Autor Tema: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)  (Pročitano 224358 puta)

zare i 27 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže zlos

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1035 poslato: 26. Maj, 2023. 13:59 »
Uporedne karakteristike navedenih ulja:
https://drive.google.com/file/d/1DEk-Wn3BOSuX4AX2619bSqyxRpnA9y7h/view?usp=sharing

Nezavisna citanja sastava ulja:

Mobil1 esp 5w30  ~25% pao, (ispravka)  5% ester i GTL baza :
https://drive.google.com/file/d/1OcICrwqX0c79rRYrti3eL9sAx6Fk213C/view?usp=sharing

Totala 5-10% PAO i 5% estra zbog rastvaranja aditiva u estru koji su izazvali spajk na ocitavanju, HC baza :
https://drive.google.com/file/d/1UyKoJu46JsRHiJ2f88xa_UZbnh93sN9k/view?usp=sharing

 LM 5w30 ukazuje na HC bazu sa 10-20% PAO :
https://drive.google.com/file/d/1qjyqDpV4fauGpiH5zKTT6qmsNnB6Wq8R/view?usp=sharing


U testiranju kuvanja ulja na 400c Mobil1 se pokazao lose sto je karakteristika GTL ulja, makar u ovom testu.

Ravenol neocekivano ispod L.M. dok je LM najbolje prosao test.

Mobil1
https://drive.google.com/file/d/1_Ci1z28z5vqN5JlaWsl7p3zzjZsrnwaj/view?usp=sharing

Ostali
https://drive.google.com/file/d/1h86ZDKGsKjeRziyWLBdHRQXeCGSkoUjg/view?usp=sharing

Za total nema test, ali po svim specifikacijama neocekivano dobro ulje za placenu cenu.
Takodje ima recenzija ljudi koji su prelazili 400 000km sa ovim uljem bez ikakvih problema.

Cena za 5l:

-Mobil1 6000din
-LM 8500din
-Ravenol 6100(trenutno)-7500din (regularno)
-Total 3800din

Treba mi ulje za w211 280cdi pa naleteh ovaj post u svojim istrazivanjima i videh Total koji mi nakon istrazivanja deluje dobra opcija skladno upotrebi ovog auta i cesce zamene od propisanih na 10000-12000km. 

  • Vozi: pug106

Na mreži Mareska

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1036 poslato: 26. Maj, 2023. 17:32 »
Ako ces savet iz prve ruke uzmi wolf u specifikaciji koja ti odgovora u nema greske.
  • Vozi: Superb

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1037 poslato: 28. Maj, 2023. 09:39 »
Što je upravo što često kažem (Total, Wolf i još par njih, možda nisu najbolja ulja ali su verovatno najisplatljivija). Po navedenom Total (iako nedostaje jedan test, i to manje bitan iako je slikovit) zaista potvrđuje da je sam vrh (praktično uvek u top 10) a po ceni umeren.
Dodatno, iako u teroriji GTL uz 20-25% PAO i par % estara deluje kao vrh performansi (zapravo i jeste) ne znači da će u svim testovima biti superioran ... što dodatno vodi onome što često navodim:
Formulisanje motornog ulja je pre svega naći dobar balans, a to Total (i još neki) rade malo bolje od drugih. HC (naročito III i III+ bazna grupa) u kombinaciji sa malo PAO i estara i uz dobar (kompatibilan) paket aditiva (i eventualan booster) može kao rezultat dati isti ili bolji proizvod od "full PAO", "full estar" pa čak i "PAO/estar" baze (ova poslednja uglavnom idealna, ali opet ne znači samo po sebi ako nije dobro "ukomponovano").
Naravno sve gore navedeno treba uzeti i sa malom rezervom (možda jeste nezavisno ali sigurno nije i statistički zasnovano). Naročito je zanimljivo da GTL vodi ka većem ostatku "kuvanja". Ne mora da znači (na osnovu jedne analize) ali može biti kombinacija sa aditivima ili čak mikro nečistoća od katalizatora korišećnih pri proizvodnji istih. Iako to može da bude slučaj i sa PAO i HC uljima, ona su daleko duže na tržištu i prepolela su dečije bolesti ranije (naročito HC tehnologija).
I da ne dužim (a nemam ni vremena), svodi se na priču o marketingu (i proizvodima) uopšte, male promene na bolje (ili isti pa i lošiji kvalitet) može da se plati mnogo više, brend mnogo košta, a i pomalo je stvar ukusa (bukvalno ili estetski, npr. kao kod piva* ili kozmetičkih proizvoda**).
*ukus je čudo, nekome 2x jefinije pivo nije nimalo lošije ili čak bolje, a posebno skupa se sigurno ne isplate (više od "top" lager je stvar ezoterije (kao kod vina ili nekada HiFi-ja, potpuno neobjektivno i nepotrebno (bacanje para), ali mnogi u tome uživaju).
**nekome odgovara više jedno nekome drugo, brend vuče cenu a možda ima samo par % više aktivnih materija (u novije vreme možda i manje) ili samo bolji (jači, prijatniji) miris

