Pretraži sadržaj Škoda foruma [by Google]

 
 
Dobrodošli, Gost. Molim vas prijavite se ili se registrujte. Da niste izgubili svoj aktivacioni mejl?

Autor Tema: Ciscenje i popravka plovka za Feliciu 1,3 GLX  (Pročitano 2800 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže theemp

Odg: Ciscenje i popravka plovka za Feliciu 1,3 GLX
« Odgovor #15 poslato: Februar 03, 2015, 16:29:47 posle podne »
Sad sam se još malo poigrao sa plovkom i ustanovio sam da moram da pazarim drugi. :(

Jedan problem sam rešio, pa da opišem ovde ako neko bude imao sličan da zna kako brzinski da napravi.
Uglavnom auto mi je od kada sam ga kupio pokazivao rezervu non stop. Davno sam još podigao sedište i video da je žuti kontakt pokidan. To može jednostavno da se reši pomoću šrafa i matice. Samo je potrebno skroz otkinuti nitnu koja povezuje kontakt sa gornje starane sa kontaktom od otpornika sa donje strane. zatim samo gde je bila stara nitna provucite šraf. I nikako nemojte da zaboravite da se donje strane stavite gumenu podlošku kako bi se izbeglo da prespoji na masu. Evo dve slike da vidite kako to izgleda sa obe strane:





I to je to što se tiče ovog problema. Ja sam posle primetio da igla poprilično kači po otporniku iako je sa kontra strane sve delovalo u redu. Skinuo sam otpornik i video da se igla istrošila i iskrivila pa je sa zadnje strane skroz zarozala namotaje. Probao sam da razdvojim zice između sebe, ali je bilo poprilično istegnuto tako da nije moglo da se vrati i već bi u sledećem prelazu igla ponovo zarozala. Evo kako je i to izgledalo:



Vratio sam sad bez otpornika, sad mi barem ne pokazuje rezervu non stop. Ostaje mi samo da nabavim novi plovak i da promenim.

@olajkris hvala ti što si otvorio temu i tako detaljno objasnio. Da nisi ne bih ni probao da odradim nešto. :)
  • Vozi: Škoda Fabia 1.2 HTP Combi


Van mreže pajapop

Odg: Ciscenje i popravka plovka za Feliciu 1,3 GLX
« Odgovor #16 poslato: Februar 03, 2015, 16:47:55 posle podne »
 Da...novo je novo, bolje i sigurnije, mada, mozda si mogao zicu sa otpornika da odlemis, istegnes - ispravis je i ponovo premotas???. Onda je ponovo zalemis...Malo je "pipavo". ali mozda uspe...
  • Vozi: Škoda Felicia 1.3 lx 43kw 2001, Škoda Fabia 1.2 htp 47kw (6Y3) sedan 2003.

Van mreže theemp

Odg: Ciscenje i popravka plovka za Feliciu 1,3 GLX
« Odgovor #17 poslato: Februar 03, 2015, 16:54:56 posle podne »
Mogao sam da se nije toliko istegla da je pukla kad sam je malo cimnuo. :)
A i iskren da budem navikao sam na pipavo jer se bavim servisom računara iako imam malo slabije živce, ali ovo ne bih pokušavao. :D

Šteta što problem nije bio samo u kontaktu. :(
  • Vozi: Škoda Fabia 1.2 HTP Combi

Van mreže olajkrisTopic starter

Odg: Ciscenje i popravka plovka za Feliciu 1,3 GLX
« Odgovor #18 poslato: Februar 04, 2015, 00:49:13 pre podne »
Onda smo kolege...  :) nego za informaciju clana pajapop, zica je od takvog materijala da se ne lemi zato je nitovana. a ne vredi tegliti ili sl. jer treba da ima odredjeni otpor da bi pokazivao tacne vrednosti. inace je ovo tema mislim preseljena sa starog foruma a plovak sa moje bivse fele jos uvek radi samo auto sada u vlasnistvu starce jer je poklonjen njemu... jer znam da ce je cuvati kao ja

Van mreže mihajloalasp

Odg: Ciscenje i popravka plovka za Feliciu 1,3 GLX
« Odgovor #19 poslato: Februar 04, 2015, 00:59:31 pre podne »
Može da se zalemi (mada spoj nije idealan), ja sam na mom plovku pokušao (isti kao na feliciji), ali posle nije bio isti otpor i ne pokazuje tačno, zato sam morao da kupim drugi :)

Van mreže olajkrisTopic starter

Odg: Ciscenje i popravka plovka za Feliciu 1,3 GLX
« Odgovor #20 poslato: Februar 04, 2015, 01:16:39 pre podne »
Mozda isti plovak ali materijal koji je u mom sigurno ne moze jer sam prvo probao kod nitova da ojacam pa sam na kraju morao oprezno pritisnuti da bi ojacao spoj... Mozda ima razlike u materijalu, ipak koja godina razlike. Mada nisam napisao po ivici te plastike na koju je zica namotana se vidi i ostatak materijala kojim je namazan da ta zica stoji fiksno i da se ne pomera. ali verovatno vremenom je pojede gorivo pa kad se i klizni kontakt potrosi pa pocne da je kaci malo je ispremesta.... sve u svemu ko ima strpljenja i mogucnost moze da se popravi ako bas nije unisten totalno. ali opet ako se zamene verujem da je mozda sa zamenom resio problem dok bude vozio taj auto jer ako je izdrzalo tolike godine fabricki i nov nek izdrzi priblizno toliko pa opet je duzi period u pitanju.

