Autor Tema: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)  (Pročitano 214339 puta)

spalemax, Marchelo i 27 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže Littmann

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #750 poslato: 27. Jun, 2020. 00:56 »
Ovo je moj prvi post, ali sam se i prijavio na forum zbog gospodina Steve Stalkera, koji je, nazalost, potpuno zapustio svoj blog. Medjutim, dobro je da pise bilo gde. Ne zbog toga da bismo mi dobili odgovore na nasa pitanja, nego da bismo ucili od njega, a tema o uljima je uvek interesantna.
Vozim Volvo V60 Cross Country 2018.godiste D3 sa 32 000 km na satu.
Godisnje prelazim oko 20 - 25 000 km. Izmedju dva servisa, dakle nakon 10-15 000 menjam ulje u svojoj reziji.
Servis sipa Castrol 0w20 specifikacije VCC RBS0-2AE.
Ja sam razmisljao da izmedju dva intervala sipam RAVENOL EFS EcoFullSynth SAE 0W-20, ne iz finansijskih razloga, nego iz cistog entuzijazma i sastava na bazi PAO.
Postovani @Stalker, koliko (i da li) bih ja profitirao upotrebom ovog ulja u odnosu na pomenuti Castrol, Motul Specific RBS0-2AE, Liqui Moly Special Tec V, Total Quartz 9000 V-Drive, Valvoline SynPower MST C5?
Hvala.

  • Vozi: Volvo V60 Cross Country 2018

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #751 poslato: 30. Jun, 2020. 16:00 »
Blog jeste "u komi" ali je još "živ" ... baš za pitanja čitalaca.
Malo se čeka ali i ovde nije bolje (tj. zavisi koliko sam zauzet, nekad odgovorim i isti dan ili sa malo zakašnjenja, sad to nije slučaj).
Dakle, lepo ste to obrazložili, pitanje je sasvim "zrelo" ...
1) Zašto 2x promena ulja u toku godine? Mogli bi taman jednom po savetu proizvođača (osim za teže uslove eksploatacije vozila, kada je o.k.).
2) Ravenol i PAO osnova jeste prednost, ali ne tolika da je "primetna" ili "značajna".
Na ovako kratkim intervalima zamene, ne verujem da će se posebno istaći.
Jednostavno ACEA C5 ulja su po pravilu jako kvalitetna čak i kada su "samo" III/III+ osnove.
Drugo, imaju bogat (osnovni te boost) paket(e) aditiva, te sama baza ne dolazi previše do izražaja (slično kao i kod VW 504/507, ovde i manje, jer je tačka stinjavanja (tečenja) i onako dovoljno niska a zbog viskozne gradacije indeks viskoznosti je natprosečno visok).
3) Ukratko - DA, nešto bi ste "ućarili" ali ne značajno (i tek možda na duuugiii rok, više od 10 god. ili 200k km, ako uopšte).
Nisam stigao (a i nije dostupno za sve) da pogledam vrednosti Noack (isparljivosti) ali verovatno je tu Ravenol malo bolji (niža vrednost) te ga motor manje troši (mada je pitanje da li je potrošnja i primetna kod tako novog vozila). Možda bi na prašnjavim (zemljanim) putevima PAO bazom bila dobijena "mrvica mirnog sna" ali u praksi je to (tek) na akademskom nivou (generalno u svim teškim uslovima eksploatacije, mada je i tu više do aditiva). Ako je cenom na nivou pominjanih, onda vredi ako je iole skuplje taman toliko (i vredi, tj. dođe mu na isto).
Verovatno neko od navedenih (LM i Castrol tu nisu) ima i kombinaciju PAO/SHC, ali većinski PAO (nešto mora biti mineralnog makar i SHC, makar kao rastvarač aditiva, može biti i estarska sintetika ali "čisto posumnjam").
Pozz

