Autor Tema: Problem sa lancem, kako da proverim zategnutost  (Pročitano 5927 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže noleZapočeo temu

Problem sa lancem, kako da proverim zategnutost
« poslato: 13. Avg, 2020. 13:37 »
Pozdrav.Da li neko mozda zna kako bih mogao da proverim zategnutost lanca bez otvaranja dekla?Da utvrdim da li mu je vreme za zamenu.
  • Vozi: skoda fabia 1.4mpi 2001 ej siva metalik

Van mreže Buca Skoda Mladenovac

Odg: Problem sa lancem, kako da proverim zategnutost
« Odgovor #1 poslato: 13. Avg, 2020. 19:11 »
Samo po zvuku , cuje se na leru i malom gasu da cangrlja tj melje . Lanac bi trebalo da se servisira na svakih 60 kkm . Probaj da nadjes kada je radjen prosli . Posto ceo taj rad i lanac nisu skupi , bolje spreciti nego leciti .
  • Vozi: Octavia vRS mk1

Van mreže noleZapočeo temu

Odg: Problem sa lancem, kako da proverim zategnutost
« Odgovor #2 poslato: 13. Avg, 2020. 21:05 »
Hvala Buco, veoma cenim tvoje misljenje!
Problem je u tome sto je u letnjem periodu potrosnja porasla sa nekih 8 na 10 litara gradske voznje, s'tim da je auto kod mene 5 godina i nikad nisam imao nekih vecih problema.Imam neku dijagnostiku vcds i pregledao sam parametre po fabrickom uputstvu svi su u granicama normale i nema gresaka.Pa sam pomislio da je mozda lanac jer motor radi malo nemirnije nego pre.Hvala unapred na svakom odgovoru.
  • Vozi: skoda fabia 1.4mpi 2001 ej siva metalik

Van mreže pajapop

Odg: Problem sa lancem, kako da proverim zategnutost
« Odgovor #3 poslato: 13. Avg, 2020. 22:33 »
Samo po zvuku , cuje se na leru i malom gasu da cangrlja tj melje . Lanac bi trebalo da se servisira na svakih 60 kkm .

 Da, kao sto kaze Buca....Ovaj zvuk je narocito karakteristican kod prvog paljenja i rada hladnog motora, a kad se motor zagreje onda se gubi...U nekoj kasnijoj fazi, kako se isteze, zvuk postaje intenzivniji i ucestaliji i tad se vec javlja i problem sa spanerom. Normalno, moze doci i do nepravilnog rada motora, pe eto i povecane potrosnje goriva (koju napominjes), gubitka snage...jer zbog istegnuca lanca bregasta i radilica nisu potpuno "u fazi". Vidis, posto imas dijagnostiku, ako ti se u uslovima istegnutog lanca upali MIL lampica i imas kodove gresaka vezane za senzor radilice i bregaste, onda ti je to sigurno zbog lanca i moras ga pod hitno menjati...
  • Vozi: Škoda Felicia 1.3 lx 43kw 2001, Škoda Fabia 1.2 htp 47kw (6Y3) sedan 2003.

Van mreže noleZapočeo temu

Odg: Problem sa lancem, kako da proverim zategnutost
« Odgovor #4 poslato: 13. Avg, 2020. 23:05 »
Hvala Pajo na odgovoru uz primedbu da 1,4 mpi nema spaner na lancu a i ne cuje se neko jasno zveckanje ni kad je hladan ni kad je topao.Nije se palila Mil lampica i nema gresaka u fault codes.Jednostavno se povecala potrosnja za dva litra i to sad kad je toplo a motor radi 5-6 sekundi normalno pa kao da stucne ali blago i to je jedini simptom, a vuce isto ko i dosad.Zato me zanima ima li ko kakvu ideju gde bi bio uzrok i sta da proverim?
  • Vozi: skoda fabia 1.4mpi 2001 ej siva metalik

Van mreže petarp031

Odg: Problem sa lancem, kako da proverim zategnutost
« Odgovor #5 poslato: 14. Avg, 2020. 00:10 »
Jel se bese na tom mpi steluju ventili?

Van mreže pajapop

Odg: Problem sa lancem, kako da proverim zategnutost
« Odgovor #6 poslato: 14. Avg, 2020. 00:32 »
Jednostavno se povecala potrosnja za dva litra i to sad kad je toplo a motor radi 5-6 sekundi normalno pa kao da stucne ali blago i to je jedini simptom, a vuce isto ko i dosad.Zato me zanima ima li ko kakvu ideju gde bi bio uzrok i sta da proverim?

