Pretraži sadržaj Škoda foruma [by Google]

 
 
Dobrodošli, Gost. Molim vas prijavite se ili se registrujte. Da niste izgubili svoj aktivacioni mejl?

Autor Tema: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)  (Pročitano 131523 puta)

0 članova i 40 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže Stalker

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #840 poslato: Novembar 02, 2020, 07:34:45 pre podne »
1,9 sdi ... pa bilo je i o tom motoru, bar nekoliko puta, ali na ovoliko (mnogo) ekrana (strana) nije baš lako naći.
Motul - sasvim o.k. Nešto se preplaćuje (skup brend) ali slično je i za Castrol ili Kroon, ali ako se složimo da cena ulja u ukupnoj eksploataciji nije od primarnog značaja (iako se ne može baš zanemariti) ne bi trebalo da bude problem.
Predloga brendova bi bilo na desetine pa ne bih ni da počinjem.
Za Vaš motor 505.01 nije obavezno ALI bi bilo idealno. Stoga X-Clean ili 6100 Syn Clean, oba u 5W-40, mi se čine dobrim izborom. Može naravno i X-cess ili neko koje nije C3, naročito zbog nešto niže cene (bar u odnosu na X-Clean).
Ulje menjajte na 10 do 15 hiljada km ili godinu dana. (15k km za mešovitu vožnju, naročito više van grada, 10 za pretežno gradsku vožnju).

Van mreže porto

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #841 poslato: Novembar 02, 2020, 09:52:47 pre podne »
Stalker predložene varijante ulja su sintetika ??
Da li sam u pravu ?
  • Vozi: Škoda Fabia

Van mreže Stalker

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #842 poslato: Novembar 02, 2020, 20:19:20 posle podne »
Osim (verovatno) 6100 što je PS ("PS+").
Naravno, može i 10W-40 ali je više ako se pretežno vozi Van grada.

Van mreže porto

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #843 poslato: Novembar 02, 2020, 21:22:47 posle podne »
Jasno Stakler.
Hvala puno na pomoći, 6100 PS + sam imao u planu,krenuću od Motula pa ćemo videti kako će se pokazati.  :bravo:
  • Vozi: Škoda Fabia

Van mreže Mareska

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #844 poslato: Novembar 15, 2020, 02:03:38 pre podne »
Gospodine Stevo u čemu je poenta?

Vw dizel novije generacije teška eksploatacija taxi(pedantno održavanje) 270k. Sipao dugo ravenol, jedno vreme motul, kroon... Sada već dva mala servisa mannol i meni nepojmljivo jako minimalna potrošnja ulja maltane i da se nedolije od servisa do servisa. Dok su sva prethodna ulja na 10k trošila najmanje litar, sva ulja su u gradaciji 5w30 isključivo 504/507.
  • Vozi: Passat

Van mreže Stalker

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #845 poslato: Novembar 15, 2020, 10:58:43 pre podne »
Poente i nema. Nije baš jasno. Mannol se SVOJSKI potrudio da sakrije tragove jer ni u TDS-u ni u MSS nema NIJEDNE KORISNE INFORMACIJE.
CRNA RUPA.
Tako da ne bih nagađao. Poenta je da ste u "sreći i zdravlju" u teškim uslovima eksploatacije prešli 270k km koristeći kvalitetna ulja koja su se slično ponašala (motor ih je trošio sasvim normalno, tj. oko 1 dl na 1000 km).
Možda i samo MOŽDA je u pitanju nešto kvalitetnija osnova (makar po marketinškim navodima Mannol-a, jer tehnički to NE potrvđuju) u smislu da je bazno ulje kombinacija PAO/estar.
Uz nešto viskoznije bazne štokove (baz. ulja od čijih je kombinacija finalna baza) ovih (šta ti ja znam, recimo 5-ica estar + 4 i 6 PAO (uz značajno šestice)) i nešto manje polimera (i konačnog indeksa visk. koji može biti sličan III/III+/PAO kombinacijama ali dobijen uz manje aditiva) eto manje isparljivosti i uopšte manje potrošnje.
Može biti ali ne mora da znači.
Dodatno, ne mora biti kvalitetnije ili makar značajno kvalitetnije, no svakako je dobra preporuka (pretpostavljam da nije ni zabiberene cene).
Pozz

Van mreže Mareska

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #846 poslato: Novembar 15, 2020, 13:47:30 posle podne »
Naprotiv, najeftiniji su na tržištu kod direktnog uvoznika je cena 600din.
Meni isto uopšte nije jasno, uglavnom menjam ulja volim da eksperimentisem i za sada sam prijatno iznenađen čak nema ni onog zvuka hidropodizaci posle 7,8k km. Na sledećem servisu cu sipati petrol(texaco) ulje, ali sam jako prijatan kvalitetom mannol ulja.
  • Vozi: Passat


Van mreže Stalker

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #847 poslato: Novembar 29, 2020, 09:20:43 pre podne »
Baš je Petrol primer koliko se cena može spustiti (u odnosu na Havoline) kad se izostavi cena brenda.
Btw. pošto se Mannol pravi u pribaltičkim državama, verovatno jak uticaj na cenu imaju i subvencije države, pa još za izvoz (pa još Van EU) ... ih, ha! I eto nama solidnog ulja po veoma niskoj ceni.

