Autor Tema: Skoda Kamiq 1.0 Gtec Metan CNG  (Pročitano 2015 puta)

0 članova i 2 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže Br@n@Započeo temu

Odg: Skoda Kamiq 1.0 Gtec Metan CNG
« Odgovor #45 poslato: 22. Maj, 2024. 23:20 »
Čitao sam neki članak na Škodinom sajtu prilikom najave Kamiqa i sa kojim motorima će biti dostupan. Naime tom prilikom su eksplicitno naznačili da svi benzinski TSI motori imaju GPF (Gas Particle Filter). Nigde nisu naglasili da li 1.0  G-tec Kamiq ima GPF. Meni je logično da nema, ali nigde nisam uspeo da nađem zvaničan podatak koji to potvrđuje. Da li neko sa sigurnošću može da potvrdi da li ima GPF ili nema?

Na mreži Ljuba

Odg: Skoda Kamiq 1.0 Gtec Metan CNG
« Odgovor #46 poslato: 23. Maj, 2024. 09:34 »
Mislim da ima gpf filter, pretpostavimo u slucaju kvara na gasnom sistemu ili jednostavno nemogucnosti sipanja istog, na neodređen period,  preslo bi se na voznju samo na benzin gde se zakonski opet moraju ispostovati eko norme.
  • Vozi: Fabia 2

Van mreže Br@n@Započeo temu

Odg: Skoda Kamiq 1.0 Gtec Metan CNG
« Odgovor #47 poslato: 23. Maj, 2024. 23:31 »
Zanimljivo da svi do jednog  AI engine-i tvrde da 1.0 G-tec nema GPF, za razliku od 1.0 TSI i to oslanjajući se na pretpostavku baš suprotnu od tvoje da G-tec nema GPF jer to nije benzinski motor već motor na metan i samim tim  što nije benzinski motor primarno, G-tec nema GPF! Nije da nema logike, ali nigde nije zvanično potvrđeno pa samim i AI pretpostavlja da nema...

Van mreže AcoSk

Odg: Skoda Kamiq 1.0 Gtec Metan CNG
« Odgovor #48 poslato: 24. Maj, 2024. 16:46 »
99,9% nema GPF ni 1.0TGI ni 1.5TGI (bar ne ovi prvi 2019, 2020god.)
Cak ni u saobracajnoj ne pise vise BENZIN/KPG, vec samo KPG. To je slucaj kada je benzinski rezervoar manji od 10l, a na ovim novim je svima manji.
Tako su meni rekli u AMSS i na tehnickom.

Van mreže Br@n@Započeo temu

Odg: Skoda Kamiq 1.0 Gtec Metan CNG
« Odgovor #49 poslato: 16. Jun, 2024. 01:59 »
Ovako, dobio sam zvanične odgovore  Škodine tehničke službe na pitanja koja sam i ovde bio postavio i oni glase:

1. Škoda Kamiq 1.0 G-tec definitivno nema GPF (napisali su da je G-tec kao brend homologovan bez GPF-a).
2. G-tec uvek pali na metan nevezano da li je motor zagrejan ili hladan -  naravno pod uslovom da ima metana u rezervoaru, osim u tri slučaja: 1. Nakon sipanja metana radi zaštite motora zbog različitog kvaliteta metana, 2. Kada je spoljna temperatura ispod -10C. i 3. Ovo mi nije baš najjasnije kada i kako to računar procenjuje da je potrebno pokretanje podmazivanja sistema za ubrizgavanje benzina ("The ECU starts a flush of the petrol injection system to protect the longevity of the system")

Takođe proizvođač nije predvideo neko posebno održavanje što se tiče sistema za CNG, osim redovne provere CNG sistema i boca i to prva provera nakon 4 godine, a sledeća na svake 2 godine, a boce se menjaju na 20 godina!

Van mreže AcoSk

Odg: Skoda Kamiq 1.0 Gtec Metan CNG
« Odgovor #50 poslato: 16. Jun, 2024. 23:33 »
Nista novo, sve sam vec odavno napisao.
Atest metana se radi na 4 godine i posle prve 4 god., tako da ta provera na 2 god. zapravo ni ne postoji. Sve dok traju boce, atestira se na 4 godine.

Van mreže Br@n@Započeo temu

Odg: Skoda Kamiq 1.0 Gtec Metan CNG
« Odgovor #51 poslato: 17. Jun, 2024. 14:18 »
Jesi napisao nema šta! Ali pisali su i drugi svašta-nešto što se kosilo sa tvojim tvrdnjama, pa sam ovom prilikom hteo da prenesem zvanične odgovore od proizvođača da ne bude dileme ko je u pravu, a ko priča napamet... Elem što se tiče provere sistema za CNG na dve godine - ona postoji samo ako se auto održava u ovlašćenom Škoda servisu - to je samo preporuka proizvođača koja nema veze sa atestom koji je kao što rekosmo obavezan na svake 4 godine nezavisno od održavanja i servisa da bi uopšte auto mogao da se registruje - što bi se reklo samo državi da se plati harač što se vozi na jeftinije gorivo, pored toga nema nikakve druge provere i kontrole!
Meni na kraju samo nije baš najjasnije kada i kako to računar procenjuje da je potrebno pokretanje podmazivanja sistema za ubrizgavanje benzina ("The ECU starts a flush of the petrol injection system to protect the longevity of the system"). Pošto ovo kako je osmišljeno da se motor automatski samopodmazuje i čuva dizne i ostale elemente vezane za benzinski deo motora ukazuje da samim tim nema potrebe da se koristi neki  dodatni aditiv, s vremena na vreme vozi duži period samo na benzin kao što je slučaj sa TNG-om i slične akrobacije...
« Poslednja izmena: 17. Jun, 2024. 14:25 Br@n@ »



Pretraga foruma [Google]