ŠKODA forumi > Motor Menjač
Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
Neba:
Pozdrav Stevo, dosta toga pozitivnog sam cuo o Vama. Drago mi je da cete i ovom forumu posvetiti deo vremena.
Da ukratko predstavim svoj primerak 1.9 sdi motora u Fabiji:
kupio sam automobil sa 91700km na satu.
93155km: u okviru velikog servisa zamena ulja Castrol Edge 5W-40
102650km: mali servis ponovo sipano Castrol Edge 5W-40
113603km: mali servis ponovo sipano Castrol Edge 5W-40
123563km: mali servis ovaga puta po savetu sipan Castrol Magnetic 10W-40
trenutno na satu 131000km.
Za nepune 2 godine sam presao nepunih 40000km. Od 20000km na godisnjem nivou
nekih 6000 su mi na otvorenom a ostalo grad. Najcesca gradska relacija mi je 12km.
Za 30 hiljada km sa Castrol Edge sam ukupno dolio 2,6 litara ulja, dakle ne pun litar na 10000km s tim sto ostane na minimumu pred zamenu a blizu gornjeg kolenceta na sipki posle zamene. Za ovih 7500km na 10W-40 sam dolio 0.2l ulja i trenutno je nekih 2-3mm iznad pocetka karirane zone, odnosno imam utisak
ovo ulje manje trosi.
Gorivo najcesce sipam na Petrolovim pumpama, njihov Q-max ili na NISu.
Da li da nastavim sa Castrol Magnetic 10W-40 ili da se vratim na Castrol Edge 5W-40 ili nesto trece ?
Da li kolicina potrosenog ulja govori o tome dal ulje "prija" motoru ili ne ? Recimo ako motor ulje iste
gradacije recimo 5W-40 dva razlitia proizvodjaca ulja razlicito potrosi, znaci i da je proizvodjac cije je ulje manje potroseno bolji ?
I jos jedno pitanje za sledecu zimu, kako je sdi motoru recimo na -5 stepeni potrebno dobranih 7-8km
u gradu da postigne radni temperaturu da birati drugacije ulje za zimu od onog za leto ?
Da li je ispravno prilikom zamene naliti ulje do sredine/vrha a zone na slici ispod ?
Unapred Hvala :)
vlada320:
I ja bih molio za savet, što više razmišljam - to sam neodlučniji koje ulje da sipam, a već sam trebao servis da odradim.
Škoda Fabia 1.4 16v - 100 ks, VW motor (2001.) 112.000km, godišnje pređem tek 7.000km - uglavnom gradska vožnja sa puno kratkih deonica od 2-3 km, jednom u god. do Grčke, par puta do Banata i to je sve. Ne forsiram po gasu, naročito na hladan motor, a ne idem ni preko 5000 o/min. Benzin sipam isključivo od 98 oktana, kako je fabrički propisano.
Stanje motora: kompresija u svim cilindrima 11 do 11,5, lepo radi, lepo ide, ne duva vidljivo na iberlauf (mada masti kućište filtera za vazduh gde ulazi crevo). Nije trošio ulje do pre 18 meseci, onda počeo pomalo i sada došlo do 1 litar na 5.000 km.
Auto je uvezen iz Italije, mada u odličnom stanju (servisna knjiga), do 2010. god. tamo korišćeno Agip ulje, ja odmah prešao na Valvoline 5 w40 full sintetika, nije trošio, ponovo isto zamenim posle godinu dana i sve u redu do jeseni 2012. i onda primetim da je počeo da troši ulje. Pomislim - iskvarili su Valvoline ulje i pređem na MOTUL Synergie 6100 10w 40. Možda se malo smanjila potrošnja prvobitno, ali sigurno je potrošio 1 L / 5000km.
Valvoline preporučuje njihovo Max-Life 5 w40 ulje za taj motor, ali nema ga u Srbiji, ima 10w 40, ali ono nije licencirano od strane VW-a. Šta Vi mislite o MAX - LIFE Valvoline uljima, ima li istine u tome da imaju posebne aditive za vremešne motore?
I na kraju da nešto važno dodam. Mene, kao i većinu članova foruma, osim informacije o viskozitetu i specifikaciji ulja odgovarajućeg za auto koji vozimo, podjednako ili čak i više interesuje koje brendove ulja nam preporučujete kao kvalitetne.
Zahvaljujem se na odgovoru!
2 Busy:
Pozdrav,cenjenim blogeru.
Kakvo je mišljenje o NISOTEC uljima za PD motore?
Da li mogu da se vrte 10000 km ili da se skrati interval?Konkretno radi se o niskobudžetnom ulju 5W40.505.01 norma,ali nema VW odobrenje.
