Autor Tema: Stelovanje palenja  (Pročitano 171 puta)

0 članova i 4 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže SaleNBgZapočeo temu

Stelovanje palenja
« poslato: 12. Sep, 2023. 10:27 »
 Zdravo ljudi, promenio sam lanac na autu, 1.3 benzinjara.
 Kad je ugrejan auto i kad ga spustam niz jako brdo (recimo niz bubanj potok) na motoru ili uopste kad tu i tamo prikocim motorom - budu detonacije.
 Otprilike kapiram da treba malo pustiti vazduh na karburatoru, da je malo jaca smesa nego sto treba.
 E sad, zanima me kako se steluje palenje, da li to treba proveriti?( u svakom slucaju mislim da to treba proveriti je l') - da li se to radi stroboskopom, i gde se nalaze markacije eventualno za ugao palenja?
 Malo mi se smanjila potrosnja od tad, ali i dalje je to osetno vise nego sto treba cini mi se (7.25 mi je kucao sad nedavno na 400 km predjenih, od toga je 300 bilo bas ono otvoren put, a stotinak po gradu, ali nista ono guzve kreni-stani, nego preko pola grada u 11-12 kada je saobracaj prilicno protocan.

 Nesto hocu da se spustim ovih dana dole do crne gore, a moram kroz brda, pa nesto ne vidim bas sebe da se spustam nizbrdo na kocnicama nego na motoru, a kapiram da ce ove detonacije da razore lonce/auspuh.
  • Vozi: Škoda felicia 1.3lx 2000

Van mreže mar_cog

Odg: Stelovanje palenja
« Odgovor #1 poslato: 13. Sep, 2023. 22:42 »
Strob je najprecizniji i najlaksi definitivno. Marker je na radilici, tu je i skala na dekli. Koliko me secanje sluzi steluje se na nekih 8 stepeni pa sad kako se lanac isteze tako se povecava ugao pretpaljenja. U sustini, mozes obeleziti tvoju trenutnu poziciju razvodnika, raspustiti ga malo pa dok auto radi probati da ga zakrenes, cisto da vidis da li ces u nekom momentu dobiti lepsi rad motora.
  • Vozi: Skoda Fabia Combi 1.9TDI

Van mreže SaleNBgZapočeo temu

Odg: Stelovanje palenja
« Odgovor #2 poslato: 15. Sep, 2023. 13:11 »
 Aha. Hvala na odtovoru.
  -ma radi on bas lepo, mirno, ali potrosnja je i dalje malo jaca, i kao sto rekoh, pri motornom kocenju cujem tu i tamo detonacije (ono kao kad palenje kasni, a pretpostavljam i da je prejaka smesa/premalo vazduha, i da naprosto i ako opali tacno kad treba, ono ne sagori sve kad je ventil zatvoren nego taj ostatak viska goriva (koji nije imao dovoljno vazduha da sagori) opali tamo iza.
  • Vozi: Škoda felicia 1.3lx 2000