Pretraži sadržaj Škoda foruma [by Google]

 
 
Dobrodošli, Gost. Molim vas prijavite se ili se registrujte. Da niste izgubili svoj aktivacioni mejl?

Autor Tema: Problemi sa proizvodnjom u Skodi  (Pročitano 1935 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže fobia24Topic starter

Odg: Problemi sa proizvodnjom u Skodi
« Odgovor #15 poslato: Avgust 03, 2021, 10:36:28 pre podne »
Samo kod nemaca je gore. Hundai grupacija sa ogromnim rastom. Tojota isto, mazda, itd. Stelantis isto izgurao na vrh prodaje u EU prvi put. Tesla isto, svaki mesec novi rekordi proizvodnje i prodaje. Bmw, mercedes i vagen grupacija muku muce. Pre par meseci je Bosch otvorio fabriku cipova i nije mi jasno kako ne nadju nacin da premoste. Logicno bi bilo da nemacki brendovi nemaju problem a ne obrnuto. Skoda objavljuje neke podatke o prodaji kao hvale se, a sitnim slovima napisu da tu ubrajaju i prodaju drugih brendova grupacije, a pri tom se kao merilo uzima uporedjivanje sa brojkama iz 2020 godine kada je Skoda bila od marta do maja vise pod katancem nego u radu. Igra brojkama. Ja cekam auto i dalje, ali na online konferenciji u skodi je samo jedno pitanje postavljeno o krizi sa poluprovodnicima i uprava uzdise kao tesko pitanje, ali ne preostaje im nista drugo nego da se nadaju da ce se situacija popraviti. Sa druge strane, kriza ce po svim predvidjanjima ostati do 2023 godine. Ja bih voleo da kao kupac od odgovornih cujem za neki plan resenja krize kao sto je to Tesla odmah premostio tako sto je nasao resenje da zameni cipove drugim komponentama i radi punom parom. Dileri u Sloveniji su iznervirani ponasanjem Skode jer imaju preko 50% otkazivanja porudzbina, lager nikad veci koji ce rasti jos vise kada pristignu svi kompletirani automobili od kojih su kupci odustali. A taj lager moraju uvoznici i dileri da iskesiraju. Prodaju isti auto dva puta. I moj iz februara ce ici na lager kada jednog dana bude kompletiran ako nije unisten u nevremenu. Sada je problem u Skodi eskalirao jer je aerodrom popunjen, a komponenti nema na vidiku. Treba da stignu poluprovodnici za sve nedovrsene automobile, pa za pokretanje ponovne proizvodnje, a to nikako ne izgleda optimisticno.
  • Vozi: Oktavia RS 2.0TDI


Na mreži m@c|-|oR

Odg: Problemi sa proizvodnjom u Skodi
« Odgovor #16 poslato: Avgust 03, 2021, 10:44:28 pre podne »
Proizvođači da istoka imaju drugačiju proizvodnu filozofiju.
Hyundai ima svoju fabriku čipova, Toyota se snabdeva sa više izvora.
Nije nimalo bezazlena situacija koliko je meni poznato.
  • Vozi: Octavia A5, 2.0 TDI, karavan

Van mreže vojkan85

Odg: Problemi sa proizvodnjom u Skodi
« Odgovor #17 poslato: Avgust 05, 2021, 08:37:46 pre podne »
Škodi fali neki čipovi koliko sam dobro razumeo jednog od konstruktora mq200 menjača sa kojim sam sedeo. Super čika, sada već u godinama, 40 godina je bio u razvojnom timu Škode samo za menjače i dalje ga angažuju da ih radi, ali kaže da nemaju elektroniku i da sa tim kubure, da im to ne stiže pa je samim tim i proizvodni proces sporiji.
  • Vozi: Škoda Octavia A7 Combi, 2014 godište, 1.6TDI, ATM Remap Stage 1, H&R opruge

Na mreži m@c|-|oR

Odg: Problemi sa proizvodnjom u Skodi
« Odgovor #18 poslato: Avgust 05, 2021, 09:10:35 pre podne »
Da, tako je o tome smo pisali gore - fabrika poluprovodnika na Tajvanu (??) je izgorela i sad pola svetske autoindustrije ima zastoje.
  • Vozi: Octavia A5, 2.0 TDI, karavan

