Autor Tema: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)  (Pročitano 252418 puta)

0 članova i 28 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže SerDar

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1170 poslato: 20. Avg, 2024. 09:44 »
Hvala Stalker!
  • Vozi: VW passat B7

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1171 poslato: 22. Avg, 2024. 15:08 »
Nikada nije, nikada i neće (referenca Lignjoslav - "nikada nisam, nikada i neću").
Na žalost toga nema ni u tehničkim listovima (u 80% slučajeva). Ravenol često to daje, od poznatijih (Prista Oil, Liqui Moly, ... , ostali sporadično, kako kad i kako gde).

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1172 poslato: 24. Avg, 2024. 02:53 »
@Stalker

Za najnoviji 1.5TSI i 2.0TSI preporučemo ulje je 0W-20, jel tako? Hvala

  • Vozi: Superb 2.0TFSI DSG7 STYLE Plus 270HP, VW Bora 1.8TURBO 20V Highline Plus 210HP

Van mreže Mareska

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1173 poslato: 24. Avg, 2024. 08:22 »
Jeste fabrički ide Shell.
  • Vozi: Superb

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1174 poslato: 25. Avg, 2024. 21:44 »
Hvala @Mareska,
Baš tako. Ide SAE 0W-20 po VW 508/509 specifikaciji (odobrenju)*.
*bilo koje sa tim (Shell samo po ugovoru ima prednost, kao što je ranije Castrol).
Btw. prethodno sam mislio na podatak o Noack isparljivosti (prešlo na drugu stranu pa možda nije očigledno na šta se odnosi).

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1175 poslato: 27. Avg, 2024. 13:56 »
I kako stojimo sa onim pričama kako "retko ulje ne valja", "ne podmazuje" itd... 0W-20 je skoro kao voda, šta ćemo sa tom činjenicom?

Zašto se prešlo na njega, da li su ti motori urađeni sa manjim tolerancijama pa to može/poželjno je?

Moj auto je održavan jedno vreme u Autočačku gde mu je isprva dok je bio sasvim nov stavljano poznato staro Castrol 5W-30, a poslednjih par puta drugi, takođe ovlašćen servis, sipao je Shell 0W-20, iz buradi naravno.

Ili je i to samo još jedan od načina udovoljava "ekolozima" kako bi se maksimalno smanjili otpori u motoru i dobila par kapi manja potrošnja, a za vek/zdravlje/održavanje motora - koga briga?

Zašto ta razlika i ko je u pravu?
  • Vozi: Superb 2.0TFSI DSG7 STYLE Plus 270HP, VW Bora 1.8TURBO 20V Highline Plus 210HP

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1176 poslato: 02. Sep, 2024. 09:23 »
Kako stojimo? Pa uglavnom u stavu mirno.
Ovakvih priča je bilo i kad se prelazilo na 5W30 (Normal HTHS) pa na 5W30 (Low HTHS), naročito ovo drugo (i dan danas se mnogima diže kosa na glavi (ako je još imaju, uglavnom stariji)).
Pa, "legli smo na rudu". Da tačno je da to pre svega treba da smanji potrošnju za par % (uglavnom 1-2% ili manje, u praksi) i ekološkim normama.
Iako Vw 504/507 u apsolutnom smislu ima nešto bolju (čista fizika, maltene) zaštitu od habanja, NIJE tačno da je VW (ili bilo kod drugog) baš briga za trajanje motora, jer i 508/509 ima visoke zahteve po ovom pitanju (sasvim dovoljne za pola miliona km, pa i više).
Priča uopšte nije nova i bila je aktuelna pre korone (2018/2019). O ovome malo više na:
https://360.lubrizol.com/2019/Why%20are%20Low%20HTHS%20Viscosity%20Specifications%20Being%20Introduced
Gde i Lubrizol kaže da je bilo zahtevno da se postigne ali (oni jesu, industrija jeste) da 0W20 ulja pruže dovljno zaštite (za moderne motore, unazad ova ulja nisu kompatibilna).
Glavna razlika je što ACEA C6 (i VW 508/509) uvodi test za to koliko ulje pruža zaštitu od LSPI. Ovo je (naravno) važno pre svega za benzinske motore, za koje ipak treba biti oprezan i držati se 0W-20.
Ovde treba reći da i 504/507 takođe ima visoku LSPI zaštitu ali ne mora da prođe test. API SP ima ovaj test unutar zahteva pa je dobar vodič za benzince (koji žele viskoznije ulje). Ovo lepo ilustruje Mobil (gde ima i lista ulja):
https://www.mobil.com/en/lubricants/about-us/mobil-1/mobil-1-modern-engines/low-speed-pre-ignition-engine-protection
Sve u svemu, ne vidim zašto se ne bi poštovala preporuka fabrike (makar u garantnom roku ili prvih 200-250k km), a ako neko baš (jarko) želi (i ima dizelaša), onda makar 0W-30 VW 504/507.
Ko je u pravu?
Zavisi od konteksta.
I ne bi se baš mnogo brinuo za 0W20 (od blata ćemo ga praviti uskoro), jer 0W-16 je kod Toyota vozila već dugo u upotrebi a aktuelno je i 0W12 (pa daju 10 god. garancije), a uskoro se ide i na 0W-8 (i nadam se ne tako skoro ili uopšte) na 0W-4 (još nije izvesno).
I na kraju (ali ne i po značaju), Honda koristi 0W-20 već skoro četvrt veka (od 2000.) a bar 20 god. ozbiljno (za više modela) pa je sve bilo o.k. (a do skora su se ljudi pitali da li je to dobro i slično, btw. ovlašćeni kod nas do pre par godina sipao 5W-40, što je priča za sebe (ima na Honda klubu dosta o tome)).
Pozz