Van mreže Danilo

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1038 poslato: 28. Maj, 2023. 22:32 »
Ja sam u oktaviju 1.9 2011 god od početka sipao castrol 5w40, u ovlašćenom. Onda negde 2017 kad je izasao iz garancije, po savetu majstora sipao 5w30, navodno bolje je kad je više gradska vožnja i kad auto ima manju kilometrazu. I dalje sipam njega, mada me nekoliko njih ubedjuje da se vratim na 5w40. Prešao 140.000. Ulje od početka menjam na 15.000.
  • Vozi: Octavia, 1.9, 2011. god

Van mreže srgarobocap

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1039 poslato: 05. Jun, 2023. 09:48 »
Imam malu dilemu vezano za motorno ulje. U pitanju je moja octavia 1.9 TDI, mk1, 2003 god (na satu oko 370 000 km). Od kako sam je kupio prvih pet puta sam točio Castrol Magnatec 10w40 prvih pet zamena, a potom sam dva puta točio Liqui Moly Diesel Leichtlauf 10W40 i jednom Liqui Moly Leichtlauf 10W40. Sve je bilo sa normom 505.00. Pretežno je gradska vožnja u pitanju i jednom godišnje put na more. Prosečno prelazim od 5000 do 7000 km godišnje. Da li je pametno da pređem na 5w40 (505.00) ili da ostanem na 10w40 (505.00)? Npr. Motul 8100 5w40 ili Total Quartz  9000 5w40.

Hvala unapred na odgovoru  :)
  • Vozi: Skoda Octavia 1.9 TDI mk1

Van mreže soneje

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1040 poslato: 05. Jun, 2023. 14:12 »
Ja koliko znam za škodu je agip.
  • Vozi: Skoda Fabia 1.4MPI

Van mreže jabre

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1041 poslato: 05. Jun, 2023. 15:46 »
Već 3 godine sipam wolf prešao skoro 100k sa njim i nema greške
  • Vozi: Octavia A4 TOUR ALH 1.9TDi 66kw 2001. (1u5) Ambience

Na mreži wkobre

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1042 poslato: 05. Jun, 2023. 18:09 »
Motul 8100   :bravo:
  • Vozi: Škoda Superb combi 2.0tdi 150hp L&K

Na mreži petarp031

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1043 poslato: 05. Jun, 2023. 18:13 »
Ja koliko znam za škodu je agip.
Agip negde Eni bio za mk1 seriju u Italiji. Vrhunska ulja koja je gotovo nemoguce naci na nasem trzistu, zvanicni uvoznik kod nas radio uvoz zbog kosacica i poljoprivrednog programa. Sami Italijani kazu da se kompanija bazirala na kamionski program i vojnu industriju, nisam pratio jer nisam mogao da nadjem nista osim 10-40 iz njihovog asortimana pa sam presao na druge brendove.

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1044 poslato: 12. Jun, 2023. 15:15 »
Ja sam u oktaviju 1.9 2011 god od početka sipao castrol 5w40, u ovlašćenom. Onda negde 2017 kad je izasao iz garancije, po savetu majstora sipao 5w30, navodno bolje je kad je više gradska vožnja i kad auto ima manju kilometrazu. I dalje sipam njega, mada me nekoliko njih ubedjuje da se vratim na 5w40. Prešao 140.000. Ulje od početka menjam na 15.000.

Praktično (je) svejedno. Ipak, mala prednost za 5W30. Saglasan sam sa majstorom. (zbog gradske vožnje a i nema još 200k km). Razlike su ioanako u nijansama. Ne možete pogrešiti.

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1045 poslato: 12. Jun, 2023. 15:17 »
Imam malu dilemu vezano za motorno ulje. U pitanju je moja octavia 1.9 TDI, mk1, 2003 god (na satu oko 370 000 km). Od kako sam je kupio prvih pet puta sam točio Castrol Magnatec 10w40 prvih pet zamena, a potom sam dva puta točio Liqui Moly Diesel Leichtlauf 10W40 i jednom Liqui Moly Leichtlauf 10W40. Sve je bilo sa normom 505.00. Pretežno je gradska vožnja u pitanju i jednom godišnje put na more. Prosečno prelazim od 5000 do 7000 km godišnje. Da li je pametno da pređem na 5w40 (505.00) ili da ostanem na 10w40 (505.00)? Npr. Motul 8100 5w40 ili Total Quartz  9000 5w40.