Van mreže vojkan85

Odg: Problemi sa proizvodnjom u Skodi
« Odgovor #19 poslato: Avgust 05, 2021, 09:12:00 pre podne »
Organizacija nula ako sve zavisi od Tajvana a tolike pare se vrte :(.
  • Vozi: Škoda Octavia A7 Combi, 2014 godište, 1.6TDI, ATM Remap Stage 1, H&R opruge

Na mreži m@c|-|oR

Odg: Problemi sa proizvodnjom u Skodi
« Odgovor #20 poslato: Avgust 05, 2021, 09:23:15 pre podne »
Pa nije baš apsolutno tako - ceo svet snabdeva samo nekoliko fabrika. Ta na Tajvanu je jedna i svi njeni kupci su pogođeni havarijom.
Sve je pitanje proizvodne filozofije. Cela auto industrija se bazira na zero stock proizvodnji, što podrazumeva just in time ili čak just in sequence isporuke.
Zato su svi menadžeri komponentaških firmi pod lekovima i pod tikovima.
  • Vozi: Octavia A5, 2.0 TDI, karavan

Van mreže vojkan85

Odg: Problemi sa proizvodnjom u Skodi
« Odgovor #21 poslato: Avgust 05, 2021, 09:38:02 pre podne »
Ok, slažem se sa tobom, ali opet sa druge strane ne sme da stane nikako sve jer se nešto neplanirano desi. Planiranje i organizacija su jako bitni faktori ali ovo može da traje još x godina a ljudi žele nova auta pa se zapitaju.
  • Vozi: Škoda Octavia A7 Combi, 2014 godište, 1.6TDI, ATM Remap Stage 1, H&R opruge

Van mreže fobia24Topic starter

Odg: Problemi sa proizvodnjom u Skodi
« Odgovor #22 poslato: Avgust 05, 2021, 11:47:31 pre podne »
Pa nije baš apsolutno tako - ceo svet snabdeva samo nekoliko fabrika. Ta na Tajvanu je jedna i svi njeni kupci su pogođeni havarijom.
Sve je pitanje proizvodne filozofije. Cela auto industrija se bazira na zero stock proizvodnji, što podrazumeva just in time ili čak just in sequence isporuke.
Zato su svi menadžeri komponentaških firmi pod lekovima i pod tikovima.
Ne rade svi po principu just in time. To se sada i ogleda u tome ko nema danas zastoje u proizvodnji. Velike lagere komponenti imaju japanci i to nakon velikog zemljotresa pre skoro deceniju. A upravo su japanci, prvenstveno tojota bili tvorci ideje "just in time" i tu ideju usadili u autoindustriju i onda oni uradili suprotno, napravili lagere komponenti. Hundai grupacija ima isto legere cipova i za celu narednu godinu. Diler gde sam ja kaparisao auto radi i kiu. Kaze brdo kupaca koji su odustali od skode su uzeli kiu. I sa skokom proizvodnje od maltane 80% oni imaju rok isporuke samo 45 dana. Kapacitete stalno sire i pre nego ih popune. Posle ovoga ce autotrziste izgledati potpuno drugacije. Uzgred, tojota finansira repuklikance u Americi da bi imala uticaj na svetsku politiku u autoindustriji. Zato su skoro unistili ameri vagen grupaciju sa aferom u kojoj su svi ucestvovali. Problem u Skodi je u rukovodstvu koje bukvalno ceka da im Bog pomogne. Ne sire proizvodne kapacitete kada su ih popunili od 2017 godine, ne resavaju sada ni problem sa mikrocipovima. Fabrika na Tajvanu je obezbedila jos krajem juna potrebnu minimalnu kolicinu mikrocipova autoindustriji i pogoni rade u celoj autoindustriji. Ocigledno uprava Skode je i tu priliku propustila i produzavaju zatvaranje pogone. Moj auto je proizveden u junu i pod statusom Priority, od tada stoji nedovrsen i nema najava kada ce biti dovrsen. Gledam marketing konferencije u Skodi i kakve snove oni imaju, do 2030 u top 5 u EU. Sa aktuelnim rukovodstvom ce biti izazov da zadrze sadasnju poziciju. Vidim i u Kini imaju fijasko prodaje sa velikim padom vise godina unazad. Izgubili su svoje najvece trziste.
  • Vozi: Oktavia RS 2.0TDI

