Pretraga [Google]


Autor Tema: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)  (Pročitano 178158 puta)

0 članova i 36 gostiju pregledaju ovu temu.

Na mreži Mareska

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1020 poslato: Februar 05, 2023, 21:13:50 posle podne »
Nemoj nista da eksperimentises wolf je zakon kao, sto sam rekao auto koristim u radne svrhe i nema boljeg odnosa cena kvalitet.
  • Vozi: Passat

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1021 poslato: Februar 07, 2023, 14:38:58 posle podne »
Ako moze jedna pomoc. Da li po ovome za moj motor koji je BVX mogu slobodno da sipam od 504 do 501 bilo koje ulje koje to zadovoljava ili mora bas samo 50400 za taj motor?
Ovo je iz vw knjige slika
  • Vozi: vw passat

Van mreže Stalker

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1022 poslato: Februar 14, 2023, 07:02:11 pre podne »
Sami ste sebi odgovorili (priloženom tabelom).
Za fiksne intervale (15000 km/12 meseci) mogu se koristiti VW 502.00 (5W-30/40), preporučujem SAE 5W-40 sa 502.00 što je praktično svako 5W40 ulje. Najbolje ACEA A3/B4 ali mogu se koristiti i ACEA C3.
VW 501.01 ispunjavaju i neka (bolja) 10W40 polusintetička ulja ali su sintetička 5W40 bolji izbor ...
Kako god, fiksni interval shvatiti kao 15k km samo za mešovitu vožnju, za pretežno gradsku skratiti na cca. 12k km uz 5W40 ili 10k km sa 10W40.
Naravno, za fiksni interval se mogu koristiti i VW 504/507 ulja ali je to malo (pre)skupo.
Varijabilni intevali su više za vozila mlađa od 5 (ili max. 7) godina, kao i za slučajeve gde se tih 20-30k km odveze za par meseci ... ili se prelazi baš tačno 15000 km ali pretežno van grada dok će u gradskoj vožnji i sam softver skratiti servisni interval.

Van mreže oflogic

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1023 poslato: Februar 16, 2023, 17:33:12 posle podne »
Nov sam clan na forumu i tema ima jako puno postova pa ne mogu da vidim da li je pricano vec o ovoj temi (sigurno jeste). Naletio sam na sledeci video - https://www.youtube.com/watch?v=TJhFAwFv-O0

Sustina videa je da se predlaze mjenjanje na svakih 5000milja ili 6 mjeseci i ako fabrika prepisuje 10000milja i 12 mjeseci radi dugovjecnosti. Po logici ima smisla, ali da li stvarno treba da se ide na tako kratke intervale?
  • Vozi: Kamiq 1.5 TSI DSG

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1024 poslato: Februar 16, 2023, 18:14:40 posle podne »
Hvala Stalkeru na odgovoru.

Po meni svaka fabrika preporucuje na 15k zamenu za fiksni interval mi svi generalno dal je fiksni ili dugorocni na 30k menjamo izmedju 8k i 12k (barem ja) te smo u startu skratili preporuceni period zamene sto fabrika preporucuje da bismo preventivno sacuvali motor. A ovo da se menja na 5k je po meni malo preterano ili se mozda uljna mafija ukljucila u trku pa malo podmazala ovog mehanicara
  • Vozi: vw passat

Van mreže Stalker

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1025 poslato: Februar 24, 2023, 07:33:25 pre podne »
Slažem se sa prethodnim ( dRagojlo) (doduše, radi se o 5000 milja, tj. 8k km ali suština jeste da je preterano (malo)). Amerikanci su do pre 20-tak godina ulje menjali na 3000 milja pa je prelazak na 10 hiljada kod njih još uvek "jeres". U Evropi se ulje menja na 15000 km već od devedesetih (pa i osamdesetih) i nije dokazano da se time skraćuje životni (radni) vek motora.
Nesumnjivo je da je češća zamena ulja bolja ali svakako nije optimalna (plus što više košta, uništava životnu sredinu i vremenski je zahtevno (raditi servise na 6 meseci ako ne mora)).
Postoji i ono što se zove "teški uslovi eksploatacije" koji bitno skraćuju servisne intervale (na polovinu ili 2/3 od "običnog"). To bi moglo da se koristi i za pretežno (Beo)gradsku vožnju.
Dakle, 10 hiljada je neki minimum a da ima nekog smisla (čak i za takve uslove) a svakako da za 15000 km treba da bar polovinu tih km odvozite van grada (bitni su i radni sati koji u gradu rastu cca. 3x brže po km). Za više od toga, samo uz onboard comp i ukoliko se vozilo koristi van grada (80% pređenih km, ili makar tu negde, npr. 3/4). ITD. i SL.
Btw. gorivo je u Evropi za nijansu kvalitetnije (npr. sumpor 10 ppm u praksi ispod 5 ppm u odnosu na 15 ppm u USA) makar po pitanju ekologije i posredno čistoće motora. Osim toga, ACEA standardi za ulja su strožiji od API pa te dve nijanse svakako mogu da dobace malo više km između promene ulja. Sve u svemu može se ulje menjati na 10 hiljada km ali i na 15 ili 20 (pa i 25-30k km kod novih vozila i ako se prelazi par hiljada km mesečno).
Suma sumarum: svakako je bolje ulje menjati ranije ali ne treba preterivati sa tim (košta a nije posebno korisno).