Razno > Auto Moto Forum

Dvotockasi

(1/5) > >>

fobia24:
Juce preuzeo novu igracku Piaggio Medly 125ccm. Posto sam odvozao 6 casova i to je dovoljno da se dobije A1 kod u Sloveniji, trazio sam nesto da imam umesto auta za relaciju do posla i nazad 50km magistrale. Budzet je bio ispod 4000e. Ovaj je 3890e, registracija sa tablicom jos 69e.

DJM:
lijep ti je skuter a novo kao novo , sretno ga ti vozio , mada ja da sam birao novi najzadnja odluka bi mi bila da kupim PIAGGIO grupaciju , a prvo biranje bi bilo KYMCO ili SYM aludirajuću na kvalitet skutera i dugotrajnost , recimo u ovoj kategoriji 125 moja odluka bi bila SYM 125 ADX,

fobia24:
Hvala. Sym sam gledao i lepsi mi je bio ali sam odlucio da uzmem evropski brend najvise zbog servisnog intervala koji je kod Sym bio prvi servis na 300 a posle na 3000km. Kad sam pitao zasto tako uvoznik mi je rekao da su osetljivi. Dakle, uradim vise od 3 servisa na Sym u odnosu na Piaggio. Drugo, posta Italije, Srbije, Slovenije vozi Piaggio a ne tajlandske ili kineske. Za kineske ne bih hteo ni da isprobavam jer sam cuo dosta loseg sto mi je potvrdilo predrasude. I jos je Piaggio imao najbolju ponudu za 11kw skuter, dok je konkurencija imala nesto preko 9kw za te pare.
Pre nesto vise od 10g sam u Bg kupio nov Kimcho skuter od 50ccm i nisam bio zadovoljan kvalitetom. Imao je dosta fejlova i prodao sam ga posle god dana. Od tada nisam ni razmatrao vise taj brend i kod Sym-a sam samo zato imao tu predrasudu jer je tajlandski.

DJM:
Kymco i Sym nisu kinezi ni tajlanđani nego su sa Taiwana, pa ako tamo prave čipove za sve kompjutere u svijetu , onda znaju napraviti i motore i skutere, u prilog tome Kymco pravi 3 agregata za BMW motocikle i za Kawasaki 2 agregata, Sym radi za većinu Peugeot skutera agregate koji se ugrađuju u te skutere i motore , tako da pričati o kvalitetu koji oni prave je suvišno , e sad drugi parametar na kojim ja temeljim kvalitet je tržište i ono šta kažu kupci i sad kad otvorim podatak  kako stoji tržište u onim zemljama kojima je skuter način života i nasušna potreba a to su baš spomenuta Italija koja je matična zemlja Piaggio grupacije u njoj je njihov proizvod piaggio tek na 5 mjestu , a prva četiri su honda kymco yamaha i sym ja mislim da je to najbolji pokazatelj kvaliteta , isti redoslijed najprodavanijih skutera je i Francuskoj , Španiji , Grčkoj zemljama koje imaju najveći broj skutera u Evropi.
Sa kvalitetom kineza se slažem to je ipak poluproizvod koji nije ni blizu ikakvog kvalitea , ali ono što kažu koliko para toliko muzike, sad prvi put čujem za negativna iskustva sa kymco od 50 kubika ja ih imam nekoliko u u okruzenju mojih prijatelja koji voze oni i njihovi ukućani i to su sve modeli iz 2006-2008 i do sada su presli oko 30ak hiljada i bez ikakvog kvara osim redovnog odrzavanja , ali da napomenem radi se o 50 ccm sa 4 takta , a slozio bih se da se modeli sa 2 takta problematicni i kvarljivi to znam jer vozim dvotočkaše i održavam od davne 1987god , i za 2 takta mogu samo reći to je nužno zlo koje se vozi a u to nespadaju prosti stari tomosi 2 taktne masine.
Sa Piaggio grupacijom po pitanju odrzavanja imam iskustvo da je to loš proizvod pogotovu zadnjih godina kada su svu proizvodnju mehanike i drugih elektronskih sklopova preselili u Kinu tu je i pao nivo kvaliteta , nekoliko primjera na beverly 350 starih 4-5 godina i sa manje od 10k kilometara glavni kocioni cilindar propadne totalno pa opravke nema samo novi , otkazivaje pumpe za vodu-curenje vode modeli 350 i 300 kao i otkazivanje pumpi za benzin i injektora ovo moje iskustvo u radu mi govori da to nije kvalitetan proizvod ni blizu japanaca i Taiwanaca.

