Pretraži sadržaj Škoda foruma [by Google]

 
 
Dobrodošli, Gost. Molim vas prijavite se ili se registrujte. Da niste izgubili svoj aktivacioni mejl?

Autor Tema: Zeder, Igla, Alarm... ili šta? Diskusija  (Pročitano 33275 puta)

1 Član i 19 gostiju pregledaju ovu temu.

Na mreži MAKSTopic starter

Odg: Zeder, Igla, Alarm... ili šta? Diskusija
« Odgovor #165 poslato: Avgust 13, 2020, 22:55:24 posle podne »
Da skida ga u svojoj garazi kad ima vremena na pretek. A za minut tesko.
Mislim da lik peteruje. Ali najbolje je dobar alarm i zeder. Ako te interesuje dobar alaram pisi na pvt.
  • Vozi: OCTAVIA 1.6 2012 ELEGANCE

Van mreže zexmax

Odg: Zeder, Igla, Alarm... ili šta? Diskusija
« Odgovor #166 poslato: Maj 04, 2021, 10:44:04 pre podne »
Zanimljiv test provere zeder zaštite:
https://youtu.be/B_0PsFzPaRc
  • Vozi: Audi A4 B8

Odg: Zeder, Igla, Alarm... ili šta? Diskusija
« Odgovor #167 poslato: Maj 04, 2021, 20:53:44 posle podne »
Ja sam ugradio Zeder u ovlascenom Skodinom servisu u Subotici, prosle godine je bio 200e sa ugradnjom. Zakljucavanje je par sekundi, navikao sam ga zakljucavati uvek kada napuštam vozilo. Retko ce se neka lopina zezati sa tim. Osim ako ima auto slep ili sl. onda dzabe i igle, zederi, alarmi...
Dobija se dva kljuca. Jedan uz auto kljuc, drugi zakljucan u sef  :) nije velika investicija, a koliko toliko si mirniji. Ili to ili kasko....
  • Vozi: Skoda SuperB 1.4TSI

Na mreži klisko

Odg: Zeder, Igla, Alarm... ili šta? Diskusija
« Odgovor #168 poslato: Maj 08, 2021, 10:52:06 pre podne »
Ugradili mi iglu pre nekih mesec i nešto dana na službenu O3, a zeder već godinama koristim na O2FL (imao ga i na O2 i O1 pre toga), pa eto prilike da uporedim. Imajte u vidu da su različiti automobili u pitanju, pa neke razlike mogu da potiču i zbog toga (pozicija montaže, prekidanje struje...), a i zeder koristim 10+ godina dok je igla u upotrebi tek mesec i po dana.

Zeder:
- ključ je veći i oštar mu je vrh, može da pocepa džep.
- pozicija zaključavanje je niže, bliže papučicama što zahteva da se čovek sagne za otključavanje/zaključavanje. Meni ne smeta, a moguće da je ovo prednost jer je lopovu teže da priđe niže postavljenoj bravi
- mislim da zahteva nešto veću silu za zaključavanje (ili je zbog nezgodnije pozicije)
- meni je zaključavanje glatko, ništa ne zapanjie, ne zahteva cimanje... Zaključavam za sekund. Ali kada je potencijalni kupac hteo da otključa zeder (da proba auto), nije umeo, nešto mu je zapinjalo. Dakle, subjektivno mi je zeder bolji, ali možda sam se ja samo navikao.
- kada je zeder brava zaključana, volan i dalje može da se okreće deo kruga dok zeder ne klikne i posle toga nema pomeranja. Ovo omogućava da se brava zaključa u bilo kom položaju volana ali je možda manje bezbedno (nisam stručan da sudim).
- kada zeder klin klikne i volan zaista bude zaključan, teže se otključava, nekada treba dosta cimati volan.
- zaključavanje zeder brave prekida struju i auto ne može da se upali. Ovo nije zaštita od lopova nego od zaboravnog vlasnika - da ne krene sa zaključanim zederom. Po meni, ovo ima smisla ali mislim da ovo ne rade na novijim automobilima (što zbog garancije, što zbog raznih mogućih zezanja sa elektronikom). Jedne zime sam umalo kupio novi akumulator jer sam zaboravio da otključam zeder  :)

