Pretraga foruma [Google]


Autor Tema: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)  (Pročitano 239028 puta)

0 članova i 31 gostiju pregledaju ovu temu.

Na mreži m@c|-|oR

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1080 poslato: 26. Sep, 2023. 09:42 »
Vozi 2.0 a treba mu ulje za 1.0?!
(šalim se, naravno)
Klasika: ako flex inteval (za 150k km baš i manje preporučljivo, osim ako je više izvan grada) onda SAE 5W-30 i VW 504/507 (bilo koje); uz fiksne intervale (do 15000 km ili godinu dana) bilo koje 5W-40 (može i 0W-40 ali sve manje potrebe za tim) sa VW 502.00 (može i C3 ali primarno ACEA A3/B4).
Hvala na odgovoru. I hvala na razumevanju za prilično neotesano postavljeno pitanje.
(1.0 je kupljen za prestolonaslednicu, pa ga spremam za primopredaju).
Očekujem malo km pređenih godišnje, do 10 kkm. Uglavnom po gradu, možda ponekad izlazak na autoput.
  • Vozi: Superb III FL, 2.0 TDI 4x4

Van mreže chifta

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1081 poslato: 27. Sep, 2023. 22:27 »
Pozdrav svima, posebno kolegi @Stalker

Od skoro sam prešao sa Passat-a B6 (cr motor 2.0 170 konja) na Superb 2 ( 2011, 2.0 tdi 170 konja,4x4)
Treba da menjam ulje u Škodi,na pasatu sam imao ok iskustva sa Ravenolom VMP 5w-30,mislio sam da to isto nastavim i u Škodi pa ako bi mogao kolega @Stalker da mi da njegovo cenjeno mišljenje.
Izvinjavam se jer sigurno da je bilo slično pitanje a ja ga ponavljam...
Unapred zahvalan,
Nemanja Pancevo
  • Vozi: Superb 2 karavan

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1082 poslato: 01. Okt, 2023. 17:28 »
Poštovani g. Nemanja,
Ulje je sasvim o.k. možete da ga koristite za Vaše vozilo. Vrlo dobar izbor.
Pozdrav!

Van mreže hirurg

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1083 poslato: 28. Nov, 2023. 11:07 »
Postovanje za kolegu @Stalker  , Svaka cast na znanju i velikoj pomoci nama koji slabije plivamo u tim vodama.

Mene zanima ulje motorno za sledeca 3 auta. Ako moze u kratkim crtama na sta obratiti paznju i koja gradacija je ok za vecinom gradsku voznju.

Skoda karoq 1.6 / 85kW
Mercedes b245 180 cdi. 81kW ima dpf ,2007gp
Citroen c4, 1.6 / 68kW, 2014gp


Da li je ok za mercedes ulje aral 5w30 specifikacije  229.51 ili moze da ide 5w40 229.31 auto vozi otac. Koji predje 1000km godišnje :) takodje me zanima da li moze ulje da se mjenja svake 2 godine.

Hvala od srca
« Poslednja izmena: 28. Nov, 2023. 11:12 hirurg »

Na mreži vlado985

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1084 poslato: 28. Nov, 2023. 11:23 »
Kolega @Stalker ako moze samo koja ide specifikacija za fabiju 1.6 tdi 2011g, 66kw, ima dpf, 300k+ je kilometraza ?  znam da je to cest motor ovde i da vjerovatno je vec neko pisao al svakako nije zgoreg ponoviti a i da ne bi rovio po forumu,moram u sto kracem roku da radim mali servis.. hvala unaprijed  bravo2
  • Vozi: Škoda Fabia 1.4mpi 50kw AME

Na mreži Mareska

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1085 poslato: 28. Nov, 2023. 15:45 »
5w30 504/507
  • Vozi: Superb

Van mreže Pile

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1086 poslato: 08. Dec, 2023. 19:06 »
Pozdrav svima !
Pitanje za Stalkera: Koje motorno ulje da sipam u Oktaviju A4  1.6 MPI benzin+plin? Nisam siguran koje je ulje prethodni vlasnik sipao, pa me zanima šta Vi preporučujete.
  • Vozi: Skoda Octavia MK1 1.6 MPI

