili to tako treba?
  • Vozi: Škoda Fabia Combi (6Y5), 1.4 TDI-PD, 59 kw, 2007.

Na mreži petarp031

Odg: Amortizeri
« Odgovor #1 poslato: Mart 19, 2020, 08:38:50 posle podne »
Amortizer ne bi trebalo mnogo da utice na spustanje, opruga je ta koja regulise visinu automobila sa i bez opterecenja. Radi se o karavanu, koliko sam zapazio, a slicno je i kod mene na octavia, tezina od 150 kg znatno spusti zadnji kraj. Da su tvrdje opruge, ne bi do toga dolazilo tako izrazeno, ali bi vozilo bilo dosta neudobnije. Da li si uzeo KYB opruge po broju sasije za to vozilo, obzirom na svaki provereni proizvodjac ima oprugu tacno za svaku verziju i motorizaciju?
Pozdrav
  • Vozi: Octavia RS mk1

Na mreži AcoSk

Odg: Amortizeri
« Odgovor #2 poslato: Mart 20, 2020, 12:09:51 pre podne »
Amortizer ne utice na visinu vozila nikada. Sve i da ga skines, ostace ista visina.
  • Vozi: Skoda Octavia A5 Combi (1Z5) 1.6mpi 2008. god.

Na mreži pajapop

Odg: Amortizeri
« Odgovor #3 poslato: Mart 20, 2020, 12:50:19 pre podne »
Amortizer ne utice na visinu vozila nikada. Sve i da ga skines, ostace ista visina.

 Tacno. Na" konstruktivnu visinu vozila" utice elasticnost opruge, tj. njihova "tvrdoca" koja je odredjena brojem zavoja i sastavom materijla, tako da se za svaki tip vozila, tj namene, odredjuje odgovarajuci tip opruge koji ce odrovarati nameni tog vozila. Opruge na sebi imaju zato i oznake koje ukazuju na njihov stepen sabijanja, pa se samim tim mogu i podeliti na mekse i tvrdje. Kako je njihova uloga ublazavanje udarnih opterecenja usled nailaska tockova na neravnine u ciljlu odrzavanja komfora putnika, pravilan izbor odgovarajucih opruga je od presudnog znacaja. Zato je vazno, prodavcu naglasiti za koji tip vozila je opruga namenjena. Izuzetno, u posebnim prilikama, ako se vozilo koristi van uobicajene standardne namene, ako se cesto koristi pod vecim opterecenjima, mogu se ugraditi i opruge vece tvrdoce...medjutim koriscenje bez opterecenja bice neudobnije. Svakodnevno, cesto vozenje tereta, sto Djecko navodi, po meni, ne spada bas u standardnu upotrebu....ipak je to veliko opterecenje bez obzira na kombi verziju tog automobila. U svakom slucaju, treba obratiti paznju da li postoji "bocno proklizavanje" za vreme voznje jer se ta devijacija javlja pri skracivanju opruga. Takodje, uvek se moze proveriti visina od podloge i branika i uporediti sa visinom drugog vozila istog tipa. Inace, marka KAYABA je vrh kvaliteta...pod uslovom da je original...
  • Vozi: Škoda Felicia 1.3 lx 43kw 2001, Škoda Fabia 1.2 htp sedan 47kw (6y3) 2003.