 Pa malo komplikuje to sto na dijagnostici nemas nikakvu gresku sto bi pokazalo kao neko usmerenje ka resavanju problema. Mada ovi simptomi idu u prilog poremecaju formiranja smese goriva i kucista leptira gasa. Mada...mislim..ako imas problem u regulaciji smese, to ce morati da se pokaza na svecicama...Ajd- ti prvo, skini svecice pa pogledaj kako izgledaju. Ako su garave, onda je smesa...Ako nema garezi onda je verovatno kuciste leptira gasa...senzor leptira...tako nesto. Mada, pada mi na pamet...taj motor 1.4mpi dali ima EGR? Ako ga ima, a on se na leru malo otvori, onda dolazi do mesanja izduvnih gasova sa svezom smesom i tad rad postaje neravnomeran. Tada bi imal smisla proveriti elektropneumatski ventil EGR-a.
  • Vozi: Škoda Felicia 1.3 lx 43kw 2001, Škoda Fabia 1.2 htp 47kw (6Y3) sedan 2003.

Na mreži MAKS

Odg: Problem sa lancem, kako da proverim zategnutost
« Odgovor #7 poslato: 14. Avg, 2020. 07:20 »
Samo kad ga otvore i vide koliko je istegnut i dali je za menjanje.
Bar su meni tako govorili u servisu .  FABIA 1,2 2011 DSG
Lanac se cuo samo 20 tak sekundi pri paljenju.
  • Vozi: OCTAVIA 1.6 2012 ELEGANCE

Van mreže djordje48

Odg: Problem sa lancem, kako da proverim zategnutost
« Odgovor #8 poslato: 14. Avg, 2020. 12:55 »
Ja sam imao problem na rapidu, nekad se ne cuje nista a nekad kao traktor katasterofa. U alprosu kazu kao sve je to ok. Ma gde ok. I jedva sam ih ubedio da promene. Ne znam kako majstor prepoznaje da li je otisao lanac ili ne. Sto se mene tice uveo bi obaveznu promenu na 100 000 km na motorima ispod 1800 kubika a eventualno na 1.8 i 2.0 na 200 000 km :bravo:

Van mreže noleZapočeo temu

Odg: Problem sa lancem, kako da proverim zategnutost
« Odgovor #9 poslato: 14. Avg, 2020. 13:00 »
Jel se bese na tom mpi steluju ventili?
Da steluju se ventili na neko odnovno podesenje a onda regulisu hidropodizaci koji se ne mogu zameniti bez skidanja glave.
  • Vozi: skoda fabia 1.4mpi 2001 ej siva metalik

Van mreže petarp031

Odg: Problem sa lancem, kako da proverim zategnutost
« Odgovor #10 poslato: 14. Avg, 2020. 13:07 »
Moguce da su rastelovani ventili. Kod mene na subaru, retko koji mehanicar zna da se steluju ventili iako pise na poklopcu motora (haubi sa unutrasnje strane). Tek nakon stelovanja, auto smanjuje drasticno potrosnju i ima direktniji odziv na gas, nemam vise osecaj kao da prekida varnica.
Jedva sam ubedio moga mehanicara da to valja prestelovati, i on sada na svakom subaru prvo to radi.

Van mreže djordje48

Odg: Problem sa lancem, kako da proverim zategnutost
« Odgovor #11 poslato: 14. Avg, 2020. 13:10 »
Ovi iz dekre su bas imali problema sa ventilima na subaru :( ali dobro sve se to sredi :(

Van mreže petarp031

Odg: Problem sa lancem, kako da proverim zategnutost
« Odgovor #12 poslato: 14. Avg, 2020. 13:20 »
Samo treba naci mehanicara koji nije sujetan, oce da saslusa i pita kada nesto ne zna. Jok, kod nas sve znaju, daj bmw valvetronic da zupcim (nikada nije radio), posle problem, ti saznas da u Srb, CG i BIH samo jedan servis ima alat za lanac i nekakvu gomilu zupcanika koja prska kao da je od lego kocki, pa da cak i ovlasceni muku muce. Zato samo provereni mehanicar i proveren motor, nikakvi eksperimenti dok ne napuni 10 godina i pokaze simptome i mane

Van mreže noleZapočeo temu

Odg: Problem sa lancem, kako da proverim zategnutost
« Odgovor #13 poslato: 14. Avg, 2020. 13:22 »
Petre hvala na odovoru ovo sa ventilima ima smisla ovih dana cu to prvo da proverim.I meni se motor tako ponasa radi normalno i onda stucne ko da nema varnicu u trenutku.
  • Vozi: skoda fabia 1.4mpi 2001 ej siva metalik

Na mreži URKE 80

Odg: Problem sa lancem, kako da proverim zategnutost
« Odgovor #14 poslato: 14. Avg, 2020. 18:17 »
Nije Škoda već Clio mk3 1.2 16V. Niko živ neć da šteluje ventile na njemu.Raspitao se ko od lokalnih majstora radi Renoa i otišao kod njega. Čim sam ušao u dvorište majjstor kaže ostavi da se ohladi i dođi sutra popodne po kola,moraju ventili da se šteluju. Posle štelovanja potrošnja se smanjila i dosta mirnije i tiše radi.
  • Vozi: Fabija 1.9SDI 2001god. ASY