Slažem se sa prethodnim ( dRagojlo) (doduše, radi se o 5000 milja, tj. 8k km ali suština jeste da je preterano (malo)). Amerikanci su do pre 20-tak godina ulje menjali na 3000 milja pa je prelazak na 10 hiljada kod njih još uvek "jeres". U Evropi se ulje menja na 15000 km već od devedesetih (pa i osamdesetih) i nije dokazano da se time skraćuje životni (radni) vek motora.
Nesumnjivo je da je češća zamena ulja bolja ali svakako nije optimalna (plus što više košta, uništava životnu sredinu i vremenski je zahtevno (raditi servise na 6 meseci ako ne mora)).
Postoji i ono što se zove "teški uslovi eksploatacije" koji bitno skraćuju servisne intervale (na polovinu ili 2/3 od "običnog"). To bi moglo da se koristi i za pretežno (Beo)gradsku vožnju.
Dakle, 10 hiljada je neki minimum a da ima nekog smisla (čak i za takve uslove) a svakako da za 15000 km treba da bar polovinu tih km odvozite van grada (bitni su i radni sati koji u gradu rastu cca. 3x brže po km). Za više od toga, samo uz onboard comp i ukoliko se vozilo koristi van grada (80% pređenih km, ili makar tu negde, npr. 3/4). ITD. i SL.
Btw. gorivo je u Evropi za nijansu kvalitetnije (npr. sumpor 10 ppm u praksi ispod 5 ppm u odnosu na 15 ppm u USA) makar po pitanju ekologije i posredno čistoće motora. Osim toga, ACEA standardi za ulja su strožiji od API pa te dve nijanse svakako mogu da dobace malo više km između promene ulja. Sve u svemu može se ulje menjati na 10 hiljada km ali i na 15 ili 20 (pa i 25-30k km kod novih vozila i ako se prelazi par hiljada km mesečno).
Suma sumarum: svakako je bolje ulje menjati ranije ali ne treba preterivati sa tim (košta a nije posebno korisno).