Autor Tema: Tragovi emulzije (skarma) na cepu za ulje..  (Pročitano 1500 puta)

0 članova i 2 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže Dejan DekiZapočeo temu

Tragovi emulzije (skarma) na cepu za ulje..
« poslato: 08. Dec, 2021. 23:51 »
Poštovani formaši, iznijecu vam moj problem, svaki savjet, misljenje ili predlozi su dobroidošli.
Posjedujem  automobil Skoda Fabia 1.9 TDI 74 KW
Kvar koji se manifestuje mjesanjem motornog ulja sa rashladnom tecnoscu je svakom poznat i vjerujem nocna mora svakog vozaca. To sam provjeravao na nacin pracenja nivoa antifirza u posudi, mislio sam ako nema gubitka rashladne tecnosti onda je  dihtung glave motora  dobar.
Nisam vozio moju Škodu  nekoliko dana, vrijeme je bilo izuzetno vlazno (kisa je padala  danima) upalio sam je da malo odradi u leru, nije jos postigla radnu temperaturu (mozda polovinu radne temperature) ugasio  sam auto, bacio pogled na posudu sa antifrizom sve OK, ni sam ne znam sta mi bi odvrnuh čep za ulje, kad tamo    bijeličasta emulzija (skarma) u tragovima.
Ponavljam  emulzija je vidljiva u tragovima MINIMALNO, pojavi se iskljucivo u prvim minutima rada, kada motor postigne svoju radnu temperaturu minimalni tragovi te "skarme" se potpuno izgube.
Posto sam se iznervirao i pomislio da ne gine  gotovo pa generalka, potjerao sam auto na "visoke obrtaje"  ako je dihtung popustio, pojavice se vece kolicine skarme i onda znam da je to - to
Međutim nista, cim auto postigne radnu temperaturu, na cepu nema ni tih tragova skarme, da ne duljim od prvog primjecivanja tog "ismptoma" proslo je  mjesec i nekih predjenih   700 km, voznje po gradu i na otvorenom.
I uvijek isto, ako ne vozim auto dva tri dana, kada  upalim auto pojave se ti  tragovi na cepu  kad auto postigne radnu temperaturu onda nista
Veceras sam posle nekih 7-8 minuta rada motora na cepu primijetio  desetine minijaturnih kapljica vode, kao rosa, ta "voda" je izledala bistra, kao da je u pitanju nekakva kondezacija. ovoga puta je bilo mozda malo  vise te bijelicaste emulzije i opet se sve izgubilo nakon dostizanja radne temperature.
Da ne duljim, samo da saopstim, da auto odlicno ide, da za  ovih predjenih 700 km od kada sam primijetio navedeno, nije potrosilo ni malo rashladne tecnosti , da auto odlicno ide, ne dimi, ne trosi ulje. Te bjelcaste skarme nikada  nema na šipkici za ijerenje nivoa ulja.
Sipam Castrol po VW specifikaciji 5W-40

  • Vozi: Skoda Fabia 1.9 74 kw 2004


Van mreže observer

Odg: Tragovi emulzije (skarma) na cepu za ulje..
« Odgovor #1 poslato: 09. Dec, 2021. 09:23 »
To sto si opisao je potpuno normalna pojava za auto koji se retko vozi ili vozi na kratkim relacijama. Tek ako se emulzija pojavi u prelivnoj posudi antifriza, onda imas problem.
  • Vozi: VW Golf 7 1.2 TSI Trendline 2017

Na mreži mihajloalasp

Odg: Tragovi emulzije (skarma) na cepu za ulje..
« Odgovor #2 poslato: 09. Dec, 2021. 18:22 »
zacepljena ti je oduska motora u poklopcu ventila zato ti se i javlja kondenzat. imas tri resenja, pranje postojeceg, sansa 99% da od toga nema nista a da se poklopac ne osteti, dobar polovan ili nov poklopac kao najskuplje i najtrajnije resenje  ;)
  • Vozi: Octavia mk1, Superb mk2, Favorit 3X

Van mreže Dejan DekiZapočeo temu

Odg: Tragovi emulzije (skarma) na cepu za ulje..
« Odgovor #3 poslato: 09. Dec, 2021. 19:48 »
zacepljena ti je oduska motora u poklopcu ventila zato ti se i javlja kondenzat. imas tri resenja, pranje postojeceg, sansa 99% da od toga nema nista a da se poklopac ne osteti, dobar polovan ili nov poklopac kao najskuplje i najtrajnije resenje  ;)

Hoces reci da je zacepljen "iberlauf"? na to sam pomisljao.
Kada otvorim cep motora, isparenja koja izbijaju od vrelog ulja  ne odgovaraju kolicini gasova koja treba da izadju na crijevo iberlaufa kada ga otkacim sa cijevi koja vodi vazduh  (nadam se d imas prestavu o cemu govorim)
  • Vozi: Skoda Fabia 1.9 74 kw 2004

Na mreži mihajloalasp

Odg: Tragovi emulzije (skarma) na cepu za ulje..
« Odgovor #4 poslato: 09. Dec, 2021. 21:03 »
tako je
operi ili zameni poklopac i problem resen
  • Vozi: Octavia mk1, Superb mk2, Favorit 3X

Na mreži AcoSk

Odg: Tragovi emulzije (skarma) na cepu za ulje..
« Odgovor #5 poslato: 10. Dec, 2021. 19:04 »
@Dejan Deki, to je sve normalno za zimski period, kao sto rece @observer.
Kratke relacije, upitan kvalitet ulja itd.
Kao sto si i sam primetio, nestane kada se duze vozi, jer treba vremena da bi voda (kondenz) isparila iz ulja.
Tako da, ne opterecuj se i samo vozi

Van mreže Dejan DekiZapočeo temu

Odg: Tragovi emulzije (skarma) na cepu za ulje..
« Odgovor #6 poslato: 13. Dec, 2021. 00:01 »
@Dejan Deki, to je sve normalno za zimski period, kao sto rece @observer.
Kratke relacije, upitan kvalitet ulja itd.
Kao sto si i sam primetio, nestane kada se duze vozi, jer treba vremena da bi voda (kondenz) isparila iz ulja.
Tako da, ne opterecuj se i samo vozi

Iskren da budem ne znam sta da mislim, pomisljam na kvalitet ulja, provjerio sam i "iberlauf"  ne cini mi se zacepljenim. Vodim se logikom, ako ne gubi rashladnu tecnost iz posude, onda nije "dihtung glave motora" . To se vec pojavljuje ko zna od kad, a ima mjesec dana da sam ja primjetio, da je dihtung morao je vec potrositi rashladne tecnosti...
  • Vozi: Skoda Fabia 1.9 74 kw 2004

Van mreže bgdvinko

Odg: Tragovi emulzije (skarma) na cepu za ulje..
« Odgovor #7 poslato: 13. Dec, 2021. 08:57 »
Moze lako biti da si kupio ovaj put neko losije ulje. Nekazem da je kastrol 5w40 lose, i sam sipam isto. Probaj da sledece kupis na nekom drugom mestu.
  • Vozi: Skoda fabia 1.2 htp 2007...Seat Leon copa 1.4 tsi 2012