ŠKODA forumi > Motor Menjač

AEE motori i njihove razlike

(1/2) > >>

dulefontana:
Ovo je „problem“ koji se jako tesko nalazi na netu, a svaki vlasnik Oktavije Mk1 sa AEE motorom (ili svako ko ima AEE motor ispod haube) bi trebalo da zna.


--- Citat ---1.6 R4 48-55kW

engine ID codes
496, 1F, AEE

engine displacement & engine configuration
1,598 cubic centimetres (97.5 cu in) inline-four engine (R4/I4); bore x stroke: 76.5 by 86.9 millimetres (3.01 in × 3.42 in), stroke ratio: 0.88:1 - undersquare/long-stroke, 399.4 cc per cylinder

cylinder block & crankcase
grey cast iron; five main bearings, die-forged steel crankshaft

cylinder head & valvetrain
cast aluminium alloy; two valves per cylinder, 8 valves total, single overhead camshaft (SOHC)

fuel system & engine management
SPI: electronic single-point fuel injection (SPI), Bosch Mono-Jetronic engine control unit
MPI: multi-point electronic indirect fuel injection with four intake manifold-sited fuel injectors (MPI), Magneti Marelli engine control unit

EWG-rated motive power & torque output, ID code & application
48 kilowatts (65 PS; 64 bhp) — 496: Volkswagen Industrial Motor (12/77-01/84)

DIN-rated motive power & torque outputs
SPI: 55 kilowatts (75 PS; 74 bhp) @ 5,200 rpm; 125 newton metres (92 lbf·ft) @ 2,800 rpm
MPI: 55 kilowatts (75 PS; 74 bhp) @ 4,500 rpm; 135 newton metres (100 lbf·ft) @ 3,500 rpm

applications
Volkswagen Polo Mk3, Volkswagen Golf Mk3, SEAT Ibiza Mk2, SEAT Toledo Mk1, Škoda Felicia, Škoda Octavia Mk1
--- Kraj citata ---

Ono sto svako moze da vidi jeste da je taj motor isao u dosta modela VAG-ovih automobila, ali tu nastaje problem. Ukoliko neko resi da kupi motor za npr. Oktaviju, i prodavac mu proda motor iz Felicije, vlasnik Oktavije ce naleteti na ozbiljan problem, a to je razlika u samom bloku motora.



Oktavijin motor se takodje nalazi u Golfu 3, dok se Felicijin nalazi u VW Polo, Seat Ibiza (za ostale modele ne mogu da garantujem zato sto nisam video).

Motori su na oko identicni (pogotovu sklopljeni) ali postoji par stvari pomocu kojih je moguce uociti razlike:

AEE koji je u Oktaviji i Golfu 3 ima aluminijumski karter i anlaser se nalazi sa prednje strane, odnosno kod izduvne grane.
AEE koji je u Feliciji i Polo ima gvozdeni karter i anlaser se nalazi sa zadnje strane, odnosno ispod usisne grane.

Takodje je razlika i u zamajcu, kao i u setu kvacila, i naravno razlicite menjace imaju.

milosgranice:
da li ti motori mogu medjusobno da zamene jedan drugi u tim razlicitim karoserijama sto se tice kacenja na nosace?

dulefontana:
Nije moguce ubaciti Fel AEE u Oktaviju, kao i obrnuto ako se misli da se stavi Fel AEE na Oktavijin menjac. Zato sam i postavio sliku gde se vidi da je odlivak bloka kod zamajca drugaciji. Rupe za nosace su iste, verovatno postoji razlika u samim nosacima, ali menjaci nisu isti. Da li je moguce ubaciti sa sve menjacem, verujem da moze, ali previse problema, doduse to ne mogu da tvrdim 100% zato sto verujem da su menjaci totalno drugacije sastavljeni bas zbog opterecenja, odnosno zbog tezine karoserije.

dusko zemun:
a da stvar bude najludja sa OZNAKOM AEE postoje cak i 3 razlicita odlivka bloka...

dulefontana:
Koji je treci? :D

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

Idi na punu verziju