Pozdrav i hvala.
2 Busy from Sony Miro
Stalker:
Prvo da zahvalim Peđi (na mejlu koji sam dobio).
Dakle, idemo redom ali naopačke (od lakših pitanja ... zgodinijih za odgovor (napamet)).
Odgovaram u toku dana na ova dostadašnja a nova će morati da sačekaju sutra (nemam Napoleonove veštine, na žalosti ili sreću).
Verovatno mislite na Nisotec Autoline 5W-40.
Naravno da ulja sa liste zvanično odobrenih imaju prednost ali je i ovaj "nivo kvaliteta" o.k.
ACEA C3 ulja zaista imaju malo manje AW aditiva od "klasičnih" ("robusnih") VW 505.01 ulja ali sveukupno pružaju istu (sličnu) ili čak i bolju zaštitu (zavisno od motora i uslova ali otprilike).
Dakle ako se gleda samo habanje na akademskom nivou možda su 505.01 ulja malo bolja ali zaostaju u drugim performansama (nije sve baš u "singl" osobini).
Recimo da jeste pametno Nisotec (i slična) ulja menjati nešto ranije (od 15.000km) ali je 10.000km sasvim u redu. Ako nije samo grad onda i npr. 12.500km (ili 13.000, mislim samo ne mora po svaku cenu "do kraja").
Sa druge strane cena je povoljna (i još možete ugrabiiti i popuste uz karticu).
Može, naravno.
Stalker:
Za "vlada320":
1) Motor bi mogao da bude u dobrom stanju ali ne može se tvrditi ni da ni ne na osnovu navedenog. Kompresija nije dovoljna kao kriterijum ali je dobro da je dobra (kad je loša, loše je).
2) Motor je već nakupio godina ... proverite zaptivke, da negde ne curi (kaplje) ulje (kap po kap i njiva se navodnjava). Ovo mora neko iskusan (mehaničar) da pogleda jer je kapilarno (inače bi potrošnja bila veća). Ako je to slučaj najbolje zameniti zaptivke (čak i sumnjive ako su dostupne).
3) MaxLife jesu dobra ulja za starije motore i one koji troškare ulje, ali su više za preventivu. Doduše vaš slučaj je "umeren" pa bi možda i bilo koristi. Ipak, više su za tačno konstatovan slučaj ili da se sa njim počne na 100, 120 ili 150 hiljada km. Mogu biti korisna za kapilarna curenja ulja na zaptivkama koje je skupo zameniti (mnogo rada) ALi je onda pa bolje koristiti Liqui Moly ili Wynn's aditiv za zaptivke ("jači" su). Jeste rešenje ali za "pod 2" ili čak za "pod 3".
4) Koristite ulja sa VW 502.00 što duže je to moguće a još je moguće. I što viskoznija. Dakle 10W40.
Motul 6100 je bila dobra ideja. No to je skupo ulje, može i Optima HC Power koje je takođe 502.00.
Eto to i preporučujem.
5) Pre MAxlife-a ili aditiva (a i jedno i drugo posle pregleda mehaničara) a posle 10W-40, možda neko još viskoznije (neće imati 502.00 ali to je samo zato) recimo Fuchs 5W-50 ili Elf 10W-50.
Ipak, pre bih više dosipavao 10W-40 i pratio situaciju. Zato i pre svega 5W-50 (vozite mnogo po gradu).
6) Vaša pretežno gradska vožnja i "milovanje" motora (benzinskog) nisu baš sjajna stvar za motor.
Bar jednom mesečno (ili još bolje dva puta) izvedite auto van grada i po zagrevanju motora slobodno "ošinite" malo. Pa i 5000 obrtaja (ne prekoračujte brzinu! smanjite stepen prenosa).
To pljuckanje ulja u kućište filtera ne mora da znači da je motor loš nego je česta pojava zbog kondenzata u ulju, što je opet vezano za česte relacije od 2-3km. Možda će se i pojačati prvi put po "šibanju" ali bar ćete izbaciti vodu iz ulja (koju možete i da ne primetite, to je obično deo %).
7) Kratke relacije zaista na duži rok "ubijaju motor k'o zeca" pa kad god je moguće izbegnite iste (ako je posao, idite peške zdravije je i jeftinije, ako nije zgodno za posao bar za kupovinu ili slično jeste pa preskočite ponekad takve relacije za koje je bicikl bolje prevozno sredstvo (ili elektromobil ako ikada budemo imali taj standard).
Navigacija
[0] Indeks poruka
[#] Sledeća strana
[*] Prethodna strana
Idi na punu verziju