Na mreži m@c|-|oR

Odg: Problemi sa proizvodnjom u Skodi
« Odgovor #23 poslato: Avgust 05, 2021, 11:51:43 pre podne »
Naravno,potpuno se slažem sa tobom, zato sam i napisao da trenutna situacija u mnogome zavisi od odabrane poslovne filozofije.
  • Vozi: Octavia A5, 2.0 TDI, karavan

Van mreže observer

Odg: Problemi sa proizvodnjom u Skodi
« Odgovor #24 poslato: Avgust 05, 2021, 12:09:36 posle podne »
Vidim ja da cemo svi polako da prelazimo na Tojotu :)
  • Vozi: VW Golf 7 1.2 TSI Trendline 2017

Van mreže fobia24Topic starter

Odg: Problemi sa proizvodnjom u Skodi
« Odgovor #25 poslato: Avgust 05, 2021, 17:49:22 posle podne »
Meni su nudili kiu ali nisam uzeo. Vozio sam nove automobile i kod kie je to skroz druga filozofija. Oni idu na prelep dizajn, jeftinu masprodukciju i sve sto mogu od opreme ubace. Kod njih nemas sta da otkljucas jer su naplatili svaki nanometar auta visestruko. Meni su za stinger nudili popuste koji kad se saberu su preko 50% od redovne cene. Zapitam se kolika je marza kad su toliki popusti. Recimo vagen grupacija na luksuznim brendovima ima najvecu marzu malo preko 10%. To je bez dilera, prema fabrici.
  • Vozi: Oktavia RS 2.0TDI

Van mreže observer

Odg: Problemi sa proizvodnjom u Skodi
« Odgovor #26 poslato: Avgust 06, 2021, 09:54:11 pre podne »
Sta znam, meni je bitno samo da se ne kvari i da ne truli (najmanje tih 12 deklarisanih godina a idealno bi bilo 20). Pa onda potrosnja. Pa pasivna bezbednost. I tisina u voznji (dakle zvucna izolacija). I da nije preterano ruzan. I kad malo bolje razmislim -  nista vise. Moze golo, sa drvenim daskama umesto sedista i bez klime, bez podizaca i ***a, ali da majstora ne vidim nikad osim na redovnom servisu bar do 150.000 km. Sto je zapravo i najteze ispuniti. Zato i mislim da danas imam jako tezak izbor, odnosno, najbolje je ne kupovati nista :P
« Poslednja izmena: Avgust 06, 2021, 09:59:19 pre podne observer »
  • Vozi: VW Golf 7 1.2 TSI Trendline 2017

Van mreže fobia24Topic starter

Odg: Problemi sa proizvodnjom u Skodi
« Odgovor #27 poslato: Avgust 06, 2021, 11:14:16 pre podne »
Meni nije. Meni smetaju sitnice ako se cuje sum eneterijera. To sam slusao nasitnim neravninama kada sam vozio nove stingere. A japanci imaju ostecenja laka i koroziju jako cesto u garanciji i onda natezanje da se dokaze da je lak tanji od tolerancije. Antikorozivna zastita nula. I tanak lim. Najvise ostecenih novih su i korejanci i japanci bili od grada. A u toj klasi ostecenih na placevima u Luci Kopar su bili jos dacija, reno, PSA i fordovi. Neverovatno malo nemaca, a i skoda. To znaci grad koji mi osteti skodu, verovatno bi mi vise ostetio kiu. A takvo je vreme doslo da gde god da krenes mozes da naletis na neku oluju.
  • Vozi: Oktavia RS 2.0TDI

Van mreže observer

Odg: Problemi sa proizvodnjom u Skodi
« Odgovor #28 poslato: Avgust 06, 2021, 11:28:41 pre podne »
Da to se slazem. Zato sam jos uvek na VW :)
  • Vozi: VW Golf 7 1.2 TSI Trendline 2017

Na mreži hakkler

Odg: Problemi sa proizvodnjom u Skodi
« Odgovor #29 poslato: Avgust 28, 2021, 22:59:31 posle podne »