Na mreži Mareska

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #752 poslato: 30. Jun, 2020. 16:07 »
Svaka čast Stevo milina Vas je citati.
Za ravenol  vmp 5w30 smo dobili precizan odgovor.
Sada me zanima da li je hleba preko pogače addinol giga mv 0530 light ll 5w30.tj ako moze neko poređenje ta dva ulja hvala unapred.
  • Vozi: Passat

Van mreže Littmann

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #753 poslato: 30. Jun, 2020. 18:27 »
@Stalker ulje menjam izmedju servisa iz razloga sto sam skeptican prema intervalima zamene od 20-30 k kilometara. Vi mi recite ako gresim. Znam da ulje, ako ne gresim, ima i pH osetljive aditive, koji se bas i aktiviraju kako ulje "menja" svoja svojstva, medjutim, ne mislim da sipanjem svezeg ulja stetim bilo cemu osim novcaniku. U Nemackoj me 5 l Ravenola izadje oko 50 evra. Upravo toliko, ili par evra vise, bih dao i za neki Castrol, LM.. Ulje menjam sam, uzivam, pa me to ne kosta nista, cak naprotiv.
Krajem jula imam redovan servis, pa cu slati ulje u Blackstone Lab. Abaliza ce pokazati i stanje u kome se ovaj Castrol a i moj motor nalaze. Ovo drugo ocekujem da je u besprekornom stanju.
  • Vozi: Volvo V60 Cross Country 2018

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #754 poslato: 01. Jul, 2020. 21:00 »
Da, smetnuo sam sa uma da sami menjate ulje (i ne samo to).
Odgovor je bio opšte prirode (i za druge) a u brzini nisam naglasio (ono što već godinama pričam) - da ulje nije skupo i da na njemu ne treba štedeti. 50 € više godišnje nije ni jedan rezervoar (i to sad kad su pale cene gorivu, zaprvno ni pola), pa ni u Srbiji nije od važnosti (za takav automobil, naročito jer je praktično nov, "tek razrađen").
O.K. lepo (za analize), javite kad dobijete rezultat. Za motor ne sumnjam, a mislim da će i Castrol biti o.k. (makar na toj kilomeraži).
Dugi intervali zamene jesu (i dalje) kontroverzni, u principu testiraju se i duži od tih, ali u praksi mnogo zavisi od načina korišćenja. Za mnogo gradske vožnje takve ne preporučujem (iako ulje često nije ni zagrejano, makar zimi, mnogo je to radnih sati motora, a 500 rh je neki maksimum (manje-više) ... dobro i 650 rh je ušlo u standarde ali bih i to uzeo sa rezervom. No, ko vozi više van grada i menja u zvaničnom servisu, može i "po kompjuteru" (makar). Mnogo čitalaca menjaju na dve godine ili 30k km a automobili im imaju po više od 200k km ... Naravno, češće menjanje jeste bolje ... dodatno, ako ste u Nemačkoj pa imate mogućnosti da otpadno ulje i zbrinete na ekološki način (kod lokalnih sakupljača).

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #755 poslato: 01. Jul, 2020. 21:03 »
Svaka čast Stevo milina Vas je citati.
Za ravenol  vmp 5w30 smo dobili precizan odgovor.
Sada me zanima da li je hleba preko pogače addinol giga mv 0530 light ll 5w30.tj ako moze neko poređenje ta dva ulja hvala unapred.

