ŠKODA Fabia > FABIA 2007-2014
Fabia 2 1.4 16V akumulator
wiyax:
Hvala, pogledaću.
Da napomenemo samo da je alternator od 90A, ako je to uopšte bitno kod izbora.
Ljuba:
@wiyax posle razocarenja u exide aku koji mi je crkao 3 meseca nakon isteka garancije u potrazi za novim i razgovoru sa prodavcima (gde ih je jedan od njih nazvao istim 'ovnima) odlucio sam se za skoro najjeftiniji jer sam negde shvatio da su dosla druga vremena i da su danasnji akumulatori "programirani" da izguraju garanciju, posle toga-good luck.
U tvom slucaju kupio bih najbolji omer cene i garancije, neki od 50+Ah.
Ljuba:
I oko ovih oznaka "premium, titanium" itd. moram da prenesem genijalan, unebesan post sa drugog foruma koji, mislim, opisuje celu istinu...
"Nekad su Trepčini akumulatori trajali ladno preko 7 - 8 i do deset godina. Zašto? Zato što su bili pravljeni sa puno olova, sa masivnim i dubokim ćelijama. Teški ko tuč.
Sa puno prostora ispod ćelije, do dna akumulatora, pa ćelija ima fore da trune polako i dugo, talog nije izazivao kratak spoj ćelije. A olova puno, pa može da trune godinama, i dalje ostaje sasvim dovoljno olova.
Servisiranje akumulatora je značilo isprazniti sadržaj, oprati ćelije od taloga, uliti novu kiselinu propisane gustine. A olova ima još oho-ho, pa akumulator lepo služi još dosta godina.
Sve je to obična, prosta tehnologija, koja je naravno poznata svima, celom svetu.
Ali krastavac.
U međuvremenu se neko setio da akumulator može da bude malo manji i tanji. Malkice. Da bi se smestio u smešno malo mesto predviđeno ispod haube.
Pa se neko setio da ne mora baš 10 kila olova, može i 9,5.
Pa onda, ako se doda neki srebro nitrat negde, onda može i 8 kg olova. Pa naprave akumulator još manji i tanji.
Pa se neko dosetio Ca tehnologije (ako se tako zove), pa zaključili da može i 7 kg olova. Pa naprave akumulator još manji i tanji.
Pa sa ušićarenim parama plate advertajzing kampanju !
Pa se onda dosete da tako osakaćene akumulatore nazovu "Premijum klasom" a onda naprave i "Regular" klasu sa 6 kg olova, još manje i tanje.
Pa se onda iskontruiše i serija za SEE (jugoistočnu evropu) sa 5 kg olova, još manji i tanji. Sa oznakama "Ca + Snaga srebra!"
wiyax:
Dobro bi bilo da je tako samo u industriji akumulatora. Nažalost, sada je sve samo dobar marketing, a kvalitet samo da pregura garanciju (ako i to).
Ovde gde kupujem (BiH) nema tih premium slovenaca, samo obični sa 2 god. garancije, tako da ću verovatno ići na Fiamm titanium pro sa 3 godine. Jedino što mi je bila dilema da li uzeti ovaj slabiji od 44 ili 54Ah zbog toga što auto nije garažiran, slabo se vozi a i akumulator se ne dopunjava dok ne crkne.
Kontao sam da jači nema kad da se napuni za tih 10ak km do sela, a opet i slabiji ne bi trebao da se isprazni od vikenda do vikenda.
Ljuba:
Imas i opciju kupovine tzv. pametnog punjaca, pa recimo jedom mesecno da ga nakacis na aku. Mada, iz svega sto si napisao stice se utisak da nisi imao potrebe za punjacem.
Navigacija
[0] Indeks poruka
[#] Sledeća strana
[*] Prethodna strana
Idi na punu verziju