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1087 poslato: 11. Dec, 2023. 12:01 »
Izvinjavam se na kašnjenju, bio sam odsutan skoro cele dve nedelje (daleko inostranstvo u vezi sa jednim naučnim projektom) ... video ali nisam odgovarao telefonom, pogotovu što je ceo kampus vezan na jedan wi-fi (kao aerodrom) tako da ni mejlove nisam smeo da otvaram, šta ga znam, nije 12 dana baš zavrat (za hitne stvari koristio sam viber i naročito WhatsApp (šifrovano), ali da ubacujem lozinke on line, neka hvala (for any case). Pokušaću sve da odgovorim popodne. Pozdrav svima!

Van mreže nelle

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1088 poslato: 13. Dec, 2023. 09:48 »
Poštovani Stalker!
Odavno pratim forum radi informisanja, ali nisam video da u ovoj temi ima neko uputstvo kako se treba ophoditi prema temperaturi ulja koju imamo prikazanu na displeju.
Poznato je da motor ne treba opterećivati dok se ne zagreje (bar 70, poželjno 90), ali nisam našao gornju granicu.
Naime, jasno je da postoji gornja granica temp. ulja (verovatno je nisam dostizao kada auto nije signalizirao problem). Ta gornja granica verovatno zavisi od vrste ulja u motoru.
Možete li nam dati smernice na kojoj temperaturi bi trebalo da se zabrinemo i smanjimo opterećenje motora (tipa ne duže od 5 min. na 135 isl. ili kad dođe do neke temp...) bar za najčešće vožene motore, odnosno ulja u njima.
Kod prethodnog auta (atmo benz 1.4) imao sam značajnu potrošnju ulja zbog značajnog opterećenja motora, ali nisam imao info o temp. Kod ovog već 6 god. ne primećujem potrošnju između servisa, ali ga i vozim značajno manje opterećenog i po savetima za turbo motor (zagrevanje pre opterećenja, hlađenje nakon, pa je i opterećenje znatno ređe nego kod prošlog auta...).
P.S. Svestan da ste bili odsutni neko vreme, nemojte žuriti, ali bih bio zahvalan na smernicama jer ćemo očigledno turbo motore voziti neko duže vreme.
Hvala unapred u ime svih zainteresovanih da malo opterete motor  :)
  • Vozi: O3 fl 1.2 tsi

Van mreže Buca Skoda Mladenovac

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1089 poslato: 14. Dec, 2023. 03:31 »
Pobogu nije motor staklena cinija. 😶
  • Vozi: Octavia vRS mk1

Van mreže nidza

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1090 poslato: 14. Dec, 2023. 09:31 »
135km/h mu nije nikakvo opterećenje, obično će tad biti temperatura ulja neznatno viša od temperature rashladne (koja obično vrlo malo osicilira oko 90C).


Ja mogu da ti napišem kako je na 2.0 TSI, on za 2-3 minuta stigne do 90C u mom slučaju, ja nemam grada skoro ništa, odmah je to neka magistralna i autoput brzina. Vodim računa da ga ne stiskam dok ulje nije bar 70C, a to je nekih 5 minuta leti, 6-7 zimi.


Na dužim relacijama recimo 140kmh, samo kad su najveće vrućine ili neki dugačak uspon, ulje prelazi 100C nešto malo, ali obično je do 100tke. Zimi dođe do 95, pa se nateže do 100tke ali čim neki kamion izleti i imaš usporenje, to se spusti odmah nazad, 93-94, pa opet nateže i tako.


Dizelke imaju nešto višu temperaturu ulja.


Mislim da ne treba ništa da se brineš ako je sve ispravno na automobilu, on sam vodi računa o tome. Rizične temperature ulja nije lako postoći ni na stazi, ja nisam uspeo ni blizu da im dođem iako je bilo 40C.

