Pretraži sadržaj Škoda foruma [by Google]

 
 
Dobrodošli, Gost. Molim vas prijavite se ili se registrujte. Da niste izgubili svoj aktivacioni mejl?

Autor Tema: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)  (Pročitano 127167 puta)

1 Član i 33 gostiju pregledaju ovu temu.

Na mreži Bingodalton

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #825 poslato: Septembar 28, 2020, 17:26:16 posle podne »
Sve tri opcije su o.k. LL ulje može i za fiksne intervale (ako cena nije problem) a za više gradske vožnje je možda i najbolje. 0W-40 mi se jako sviđa, sad pred zimu je pravo vreme da se proba (u krajnjem slučaju "0W-35" nije mnogo lošije od 5W-30 za leto). Naravno i ostati na istom je o.k.
E sad, ako ćemo po želji da se proba najbolje onda:
0w-40 pa 5W-30 LL te 5W-40.
Sa druge strane, ako ćete da igrate (na) siguricu, onda je upravo obrnuto!!
Konzervativno ali najsigurnije je ostati na dobrom i proverenom (uvek)!

Zahvaljujem se na odgovoru.
Cisto da pitam jel bi preporucili nesto drugo pored Castrol-a? Uvek me bune ti njihovi Full Synthetic i slicno. Jel 100% sintetika taj 0w40 A3/B3?
  • Vozi: Skoda Superb 2.0 TSI 280 4x4

Van mreže zippo

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #826 poslato: Septembar 28, 2020, 19:38:29 posle podne »
kod nemaca nema laganja,,,,,,nemački sajtovi daju odgovor:vollsynthetisch je ful sintetika,sve ostalo kako god nazivaju-nije.....
  • Vozi: Audi A4 1.8 20V

Van mreže zippo

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #827 poslato: Septembar 28, 2020, 20:03:07 posle podne »
Zahvaljujem se na odgovoru.
Cisto da pitam jel bi preporucili nesto drugo pored Castrol-a? Uvek me bune ti njihovi Full Synthetic i slicno. Jel 100% sintetika taj 0w40 A3/B3?

https://msdspds.castrol.com/bpglis/FusionPDS.nsf/Files/863B38EDD7E9BCA18025841C001D5DDC/$File/BPXE-B6FNMS.pdf
  • Vozi: Audi A4 1.8 20V

Van mreže zippo

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #828 poslato: Septembar 28, 2020, 20:15:39 posle podne »
Zahvaljujem se na odgovoru.
Cisto da pitam jel bi preporucili nesto drugo pored Castrol-a? Uvek me bune ti njihovi Full Synthetic i slicno. Jel 100% sintetika taj 0w40 A3/B3?

Fluid-TITANIUM-Technologie: šta god to značilo,ali  vollsint nije
mada mislim da pod tim zvučnim imenom se krije određena količina EP(extreme pressure)aditiva-"unter Druck noch stärker","stronger under pressure" kao začin
mada to nije ni bitno,važan je rezultat,a Castrol je vrhunsko motorno ulje odlično formulisano
  • Vozi: Audi A4 1.8 20V

Na mreži Andra996

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #829 poslato: Oktobar 16, 2020, 22:59:18 posle podne »
Pozdrav svima, narocito Stalkeru. Ceka me prvi mali servis samim tim i odabir motornog ulja pa bilo kakav savet bi mi bio potreban :)
Fabia MK1 40kw 54ks 2007 benzin, presla je 70 000km, ne znam koje je ulje je korisceno pre, covek od koga sam uzeo auto mi je rekao da koristim 5w30, za sada je to neka kombinovana voznja, i kratke a i poneka duza relacija, mislim da ne bi trebalo da prelazim vise od 10 000km godisnje, kako vidim u knjizi a i ispod haube preporucuju  Shell-ovo helix ulje, u glavi su mi bili i Liqui moly, Wolf, svejedno mi je koje je ulje samo da je kvalitetno. Po specifikacijama trebalo bi da staje 2.4 litara ulja u motor. Nadam se da sam naveo dovoljno informacija za konkretan odgovor :)
  • Vozi: Fabia I 2007