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1177 poslato: 02. Sep, 2024. 10:26 »
@Stalker hvala na ozbiljnom i detaljnom odgovoru!
  • Vozi: Superb 2.0TFSI DSG7 STYLE Plus 270HP, VW Bora 1.8TURBO 20V Highline Plus 210HP

Van mreže sassa

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1178 poslato: 04. Sep, 2024. 08:39 »
Nikada nije, nikada i neće (referenca Lignjoslav - "nikada nisam, nikada i neću").
Na žalost toga nema ni u tehničkim listovima (u 80% slučajeva). Ravenol često to daje, od poznatijih (Prista Oil, Liqui Moly, ... , ostali sporadično, kako kad i kako gde).

G. Stalker mi je zadao domaći zadatak, pa sam kopao po internetu u nadi da ću pronači podatak za npr Total, Elf ili Shell ulja ( meni dostupna a da nisu kupljena kod Mike na ćoše ) i nisam nista našao o Noak podatcima za ova ulje. Ravenol, kao sto je Stalker rekao, daje taj podatak i našao sam još za 
Motul xcess 5w40/ xmax 0w40: 9.9/9.8%
Castrol edge: 10.5%
LiquiMoly High Tech 5w40: 10%
Pa eto, možda nekom zatreba.
  • Vozi: Golf VI 1,4 16v

Na mreži sheytan

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1179 poslato: 17. Sep, 2024. 14:12 »
Izvinjavam se ako je slično pitanje bilo! :)

Bratova Octavia 1.6 TDI konačno izašla iz guarancije, pa bi da uradi servis u neovlašćenoj varijanti. Filteri nisu sporni, ali se razmišljamo oko zejtina. U Auto Čačku NBG su mu redovno sipali Castrol EDGE Prof. LL 5w30. Mi bismo da pređemo na Shell(lakše/povoljnije ga nabavljamo), ali koji??? U uputstvu piše samo VW 507 za dizele, čak ni gustinu ne navode. Da li je bolje preći na 0W30 ili ostati na 5W30? Auto stanuje u garaži, veliku zimu motor teško da će videti ikada. I koji tip Shell-a? AV-L, koji navodi norme 507 i C3, ili AR-L koji ima samo (strožiju???) C4 normu?
  • Vozi: Forester 2.0 2008., Tucson 1.6T 2023.

Na mreži oswajac

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1180 poslato: 17. Sep, 2024. 16:21 »
Nije Skoda ali  je Pezo 307, kao razlog rikavanja turbine naveli(serviz iz Uzica valjda tamo svi salju) da je viskonzost ulja pravilo problem, sipano ulje 0W30 umesto 5W30.

Na mreži AcoSk

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1181 poslato: 17. Sep, 2024. 21:49 »
@oswajac, ja moram da se nasmejem na taj razlog crkavanja turbine
Sa 0w-30 crkla, a sa 5w-30 ne bi, strasan im je razlog (mora da su oni radili i pre toga, pa crkla ).
Pritom sa 0w-30 ima bolje podmazivanje na hladnom startu odnosno dok se motor ne zagreje, a kada se zagreje isto, jer su oba 30.

Na mreži oswajac

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1182 poslato: 17. Sep, 2024. 22:59 »
@oswajac, ja moram da se nasmejem na taj razlog crkavanja turbine
Sa 0w-30 crkla, a sa 5w-30 ne bi, strasan im je razlog (mora da su oni radili i pre toga, pa crkla ).
Pritom sa 0w-30 ima bolje podmazivanje na hladnom startu odnosno dok se motor ne zagreje, a kada se zagreje isto, jer su oba 30.
Ja sam zetu isto reko da je to prosto neverovatno da je razlog.
Nego morali nesto da napisu

Na mreži sheytan

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1183 poslato: 18. Sep, 2024. 11:55 »
Izvinjavam se ako je slično pitanje bilo! :)

Bratova Octavia 1.6 TDI konačno izašla iz guarancije, pa bi da uradi servis u neovlašćenoj varijanti. Filteri nisu sporni, ali se razmišljamo oko zejtina. U Auto Čačku NBG su mu redovno sipali Castrol EDGE Prof. LL 5w30. Mi bismo da pređemo na Shell(lakše/povoljnije ga nabavljamo), ali koji??? U uputstvu piše samo VW 507 za dizele, čak ni gustinu ne navode. Da li je bolje preći na 0W30 ili ostati na 5W30? Auto stanuje u garaži, veliku zimu motor teško da će videti ikada. I koji tip Shell-a? AV-L, koji navodi norme 507 i C3, ili AR-L koji ima samo (strožiju???) C4 normu?

U međuvremenu se priča svela na 2 slova: Ultra Profesional AV-L  0W30 ili HX8 ECT 5W30? Molim odgovor što pre, moram danas poručiti :(
  • Vozi: Forester 2.0 2008., Tucson 1.6T 2023.

Na mreži wkobre

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1184 poslato: 18. Sep, 2024. 13:41 »
5w30
  • Vozi: Škoda Superb combi 2.0tdi 150hp L&K