  • Vozi: Škoda Octavia RS230 2017, Škoda Octavia 1.5 TSI Style 2021

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1091 poslato: 14. Dec, 2023. 13:11 »
Konačno da otpočnem (malo me ubi' blagi jet-lag ovih dana, a i "dočekaše me razne poslovne obaveze koje su se nakupile).
Prvo (čini mi se) hirurg:
Skoda karoq 1.6 / 85kW
Mercedes b245 180 cdi. 81kW ima dpf ,2007gp
Citroen c4, 1.6 / 68kW, 2014gp

Za mercedes je aral 5w30 specifikacije  229.51 k'o bombona, ali je i 5w40 229.31 o.k.
Slobodno neka menja na dve godine, ali onda je već kraj (makar i sa 2000 km "u" tom ulju).

Citroen C4 - klasika INEO ECS mi se za to godište čini najboljim kompromisom. Kompromisom između INEO First 0W30, koji bi još uvek mogao da bude najbolji izbor za grad i INEO HTC (koje je C3 ulje) koji bi bio najbolji izbor za pretežno duge relacije. Naravno i ekvivalentna ulja drugih proizvođača.

Za Skoda-u bilo koje 5W30 VW 504/507 mada bi za gradsku vožnju (i manje godina u motoru) i 0W30 sa istom specifikacijom bilo sasvim o.k.


Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1092 poslato: 14. Dec, 2023. 13:15 »
# Vlado 985
Za taj motor se traži VW 504/507 (tj. VW 507.00) i bilo koje ulje sa tom specifikacijom je o.k.
U pricipu i SAE 0W-30 se može koristiti ali posle više od 10 god. držao bih se isključivo 5W30.
Pozz
Toliko za sada, javljam se uskoro.

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1093 poslato: 14. Dec, 2023. 21:16 »
@Pile
U principu bilo koje SAE 5W-40 (eventualno 0W-40) sa VW 502.00 (i fiksni intervali zamene na 15000 km ili godinu dana). Zanimljivo da je A3/B4 primarni izbor (veći bazni broj može biti i dobra stvar čak i za Benzin/TNG) iako bi i ACEA C3 itekako došlo u obzir (u obe viskozne gradacije). 0W-40 za više gradske vožnje i/ili zimi ako se dva puta menja ulje u toku godine.

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1094 poslato: 14. Dec, 2023. 21:37 »
O temperaturi ulja je teško biti koncizan. Uglavnom, slažem se sa Nidzom, 90 stepeni je optimum i motor može tako "večno" (dok ima goriva u rezervoaru). Zavisi gde je i kako umetnut merač za ulje, trebalo bi da pokazuje srednju temp. (nekada ne, iz ne znam kojih razloga). Dakle, one temp. koje pominje Nidza su neke srednje. 100 cel. motor dobro podnosi a i ulje (nije posebno strašno a dostiže se tek pri većim naporima motora). Preko 100° C zaista nije baš ni lako postići ali par minuta na 110-120 nije posebno opterećenje. Ipak, svakih 10 cel. preko 100 skraćuje životni vek ulju, zaboravio sam baš koliko (ima neka empirijska formula za to, ali zavisi i od tipa ulja), prekoračenje skraćuje radni vek ulju i to eksponencijalno. Ajd' ako nađem taj podatak pa ću ga navesti. Recimo da 10 cel. pretvara minute u sate (radne sate motora) u najgorem slučaju (20 već sigurno tako nešto). Bilo kako bilo nekoliko (5-10) preko 100°C nije opasno.
Vodite računa da ako merač pri normalnom opterećenju pokazuje temp. ulja od 120 cel. onda je to referentno (meri malo više od proseka) te treba uzeti kao 100 iz prethodnog teksta.
Uzevši čak i da rashladne tečnosti u modernim motorima imaju više temp. od klasičnih 90 (100-105) opet je za ulje teško da bude mnogo više od toga (tek 5-10 cel.).
80 cel. se već može uzeti kao "radna temp." a motor treba štedeti do nekih 60 °C (sigurno bar do 40 cel. koja se uzima kao prva referentna tačka za ležaje motora i temp. gde je ulje nekih 5-6 puta viskoznije nego na 100 cel. (za 5W-0 i 5W-40). Dotle ne prelaziti 3000 obrtaja na benzncima i 2000 kod dizelaša. Već na 60 se može "gaziti" (ali ne preterivati). od 80 može sve do crvenog polja na obrtometru (i kratko i preko).