Van mreže Stalker

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #830 poslato: Oktobar 17, 2020, 15:53:58 posle podne »
Brend nije mnogo bitan (dok god je ulje originalno). Bitno da ulje zadovoljava VW 502.00 (iz 2005.) a to su mnoga 5w-30, 0W-40 ili 5W-40 ulja.
Ulje menjajte jednom godišnje, 5W-30 ili 5W-40 (ne mora samo prvo). I ne, ne mora VW 504/507 (a naročito ne flex intervali kod starog motora, makar prešao i samo 70k km?)
Btw. 70k km za 13 god.!? Čemu onda auto?! (pitam se pitam ... 5000 km godišnje, pa ni taksi ne bi bio skuplji, tj. verovatno jeftiniji (računajući i smanjenje vrednosti vozila)).
Nadam se da niste samo preplatili vozilo, jer i pored malo km ne znači (iako može da bude) da je "k'o novo". Vozila koja se slabo koriste često i brže propadaju od onih koja se umereno koriste ili intenzivno (uz redovno i kvalitetno održavanje). 5000 km godišnje je o.k. ako je ulje menjano svake godine i ako nije napravljeno kao "1000 x 5 km" (u odnosu na 10x500km što bi bilo idealno).
No, udaljih se od teme. S obzirom na samo 10k km godišnje svejedno je koji brend (može da piše i Shell i Castrol, ništa od toga nije obavezno). Iskustva prethodnog vlasnika su irelevantna jer sa 5000 km godišnje mogao je da sipa i "zejtin".

Van mreže sasacalko

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #831 poslato: Oktobar 20, 2020, 14:57:33 posle podne »
Total 10w/40, pour point je -24 stepena (deluje dosta malo), poslao sam upit na Total Srbija i dobio odgovor da je podatak tačan.
Pitanje glasi: da li je ovo dovoljno za naše podneblje?
Da li je bolje možda da sipam  na primer G energy s synth 10w/40 ili neko omv, lukoil...?

Van mreže Stalker

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #832 poslato: Oktobar 21, 2020, 09:12:38 pre podne »
Jednostavno koristite Total SAE 15W-40. On ima pour point -36 °C što je bolje od 90% 10W-40 ulja. (čak iako je -30 °C, kao u starijim TDS-ima, baš je taman). Ili 15W-50 sa istim vrednostima (-30 ili -36). Btw. imate i Total 7000 SN 10W-40 gde se navodi -30 cel. (koliko verovatno i jeste).
Ovo se vuče od početka mog bloga (već 10 godina), i niko (ali baš N I K O) tu brljotinu da ispravi u Total-u. Ovo je manje do sposobnosti koliko do hijararhije (niko sa nižih nivoa, koji su sigurno primetili nelogičnost, ne sme da kaže šefu da je zabrljao*).
*sigurno ne sledi povišica (a baš bi trebalo)

Nije bolje ni kod drugih velikih kompanija (recimo i "naš" (ruski) NIS) ... srahovlada od vrha pa na dole ... niko ne sme ni da pomisli (sanja) a kamoli nešto kaže nadređenom (sledi - 100 drugih će se pobiti za to tvoje mesto ... što jest' jest').

Kao što su i drastičniji primeri (npr. u Mobil-u, BP-u, Chevron-u) dokazali, od stotina naučnika i hiljada sposobnih inženjera mašinerija napravi bezobličnu masu nesposobnu da uoči greške (veće ili manje) koje se posle uvećavaju kao grudva snega (više nego mahanje leptira).
Sad su sve te (još uvek) gigantske kompanije u čabru (nafta više nije "in"), a "lako ćemo" (imamo pare pa ćemo napraviti po koju vetrenjaču da zamažemo oči svetini, a i zakonodavcima) im se već obija o glavu. Total je čak tu malo i bolji od proseka a Shell jedini svetli primer mejdžorsa (na putu ka izumiranju kao dinosaurusi).

Da se vratimo na temu ulja.
I posle, zašto više volim manje (srednje velike) kompanije? Pa ... onako ("čini mi se").

I naravoučenije:
Ili ćete verovati papiru (upitu kompaniji) ili zdravoj pameti. Trećeg NEMA.