Van mreže Nedim

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #848 poslato: Novembar 30, 2020, 21:37:04 posle podne »
Pozdrav, koje ulje preporucujete za Skoda Fabia II, 1.6 TDI CR, 2011, 55 kw a koja je presla 209000 km. Do sada sam sipao Castrole Edge TD 5w-40 i mijenjao svakih 10000km/1 godina.
Kazu mi da trebam sipati 5w-30 pa da li stetim motor jer sipam 5w-40 sada.
Hvala
  • Vozi: Škoda Fabia II 1.6 TDI CR, 2011, 55 kw

Van mreže Stalker

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #849 poslato: Decembar 03, 2020, 20:20:12 posle podne »
Niste napravili štetu motoru ALI zaista je fabrička preporuka SAE 5W-30 VW 504/507.
Sledeći put sipajte takvo ulje (kod Castrol-a je npr. Edge LL 5W-30).
Dakle, preporuka je i za fiksni interval zamene (no, nije tolika razlika da bi ste brinuli, ovo je više šta bi trebalo da bude bolje, 209k km nije bog zna šta, još motor može biti u sjajnom stanju).
Naravno kad (ako) motor bude troškario ulje pređite na SAE 5W-40 te VW 505.01 (i ACEA C3 zbog DPF-a, a i bez je o.k.).

Van mreže Desmo

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #850 poslato: Decembar 11, 2020, 13:58:23 posle podne »
Pozdrav Stalker, ako moze preporuka, koji Ravenol da sipam u M47 2003, nema dpf, ima kat, 247.000km na satu.
Malo sam zbunjen jer mi oil finder izbacuje svasta. Do sad sam sipao 5w30 SMP.
Bmw 320d 110kw, zamene ulja i filtera radim na 10.000km



Hvala!
  • Vozi: BMW M47

Van mreže Stalker

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #851 poslato: Decembar 12, 2020, 09:22:43 pre podne »
Možete nastaviti sa istim uljem nema nikakvih problema. "Oil Finder" izbacuje mnogo opcija što je dobro (ni sa jednom nećete bitno pogrešiti). S obzirom na cca. 250k km i da nemate DPF, bilo koje SAE 5W-40 dolazi u obzir (i smanjuje troškove). Ako cena nije problem (a nije s obzirom na LL ulje, koje ste do sad koristili) neko ulje sa značajnim udelom PAO baznih ulja bi bilo veoma dobro rešenje.
Npr. VST.

Na mreži netix

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #852 poslato: Decembar 12, 2020, 09:57:56 pre podne »
Poštovanje Stevo,
u tdi (bez dpf-a) od 74kw da sada sam koristio Mobil esp 5w30 i zadovoljan sam. Sada sam dobio preporuku za Total quartz ineo long life 5w30 koje je takođe vw507, ali ~30% jeftinije.
Koliko je total ineo ll lošiji od mobila esp?
Inače ne prelazim puno, ali uglavnom gradska vožnja, ulje menjam na 10-12000km ili na 1.5 god.
  • Vozi: 1.9tdi avb 74kw

Van mreže Robby

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #853 poslato: Decembar 12, 2020, 12:23:09 posle podne »
Evo jedno posredno iskustvo. Od prijatelja. Do prosle god.je verovao da se bez Castrola umire,ali sad je bolji,cak da kazem,oteo se.
Auto je Octavia E, 2015. 1.6tdi, Dsg.kupljena nova,trenutno ima predjenih oko 160.000km. Usuto je Mogul Extreme LFIII 5w30. Dakle,kao i predjasnje,ima vw 504/507 i ovo je First Factory Fill Oil ( za VG 5w30). Moj savet za zamenu je max 15k km,ali...Nema se vremena za servis,em auto "trci" stalno,em ima cilj da stigne na 20.000km. Od zamene predjeno 17.500km, tek tada je sistem trazio proveru nivoa ulja,dosuto oko 4dcl. Ranije se ovo na ekvivalentnom Castrolu pojavljivalo na oko 11.000km, on dospe ulje,izmedju 0.5 i 1lit i istera svoje do 20k km.
E,sad,prvo, verovatno je taj Castrol bio za Istok,a ne pravi Zapadnjak,dakle Zweite klasse. Drugo,Mogul jeste korektan,ali ne voziti vise od 15k km,po meni,za bilo sta starije od 5g i u nasim uslovima. Trece,mozda ovo gledati kao specifican slucaj za specifican motor.Cetvrto,sad mu je sledece Petrol (Texaco) , koje je neko spomenuo. No,tu treba paziti-na vise mesta ulja su im bajata,stoje dugo, 2-3 god i vise nije to to,moze,ali ima i svezije negde.No,kvalitet jeste bez sumnje.Uvek vidite broj na kantici uz oznaku AT.
Malo iskustva iz prakse i zive primene maziva moze samo da koristi. Pozzz za Stalkera i sve na forumu.
  • Vozi: Seat Ibiza 1,4 16v 63kW LPG

Van mreže Mareska

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #854 poslato: Decembar 12, 2020, 13:15:13 posle podne »
Ako uzima petrol(taxaco) nek uzima litarska pakovanja,ista je cena kada se preračuna svakako su svezija pakovanja.
  • Vozi: Passat