Autor Tema: Ne fali ni kap!  (Pročitano 1375 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Na mreži wkobreZapočeo temu

Ne fali ni kap!
« poslato: 13. Jul, 2023. 21:27 »
Mislim da imam neki problem...
Prošle godine kada sam radio veliki i mali servis, sipano je ulje Miller's oil EE Performance 5w30 (507.00 licenca). Tada sam imao potrošnju ulja od 0.5l na nekih 3500-4000km. Ove godine sam odlučio da promenim i sipan je Motul 8100 X-clean+ 5W-30 (takođe 507.00). E sad, od malog servisa sam prešao 3800km, gde su bile dve malo duže vožnje od po 700km, dve nešto kraće po 500, ostalo je grad. Malopre silazim do auta nakon što je prošlo 10ak minuta od vožnje da izmerim ulje i dolijem (nisam menjao metodu merenja), međutim ne fali ni kap! Koliko znam to nije normalno niti dobro, pa me zanima šta bi moglo da bude u pitanju?
  • Vozi: Škoda Superb combi 2.0tdi 150hp L&K

Na mreži Ljuba

Odg: Ne fali ni kap!
« Odgovor #1 poslato: 13. Jul, 2023. 22:45 »
Koliko znam to nije normalno niti dobro, pa me zanima šta bi moglo da bude u pitanju?
Ne vidim sta tu nije normalno a ni dobro. To su mala iznenađenja kod promene proizvođaca ulja. Ne nuzno da je Miller's los ali mozda Motul ima malo bolji HTHS broj koji je Miller's sakrio kao zmija noge.
Ne sporim, samo pitam - siguran si da je sipan Miller's sa 507 specifikacijom? Pitam zato sto su napravili blagu pometnju sa etiketiranjem gde je jedan oznacen kao C3 5W30 (vw507, acea c3) a drugi ECO 5W30 sa acea A5/B5 specifikacijom. U slucaju da je sipano to ECO ulje tu bi mogao da se krije razlog u razlici potrosnje.
I jos jedna stvar, u ovih 3800 pređenih kilometara, vise je bilo otvorenog puta sto takođe moze biti bitan faktor u korist Motul ulja.
  • Vozi: Fabia 2

Na mreži Mareska

Odg: Ne fali ni kap!
« Odgovor #2 poslato: 13. Jul, 2023. 22:59 »
Mislim da imam neki problem...
Prošle godine kada sam radio veliki i mali servis, sipano je ulje Miller's oil EE Performance 5w30 (507.00 licenca). Tada sam imao potrošnju ulja od 0.5l na nekih 3500-4000km. Ove godine sam odlučio da promenim i sipan je Motul 8100 X-clean+ 5W-30 (takođe 507.00). E sad, od malog servisa sam prešao 3800km, gde su bile dve malo duže vožnje od po 700km, dve nešto kraće po 500, ostalo je grad. Malopre silazim do auta nakon što je prošlo 10ak minuta od vožnje da izmerim ulje i dolijem (nisam menjao metodu merenja), međutim ne fali ni kap! Koliko znam to nije normalno niti dobro, pa me zanima šta bi moglo da bude u pitanju?
Meni se to dešavalo kad sam imao problem sa dpf tj.egr nalivao je naftu u karter isprati to lepo. Inače millers koji je prodavao mass je teško smece.
  • Vozi: Superb

Na mreži wkobreZapočeo temu

Odg: Ne fali ni kap!
« Odgovor #3 poslato: 14. Jul, 2023. 12:27 »
Ne sporim, samo pitam - siguran si da je sipan Miller's sa 507 specifikacijom? Pitam zato sto su napravili blagu pometnju sa etiketiranjem gde je jedan oznacen kao C3 5W30 (vw507, acea c3) a drugi ECO 5W30 sa acea A5/B5 specifikacijom. U slucaju da je sipano to ECO ulje tu bi mogao da se krije razlog u razlici potrosnje.
I jos jedna stvar, u ovih 3800 pređenih kilometara, vise je bilo otvorenog puta sto takođe moze biti bitan faktor u korist Motul ulja.

100% sam siguran da je bila prava specifikacija. I sam majstor je uzeo lično da se uveri, pošto ne bi pristao da mi sipa nešto drugo pa da sutra njegov servis bije loš glas ako dođe do neke komplikacije.
Što se pređenih kilometara tiče, dok je bio Miller's u motoru, slično je vožen auto, možda nešto više grad. Kada kažem grad, do posla idem autoputem, ali je tada špic,pa je i kretanje dosta usporeno....i ostatak baš grad  :)
Međutim da dodam još jedan detalj koji možda igra ulogu u ovoj priči. Auto kod prvog vlasnika pratio je long life interval i menjao je ulje na 30.000 u ovlašćenom servisu u Nemačkoj. Ja sam ga uzeo 4 godine starog sa 126.000. dakle ovo je tek drugi servis da se radi (po meni) kako bi trebalo. Naravno, zamenjena je svaka tečnost u autu kada sam ga uzeo.
  • Vozi: Škoda Superb combi 2.0tdi 150hp L&K

Na mreži wkobreZapočeo temu

Odg: Ne fali ni kap!
« Odgovor #4 poslato: 14. Jul, 2023. 12:37 »
Meni se to dešavalo kad sam imao problem sa dpf tj.egr nalivao je naftu u karter isprati to lepo. Inače millers koji je prodavao mass je teško smece.

