Dobrodošao/la na škodaforumllRS.
Učestvuj u diskusijama - registruj se!

Pretraži sadržaj Škoda foruma [by Google]

 
 
Dobrodošli, Gost. Molim vas prijavite se ili se registrujte. Da niste izgubili svoj aktivacioni mejl?

Autor Tema: propalo kvacilo  (Pročitano 252 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

propalo kvacilo
« poslato: Septembar 16, 2020, 20:55:00 posle podne »
Opet problem sa mojim ljubimcem(oktavia 2002 75kw benz- gas). Naime danas sa isao za Beograd i gde mi je usred Beograda postepeno pocela propadati pedala  kvacila. Nisam ja to odmah ni skontao zbog guzve  na semaforima i jer mi je kvacilo inace mekano. Parkirao sam auto otisao svojim poslom i posle oko 2 sata se vratio i  seo u auto. Primetio sam da mi je kvacilo nisko i mekano tek kad sam izaso iz cirkusa tj guzve i gde sam pokusao prebaciti brzinu  kad ono zapinje  malo pa sve jace i jace da jedva  ubacim u brzinu. Sve je bivalo nize i nize dok nije doslo do tog stadijuma da nemogu saltati brzine. Probao sam nogom-u patikama  podici papucicu ali nisam mogao. Nisam smeo da se zaustavljam  nigde jer sam se plasio da cu ostati negde u kvaru a ja iz Kikinde. Nepitajte kako sam se izvukao iz BG ( u 2  brzini) do silaska sa Pupinovog mosta. Na prvom parkingu sam stao podigao haubu gledao dali curi ulje, dali se nesto otkacilo gde nisam nista zapazio. Tada sam rukom iz kabine  povukao papucicu kvacila na gore i ona se vratila na mesto. Par puta sam stisnuo kvacilo i ono je proradilo tj vracalo  se kako treba. Nepitajte  dali je prilikom  pumpanja dobilo pedalu ili je iz prve bilo dobro jer sam bio besan ko ris  i neznam sta sam radio.)  Nakon toga sam seo u auto startovao i dosao do Kikinde 100 i kusur km  bez problema.  Odmah sam otisao do majistora  da vidi u cemu je problem gde je on konstatovao da je sve u redu, nigde nije curilo ulje( servo ulje, koristi istu posudu i za kvacilo), nista nije otkaceno. Kaze nezna sta je moglo da se desi.  Posto ja cesto idem na put  sad nemam siguran auto. Sta bih ja mogao pogledati da utvrdim u cemu je bio problem. Sta da menjam makar bilo i ispravno a da iskljucim da mi se ponovo nedesi ovaj problem.  Da napomenem set kvacila sam menjan 2019 god  i stavljen je Sachs tako da nebi trebalo tu da je problem. Izvinite na duzem postu