Ono kad bi sad gledali u 125 ccm sta je najkvalitetnije  to bi bila neprikosnoveno HONDA SH 125i , to je skuter koji sam svojim očima gledao da je u službi dostave hrane uspio da pređe preko 90.000 kilometara a da motor niko nije otvorio.

No dobro imas nov skuter i sto je najvaznije imas ABS na njemu sto je od neprocijenjive sigurnosti i stvar must have, malo nevolem taj hladnjak koji se nalazi sa strane nije mu bas najbolja pozicija za hlađenje ali sta je tu je , nadam se da će te dobro sluziti i da te nece snaci piaggio-vi nedostaci , uostalom ti živiš i radiš u Sloveniji bar je tamo lako prodati zamijeniti skuter u svakom momentu i uzeti drugi

DJM:

--- Citat: fobia24  09. Avg, 2023. 06:28 --- najvise zbog servisnog intervala koji je kod Sym bio prvi servis na 300 a posle na 3000km. Kad sam pitao zasto tako uvoznik mi je rekao da su osetljivi. Dakle, uradim vise od 3 servisa na Sym u odnosu na Piaggio

--- Kraj citata ---
E ovo po pitanju ulja i servisa , taj prodavac je klasični teletabis čuj osjetljivi koja je to neznalica, a o čemu se radi kod intervala naime kod SYM 125 nema uljnog filetra nego ima sitna fina čelična mrežica koja je separator uljnih nečistoća umjesto filtera i zato je prvo ulje na 300 km pa sledeće na 1000, a onda dalje po servisnom intervalu , mada bi ja lično zanemario interval i mijenjao ulje na svakih 1500km ako su pretezno kratke relacije ili na 2000 maximum ako ima i mjesovite voznje uostalom tu ide od 0,8 do max 1 lit ulja sto nije neki trosak a pogotovu za skutere ne trebaju posebna ulja koja idu u motocikle motore a to su ulja koja sadrže aditive za lamele i kvačilo i mijenjač koju su kod motocikla jedan sklop i jedno ulje pa im iz tog razloga trebaju posebo aditivirana ulja , a kod skuter to nije slučaj u njega je CVT varijatori remen umjesto mijenjača pa iz tog razloga može da koristi i obična automobilska polusintetička ulja 10W-30ili10W-40 tako da skratim po pitanju koštanja tih učestalih servisa u periodu razrađivanja i češće promijene ulja nije neki trošak a to možeš i sam da uradiš .

Po pitanju tvog Piaggio Medley 125 on ima filter za ulje i moj savjet bi ti bio da to prvo ulje promijeniš OBAVEZNO zajedno sa uljnim filterom na 1000km bez obzira sta ti priučeni prodavci pričaju , pa onda kasnije svake 3000 , a vjerovatno nećeš više ni navozati za godinu dana od 3000 kad bi ga zbog starosti ionako trebao mijenjati , e sad ovaj filter diže malo troškove održavanja , a što se tiče ulja ne znam koje tebi tačno ide u motor pošto je piaggio bio nedosledan pa je  od modela do modela specifikaovao različita i tu se najbolje vidi da je lutao u razvoju agregata a to su ulja od 5w-30 5w-40 , 10w-40 pa čak za 350 agregate 15w-50 , pošto je ovo najnoviji euro5 model vidi u knjižici šta kažu koje ulje pa kupiš filter ulja i 1 litar ulja i promijeniš sam to je 30 minutni posao.
I pomanje gasa barem prvih 300 kilometara nemoj preko pola da se to razradi i nalegne kako treba najbolje bi ga bilo razraditi na malo duže relacije nisu mu baš gradske kratke ture stani pođi dobre za razradu.
 

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

Idi na punu verziju