Nikakva lampica se nije upalila, tehnički pregled uredno prošao. E sad imam dva pitanja, zato što se baš i ne razumem, ovo mi je prvi dizel koji posedujem ikada (žena je imala Opel Corsa 1.3 davno, ali sam se vozio 2x kao suvozač pa ne računam  :)   ), prvo na koji način da obratim pažnju na egr? Drugo, posedujem adblue, pa ne vidim bilo kakav dim ili nešto iz auspuha da ima...da li je zbog tog sistema, prikriva li nešto?
I na kraju, slažem se za Miller's da je đubre, makar zbog toga što mi je motor radio nekako dosta bučnije, dok ga je Motul znatno utišao. Neću da krijem da sam od ranije uvek bio prezadovoljan Motulom i ne pišem to da potpaljujem masu, već je zaista baš očigledan taj efekat.
  • Vozi: Škoda Superb combi 2.0tdi 150hp L&K

Na mreži Mareska

Odg: Ne fali ni kap!
« Odgovor #5 poslato: 14. Jul, 2023. 15:52 »
U principu i ne pali lampicu,ali da ti ne bi objasnjavao sve okolnosti isprati potrošnju ulja na svakih recimo 1.000km meni je isto to djubre millers svukao litar za manje od 5.000km dok recimo wolf potroši litar na 10.000km.
  • Vozi: Superb

Na mreži wkobreZapočeo temu

Odg: Ne fali ni kap!
« Odgovor #6 poslato: 14. Jul, 2023. 16:27 »
Hvala, tako ću i da uradim. Razmišljam da odem i do servisa pa da se lepo sve proveri. Naravno navešću ovo što sam pročitao egr i dpf.
  • Vozi: Škoda Superb combi 2.0tdi 150hp L&K

Na mreži Mareska

Odg: Ne fali ni kap!
« Odgovor #7 poslato: 14. Jul, 2023. 17:44 »
Mozes kod dobrog elektronicara da odes i da ti ocita sve parametre i pritisak egr-a.
  • Vozi: Superb

Na mreži wkobreZapočeo temu

Odg: Ne fali ni kap!
« Odgovor #8 poslato: 14. Jul, 2023. 18:50 »
Odmah sam uzeo da pronađem, ovaj bi trebalo da je dobar ( https://maps.app.goo.gl/2CiyUQEycqUXXtzj8 ) i meni je poprilično blizu. Hvala još jednom  bravo2
  • Vozi: Škoda Superb combi 2.0tdi 150hp L&K

Van mreže Bingodalton

Odg: Ne fali ni kap!
« Odgovor #9 poslato: 01. Nov, 2024. 11:19 »
Sad vidim ovu temu.

Ja sam prethodni servis koristio Millers ulje, ali Trident Professional 5w30. Zamena je bila u februaru.
To je prvi put da ga koristim i subjektivni utisak je bio da mi se ne dopada.
Po temperaturi ulja bih rekao da brze dostize radnu, ali isto tako i da na autoputu ima vecu temperaturu nego Castrol ili Mobil.
Veoma lako dodje do 110C, vec na 130-140 km/h konstantnih.
Isto tako sam u medjuvremenu dolio to nesto malo ulja sto mi je ostalo od 6 litara, oko 4dl mislim.

Sada je u autu Motul X-Cess 5w40 Gen2 i temperatura na autoputu ne ide iznad 106c na 150km/h konstantnih.
Jos cu pratiti razvoj dogadjaja da potvrdim da je zaista tako.
Vreme ne bi trebalo da ima puno uticaja, s obzirom da je sada temperatura kao u februaru (bio topao pocetak godine).
  • Vozi: Skoda Superb 2.0 TSI 280 4x4

Na mreži wkobreZapočeo temu

Odg: Ne fali ni kap!
« Odgovor #10 poslato: 01. Nov, 2024. 11:50 »
Konkretno Motul X-Cess 5w40 mi je omiljeno ulje koje sam koristio ranije na skoro svakom benzincu.
Tema je stara, a zaboravio sam da napišem na kraju da je potrošnja ok (nikakav problem sa EGR, DPF-om ili parametrima). Motul X-Clean+ 5w30 na 8k km mi potroši 0.5l, pa do servisa više ne moram ni da dolivam.
Nešto se ne usuđujem X-Cess da sipam, mnogo mi je bre osetljiva ova Škoda  :))
Miller's je stvarno đubre, a isto tako je i meni bio slučaj sa temperaturom. Slagaću te za koji stepen, ali ako me pamćenje dobro služi, na 150kmh je temperatura bila 117-120c. Sada nema šanse toliko da nabije.
  • Vozi: Škoda Superb combi 2.0tdi 150hp L&K