Autor Tema: Skoda Kamiq 1.0 Gtec Metan CNG  (Pročitano 3599 puta)

0 članova i 6 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže Br@n@Započeo temu

Odg: Skoda Kamiq 1.0 Gtec Metan CNG
« Odgovor #30 poslato: 12. Maj, 2024. 18:00 »
Pitao sam baš iz tog razloga jer mi nije logično ako postoji upozorenje za servis CNG-a da se baš ništa ne menja/ne kontroliše. To bi isto bilo kada bi se upozorenje za zamenu ulja samo resetovalo bez zamene ulja. Ali ako kažeš da jednostavno ne postoji nikakav dodatni sklop/filter u odnosu na čistog tsi benzinca onda ok, ovo upozorenje za servis metana je samo smišljeno da ovlašćeni servis uzme dodatnu lovu...Elem, da li postoji neki način da se uradi reset bez dijagnostike tipa preko onih fora uključi se taster za sva četiri migavca i drži taster za reset pređene kilometraže i slično? Između ostalog probao sam da nakačim VCS 20.04 verziju iz 2020 (i Kamiq je bio 2020) i nije prepoznao auto.

Na mreži wkobre

Odg: Skoda Kamiq 1.0 Gtec Metan CNG
« Odgovor #31 poslato: 12. Maj, 2024. 18:13 »
Da se kontakt i onda se stisne i drži "0.0/SET" dugme kod instrument table dok se ne pojavi reset, onda se stisne još jednom dugme i to je to.
  • Vozi: Škoda Superb combi 2.0tdi 150hp L&K

Na mreži AcoSk

Odg: Skoda Kamiq 1.0 Gtec Metan CNG
« Odgovor #32 poslato: 12. Maj, 2024. 18:56 »
Ne moze da se resetuje "servis metana" bez dijagnostike.

Van mreže hirurg

Odg: Skoda Kamiq 1.0 Gtec Metan CNG
« Odgovor #33 poslato: 12. Maj, 2024. 18:57 »
Pitao sam baš iz tog razloga jer mi nije logično ako postoji upozorenje za servis CNG-a da se baš ništa ne menja/ne kontroliše. To bi isto bilo kada bi se upozorenje za zamenu ulja samo resetovalo bez zamene ulja. Ali ako kažeš da jednostavno ne postoji nikakav dodatni sklop/filter u odnosu na čistog tsi benzinca onda ok, ovo upozorenje za servis metana je samo smišljeno da ovlašćeni servis uzme dodatnu lovu...Elem, da li postoji neki način da se uradi reset bez dijagnostike tipa preko onih fora uključi se taster za sva četiri migavca i drži taster za reset pređene kilometraže i slično? Između ostalog probao sam da nakačim VCS 20.04 verziju iz 2020 (i Kamiq je bio 2020) i nije prepoznao auto.
Moras najnoviji vcds da imas.

Van mreže Sone

Odg: Skoda Kamiq 1.0 Gtec Metan CNG
« Odgovor #34 poslato: 13. Maj, 2024. 02:28 »
Italijani kazu da se na nekih 4 godine vrsi inspekcija cilindara, jer navodno nisu obogaceni nekim premazom metala(kao kod Fiata cng Evo,Panda,Doblo itd,Opel Zafira itd..) nego su cilindri celicni.

Ali kod Skode i Vagen grupacije se ne moze prebacivati  pritiskom na dugme ,voznja sa CNG>Benzin i obrnuto(ne postoji dugme-taster)...

Dok se ne potrosi metan,Skoda ne prebacuje na benzin.(dok kod Fiata u toku voznje se moze prebacivati pritiskom na dugme).

Ali kod Skode kad se upali auto i kad se sipa metan,auto duze radi na benzin, tako podmazuje dizne i cilindri se manje habaju.

A kod Fiata cesce zapeknu dizne jer auto jako kratko radi na benzin i odmah prebacuje na metan a vozaci nemaju naviku da prebacuju na benzin da malo prociste dizne. Ma da se to resava sipanjem aditiva za ciscenje dizni i malo peglanja sve resava.

Vozio sam puno razlicitih auta na metan zadnjih 5god. ,Skodu Kamiq vozim zadnjih 10000km ,trenutno je jos testiram.

Ali sa normalnom voznjom,pravilnim saltanjem,mislim da je motor jako dobro zamisljen i da nece imati problema na ozbiljnijim kilometrazama ,dok u Nemackoj i Italiji vec ima puno primeraka sa 150 000km+ bez ikakvih intervencija na motoru.

