Autor Tema: Prezubila Skoda Fabia 1.2 htp 2014  (Pročitano 3547 puta)

0 članova i 5 gostiju pregledaju ovu temu.

Na mreži pajapop

Odg: Prezubila Skoda Fabia 1.2 htp 2014
« Odgovor #15 poslato: 11. Avg, 2020. 20:18 »
Kako je to opterecenje za kais ili lanac??
Ako sam razumeo, auto radi, krene po inerciji nazad, a ti pustis kvacilo i krenes napred? To opterecuje lanac ili kais?

 Dobro, evo da sad direktno odgovorim na tvoje pitanje. U ovakvoj situaciji, da bi vozilo krenulo u napred, mora se naglo povecati broj obrtaja motora, da bi motor imao dovoljno snage da zaustavi "stukanje" vozila i da ga pokrene u napred. Kod naglog dodavanja gasa, i naglog povecanja broja obrtaja, ako je lanac ili kais vec istegnut ili ako spaner nije dovoljno zategnut, moze doci do disproporcije u zakretanju radilice i bregaste tj. do doticnog prezupcavanja, a sve zbog naglog trzanja lanca kod takvog dodavanja gasa...
  • Vozi: Škoda Felicia 1.3 lx 43kw 2001, Škoda Fabia 1.2 htp 47kw (6Y3) sedan 2003.

Na mreži petarp031

Odg: Prezubila Skoda Fabia 1.2 htp 2014
« Odgovor #16 poslato: 11. Avg, 2020. 21:11 »


I sad zamislite situaciju: slucajno, ili namerno, pritisne se kvacilo.  Motor se oslobadja pritiska lamele, vozilo se oslobadja otpora motora I pocinje da se krece niz nizbrdicu. Tada, da bi se zaustavilo vozilo, pusta se kvacilo…

A sto se pusti kvacilo da bi se zaustavilo vozilo kad ima i nozna i parkirna kocnica?
Sto kaze moj otac i kliker je moguce pokvariti, ali verujem da pokretac teme ima osecaj za voznju i da nije takav slucaj da bi slusao sta sve pisemo.

Van mreže vojkan85

Odg: Prezubila Skoda Fabia 1.2 htp 2014
« Odgovor #17 poslato: 11. Avg, 2020. 21:19 »
Zar se auto ne ostavlja uzbrdo u prvoj da ne bi krenuo u rikverc? Mene su tako ucili. Na 60k je strasno da se to desi.
  • Vozi: Škoda Superb 3 Combi L&K 2.0TDI

Na mreži AcoSk

Odg: Prezubila Skoda Fabia 1.2 htp 2014
« Odgovor #18 poslato: 11. Avg, 2020. 21:43 »
Kod naglog dodavanja gasa, i naglog povecanja broja obrtaja, ako je lanac ili kais vec istegnut ili ako spaner nije dovoljno zategnut, moze doci do disproporcije u zakretanju radilice i bregaste tj. do doticnog prezupcavanja, a sve zbog naglog trzanja lanca kod takvog dodavanja gasa...


Odavno se nisam ovako nasmejao hahahahaa...
Ne smem vise naglo dodavati gas, nisam bio svestan sta cinim ccc...

Na mreži pajapop

Odg: Prezubila Skoda Fabia 1.2 htp 2014
« Odgovor #19 poslato: 11. Avg, 2020. 22:24 »

Odavno se nisam ovako nasmejao hahahahaa...
Ne smem vise naglo dodavati gas, nisam bio svestan sta cinim ccc...

 Pametni ljudi, na vreme urade servis...ne zapuste lanac, ne dozvole da se preterano vremenom istegne...Kupe kvalitetne delove..odu kod proverenog majstora...I mogu da "turiraju" i naglo ubrzavaju do mile volje. A ostali...nisu svesni sta cine....A onda ce se i majstori slatko smejati... i trljati ruke... =)) :bravo:
  • Vozi: Škoda Felicia 1.3 lx 43kw 2001, Škoda Fabia 1.2 htp 47kw (6Y3) sedan 2003.

