ŠKODA Fabia i Roomster > FABIA 1999-2007

Egr ventil i dijgnostika

(1/2) > >>

zdravsa:
Pozdrav ljudi, kao što i naslov glasi
Problematika oko EGR-a . Očistio i njega i cev koja vodi do el. klapne gasa , zamenio  sve tri bombine , naravno i svećice . Kada očistim grešku koju mi prikazuje oko EGRa P0401 ide sve ok 20 km a potom ista stvar !
Ne prima gas , ubrzava neravnomerno , muči se ,  i pri većim brzinama .. neravnomeran rad , ali pali na zub !
Filter goriva nov , obe lambda sonde nove , katalizator takodje u odličnom stanju . Ima li ko kakva slična iskustva !? U pitanju fabia 2008 1.2 AZQ motor

pajapop:
Pa…ovde se pre svaga radi o nepravilnom, amaterskom pristupu resavanja problem I zato je ipak potrebno da odes do pravog majstora koji ce da stvar sagleda sa prave strane. Kada postoje neispravnosti u sistemu EGR, pored njega, uvek se moraju proveriti I okolne komponente koje uticu na njegov rad, a to je protokomer i elektromagnetni ventili koji vrse aktivaciju EGR... Jer se neke od kvarova na tim sistemima i ne mogu OBD dijagnostikom otkriti ili su netacno klasifikovne. Pa i resavanje samog problema zavisi od pravilnog pronalazenja pravog uzroka problema.
Sama greska P0401 znaci nedovoljan protok, tj. mala kolicina izduvnih gasova. E sad, sta to moze dovesti do malog protoka? To znaci da se EGR ne otvara dovoljno ili je smanjen protok otvora zbog necistoca...ili je suvise kratko vreme otvaranja EGR.
E sad...prljav EGR ventil...naslage na tanjiricu ventila ili ventilskom sedistu mogu nastati zbog prevelikog sadrzaja ulja u usisanom vazduhu. Razlog moze biti u neispravnosti oduske kartera, povecanog produvavanja gasova zbog propalih karika, neredovne zamene i neodgovarajuceg motornog ulja, ucestale voznje na kratkim relacijama posebno zimi kada emulzija ulja i vode prodire u sistem oduske motora, previsokog nivoa ulja u motoru, pohabanih gumica ventila i vodjica stabala ventila  sto omogucava prodor ulja u usis i sl....Sta je od ovog sad uzrok prljanja tvog EGR-a?-...Zatim, na funkcionisanje i aktiviranje EGR-a utice protokomer i eletromagnetni ventili. Sad...koji ti tacno imas i kog je tipa, to ne znam..zato i moras do majstora...Ali oni vrse aktiviranje i regulisu rad EGR-a. Ako je kvar do senzora protoka vazduha ili nekog em. ventila, to ce majstor dijagnostikovati i problem je resen.. Cak, sta vise,  ovi problemi koji navodis, idu u prilog kvara senzora protoka vazduha....E, al- ako je ipak problem u motoru,, to je sad malo teze...valjda ti je jasno...generalka...Ali...sta sad moze da se odradi? To je provera elektricnog napajanja EGR-a, proveriti vakumske vodove...ciscenje i zamena ventila (to si kao uradio?), proveriti napajanje i senzor masenog protoka vazduha...Eto...ukratko... :-X

petarp031:
Kolega profesionalac gresi kada nekoliko puta ukazuje na protokomer iliti MAF sensor, jer htp motor nema taj element. Ovaj motor ima map senzor koji cita protok ulaznog zraka, tj pritisak u usisu.
Problem koji imate 99 posto ukazuje na neispravnost EGR ventila i mislim da cesto crkava na htp motoru, ali to najbolje zna @lipovaccc.
Verujem da su majstori koji su cistili egr i cevku proverili digtung egr-a, proverili vezu cevke i klapne gasa jer greska ukazuje na slab protok izduvnih gasova. Takodje treba proveriti stanje izduvne grane, ali rekao bih da je EGR za zamenu.
Nadam se da ce biti jos predloga od ljudi koji nemaju profesionalni pristup, ali opet su imali slicnih problema i uspesno ih resavali.
Pozdrav

petarp031:
Mislio sam da greska ukazuje na slab protok gasova ka i od egr ventila, tj dela gasova koji sluze za recirkulaciju. Izvinjavam se na prethodnom postu gde sam napisao slab protok izduvnih gasova, vreme isteklo za edit.

zdravsa:
Ljudi sve to stoji , kod majstora bio vise puta , ali meni auto živne kada mu obrišem grešku !? To me buni . Ako je EGR on je crkao pa crkao ,malko je dobar malko ne ;)  ovako nznam ...

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

Idi na punu verziju