Mana su fabricki delovi loseg kvaliteta,kao i vecina drugih proizvodjaca posle 2019.god ,uglavnom losi diskovi,plocice,cilindar kvacila,mora se menjati ulje u menjacu cesce,los kvalitet silen blokova i svih tih gumenih delova u trapu(skripe,lupkaju) sve se to resava,nije smak sveta ali treba odmah resavati jer trpi trap a onda se sve vibracije prenose na kabinu i plastike unutar kabine,da ne bi pocelo da krcka,skripi jer sam motor sa 3 cilindra ima previse vibracija.

E zbog takvog motora,posebno obratiti paznju na nosace motora,levi ,desni i koska na sredini,ako je sve kako treba, auto stvyarno bude jako udoban i nema krckanja,lupanja,skripanja.

  • Vozi: Kamiq

Van mreže Br@n@Započeo temu

Odg: Skoda Kamiq 1.0 Gtec Metan CNG
« Odgovor #35 poslato: 13. Maj, 2024. 22:59 »


Ali kod Skode kad se upali auto i kad se sipa metan,auto duze radi na benzin, tako podmazuje dizne i cilindri se manje habaju

Da li radi na benzin i kada se prvi put startuje hladan motor (iako je spoljna temperatura 15+ stepeni) ili samo kada je spoljna temperatura suviše niska (ispod nule)? Pošto sam primetio da se prilikom startovanja hladnog motora dignu obrtaji na nekih 1500 obrtaja, pritom motor radi jako bučno, i tako radi jedno pola minuta-minut, onda se obrtaji spuste na oko 1000, još uvek motor radi jednako bučno i tek nakon nekoliko minuta obrtaji se spuste ispod 1000 obrtaja i promeni se zvuk motora? Da li je to normalan rad, odnosno da li tako radi uvek i da li tada dok su povišeni obrtaji motor radi na metan ili benzin?


Van mreže Sone

Odg: Skoda Kamiq 1.0 Gtec Metan CNG
« Odgovor #36 poslato: 13. Maj, 2024. 23:32 »
Svako paljenje podize obrtaje na 1500 i nekih minut tako radi,zadnjih 5sec se oseca da priprema spustanje obrtaja i onda pada na 1000 i radi normalno,bez obzira da li je leto ili zima.

Cak i kada odradi taj 1min i spusti obrtaje,ako ugasis auto i ponovo upalis a nije dovoljno zagrejan,opet se auto startuje sa 1500 obrtaja i ponovo zagreva dok ne spusti obrtaje na 1000.

I svaki put treba sacekati taj  elektronski sauh saug,kako se vec kaze.

To je fabricki rad motora i tada radi na benzin i posle toga neko vreme a onda prebaci na metan u zavisnosti od temperature motora.

Kad se tek upali ,jeste bucniji rad motora i te neke vibracije,metalna izolacija  grane izduva hoce da zvoni,cuje se kao lim.
Ako su losiji nosaci motora ,tada se trese cela grana i sam auspuh ,pa dodatno povecava bucnost.

Auspuh i grana treba da imaju minimalne vibracije,bez ljuljanja i to znaci da su nosaci dobri. Guma koja drzi auspuh je za cudo kvalitetna i jako retko se zbog nje trese auspuh.

 

  • Vozi: Kamiq

Na mreži AcoSk

Odg: Skoda Kamiq 1.0 Gtec Metan CNG
« Odgovor #37 poslato: 14. Maj, 2024. 00:27 »
Ne znam koliko si siguran u to sto pricas.
Svi VAG TGI motori pale uvek na metan, osim pri bas niskim temp i posle punjenja metana (ako je drugacije, bojim se da nesto nije kako treba).

Ta pojava da posle paljenja drzi visoke obrtaje, pa čak i ako nije bas hladan start, je normalna pojava na novim 1.0TSI i 1.5TSI, bili oni na metan ili benz. (Inace me STRASNO nervira to).

Dok je u tim obrtajima, ne cuje se lim oko auspuha/turbine nego mehanizam za rasterecivanje turbine (turbo boost-a).
To je takodje postalo normalno za te TSI motore, iako ne moze biti normalno nikako, ali ajde... Postoji na trzistu set za reparaciju, ali. . .

Van mreže Sone

Odg: Skoda Kamiq 1.0 Gtec Metan CNG
« Odgovor #38 poslato: 14. Maj, 2024. 02:34 »
Pa koliko znam, pali na benzin i radi na benzin dok ne postigne neku temperaturu i posle punjenja metana radi na benzin.