Addinol je odlično ulje. U TDS-u na srpskom se čak navodi Noack od 5% (čisto sumnjam da je pravi podatak, 99% da nije) a na nemačkom toga nema. Doduše pour point od -42 cel. je odlična vrednost, mada se može postići i aditivima (za tu namenu). Ovo ukazuje na nešto PAO-a (ipak), mada proizvođač ne spominje a u SDS-ima toga "ni od korova".
Dakle, odlično ali (ipak) za nijansu ispod Ravenol-a (makar zbog "baze").
Pozz

Van mreže Littmann

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #756 poslato: 01. Jul, 2020. 21:09 »
Ulje se ne baca naravno. Cesto ga menjam dole kod nas, pa ga ili predam tamo ili ponesem za Nemacku pa predam ovde. Rezultate, naravno, javljam. To bi moglo biti tamo oko jeseni zbog stanja oko virusa.
  • Vozi: Volvo V60 Cross Country 2018

Van mreže shuxx

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #757 poslato: 01. Jul, 2020. 21:55 »
@ stalker

Jedno pitanje. Zainteresovalo me ovo sto ste rekli o radnim satima nekog ulja, naravno u zavisnosti od uslova rada. Gradska, vangradska voznja.
Ako bi mogli malo da date neko misljenje o ovoj temi... Broj radnih sati u zavisnosti od kvaliteta ulja, i uslova rada... Bio bih zahvalan

Bas skoro sam procitao komentar, da bi ulje trebalo da se menja prema broju radnih sati, a u zavisnosti od uslova voznje..

Hvala i pozdrav
  • Vozi: Škoda Fabia MK II 1.4 TDI

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #758 poslato: 04. Jul, 2020. 13:26 »
Duga priča ... za letnji dan do podne (ili do večeri, pošto je ono upravo prošlo).
Uglavnom, ako se menja prema broju radih sati, onda prosečna brzina ne igra veliku ulogu, nego se menja na isto. Čak može i na nešto više sati ako je pretežno gradska vožnja (iako su "srednje teški uslovi". Kod zaista teških uslova broj radnih sati se skraćuje na 2/3 ili 1/2.
Npr. VW već odavno (bar dve decenije) ima fiksne intrevale zamene od 15000 km ili godinu dana. To je zapravo 250 rh uzimajući u obzir da je za mešovitu vožnju 1 rh = 60 km (tako se računa, uzima, usvaja). Ovo znači da bi za čisto vangradsku vožnu moglo i 20k km (ali bez mnogo auto-puta) a za gradsku da bi trebalo smanjiti na 10k km (zbog toga što ulje često nije zagrejano može i 12-13k km, to ga više uništava zimi kada se kondenzuje voda).
Produženi intervali zamene su obično 500 rh ili kod VW-a (504/507 a naročito 506.01) 650 rh, što se obično uzima kao 30k km (zapravo može biti i 40k km).
Najbolje je (zato se i zovu "flex" intervali) da se sve prepusti kompjuteru koji će Vam javiti cca. 1000 km (na tabli) da je potreban servis. Pri tome on uzima i parametre rada motora.
Tema je baš široka a postoje radovi koji su pravili modele u vezi sa ovim, ili algoritme (neki i patentirani) pri čemu fabrički i idu u kompjuter koji se bavi time.
Eto, to je to, u najkraćim crtama.

Van mreže shuxx

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #759 poslato: 05. Jul, 2020. 23:55 »
Vozim uglavnom van grada, pa mi je prosečna brzina oko 40kmh, tako da sumnjam da iko moze da ima 60kmh a da iole vozi po gradu. Ali to je druga prica.

Hvala za info

Vezano za varijabilni servis, zamenu ulja po kompu..
Prijatelj kupio novu Hondu, servis na 20000km, ili po kompu... Za oko. 200km u gradu i 2000km van grada, komp mu pokazuje da je zamena ulja za 8000km... Sto ce biti oko 10000km. To ce mu biti prvi servis, ali cudimo se da tako malo KM bude, a voznja u idealnim uslovima.

