ŠKODA Fabia i Roomster > FABIA 1999-2007

Akumulator

(1/3) > >>

Djecko:
Radio sam dekarbonizaciju prije 15-tak dana, pored same dekarbonizacije majstor je prikačio spravu za posmatranje akumulatora, auto je kao što znate radio u leru cijelo vrijeme i pokazivao 12.3 V - 12.4 V (više 12.4), da napomenem da sam vozio prije dekarbonizacije nekih 15-tak km. U kakvom je stanju akumulator sa ovim pokazateljima?

petarp031:
Pretpostavljam da si mislio da je merio napon dok auto nije startovan, a nakon tvoje voznje pre dekarbonizavije. Tu bi se reklo da taj napon od 12.4 nije realan, jer je tek izgaseno vozilo o napon polako pada, gde bi nakon par sati mozda pao i na 12v. U svakom slucaju, trebalo bi proveriti napon akumulatora bez nakacenih klema i to recimo 12 sati od voznje. Ako je tada napon ispod 12,5, a na vecini kola je ispod toga, signalizira da je akumulator ispraznjen i da ga prvo treba dopuniti pametnim punjacima. Takodje treba proveriti napon akumulatora kod samog startovanja vozila, ne bi smeo padati ispod 10V na opterecenju kod alnasovanja. Proveriti punjenje alternatora, ako akumulator nije ispraznjen, punjenje mora biti od 14V do 14,3 recimo. Ima dosta clanaka na tu temu, moze se googlati.
Pozdrav

pajapop:

--- Citat: Djecko  April 30, 2020, 06:51:45 posle podne ---... majstor je prikačio spravu za posmatranje akumulatora, auto je kao što znate radio u leru cijelo vrijeme i pokazivao 12.3 V - 12.4 V (više 12.4),... U kakvom je stanju akumulator sa ovim pokazateljima?

--- Kraj citata ---

 Pod ovim uslovima, majstor je vise posmatrao sistem za punjenje akumulatora. Do duse, po pravilu, ni akumulator ni alternator se ne ispituju na nacin kako je opisano i kako ga bar ja sad zamisljam ovu situaciju...al, ajd sad...Sto se tice samog napona on bi pokazao otpilike 80% napunjenosti akumulatora. Medjutim, posto je automobil radio, pre ce to biti da je to napon  punjenja, a on kao takav je ili nizak ili ga uopste ni nema, jer posto su alternator i akumulator u "paralelnoj vezi", nemoguce je na ovaj nacin razdvojiti sta je napon punjenja u leru a sta napon akumulatora. Zato kazem, ovo ovako kako je uradjeno ne znaci nista, odnosno ukazuje da mora da se poseti elektricar i da se vidi sta nije u redu. Napon na leru je morao biti bar 13,8V da bi se moglo reci da alternator puni akumulator....12,4 je nedovoljan napon alternatora za punjenje akumulatora. Pitanje je kako se ponasa pri vecem broju obrtaja, zato i kazem da se mora posetiti elektricar...Uostalom, sta je ovaj majstor uopste hteo sa tim postupkom? Sto ti on nije objasnio rezultat merenja ili kontrole...sta li je vec hteo???

fobia24:

crtacrta:
ova tablica bude zbunila večinu  šofera , jer budu izmjerili da ima je aku na 60 % i da vidiš panike ..trk po punjač , suzne oči i neprespavane noći

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

Idi na punu verziju