Sad opet,nisam toliko strucan za Skodu.

Pre par dana sam namerno potrosio metan i vozio na benzin nekih 80km u toku jednog celog dana(pali,gasi,kreni stani,pauza,hladan start itd).

Deluje mi da isto zvuci hladan start kao i kad ima metana u boci, isto se zagreva 1min,jeste to bas smaranje zesce,nekad mi deluje da traje vecnost.

U toku duze voznje na benzin,cini mi se da sam osetio ostriji gas nesto,ali ne neku bitnu razliku u odnosu na metan.

Izgleda mi kao da se obican lim cuje u jednom trenutku,prilikom vibracije,citao sam da postoji ventil za rasterecenje turbine,verovatno elektricni..bas cu detaljno proveriti taj zvuk lima koji se cuje..

I za turbinu sam cuo da je elektricna i da je aktivna stalno a ne da se pali pri odredjenim obrtajima.
« Poslednja izmena: 14. Maj, 2024. 02:41 Sone »
  • Vozi: Kamiq

Van mreže Br@n@Započeo temu

Odg: Skoda Kamiq 1.0 Gtec Metan CNG
« Odgovor #39 poslato: 14. Maj, 2024. 07:54 »
To je baš smaranje da se čeka da spusti obrtaje kad se žuri negde! U principu za svaki motor je poželjno da se ne kreće istog sekunda kada se upali i sasvim je normalno da malo podigne obrtaje, kod TDI-ja digne za maks 100-150 obrtaja u odnosu na zagrejan motor i sasvim je ok da se krene posle pola minuta nakon startovanja...
Elem @AcoSk  da li se tako ponaša i 1.4 TGI motor kao 1.0 TGI prilikom startovanja?

Na mreži AcoSk

Odg: Skoda Kamiq 1.0 Gtec Metan CNG
« Odgovor #40 poslato: 14. Maj, 2024. 16:07 »
Ne, kod 1.4TGI odmah radi na normalnim obrtajima na leru, cak ne ni na 1000rpm, nego bas na leru oko 750rpm. Tako je bilo meni, a i na jos nekim 1.4tgi sto sam imao priliku da vidim.
Ne moras da cekas da spusti obrtaje, krenes da vozis normalno i to je to. Cak u voznji pre spusti.

@Sone, ovde pricamo o VW/Skoda na metan, nemoj unositi zabune ako nisi siguran u to sto pises.

Da ponovimo, svi VAG TGI motori uvek pale na metan, osim na bas niskim temperaturama u debelom minusu i posle sipanja metana.

Ova pojava visokog "sauha" mozda moze da se resi remapom ("cipovanjem"), ako tjuneri koji rade hoce i znaju da se pozabave time. Mozda treba pitati neke od njih. . .

Van mreže Br@n@Započeo temu

Odg: Skoda Kamiq 1.0 Gtec Metan CNG
« Odgovor #41 poslato: 15. Maj, 2024. 00:55 »
Da li kada lampica za CNG na instrument tabli svetli zeleno znači da ima metana u rezervoaru ili da motor u tom trenutku radi na metan? Pošto koliko se sećam lampica CNG je svetlela zeleno sve vreme i dok je motor bio hladan i radio na 1500 obrtaja...

Na mreži AcoSk

Odg: Skoda Kamiq 1.0 Gtec Metan CNG
« Odgovor #42 poslato: 15. Maj, 2024. 13:07 »
Kada svetli zelena lampica radi na metan, kada ne svetli na benz.

Van mreže Br@n@Započeo temu

Odg: Skoda Kamiq 1.0 Gtec Metan CNG
« Odgovor #43 poslato: 15. Maj, 2024. 17:16 »
To onda potvrđuje tvoju tvrdnju da motor uvek pali na metan pa i hladan!

Što se tiče resetovanja CNG servisa - jel može da se odradi preko VCDS-a ili mora neka druga dijagnostika?

Na mreži AcoSk

Odg: Skoda Kamiq 1.0 Gtec Metan CNG
« Odgovor #44 poslato: 15. Maj, 2024. 19:06 »
Nisam istrazivao da li moze preko VCDS-a, mozda i moze, ne znam.
Meni je resetovao neki majstor preko ODIS-a (ako se ne varam).

Najjace od svega sto vecina ovlascenih ne zna nista o tome (kako se i sta resetuje i da uopste treba).