Van mreže Sadrak

Odg: Ciscenje i popravka plovka za Feliciu 1,3 GLX
« Odgovor #21 poslato: April 13, 2020, 10:03:05 pre podne »
Pozdrav.
Ja imam problem kozmetičke naravi, a on se sastoji u svojevrsnoj "šetnji" kazaljke goriva kod vožnje po uzbrdicama i nizbrdicama. Odnosno, zanima me postoji li neki način ili neka druga vrsta mjerača goriva (tipa štapni) koji bi otklonio to pomjeranje kazaljke ili tu nema pomoći kod ove vrste automobila?
Hvala.
  • Vozi: Felicia 1.3

Van mreže pajapop

Odg: Ciscenje i popravka plovka za Feliciu 1,3 GLX
« Odgovor #22 poslato: April 13, 2020, 14:50:08 posle podne »
 Ti imas problem u prijemniku, u vidu pokaznog instrumenta na komandnoj tabli. Ceo sistem se sastoji iz dva dela: predajnika u vidu promenljivog otpornika u rezervoaru, reostat (plovka) i prijemnika koji je u sustini...ampermetar. Klizac reostata je spojen sa plovkom, pa kako se nivo goriva menja ili kakav je otklon plovka u rezervoaru u zavisnosti od njegovog pomeranja u toku voznje (gore-dole) tako se i menja jacina struje u kolu sto ampermetar registruje pa kazaljka seta gore dole. Da bi se to izbeglo u voznji, i da bi polozaj kazaljke bio miran u taj instrument se ugradjuje "naponski" kalem, tako da se kazaljka nalazi izmedju dva magnetna polja...izmedju naponskog i strujnog kalema. Oni se dimenzionisu tako da njihove privlacne sile budu jednake kad je gorivo na plovini i polozaj kazaljke je na sredini pokazne skale. Kako se gorivo puni, plovak se pomera na vise, smanjuje otpor u reostatu i povecava se struja u strujnom kalemu (samim tim i njegovo magnetno polje se povecava) pa se kazaljka pomera u pravcu punjenja. I obratno, a magnetno polje naponskog kalema je konstantnu i privlaci i stabilizuje kazaljku u pravcu praznjenja...Kod tebe je sad problem sto ti naponski kalem ne radi, nema njegovog magnetnog polja i ceo instrument ti sad radi kao obican ampermetar i osetljiv je na promene polozaja plovka. Nema naponskog magnetnog polja koji ce ga stabilizovati. Problem moze biti u samom instrumentu u naponskom kalemu..(onda je potrebna zamena) ili u nekom kontaktu u dzeku. Treba proveriti i da li dolazi struja do instrumenta...Nije to neki problem za majstora...
  • Vozi: Škoda Felicia 1.3 lx 43kw 2001, Škoda Fabia 1.2 htp 47kw (6Y3) sedan 2003.

Van mreže Sadrak

Odg: Ciscenje i popravka plovka za Feliciu 1,3 GLX
« Odgovor #23 poslato: April 14, 2020, 10:11:36 pre podne »
U svakom slučaju, sve se svodi na skidanje komandne ploče, zar ne?
Na neki način to mi nije presudno, zato jer su kretnje minimalne. Što je više goriva kretnje su manje. Tek kad gorivo padne ispod polovice, onda dodje do znatnijih pokreta, ovisno vozi li se po uzbrdicama, nizbrdicama ili krivinama.
Postoji li kakva šansa da je greška u plovku ili strujnom sklopu koji se nalazi kod rezervara?
  • Vozi: Felicia 1.3

Van mreže pajapop

Odg: Ciscenje i popravka plovka za Feliciu 1,3 GLX
« Odgovor #24 poslato: April 14, 2020, 13:42:14 posle podne »
Ne, sa plovkom je sve u redu...Sto je goriva u rezervoaru manje, to su pomeranja plovka veca jer ga ostatak goriva podize i spusta kako se nailazi na neravnine i uzbrdice-nizbrdice....Tu mora da se skine instrument tabla i da se vidi sta je sa instrumentom...
  • Vozi: Škoda Felicia 1.3 lx 43kw 2001, Škoda Fabia 1.2 htp 47kw (6Y3) sedan 2003.