Igla:
- ključ je manji i manje smeta u džepu. Ne cepa džepove  :)
- ulazak ključa u bravu nije gladak, zapinje, nekada moram blago da rotiram ključ, čak i da ga izvadim potpuno i ponovo gurnem. Ovo me dosta smeta. Moguće da nije pravilo nego me zapao takav primerak.
- pozicija brave na volanu je viša, trebalo bi da je lakše za prići, ali meni nekako smetaju vlastite noge i u stvari mi nije lakše za korišćenje iako bi trebalo da bude. Ovo je verovatno subjektivno. Objektivno, lopovu je lakše da priđe bravi.
- opruga koju treba savladati je slabija, guranje igle/brave u zaključan položaj zahteva manju silu, to je plus.
- zaključavanje brave uvek zaključava i volan što znači da je zaključavanje moguće samo u određenom položaju volana. Ovo je možda bezbednije ali manje komforno za korišćenje. Treba malo cimati volan da bi igla našla svoj put. Pa onda treba okrenuti ključ, a da igla/brava ne ispadnu nazad. Generalno, treba mi puno više vremena nego sa zederom i za otključavanje, a posebno za zaključavanje (minimum 3-5 sekundi, ponekad i 10-30). Kad zaboravim da ostavim volan u odgovoarajućem položaju, treba izvući ključ iz brave igle, vratiti u bravu za paljenje, okrenuti volan...). Sve je to mnooogo duže nego sa zederom. Možda se naviknem ili se brava razradi, ali nakom mesec i po ne primećujem neko značajno poboljšanje.
- auto je moguće upaliti i voziti (bez motanja volana) i sa zaključanom iglom. Desilo mi se više puta u ovih mesec i po da krenem sa zaključanom iglom. Srećom, volan je odmah zaključan (ne kao kod zedera) pa se odmah primeti. Imati kombinaciju koja zaključava volan naknadno, a bez blokiranja paljenja bi bilo opasno (za mene). Ovo je manji problem kada zaključavanje/otključavanje postane mehanička operaciju koju radite uvek, bez potrebe da se razmišlja o tome. Ali ako više ljudi u porodici vozi, a neki to rade retko ili su početnici, može da predstavlja problem.

Meni je subjektivno zeder bolji ali možda zato što ga koristim 10+ godina. U svakom slučaju, uz sve nedostatke, bilo koji od njih je mnogo bolja opcija nego glavobolja i briga da li će auto da  nestane preko noći.
  • Vozi: Octavia A5FL 1.9TDI 2010 i Octavia A7FL 1.6TDI 2019

Na mreži squirll

Odg: Zeder, Igla, Alarm... ili šta? Diskusija
« Odgovor #169 poslato: Maj 08, 2021, 13:35:20 posle podne »
Ali cija igla?
Ja imam Abloy, kljuc je ostar i moram da pazim da ne pocepam nesto u autu s njim, brava klizi tako da otkljucavanje/zakljucavanje je lagano.
  • Vozi: Superb 2020 Style Plus 190hp DSG 4x4

Na mreži borkostar

Odg: Zeder, Igla, Alarm... ili šta? Diskusija
« Odgovor #170 poslato: Maj 08, 2021, 14:31:26 posle podne »
Nikada nisam imao nista od mehanickih zastita sem ove sada Abloy
Lako se otkljucava i zakljucava, stvar navike da pre gasenja auta namestim volan u taj polozaj gde ce biti zakljucan.
Jedino sto mi se desilo mnogo puta da upalim auto i hocu da krenem a igla zakljucana, i to mi smeta, bilo bi dobro da kada je igla zakljucana nema paljenja auta.
  • Vozi: golf 7

Na mreži observer

Odg: Zeder, Igla, Alarm... ili šta? Diskusija
« Odgovor #171 poslato: Maj 10, 2021, 13:33:34 posle podne »
Izgleda da ja imam Zeder koji se ponasa kao igla :)

- Brava je visoko (nema saginjanja kao nekad na starom autu).
- Nemam prekid paljenja (nisam imao ni na starom autu - 2010). Kljuc sam stavio na odvojiv privezak pa ne moram da gasim motor da bih otkljucao zaboravljeni zeder (ovo je korisno i kad ostavljate auto u servisu npr - ne dobija svako vaš zeder ključ)
- Volan mora biti namesten u tacno odredjen polozaj da bi se mogao zakljucati (tako mi je bilo i na prethodnom zederu iz 2010 god), a kad je zakljucan nema slobodnog hoda ni milimetar.
- Kljuc jeste ostar ali sam napravio navlaku (čep od starog flomastera)
- Jeste veliki otpor opruge (nije konforno za manipulaciju, ali sta ocekivati od firme koja je prodavala 10 kila gvozdja kao pojas nevinosti - mislim na Lavlju kandzu. Neko ko je bio u stanju da to srednjevekovno "cudo tehnike" ponudi kupcima sigurno nije u "juzer frendli" fazonu)
  • Vozi: VW Golf 7 1.2 TSI Trendline 2017