Na mreži milann91sd

Odg: propalo kvacilo
« Odgovor #1 poslato: Septembar 16, 2020, 20:57:51 posle podne »
Opet problem sa mojim ljubimcem(oktavia 2002 75kw benz- gas). Naime danas sa isao za Beograd i gde mi je usred Beograda postepeno pocela propadati pedala  kvacila. Nisam ja to odmah ni skontao zbog guzve  na semaforima i jer mi je kvacilo inace mekano. Parkirao sam auto otisao svojim poslom i posle oko 2 sata se vratio i  seo u auto. Primetio sam da mi je kvacilo nisko i mekano tek kad sam izaso iz cirkusa tj guzve i gde sam pokusao prebaciti brzinu  kad ono zapinje  malo pa sve jace i jace da jedva  ubacim u brzinu. Sve je bivalo nize i nize dok nije doslo do tog stadijuma da nemogu saltati brzine. Probao sam nogom-u patikama  podici papucicu ali nisam mogao. Nisam smeo da se zaustavljam  nigde jer sam se plasio da cu ostati negde u kvaru a ja iz Kikinde. Nepitajte kako sam se izvukao iz BG ( u 2  brzini) do silaska sa Pupinovog mosta. Na prvom parkingu sam stao podigao haubu gledao dali curi ulje, dali se nesto otkacilo gde nisam nista zapazio. Tada sam rukom iz kabine  povukao papucicu kvacila na gore i ona se vratila na mesto. Par puta sam stisnuo kvacilo i ono je proradilo tj vracalo  se kako treba. Nepitajte  dali je prilikom  pumpanja dobilo pedalu ili je iz prve bilo dobro jer sam bio besan ko ris  i neznam sta sam radio.)  Nakon toga sam seo u auto startovao i dosao do Kikinde 100 i kusur km  bez problema.  Odmah sam otisao do majistora  da vidi u cemu je problem gde je on konstatovao da je sve u redu, nigde nije curilo ulje( servo ulje, koristi istu posudu i za kvacilo), nista nije otkaceno. Kaze nezna sta je moglo da se desi.  Posto ja cesto idem na put  sad nemam siguran auto. Sta bih ja mogao pogledati da utvrdim u cemu je bio problem. Sta da menjam makar bilo i ispravno a da iskljucim da mi se ponovo nedesi ovaj problem.  Da napomenem set kvacila sam menjan 2019 god  i stavljen je Sachs tako da nebi trebalo tu da je problem. Izvinite na duzem postu
cilindar kvacila, eventualno set kvacila..
  • Vozi: Skoda Octavia L&K

Odg: propalo kvacilo
« Odgovor #2 poslato: Septembar 16, 2020, 21:03:57 posle podne »
Kazem set kvacila sam  menjao 2019 juna meseca, a nisam od tih driftera ili manijaka koji slajfuju po ulicama. Jeli postoji  mogucnost  tj metoda da se proveri dali je cilindar u pitanju? Nigde nema tragova ulja da je propisalo

Na mreži milann91sd

Odg: propalo kvacilo
« Odgovor #3 poslato: Septembar 16, 2020, 21:06:10 posle podne »
Kazem set kvacila sam  menjao 2019 juna meseca, a nisam od tih driftera ili manijaka koji slajfuju po ulicama. Jeli postoji  mogucnost  tj metoda da se proveri dali je cilindar u pitanju? Nigde nema tragova ulja da je propisalo
kod majstora da se otvori menjac.... 50ak eura ruke za otvaranje pa da ustanovi sta je... ako nema nigde tragova ulja oko cilindra onda je definitivno korpa ili lamela...
  • Vozi: Skoda Octavia L&K

Odg: propalo kvacilo
« Odgovor #4 poslato: Septembar 16, 2020, 21:11:33 posle podne »
Ali kako je onda proradio kada sam povukao papucicu gore? da je slomljena korpa kao sto sam imao slucaj i zbog cega sam i menjao  ceo set  pre  2 godine  nisam mogao uopste ubacivati u brzinu a papucica je  uredno vracala samo je bila meksa.Bila slomljena dva zuba  na korpi

Na mreži milann91sd

Odg: propalo kvacilo
« Odgovor #5 poslato: Septembar 16, 2020, 21:13:07 posle podne »
ocigledno da negde gubi druk... nakon otvaranja ces znati sve, mozda neka opruga na lameli, mozemo da nagadjamo do prekosutra...
  • Vozi: Skoda Octavia L&K

Na mreži petarp031

Odg: propalo kvacilo
« Odgovor #6 poslato: Septembar 16, 2020, 21:22:30 posle podne »
Meni se to desavalo na golfu mk4, narocito u zimskom periodu. Prvi put vratim papucicu rukom u voznji, posle par meseci isto tako. Odem kod drugara, kaze jedan od dva cilindra kvacila, ali pre toga me posavetuje da se zameni ulje u kocnicama i ozraci komplet sistem sa pedalom kvacila. Odradimo zamenu ulja i nikad vise nisam imao problem. Probati prvo zamenom ulja, a zatim ako bude problem, definitivno zeza jedan od dva cilindra, najverovatnije pod papucicom kvacila ili na menjacu, tesko je utvrditi. Inace zamena cilindara izlazi oko 6-7000 din oba dela i rad koji zavisi od majstora.
Pozdrav
  • Vozi: Octavia RS mk1


