Autor Tema: veliki servis 1.2 40kw  (Pročitano 2733 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Na mreži netixZapočeo temu

veliki servis 1.2 40kw
« poslato: 21. Nov, 2020. 22:53 »
Pozdrav,
na koliko se radi vekiki servis na 1.2 40kw (sa klimom)  i šta sve treba menjati?
  • Vozi: 1.9tdi avb 74kw

Van mreže vladimir1975

Odg: veliki servis 1.2 40kw
« Odgovor #1 poslato: 22. Nov, 2020. 18:27 »
   Veliki servis na ovim htp motorima nije , po servisnom planu ograničen na neku određenu
  kilometražu ili vremensku distancu, ali preporuka iskusnijih mehaničara za ovaj motor kaže da
  prilikom kupovine polovnog auta bolje je proveriti stanje lanca i španera ,jer se ne zna pouzdano
  koliko je set lanca pre toga prešao. Kada se prilikom prvog paljenja hladnog motora čuje zvuk
  lanca da struže par sekundi , jedan je od pokazatelja da je lanac rastegnut i da je vreme za
  zamenu, pogotovo ako je prešao više od 100 000 km. Inače sam lanac može trajati od 50000 do
  150000 km. što najviše zavisi od kvaliteta ulja , učestalosti zamene ulja i samog načina vožnje.
     Inače što se tiče velikog servisa menjaju se lanac i oba plastična španera-vođice lanca ,
  hidraulični  zatezač lanca i trebalo bi oba zubčanika bregaste i radilice. Mali lanac za pogon uljne
  pumpe i njegov španer  se takođe menjaju. Obavezno zameniti i semering radilice. PK kaiš 6
  kanalni takođe se može zameniti koji pogoni vodenu pumpu,alternator i kompresor klime.
   Svećice  se menjaju na max. 60000 km . Eto to je ukratko neki savet o ovom motoru .
  • Vozi: škoda fabia 1.2 htp 2007

Na mreži netixZapočeo temu

Odg: veliki servis 1.2 40kw
« Odgovor #2 poslato: 23. Nov, 2020. 07:52 »
Hvala na detaljnom odgovoru.
Rekao bih da se  zvuk struganja lanca ne čuje, mada je po papirima prešla 75000km od zamene.
Da li prilikom zamene pk kaiša treba zameniti i vodenu pumpu i remenicu alternatora i da li čekati promenu lanca pa sve to u istom cugu raditi?
  • Vozi: 1.9tdi avb 74kw

Na mreži pajapop

Odg: veliki servis 1.2 40kw
« Odgovor #3 poslato: 23. Nov, 2020. 09:51 »
.
Rekao bih da se  zvuk struganja lanca ne čuje, mada je po papirima prešla 75000km od zamene.
Da li prilikom zamene pk kaiša treba zameniti i vodenu pumpu i remenicu alternatora i da li čekati promenu lanca pa sve to u istom cugu raditi?

 Kad sam ja prosle godine uradio veliki servis (kupio polovno vozilo). na pitanje "koliko sam sad miran?", majstor (jedan od najboljih u Beogradu za ta vozila), rekao mi je 90000 km, ali se to ne odnosi na PK kais....vec kad god dodjem na neki servis, oni pogledaju stanje kaisa....pa nagoveste...Tako, da i ti...imas bar 15000km (maksimalno) "fore" do sledece zamene,,,Mada se ja ne bih s time igrao, vec odmah uradio sve sto je potrebno.... bravo2
  • Vozi: Škoda Felicia 1.3 lx 43kw 2001, Škoda Fabia 1.2 htp 47kw (6Y3) sedan 2003.

Van mreže profesor

Odg: veliki servis 1.2 40kw
« Odgovor #4 poslato: 27. Dec, 2020. 21:57 »
Pozdrav.
Isto pitanje i mene muči sa mojim autom koji ima baš isti takav motor i vozim ga već 2. god. U opšte nisam siguran šta sve treba zameniti, a pojavilo mi se curenje ulja na dihtungu poklopca motora gde se nalazi lanac, pa sam u dilemi da li da samo otvorim taj deo i ponovo zadihtujem poklopac ili kada ga već otvaram onda da naručim delove i sve to da izmenjam. To takozvano zveckanje lanca teško da se može na uvo da dijagnosticira jer je dovoljno da auspuh koji je kod mene napravljan nov, ali loše zveči pa ujutru ne znaš ustvari šta to grebe. I španere sam menjao, ali i novi ujutro umeju da zacvile. Pukla mi je remenica klime pa pokrivila španere, cena ne pitajte. Problem je i kod naručivanja delova, jer uglavnom kod lokalnih majstora neću dobiti nikakvu garanciju niti račun za delove, a kod ovih stručnih je verovatno preskupo. Mislio sam da sam naručim delove pre nego li ga otvorim, ali ne znam šta da naručim. Muči me i pitanje da li treba da menjam i vodenu pumpu pošto ću verovatno i tečnost morati da ispustim jer nije menjana od kako sam je kupio (prelivna boca mi je potamnela i promenila boju, a ne troši ulje niti dimi). Trenutno imam i problem sa crkavanjem bumbina koje su se prosto raspale, ali sada kada sam stavio nove automobil radi nemirno prilikom dodavanja i odvajanja papučice gasa i stalno svetli lampica CHECENGINE. Curenje ulja nisam baš 100 % siguran da je sa poklopca lanca možda je i sa poklopca glave motora, pa ću i nju morati možda da otvaram. Možda da proverim i kompresiju motora jer sam video da se dešava da ventili popucaju, pa kada već otvaramo motor možda da se ide i do kraja. Prilično čudan motor, a redovno sam menjao ulje i filtere za ove dve godine i prešao sam oko 20 000 km, pretpostavljam da je kilometraža vraćena jer sam baš dosta stvari do sada izmenjao i koštalo me skoro koliko sam je u startu preprodavcu i platio. Koga interesuje našao sam radnju za prodaju delova u kojoj su cene za mali servis pristojne (ulje, filteri...)
  • Vozi: Škoda fabija 1.2 htp 2006 Clasic

Van mreže vladimir1975

Odg: veliki servis 1.2 40kw
« Odgovor #5 poslato: 28. Dec, 2020. 22:26 »
   Moj savet je da se izmeri kompresija na cilindrima , pa ćete znati na čemu ste, da li ide glava
 motora dole ili ne . Dosta je pisano o ovim HTP motorima  na forumu, mada nema baš za ovaj
 sa 6 ventila , razlika je u glavi motora koja je sklonija da pali izduvne ventile , ali su im lanac i
 španer manje osetljivi da prezube i pokrive ventile.Problem im je i katalizator  navodno do euro 5
  motora.
  • Vozi: škoda fabia 1.2 htp 2007



Pretraga foruma [Google]