Autor Tema: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)  (Pročitano 330989 puta)

Sekin, aldabic, Mihailo, Warlock i 105 gostiju pregledaju ovu temu.

Na mreži zare

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1305 poslato: juče u 17:23 »
Možda si za sve u pravu a možda i nisi, vreme će pokazati.

To što su motori "potpuno identični" a imaju različiti kodne oznake ne mora da znači da su potpuno isti. Jesu isti ako su im svi delovi sa istom fabričkom šifrom, ako su isti ležajevi, klipovi, karike, hilzne (ako imaju)... tj. ako su im tolerancije iste. A ne znam da li to neko od nas može da proveri, traži pristup servisnim podacima.

Viskoziteti koje si naveo jesu tačni ali nas na zanima 5w-30 nego 5w-30 C3 pa je viskozitet kod Castrola npr. 12,4 i 75 za C3 a ne 11,9 i 69 pa je to 50 % veće od 0w-20 sa 41,4 i 8,2. A 50 % veća viskoznost sigurno nije zanemarljiva stavka u konstrukciji motora.

Isto tako me ne bi čudilo da su svesno smanjili viskozitet iz ko zna kojih razloga, motor će preživeti garanciju i još malo preko toga i njima dosta. I onako sada retko ko sada vozi tih 600-700000 km. To može da bude bitno samo nama kada uvezemo neki koji je prešao 300000 a na satu ima 140000.


Na mreži DJM

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1306 poslato: danas u 00:50 »
 Mi se potpuno razumijemo i stojim da današnji proizvođači prave automobile da izdrži garanciju i prvog kupca , pa čak  drugog kupca koji je negdje posle najdalje treće godine i za njih smataraju da su EU kupci a da je treći vlasnik posle otprilike 5 godina i ono 95% van EU i tada dolazi ono što si rekao ko mari za te van EU ti ne utiču na politiku prodaje i pitanje kvaliteta niti se njihov glas igdje čuje.

Ovo po pitanju tolerancija i kataloških brojeva sam siguran mada to nemogu potvrditi detaljima jer servisi to kriju bez obzira na kodnu oznaku motora u okviru iste snage dijelovi i tolerancje su isti tačnije nemogu biti manje od propisanih nego iste ili veće da bi "tanje" ulje peglalo manju toleranciju (cilindar - klip-radilica)

Potpuno si u pravu za index viskoznosti to varira za vrstu 5W-30 i 0W-20 kao i do proizvođača pa to ide od 25 do 50% , ali taj viskozitet ima ulogu dok se motor ne zagrije ali ono što drži motor je ta otpornost uljnog filma i uljnog klina to je ono što nosi pogonski sklop radilica - bragasta -klipovi -cilindri što veći HTHS to manje trošenje tih dijelova po meni mnogo bitnija stvar nego viskoznost.

Generalno gledajući svi proizvođači namjerno prave agregate koji manje traju i traže posebne servise da bi se iole održavali (valjda su im na tom pare) ali generalno mislim da cijela VW grupa mislim na sve brandove te grupacije još uvijek pravi kvalitet po pitanju trajnosti jer kvalitet je bio posrnuo tokom ere golfa 5 i golfa 6 i passata 6 i 7 i posle toga su se srećom otrijeznili i vidljiv je napredak u kvalitetu pa samo gledajući šta rade pojedini tjuneri sa 2.0 TFSI ili TSI i 2.5 TFSI kako li se već označavaju i sa TDI motorima  tačnije skoro da im dupliraju snagu bez zahvatanja i prepravke motornog sklopa glava blok cilindr radilica , samo dodatkom usisa izduva turba  i ECU mendžmentom dižu skoro duplu snagu i sve to izdrži fabrička posatavka motora to je jasan pokazatelj da je u pitanju ipak testiran kvalitet jer drugi to nemogu da ne nabrajam brendove oni za ovakv tuning traže i kovanu radilicu i kovane klipove i klipnjaču jer fabrički odrađeni nemogu to da podnesu znači za kvalitet mehanike u okviru VW Group ima još nade
  • Vozi: OCTAVIA IV 2.0 TDI 85KW