Na mreži pajapop

Odg: propalo kvacilo
« Odgovor #7 poslato: Septembar 16, 2020, 23:14:14 posle podne »
Ova pojava koju si opisao naziva se “lepljenje lamele“. Uzroci mogu biti visestruki , a ovaj sa cilindrima (?) je samo jedan od mnogih...Inace, sve ovo moze da se desi i zbog loseg zamajca, lose podesenog kvacila....mozda nije dobro „ozraceno“ pa ima vazdusnih cepova u sistemu ili je vec nekako naknadno vazduh usao...A ovaj sistem se inace sastoji iz dva cilindra, glavnog i pomocnog...Povezani su, a moze doci i do zapusenja cevi ili creva izmedju njih usled prljavstine u tecnosti a sve zbog korodivnih promena u cilindrima. Iako se  ovakvi problemi  najcesce vezuju za pojavu  vazduha u hidraulicnom sistemu I za  curenja hidraulicne tecnosti ,  ne moras ti da gubis hidraulicnu tecnost da bi imao problem sa kvacilom...Cilindar ima spoljasnje i unutrasnje zaptivke (gumice). Ako su spoljasnje zaptivke dobre, tecnost se ne gubi. Ako su unutrasnje lose, a one mogu da propadnu zbog stvaranja riseva na njima usled trenja o koroziju unutrasnje strane cilindra, onda ce se gubiti potisna moc i pedala "propada"...Takodje, zaptivke (gumice) mogu od starosti da otvrdnu i da nemaju dobro prijanjanje o unutrasnjost cilindra i da samo proklizavaju. A tad mogu I da “povuku” vazduh.  U nekom trenutku, sistem moze da  povrati funkciju, ali to je samo privid, tj. ponovo ce "izdati" kad tad...Najbolje je zameniti novim cilindrima. Takodje...mozda treba proveriti i samu sarku pedale, koja isto moze da korodira i da zapinje...takodje, povratna oruga moze biti kompromitovana usled cestog istezanja...Ali ne verujem da je do opruge, jer ipak, ona kad se istegne onda je stalno istegnuta....ali, kazem..ipak je treba pogledati u sklopu opsteg pregleda sistema. A, moze cilindar da se proveri..Stisni pedalu do kraja, drzi tako...majstor nek odvrne sisicu za ispustanje vazduha...Ako tecnost "pisne" … dobro je jer ima pritiska...ako je mlaz "lenj", onda je lose...Najbolje je I na sisicu namaci crevo koje se uroni u teglu sa hidraulicnom tecnoscu I tada se moze videti i sadrzaj vazduha ako ga ima I pri tome izvrsiti “ozracivanje sistema“..Mada...to nije mnogo sigurno, jer u tom trenutku moze sve dobro da radi, a kad zatreba da pocne da zafrkava. Zato je najbolje bez odlaganja to zameniti novim cilindrima I temeljnim ozracivanjem... bravo2. U svakom slucaju, neki majstor s tim treba da se dobro “pozabavi” I da otkrije uzrok svemu tome. Sad…izvini I ti na duzem postu… :) :) :)
  • Vozi: Škoda Felicia 1.3 lx 43kw 2001, Škoda Fabia 1.2 htp 47kw (6Y3) sedan 2003.

Odg: propalo kvacilo
« Odgovor #8 poslato: Septembar 16, 2020, 23:22:45 posle podne »
Hvala na detaljnom objašnjenju,  onda sigurno menjam oba cilindra i naravno novo ulje u sistem. To znači da i kočnice treba da se ozrače tj izfiltrira jer ide iz iste posude za ulje?

