Pretraga foruma [Google]


Autor Tema: Skoda Kamiq 1.0 Gtec Metan CNG  (Pročitano 3184 puta)

0 članova i 3 gostiju pregledaju ovu temu.

Na mreži Br@n@Započeo temu

Odg: Skoda Kamiq 1.0 Gtec Metan CNG
« Odgovor #45 poslato: 22. Maj, 2024. 23:20 »
Čitao sam neki članak na Škodinom sajtu prilikom najave Kamiqa i sa kojim motorima će biti dostupan. Naime tom prilikom su eksplicitno naznačili da svi benzinski TSI motori imaju GPF (Gas Particle Filter). Nigde nisu naglasili da li 1.0  G-tec Kamiq ima GPF. Meni je logično da nema, ali nigde nisam uspeo da nađem zvaničan podatak koji to potvrđuje. Da li neko sa sigurnošću može da potvrdi da li ima GPF ili nema?

Na mreži Ljuba

Odg: Skoda Kamiq 1.0 Gtec Metan CNG
« Odgovor #46 poslato: 23. Maj, 2024. 09:34 »
Mislim da ima gpf filter, pretpostavimo u slucaju kvara na gasnom sistemu ili jednostavno nemogucnosti sipanja istog, na neodređen period,  preslo bi se na voznju samo na benzin gde se zakonski opet moraju ispostovati eko norme.
  • Vozi: Fabia 2

Na mreži Br@n@Započeo temu

Odg: Skoda Kamiq 1.0 Gtec Metan CNG
« Odgovor #47 poslato: 23. Maj, 2024. 23:31 »
Zanimljivo da svi do jednog  AI engine-i tvrde da 1.0 G-tec nema GPF, za razliku od 1.0 TSI i to oslanjajući se na pretpostavku baš suprotnu od tvoje da G-tec nema GPF jer to nije benzinski motor već motor na metan i samim tim  što nije benzinski motor primarno, G-tec nema GPF! Nije da nema logike, ali nigde nije zvanično potvrđeno pa samim i AI pretpostavlja da nema...

Van mreže AcoSk

Odg: Skoda Kamiq 1.0 Gtec Metan CNG
« Odgovor #48 poslato: 24. Maj, 2024. 16:46 »
99,9% nema GPF ni 1.0TGI ni 1.5TGI (bar ne ovi prvi 2019, 2020god.)
Cak ni u saobracajnoj ne pise vise BENZIN/KPG, vec samo KPG. To je slucaj kada je benzinski rezervoar manji od 10l, a na ovim novim je svima manji.
Tako su meni rekli u AMSS i na tehnickom.

Na mreži Br@n@Započeo temu

Odg: Skoda Kamiq 1.0 Gtec Metan CNG
« Odgovor #49 poslato: 16. Jun, 2024. 01:59 »
Ovako, dobio sam zvanične odgovore  Škodine tehničke službe na pitanja koja sam i ovde bio postavio i oni glase:

1. Škoda Kamiq 1.0 G-tec definitivno nema GPF (napisali su da je G-tec kao brend homologovan bez GPF-a).
2. G-tec uvek pali na metan nevezano da li je motor zagrejan ili hladan -  naravno pod uslovom da ima metana u rezervoaru, osim u tri slučaja: 1. Nakon sipanja metana radi zaštite motora zbog različitog kvaliteta metana, 2. Kada je spoljna temperatura ispod -10C. i 3. Ovo mi nije baš najjasnije kada i kako to računar procenjuje da je potrebno pokretanje podmazivanja sistema za ubrizgavanje benzina ("The ECU starts a flush of the petrol injection system to protect the longevity of the system")

Takođe proizvođač nije predvideo neko posebno održavanje što se tiče sistema za CNG, osim redovne provere CNG sistema i boca i to prva provera nakon 4 godine, a sledeća na svake 2 godine, a boce se menjaju na 20 godina!

Van mreže AcoSk

Odg: Skoda Kamiq 1.0 Gtec Metan CNG
« Odgovor #50 poslato: 16. Jun, 2024. 23:33 »
Nista novo, sve sam vec odavno napisao.
Atest metana se radi na 4 godine i posle prve 4 god., tako da ta provera na 2 god. zapravo ni ne postoji. Sve dok traju boce, atestira se na 4 godine.