Odg: Ciscenje i popravka plovka za Feliciu 1,3 GLX
« Odgovor #25 poslato: Avgust 02, 2021, 13:12:33 posle podne »
Vozim skodu feliciu benzinac 1.3 1998.god. Imam problem sa skalom za pokazivanje goriva. Kazaljka uglavnom stoji u jednom polozaju. Desi se da u nekom momentu pokaze realno stanje goriva. Majstor je skinuo plovak, nesto radio i kazaljka je u nekom trenutku pocela da radi. Ponovo je skinuo plovak i dali smo kontakt, kazaljka se opet vratila u polozaj u kom stalno stoji, a plovka nije bilo. Majstor misli da je problem u kontrolnoj tabli. Da li je neko imao slicna iskustva? Pozdrav

Na mreži Filo

Odg: Ciscenje i popravka plovka za Feliciu 1,3 GLX
« Odgovor #26 poslato: Avgust 02, 2021, 17:57:46 posle podne »
Da, najverojatno problem je u tabla. Probaj malo lupni sa ruka nad sal tablu, 99% ce pokazati tocno, ali zatim opet da pobrlavi.
I kod mene je tako, nekad pokazuje tacno,. nekad ne pokazuje uopste.

Nazalost nema resenje osim da nadjes neku tablu komplet, da probas na lice mesta dali sve radi i da ugradis tu tablu posto table se razlikuju, ili ce pokazivati tocno benzin, a za temperatura ce pokazivati uvek 120 stepeni ili obrnuto. Vrlo tesko da nadjes tablu da pokazuje sve tacno.
Da menjas samo to ne dolazi u obzir jer i ja na moju originalnu tablu skidao sam samo za benzin i nakon toga nije radilo.

Ne pipaj, nego ako znas koliko ti trosi, vodi racun spored predjeni kilometri. Ako znas da sa jedan rezervoar mozes izvoziti 400 km, uvek sipaj na 350 km i to je to.

Tako ja radim sa plin, znam da oko 270-280 vozim sa full boca, pa uvek na 250 km sipam plin.
  • Vozi: Skoda Felicia 1.3 LX 1995

Odg: Ciscenje i popravka plovka za Feliciu 1,3 GLX
« Odgovor #27 poslato: Avgust 03, 2021, 11:11:07 pre podne »
Hvala puno na odgovoru.
Da, lupim ja, ali nista se ne desava.
Razmisljam da probam sa zamenom plovka. Nije skupa investicija.

Na mreži Filo

Odg: Ciscenje i popravka plovka za Feliciu 1,3 GLX
« Odgovor #28 poslato: Avgust 03, 2021, 11:20:38 pre podne »
Probaj, ako nije skup promeni.

ALi ako probujes sa salt tabla, samo na lice mesto, neko sto rastura felicije i tu izvadi tvoju tablu i on neka ti daje tablu po tablu i proveravaj dali pravilno ce ocitavati temperatura i benzin.

Evo kod mene original tabla je bila sa veliki saat, a ja sam ugradio sa obrtomer. Ali preko 20 table sam probao na lice mesto jer gotovo svi tabli su pokazivali 120 stepeni temperatura na motor.
Na kraju posledna tabla pokazivala temperatura isto kao i moja originalna, ali eto za benzin ne.
Ali uzeo sam je jer vozim na plin i uvek se vodim sprema ona dnevna kilometraza jer i onako za plin moras proveravati direkt na boca.

ALi i ova tabla sa obrtomer zna obrtomer da mi uglavi na 2200 obrtaje, malo lupnem odozgo i se opravi :))
  • Vozi: Skoda Felicia 1.3 LX 1995

Van mreže beodex67

Odg: Ciscenje i popravka plovka za Feliciu 1,3 GLX
« Odgovor #29 poslato: Avgust 20, 2021, 17:34:12 posle podne »
Ja sam se pre 10-ak dana "igrao" sa plovkom na mojoj Felicii 1.3 GLX i stvari stoje ovako ...
Plovak ima četiri pina od kojih se kod mene koriste tri i to:
žuti - masa
plavi - +6V
braon - na kućištu plovka koje je srednji kraj promenljivog reostata koji se vodi na instrument nivoa goriva

Kada se otkače sve tri žice sa plovka, instrument pokazuje max nivo goriva. Braon žica na plovku je vezana na klizač plovka koji se kreće po
reostatu. Da bi plovak ispravno radio mora biti čist kontakt bez korozije na vezi od klemice za braon žicu, do klizača na reostatu. Takođe žice na reostatu moraju biti bez korozije, da bi kontakt sa klizačem bio bez parazitne otpornosti. Osovina na kojoj je plovak je učvršćena šrafom. Sve se rasturi, očisti finom šmirglom ( npr. 2000), i kada se ponovo sastavi sve normalno funkcioniše.
Veliki pozdrav od sada već "matorog" člana foruma
  • Vozi: Felicia 1.3 GLX 1997. god.