Na mreži pajapop

Odg: propalo kvacilo
« Odgovor #9 poslato: Septembar 16, 2020, 23:37:54 posle podne »
To znači da i kočnice treba da se ozrače tj izfiltrira jer ide iz iste posude za ulje?

 Paaa, sad..."neesam pametan"...ne znam sta da ti kazem... wac1. Inace, u literaturi, u prirucnicima...se uvek savetuje zamena kocione tecnosti u odredjenom vremenskom periodu (2 godine)....Jer je ta tecnost "hidroskopna" i u sebe akumulira svu necistocu...ali, to ima smisla samo ako se tako radi od samog starta, od prvog dana od kako je kupljen auto. A Ako se sad, posle XXX godina to uradi, moze tim postupkom da se pokrene sva necistoca koja je u sistemu i da odjednom dodje do propadanja svih gumica na cilindrima...Moze da se desi... >:(...Ne bih ja sad to...sredi ti ovo, pa otom potom... :bravo:
  • Vozi: Škoda Felicia 1.3 lx 43kw 2001, Škoda Fabia 1.2 htp 47kw (6Y3) sedan 2003.

Odg: propalo kvacilo
« Odgovor #10 poslato: Septembar 17, 2020, 08:11:45 pre podne »
Razumem sta kazes ali neznam kako je to izvodljivo kada je ista posudica za UK ulje i za kocnicu i za servo kvacilo? Ako isprazni posudu dobice vazduha u kocnicama. Jedino ako ima neki metod, jbg nisam mehanicar, mozda je glupo pitanje

Na mreži DonKihot

Odg: propalo kvacilo
« Odgovor #11 poslato: Septembar 17, 2020, 08:15:18 pre podne »
Kočiona tečnost jeste hidroskopna što znači da skuplja vodu. Kod starog ulja može se desiti da ta voda koja se skupila počne da isparava (promene pritiska, temperature u sistemu a voda nije stišljiva za razliku od "ulja") što praktično može da napravi i vazdušni čep. Znači ne mora biti da je cilindar kvačila loš, kao što Pero reče, prvo zamena kočione tečnosti pa da se vidi stanje.
  • Vozi: Škoda Octavia II SCOUT 2.0 PD TDI

Odg: propalo kvacilo
« Odgovor #12 poslato: Septembar 17, 2020, 08:27:35 pre podne »
Da, ali je problem posle izvesnog vremena moze da se ponovi problem (ukoliko zamena ulja nebude dovoljna) i da mozda necu moci da podignem papucicu a ostanem par stotina km od kuce ili u drugoj drzavi  sa detetom  i zenom. I opet ostaje moje pitanje iz prethodnog posta, sta sa kocnicom da radim jer je ista posuda?

Na mreži petarp031

Odg: propalo kvacilo
« Odgovor #13 poslato: Septembar 17, 2020, 08:33:40 pre podne »
Onda promenis oba cilindra i komplet ulje u kocionom sistemu, ozracis kocnice i kvacilo i neces imati problem. Kakva papucica, lamela, zamajac, imao sam taj problem na golfu 1.6, to je isti menjac, cilindri, sve identicno. Inace, promena kocione tecnosti cak i kod nas mora postati standard na 3-4 godine, jer su tehnicki pregledi u obavezi da provere kvalitet iste specijalnim uredjajima, ne znam detaljno, ali kolega ce procitati u literaturi pa objasniti.
Pozdrav
  • Vozi: Octavia RS mk1

Na mreži vojkan85

Odg: propalo kvacilo
« Odgovor #14 poslato: Septembar 17, 2020, 12:26:14 posle podne »
Ja kod sebe menjam uskoro oba cilindra, samo čekam da mi stigne deo iz Češke. U naše dobavljače nemam poverenje ni malo a glavni cilindar kvačila me je iz kruga fabrike u Češkoj ispao 40 evra dok je ovde 150+ evra.
  • Vozi: Škoda Octavia A7 Combi, 2014 godište, 1.6TDI, 77kW, Eibach ProKit