Na mreži Br@n@Započeo temu

Odg: Skoda Kamiq 1.0 Gtec Metan CNG
« Odgovor #51 poslato: 17. Jun, 2024. 14:18 »
Jesi napisao nema šta! Ali pisali su i drugi svašta-nešto što se kosilo sa tvojim tvrdnjama, pa sam ovom prilikom hteo da prenesem zvanične odgovore od proizvođača da ne bude dileme ko je u pravu, a ko priča napamet... Elem što se tiče provere sistema za CNG na dve godine - ona postoji samo ako se auto održava u ovlašćenom Škoda servisu - to je samo preporuka proizvođača koja nema veze sa atestom koji je kao što rekosmo obavezan na svake 4 godine nezavisno od održavanja i servisa da bi uopšte auto mogao da se registruje - što bi se reklo samo državi da se plati harač što se vozi na jeftinije gorivo, pored toga nema nikakve druge provere i kontrole!
Meni na kraju samo nije baš najjasnije kada i kako to računar procenjuje da je potrebno pokretanje podmazivanja sistema za ubrizgavanje benzina ("The ECU starts a flush of the petrol injection system to protect the longevity of the system"). Pošto ovo kako je osmišljeno da se motor automatski samopodmazuje i čuva dizne i ostale elemente vezane za benzinski deo motora ukazuje da samim tim nema potrebe da se koristi neki  dodatni aditiv, s vremena na vreme vozi duži period samo na benzin kao što je slučaj sa TNG-om i slične akrobacije...
« Poslednja izmena: 17. Jun, 2024. 14:25 Br@n@ »

Na mreži Rolle

Odg: Skoda Kamiq 1.0 Gtec Metan CNG
« Odgovor #52 poslato: 03. Okt, 2024. 17:02 »
Pozdrav društvo!
Zamolio bih za par informacija.

Iščitao sam i opštu temu o Škodi u kombinaciji sa CNGom, kao i ovu i opštu temu o Kamiqu. Iščitao i pomislio - to je auto za mene jer mi skoro sve odgovara kod njega a dnevno prelazim i po 50km po Beogradu, uglavnom u lepotama špica, tako da bih sa benzincem radio samo za gorivo a novijeg dizelaša bih verovatno brzo sahranio u tom kreni stani modu. Čak imam i pumpe sa CNGom na redovnoj trasi kretanja.

Međutim naplašio me je i drug koji ima Kedija na CNG a i majstor kod koga održavam auto(sa tim da se ogradio da nije održavao Kamiqa na metan) da je to potencijalno jako loša priča jer ako nešto crkne svi delovi su drugačiji od običnog modela na benzin, a kako su to retki automobili jako teško se nalaze i jako su skupi.

Koliko ima istina u tome? Da li su zaista delovi, prevashodno motor i menjač drugačiji, retki i skupi? I da li ste do sada imali nekih većih problema? Zanemarujem ono o čemu se već pisalo - pločice, silent blokovi i sl.
  • Vozi: U potrazi

Van mreže AcoSk

Odg: Skoda Kamiq 1.0 Gtec Metan CNG
« Odgovor #53 poslato: 06. Okt, 2024. 21:41 »
Gluposti. Sve je isto kao i na benzincu, osim ventila i lezista ventila.
Kod TSI-a na metan su drugacije i benz dizne (vrhovi dizni).
To sto si napisao obicno pričaju majstori/ljudi koji nisu imali susreta sa vozilima na metan, nego su "culi" negde nesto, prica se po gradu, pa teoretisu.
Verovatno si procitao i moje postove ovde, tako da nema potrebe da ti pišem opet nesto vise o metanu...

Na mreži Rolle

Odg: Skoda Kamiq 1.0 Gtec Metan CNG
« Odgovor #54 poslato: 07. Okt, 2024. 11:18 »
Da da, detaljno sam iščitao i ovu i opštu temu vezanu za Škode i metan. To me je i ubedilo da sam praktično odabrao svoj sledeći auto, i maltene sam se spremao da odem da pogledam par modela koji su mi u užem izboru i kupim jednog od njih dok nisam popričao sa drugom i kasnije majstorom.

Majstor je imao susreta sa kolima na metan, baš mi je kao primer uperio prstom ka jednom pikapu koji mu stoji na parkingu, mislim da je Kedi ali nemoj da me držiš za reč, i rekao da je on na metan i da ne može da mu nađe menjač jer je drugačiji od standardnog i da kad ga i nađe da će biti papren. Pa sad ako on laže mene, lažem i ja vas, mada do sad mi nije dao razloga da mu ne verujem pa sam zbog toga i postavio pitanje u temi.

Auto mi se zaista dopada i čak su mi njegove mane sasvim podnošljive, ali kako planiram jako dugo da ga vozim i ne menjam, ne bih želeo da kupim nešto sa potencijalno ogromnim troškovima ako mu bilo šta otkaže. Zato sam i ovako malo podozriv.
  • Vozi: U potrazi