Na mreži DonKihot

Odg: Prezubila Skoda Fabia 1.2 htp 2014
« Odgovor #20 poslato: 12. Avg, 2020. 07:58 »
Komentarisati i odgovarati nekome u zdravoj diskusiji ima svrhe samo kada nema prisutnih, potpuno bespotrebnih, cinizma, arogancije...
  • Vozi: Škoda Octavia III 1.8 TSI

Van mreže Neba

Odg: Prezubila Skoda Fabia 1.2 htp 2014
« Odgovor #21 poslato: 12. Avg, 2020. 10:56 »
Zar se auto ne ostavlja uzbrdo u prvoj da ne bi krenuo u rikverc? Mene su tako ucili. Na 60k je strasno da se to desi.
Није да се разумем претерано у механику, али свакако увек прво повучеш ручну кочницу па у прву и тек онда отпустиш квачило. Тако је по пс. Убацивање у брзину је само додатни осигурач ако попусти ручна кочница.
(ако мене слагали лажем и ја вас, али ми ово и делује  логично :) )

Још једно питање за људе који боље познају ствари, на колико се мења ланац временски ? Готово сам убеђен да је нешто у фазону Х хиљада км или У година шта пре истекне...
  • Vozi: Fabia 1.9 SDI

Van mreže vojkan85

Odg: Prezubila Skoda Fabia 1.2 htp 2014
« Odgovor #22 poslato: 12. Avg, 2020. 11:01 »
I mene su tako učili, zato sam se i začudio kada su mu rekli u servisu ovo. Za lanac nema pravila, neko menja i na 200k km plus a neko uopšte ne menja. Znam da kod recimo Mercedesa, BMW-a to traje Boga oca, kod Škode ne znam kakav je kvalitet.
  • Vozi: Škoda Superb 3 Combi L&K 2.0TDI

Van mreže sale.kriminale

Odg: Prezubila Skoda Fabia 1.2 htp 2014
« Odgovor #23 poslato: 12. Avg, 2020. 13:18 »
Kod novih BMW-a lanac je namerno napravljen da rikne relativno brzo a zamena je skupa. U Nemačkoj oko 4000 eur a kod nas sam čuo da je oko 1000 eur. Ima neki majstor Kresimir na YT koji je o tome pričao i objasnio. Da ga malo citiram: Zašto se BMW ne kavari ? Pa zato što se servisira. Dovedite ženu da je servisiramo ....  =)) Nema tu generalizacije. Šta je bilo, više nije. Za svaki model se treba raspitati u ovl. servisu kada je predviđeno da se menja lanac a godiše proizvodnje je važno jer fabrike menjaju kooperante koji proizvode lance pa se lako desi da su u nekim serijama bili lošiji a kasnije bolji i slično. Uglavnom su kupci VW-a o svom trošku testirali sve novo što dolazi iz tog precenjenog brenda. Lanci na starijim TSI motorima ... ne možeš biciklom na Rusiju ...   =))

  • Vozi: Dacia Logan

Van mreže lipovaccc

Odg: Prezubila Skoda Fabia 1.2 htp 2014
« Odgovor #24 poslato: 12. Avg, 2020. 15:26 »
Pozdrav svima.
Pre 2 dana mi je prezubila Skoda i kada sam je odvezao u servis njihov odgovor na moje pitanje koji je razlog zbog cega je prezubila,sobzirom da je bila na redovnom servisu na 60 000 pre 10 dana i da je niko ne vozi osim mene,( dnevno prodjem 10 km), da nikada nije forsirana od kada je nova kupljena, njihov odgovor je bio ,zato sto je ostavljam u rikvercu kada je parkiram na blagoj nizbrdici u svom dvoristu !!
Da li Vi mislite da je to moguce ili ja idem u pogresan ovlasceni servis ??
Meni je to malo nelogicno...
Hvala Vam na misljenju !!

Ovo što se tebi deisilo je normalna pojava za fabije 1,2 htp 12v

Kod tebe je oslabio španer tacnije opruga u španeru kao i sam lanac se istegao ali galvna krivica je na španeru i lanac je preskocio par zuba 1 ili 2. Ne mora da znaci da je pokrivila ventile nego samo da je ispao iz faze ponovo da se uzupči kako treba ja verujem da ne bi morala da se skida glava .