Hvala unapred na odgovoru  :)

Ako već godinama koristite 10W40 ostao bih pri tome. Evenetualno probajte 5W40 pred zimu (tada bi najviše došla prednost 5W40 do izražaja). Kako god, uz "kilave" zime u poslednjih 10 god. 10W40 je više nego dovoljno (i za planinu).

Van mreže srgarobocap

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1046 poslato: 12. Jun, 2023. 18:57 »
Dvoumio sam se malo i ipak odlučio na sledeći korak. Natočio sam u motor sredstvo Liqui Moly Engine Flush Plus (300ml), na radnoj temperaturi motora i tako držao motor na ler celih 8 min. Potom ispustio ulje, izvadio filter i iscrpeo crevom i špricem svo zaostalo ulje iz sabirnika ispod filtera. Napakovao nove gumice na šipku poklopca filtera i namontirao nov filter. Sve to lepo pritegao uključujući i nov vijak/ čep sa podloškom na karteru. Potom natočio ulje Wolf Vitaltech 5w40 PI C3 (oko 4.2 l). Prvi filing sa novim uljem je mirniji rad motora. Možda je stvarno tako ili se ja samo "tripujem" što bi omladinci rekli  =)) Možda sam mučio motor sve ove godine sa uljem 10w40  :( ko zna. Javljam kako se motor ponaša na duže staze i u letnjim uslovima eksploatacije dok ne dođe zimski test  :) Hvala svima na nesebičnom deljenju znanja i iskustva, a naročito Vama profesore Stevo  bravo2
Cena: ulje+filter+čep+sredstvo za ispiranje motora = 5600 din
  • Vozi: Skoda Octavia 1.9 TDI mk1

Van mreže sassa

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1047 poslato: 18. Jun, 2023. 11:04 »
Kao prvo pozdrav svima.
Pročitao sam sve od prve do poslednje strane, i ipak moram da postavim pitanje g. Stalkeru, jer sam i dalje u nedoumici.
Imam golfa 1,4 16v sa 80 KS. To je dugi po redu. Prvog sam prodao sa nekih 250 h. predjenih i sa tim nisam imao problema sa potrošnjom ulja. On je u intervalu zamene na 12-13000 km, trošio od max do min na šipci, što smatram da je OK.
Ovaj drugi je kupljen sa istim motorom na 180000 km i odmah po dolasku iz inostranstva sam mu uradio mali servis. Sipao isto ulje koje sam koristio i u predhodnom, LUKoilovu full sintetiku, po cenovnom rangu odma iza ..genesisa,, i do zamene mi je potrošio 2 litra. Na zameni sam po preporici majstora sipao polusintetiku Total quartz 7000 i na 6000predjenih km na šipci je bio malo iznad minimuma pa sam dolio 1 l do maximuma. Očekujem da će do 12000 tj do zamene da dodje opet na minimum, tj da će litar dolivanja MOŽDA biti dosta. I to je OK, ustvari bio bih zadovoljan sa dolivanjem od 1l u intervalu do zamene.
E sad na osnovu pročitanog, zaključio sam da je izgleda bolje ostati na full sintetici.
G. Stalker, dali da se vratim na full sintetiku i dali ostati kod Totala ili po nekim preporukama preći na Mobile ili možda Vi preporučujete nešto drugo ?
Svakako unapred hvala na odgovoru.
  • Vozi: Golf VI 1,4 16v

Van mreže sassa

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1048 poslato: 18. Jun, 2023. 16:47 »
Dopuna predhodnog posta-pitanja za g.Stalkera.
Uvidom u servisnu dokumentaciju od preko, našao sam da je točeno 5-30 ulje - long life a na dopunskom stikeru u motornom prostoru stoji ,,Aral ,, pa predpostavljam da je to ulje točeno. Inače auto je sad na 193-4 hiljade i već za par hiljada mi ide veliki servis.


« Poslednja izmena: 18. Jun, 2023. 16:56 sassa »
  • Vozi: Golf VI 1,4 16v

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1049 poslato: 18. Jun, 2023. 18:39 »
Prvo da zaokružimo 5W40 vs 10W40.
Ako je 5W40 default onda nikad nije kasno za njega. U principu bi i ostanak na 10W40 bio (manje-više) o.k.
Nisam hteo da smaram ali da ponovim najvažnije:
Dobićete manje otpora u motoru i par ks više. Verovatno i 1-2% uštede goriva (makar zimskvi) ... lakši hladni start (zimski) ... i verovatno 10% duži životni vek motora (čak i sad, što ranije to više) ... i naravno - mnogo čistiji motor.
Niste morali baš da ispirate motor ali kad već jeste, tim bolje. Nastavite sa 5W40.



Pretraga foruma [Google]