Van mreže Stalker

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #833 poslato: Oktobar 21, 2020, 09:24:08 pre podne »
Btw. najbolje osobine ovog tipa (pour point) u 10W-40 kategoriji imaju Statoil i Valvoline.
-42 °C (Val. MaxLife, AllClimate -39) što je bolje od mnogih (većine) 5W-30 ili 5W-40 ulja.
FAM BMB Extra je na -33 što je takođe bolje od standardnih -30 (za 15W-40 -27).
Zanimljivo da osim Total-a samo još Optima  ima -24 ali ne za 10W-40 nego 15W-40 (Optima SuperVisk), što je verovatno tačno ... i skoro pa dovoljno (decenijama dokazano baš dovoljno, i to kad je bilo hladnije nego sad) za uslove zima na Balkanu (osim u Sjenici ili na visokim planinama).

Van mreže sasacalko

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #834 poslato: Oktobar 21, 2020, 11:30:03 pre podne »
Hvala najlepše, neću verovati "papiru".


Na mreži klisko

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #835 poslato: Oktobar 31, 2020, 12:43:47 posle podne »


... Vozila koja se slabo koriste često i brže propadaju od onih koja se umereno koriste ili intenzivno (uz redovno i kvalitetno održavanje). 5000 km godišnje je o.k. ako je ulje menjano svake godine i ako nije napravljeno kao "1000 x 5 km" (u odnosu na 10x500km što bi bilo idealno).
No, udaljih se od teme. S obzirom na samo 10k km godišnje svejedno je koji brend (može da piše i Shell i Castrol, ništa od toga nije obavezno). Iskustva prethodnog vlasnika su irelevantna jer sa 5000 km godišnje mogao je da sipa i "zejtin".
Pozdrav,
Interesantna mi je ova tema jer smo spletom poznatih okolnosti došli u situaciju da se gotovo nigde ne putuje pa nam automobil uglavnom stoji. Od prethodnog servisa u oktobru 2019 do marta je prešao 3000km, a od marta do danas oko 500km (ranijih godina bi bilo 7-8 hiljada više). Bilo bi i manje da nismo svesno par puta provozali po Obrenovačkom ili po autoputu da se motor ugreje do kraja i malo izbaci čađ (kad se potpuno ugreje, vozimo na 3000-3500 obrtaja desetak minuta). Nećemo (još) da prodajemo jer se nadamo (još uvek) da će ovaj pošasti doći kraj i da će u dogledno vreme više da se vozi.
U pitanju je 1.9tdi BXE u oktaviji, 2010 godište, bez DPF-a (takav bio nov, nije skidan DPF), poznata istorija sa pravih 200k kilometara (kod nas 6 godina i 65k km). Prethodne tri godine sipano Motul specific 505.01 ulje, prelazio oko 12-14k godišnje u tom periodu i ulje menjano na godišnjem nivou. Prešao sam na Motul samo zato što ga je jednostavno kupiti od direktnog i poznatog uvoznika pa ne moram da brinem o originalnosti (ranijih godina se dosta pričalo o falsifikovanom Castrol ulju na našem tržištu). Naravno, bitno je da ulje zadovoljava i kvalitetom, što verujem da nije upitno u ovom slučaju.
Stiže ovogodišnji servis, da li treba nešto promeniti obzirom na uslove "ne-eksploatacije"? Da li ulje degradira u ovakvim uslovima, da li je pametnije sipati jeftinije ulje (koje i dalje zadovoljava 505.01) pa menjati nakon 6 meseci? Ili ostati na godišnjem intervalu? Treba li razmišljati o promeni viskoznosti?
Nešto nisam nalazio Motul u litarskom pakovanju ovih dana, ako se vratim na Castrol, znate li ko je uvoznik, čiju deklaraciju treba da tražim? Nadam se da je kupovina Castrol ulja na NIS-u relativno bezbedna u smislu originalnosti.
Hvala unapred!
  • Vozi: Octavia A5FL 1.9TDI 2010 i Octavia A7FL 1.6TDI 2019