Znas li kako i na osnovu cega kompjuter odredjuje degradaciju ulja. Ima neke senzore.. Ili na osnovu parametara voznje. Br startova, predjena kilometraza, br obrtaja... Itd
  • Vozi: Škoda Fabia MK II 1.4 TDI

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #760 poslato: 06. Jul, 2020. 20:26 »
60 km = 1 rh su Zapadnjački uslovi (zato se često kod nas važe kraći intervali zamene).
To je kao i potrošnja goriva (najverovatnije), cca 60-65% van grada i 35-40% u gradu.
Tako i kad se ide na posao, deo puta bude (često) auto-put (Italija, npr.), pa je "gradska" (iz pedgrađa) malo i drugačija.
Za Hondu je možda "setovano" na 10k km (iako je evropskih 20k km). Ovo je bilo do skora, za novije modele nisam siguran (bilo je i preporuka za 15000 km).
Kod mene (na Dačiji) je isti slučaj, servis je na 15000 km a u EU na 20.000 km. Ali je fiksni interval.
Koji algoritam koristi koji proizvođač, nije mi poznato. Sigurno se uzimaju parametri rada motora, verovatno i temp. ulja (gde postoji, ako ima na tabli onda i comp koristi, ako nema "mož' bit' da, a može i ne).

Van mreže Slayer

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #761 poslato: 09. Jul, 2020. 00:16 »
Pozdrav,
 2.0 TDI CR, fabricka specifikacija 507.00/504.00. Gledam ponudu kod nas koja je sarolika, nasao sam od svakog proizvodjaca odgovarajuce ulje. No, nisam uspeo da se uverim da svi nude original ulja.
Cene su takodje raznolike - od 625 din/l (Petronas Syntium) do 1300 din/l (Motul). Da li je ova razlika u ceni opravdana? Odnosno, da li cu pogresiti ako uzmem Petronas ili Total Ineo LL kao jedna od jeftinijih a originalnih ulja kod nas?

Hvala :)
  • Vozi: Audi A6 4F

Na mreži slavisa982

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #762 poslato: 16. Jul, 2020. 20:39 »
Pozdrav, misljenje o ulju proizvodjaca Manol?
  • Vozi: Skoda Octavia A5 FL 2012 2.0 TDI CR

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #763 poslato: 16. Jul, 2020. 20:57 »
Pozdrav,
 2.0 TDI CR, fabricka specifikacija 507.00/504.00. Gledam ponudu kod nas koja je sarolika, nasao sam od svakog proizvodjaca odgovarajuce ulje. No, nisam uspeo da se uverim da svi nude original ulja.
Cene su takodje raznolike - od 625 din/l (Petronas Syntium) do 1300 din/l (Motul). Da li je ova razlika u ceni opravdana? Odnosno, da li cu pogresiti ako uzmem Petronas ili Total Ineo LL kao jedna od jeftinijih a originalnih ulja kod nas?

Hvala :)

Izvinjavam se (izvinjovam se što bi rekli klinci) na kašnjenju, ali mislim da je već bilo o ovome. Razlike su u nijansama i duplo veća cena sigurno nije opravdana. Treba proveriti (samo) godinu proizvodnje, iako do 5 god. nije strašno malo starija ulja obično imaju (i treba da imaju) nižu cenu. Petronas je vrlo dobro ulje, Total INEO LL takođe, bilo koje od ta dva se sigurno više isplati nego dati preko 1000 rsd.
Naravno, ulje "nikad nije preskupo" ali sigurno je da ne treba preplaćivati brend, ako su i druga "jaka" imena značajno jeftinija. Vrlo je subjektivno, ali nekih 20-tak% je o.k. više je obično nezasnovano. Kako kome, i kako koliko.
Pozz

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #764 poslato: 16. Jul, 2020. 21:00 »
Pozdrav, misljenje o ulju proizvodjaca Manol?

O ovome je bilo u temi (na forumu). Ima i poseban tekst na blogu ...
Ukratko:
Solidan brend, nemački menadžment, proizvodnja u (pri)Baltičkim državama ... o.k. jer ima umerene cene a solidan kvalitet ... znači da je odnos kvalitet/cena visok.
Ipak, nije premiujum brend, te ne treba očekivati više od (pukog) ispunjenja standarda.



Pretraga foruma [Google]