Na redovnom servisu su morali čuti lanac on je zveckao sigurno.
Na prvom jutarnjem paljenju morao si cuti lanac sigurno kako zvecka  duze od 30sekundi nije on tek tako prezupcio.
Po nekom pravilu lanac treba da se zameni na 5 godina ako nema 90 000km a tvoj je prezupcio na 60 tako da to mu je to.
Pre svega da bi sve bilo oke sa lancem prilikom jutarnjeg paljenja MORA da se koristi ulje 5w40 da bi spaner sto pre zategao lanac jer španer radi na pritisak ulja. Greška je kada se u motor sa lancem sipa 10w40 i ulje mora da bude uvek na MAX.

Lanac se čuva tako sto se prvo povuče ručna pa se ubaci u brzinu i nema sanse da ce se izvući. Samo kad razmislis i sam taj lanac drzi ceo auto kada je parkiran na nizbrdici mora da se istegne i onako je sav mučen slab i tanak.

A ovo sto nadri majstori pricaju da se ne povlaci rucna zimi ja bi ga upucao.

Kada je sve ispravno -sajle rucne, paknovi podmazani, dobri dobosi lepo očišćeni - na 10 000km  treba skinuti dobose i sve lepo produvati i podmazati nema šanse da  zapekne nesto i da zablokira točak.

Ja sam imao fabiju istu takvu 1,2 i  bio sam na planini 3 dana povucena rucna na minus  10 i kada sam spustio rucnu nista zapeklo nije ali je sve bilo novo i podmazano . Tako da sto se rucna manje koristi to se vise kvari i treba je servisirati na svakih 10 000km

Pozdrav
  • Vozi: Škoda Fabia 1,2 htp 2005god

Na mreži AcoSk

Odg: Prezubila Skoda Fabia 1.2 htp 2014
« Odgovor #25 poslato: 12. Avg, 2020. 16:50 »
Ne drzi lanac ceo auto kad je parkiran na nizbrdici, nego drzi kompresija motora tj. klip tj. klipnjaca tj. radilica itd. itd.

Van mreže lipovaccc

Odg: Prezubila Skoda Fabia 1.2 htp 2014
« Odgovor #26 poslato: 12. Avg, 2020. 17:01 »
A znas koliko trpi sam lanac. Nisi mi svestan koliko trpi sam lanac. I onako je dugacak. Znam da ga drzi i kompresija ali nisam hteo da komplikujem stvari.
  • Vozi: Škoda Fabia 1,2 htp 2005god

Na mreži AcoSk

Odg: Prezubila Skoda Fabia 1.2 htp 2014
« Odgovor #27 poslato: 12. Avg, 2020. 18:00 »
Ne drzi ga "i" kompresija, vec samo kompresija.
Lanac trpi istezanje zbog drugih stvari, ali on ne drzi auto na nizbrdici.

p.s. Nemoj da pomislis da sam u fazonu da se prepirem sa tobom i bilo kim ovde, vec samo kazem sta i kako se desava.

Van mreže vojkan85

Odg: Prezubila Skoda Fabia 1.2 htp 2014
« Odgovor #28 poslato: 12. Avg, 2020. 18:43 »
Cekaj, mozda sam glup ali kakva kompresija ako je motor ugasen, ubacen u brzinu i obezbedjen rucnom? Pitam uopsteno :).
  • Vozi: Škoda Superb 3 Combi L&K 2.0TDI

Van mreže sale.kriminale

Odg: Prezubila Skoda Fabia 1.2 htp 2014
« Odgovor #29 poslato: 12. Avg, 2020. 22:13 »
Uvek koristim ručnu (parking) kočnicu kada god zaustavim vozilo a posebno dok deca ulaze i izlaze. Nikada nisam imao nikakvih problema ni zimi ni leti. Za kočenje služi kočnica, a ne menjač, radilice, klipovi, lanci .... a video sam primer zaglavljene ručne kočnice na nekoj Škodi Fabiji po zimi. Bila je to dama u nevolji. Zagradila me pa sam ušao u njenu Škodu i vukao zadnje točkove po snegu dok nismo konstatovali šta je .... dalje ne znam ... zvala je nekoga da reši. Mislim da je auto bio skoro nov a to je bilo pre nekoliko godina. Disclaimer: Nije da hvalim Dačiju. Isto mislim i za kočenje motorom. Možeš malo usporiti ali motor ne služi za kočenje.
  • Vozi: Dacia Logan



Pretraga foruma [Google]