Na mreži AcoSk

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #836 poslato: Oktobar 31, 2020, 15:19:21 posle podne »
Pozdrav,
Interesantna mi je ova tema jer smo spletom poznatih okolnosti došli u situaciju da se gotovo nigde ne putuje pa nam automobil uglavnom stoji. Od prethodnog servisa u oktobru 2019 do marta je prešao 3000km, a od marta do danas oko 500km (ranijih godina bi bilo 7-8 hiljada više). Bilo bi i manje da nismo svesno par puta provozali po Obrenovačkom ili po autoputu da se motor ugreje do kraja i malo izbaci čađ (kad se potpuno ugreje, vozimo na 3000-3500 obrtaja desetak minuta). Nećemo (još) da prodajemo jer se nadamo (još uvek) da će ovaj pošasti doći kraj i da će u dogledno vreme više da se vozi.
A zasto niste nigde putovali? Toliko po Srbiji lepih mesta za obici, niko vam nije branio da putujete, tako da. . .
Evo ja sam presao i ove godine isto kao i svake druge.

Izvunjavam se za off.
  • Vozi: Skoda Octavia A5 Combi (1Z5) 1.6mpi 2008. god.

Van mreže porto

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #837 poslato: Oktobar 31, 2020, 22:41:37 posle podne »
Pozdrav za Staklera mnogo znače ovi saveti.
Posto sam nov na forumu zamolicu za malu pomoc jerbo se bas i ne snalazim najbolhe jos uvek .
Od pre neki dan sam vlasnik Škode Fabije 1.9sdi 2005 godiste.
Siguran sam da je bilo govora i o ovom motoru i vrsti ulja koje koristi ali za sada ne uspevam da pronađem nista o tome na temi.
Ako moze savet koje ulje  ide u pomenuti motor (polusintetika ili sintetika) i sta preporucuje fabrika a sta kaze praksa tj Stakler .  bravo2
 Ja sam planirao da krenem sa Motul uljem jer  mi oni deluju  original posebno kada se pazari direktno u njihovom predstavnistvu u Jovanke Radakovic.
Sta o Motulu misli Stakler i da li ima neki drugi predlog ?? Apsolutno uvazavam njegovo misljenje,posebno ukoliko ima neki drugi predlog za nekog drugog proizvođaca ulja ovde kod nas.
Motor je presao oko 300k.
Unapred hvala na odgovoru i savetima bravo2
  • Vozi: Škoda Fabia

Van mreže Stalker

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #838 poslato: Novembar 02, 2020, 07:24:31 pre podne »
Uf! Izvinjavam se na kašnjenju ali "ne postizavam" što bi rekli drugari sa juga.
Idem redom (klisko):
Slažem se sa Vama i za Motul i za Castrol. Sada je nešto lakše kupiti originalni Castrol, verovatno i iz više izvora, ali baš zato (ima mnogo uvoznika) treba biti oprezan. Na NIS-u je o.k. Ulja su, naravno, vrlo dobra, tu nema dvojbe (ali kao i kod Motul-a deo cene je "napumpan" brend, no to se postiže godinama, a i što jači brend to i pouzdaniji kvalitet ... osim što što za malo više muzike mnogo više para, ali tako je i za automobile, i verovatno svu robu široke potrošnje.
S obzirom da ste povremeno izduvavali motor, možda bi ste i mogli da prezimite sa postojećim uljem. Druga opcija je kupiti neko jeftinije ulje koje zadovoljava norme pa stići do proleća. Najskuplje je zameniti isto ulje. Ipak, prva opcija mi se čini potpuno realnom (za 504/507 još i više ali i za 505.01 bi moglo da prođe), ali sa letnjim gumama odmah i ulje (u rano proleće), nikako gurati do "pred more".

Van mreže Stalker

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #839 poslato: Novembar 02, 2020, 07:26:39 pre podne »
A zasto niste nigde putovali? Toliko po Srbiji lepih mesta za obici, niko vam nije branio da putujete, tako da. . .
Evo ja sam presao i ove godine isto kao i svake druge.

Izvunjavam se za off.

Pa ... putovalo se ali ja sam sa prošlo godišnjih 17000 km stigao samo do 14000 km. (od servisa do servisa, u septembru (dakle više prošle godine), skoro u km 15000.