Autor Tema: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)  (Pročitano 229227 puta)

0 članova i 27 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže SerDar

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1170 poslato: 20. Avg, 2024. 09:44 »
Hvala Stalker!
  • Vozi: VW passat B7

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1171 poslato: 22. Avg, 2024. 15:08 »
Nikada nije, nikada i neće (referenca Lignjoslav - "nikada nisam, nikada i neću").
Na žalost toga nema ni u tehničkim listovima (u 80% slučajeva). Ravenol često to daje, od poznatijih (Prista Oil, Liqui Moly, ... , ostali sporadično, kako kad i kako gde).

Van mreže Cermet

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1172 poslato: 24. Avg, 2024. 02:53 »
@Stalker

Za najnoviji 1.5TSI i 2.0TSI preporučemo ulje je 0W-20, jel tako? Hvala

  • Vozi: Superb 2.0TFSI STYLE Plus Remap 270HP, VW Bora 1.8Turbo 20V Highline Remap 210HP

Na mreži Mareska

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1173 poslato: 24. Avg, 2024. 08:22 »
Jeste fabrički ide Shell.
  • Vozi: Superb

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1174 poslato: 25. Avg, 2024. 21:44 »
Hvala @Mareska,
Baš tako. Ide SAE 0W-20 po VW 508/509 specifikaciji (odobrenju)*.
*bilo koje sa tim (Shell samo po ugovoru ima prednost, kao što je ranije Castrol).
Btw. prethodno sam mislio na podatak o Noack isparljivosti (prešlo na drugu stranu pa možda nije očigledno na šta se odnosi).

Van mreže Cermet

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1175 poslato: 27. Avg, 2024. 13:56 »
I kako stojimo sa onim pričama kako "retko ulje ne valja", "ne podmazuje" itd... 0W-20 je skoro kao voda, šta ćemo sa tom činjenicom?

Zašto se prešlo na njega, da li su ti motori urađeni sa manjim tolerancijama pa to može/poželjno je?

Moj auto je održavan jedno vreme u Autočačku gde mu je isprva dok je bio sasvim nov stavljano poznato staro Castrol 5W-30, a poslednjih par puta drugi, takođe ovlašćen servis, sipao je Shell 0W-20, iz buradi naravno.

Ili je i to samo još jedan od načina udovoljava "ekolozima" kako bi se maksimalno smanjili otpori u motoru i dobila par kapi manja potrošnja, a za vek/zdravlje/održavanje motora - koga briga?

Zašto ta razlika i ko je u pravu?
  • Vozi: Superb 2.0TFSI STYLE Plus Remap 270HP, VW Bora 1.8Turbo 20V Highline Remap 210HP

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1176 poslato: 02. Sep, 2024. 09:23 »
Kako stojimo? Pa uglavnom u stavu mirno.
Ovakvih priča je bilo i kad se prelazilo na 5W30 (Normal HTHS) pa na 5W30 (Low HTHS), naročito ovo drugo (i dan danas se mnogima diže kosa na glavi (ako je još imaju, uglavnom stariji)).
Pa, "legli smo na rudu". Da tačno je da to pre svega treba da smanji potrošnju za par % (uglavnom 1-2% ili manje, u praksi) i ekološkim normama.
Iako Vw 504/507 u apsolutnom smislu ima nešto bolju (čista fizika, maltene) zaštitu od habanja, NIJE tačno da je VW (ili bilo kod drugog) baš briga za trajanje motora, jer i 508/509 ima visoke zahteve po ovom pitanju (sasvim dovoljne za pola miliona km, pa i više).
Priča uopšte nije nova i bila je aktuelna pre korone (2018/2019). O ovome malo više na:
https://360.lubrizol.com/2019/Why%20are%20Low%20HTHS%20Viscosity%20Specifications%20Being%20Introduced
Gde i Lubrizol kaže da je bilo zahtevno da se postigne ali (oni jesu, industrija jeste) da 0W20 ulja pruže dovljno zaštite (za moderne motore, unazad ova ulja nisu kompatibilna).
Glavna razlika je što ACEA C6 (i VW 508/509) uvodi test za to koliko ulje pruža zaštitu od LSPI. Ovo je (naravno) važno pre svega za benzinske motore, za koje ipak treba biti oprezan i držati se 0W-20.
Ovde treba reći da i 504/507 takođe ima visoku LSPI zaštitu ali ne mora da prođe test. API SP ima ovaj test unutar zahteva pa je dobar vodič za benzince (koji žele viskoznije ulje). Ovo lepo ilustruje Mobil (gde ima i lista ulja):
https://www.mobil.com/en/lubricants/about-us/mobil-1/mobil-1-modern-engines/low-speed-pre-ignition-engine-protection
Sve u svemu, ne vidim zašto se ne bi poštovala preporuka fabrike (makar u garantnom roku ili prvih 200-250k km), a ako neko baš (jarko) želi (i ima dizelaša), onda makar 0W-30 VW 504/507.
Ko je u pravu?
Zavisi od konteksta.
I ne bi se baš mnogo brinuo za 0W20 (od blata ćemo ga praviti uskoro), jer 0W-16 je kod Toyota vozila već dugo u upotrebi a aktuelno je i 0W12 (pa daju 10 god. garancije), a uskoro se ide i na 0W-8 (i nadam se ne tako skoro ili uopšte) na 0W-4 (još nije izvesno).
I na kraju (ali ne i po značaju), Honda koristi 0W-20 već skoro četvrt veka (od 2000.) a bar 20 god. ozbiljno (za više modela) pa je sve bilo o.k. (a do skora su se ljudi pitali da li je to dobro i slično, btw. ovlašćeni kod nas do pre par godina sipao 5W-40, što je priča za sebe (ima na Honda klubu dosta o tome)).
Pozz

Van mreže Cermet

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1177 poslato: 02. Sep, 2024. 10:26 »
@Stalker hvala na ozbiljnom i detaljnom odgovoru!
  • Vozi: Superb 2.0TFSI STYLE Plus Remap 270HP, VW Bora 1.8Turbo 20V Highline Remap 210HP

Van mreže sassa

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1178 poslato: 04. Sep, 2024. 08:39 »
Nikada nije, nikada i neće (referenca Lignjoslav - "nikada nisam, nikada i neću").
Na žalost toga nema ni u tehničkim listovima (u 80% slučajeva). Ravenol često to daje, od poznatijih (Prista Oil, Liqui Moly, ... , ostali sporadično, kako kad i kako gde).

G. Stalker mi je zadao domaći zadatak, pa sam kopao po internetu u nadi da ću pronači podatak za npr Total, Elf ili Shell ulja ( meni dostupna a da nisu kupljena kod Mike na ćoše ) i nisam nista našao o Noak podatcima za ova ulje. Ravenol, kao sto je Stalker rekao, daje taj podatak i našao sam još za 
Motul xcess 5w40/ xmax 0w40: 9.9/9.8%
Castrol edge: 10.5%
LiquiMoly High Tech 5w40: 10%
Pa eto, možda nekom zatreba.
  • Vozi: Golf VI 1,4 16v



Pretraga foruma [Google]