Anketa

Kada i da li menjate kočiono ulje/tečnost?

nikad, tj. to ne radim uopšte dok auto dobro koči
15 (20%)
onda kada se radi nešto oko kočnica
15 (20%)
na vreme, kada treba za moj auto
14 (18.7%)
svakih 3-5 god
18 (24%)
jako retko, samo kotrolišem i dosipam po potrebi
10 (13.3%)
kočionu tečnost ne treba menjati nikad
3 (4%)

Ukupno glasova: 75

Autor Tema: Zamena kocionog ulja – Da ili ne?  (Pročitano 22535 puta)

0 članova i 3 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže vlada320

Odg: Zamena kocionog ulja – Da ili ne?
« Odgovor #60 poslato: 05. Okt, 2014. 23:01 »
kocioni sistem nije kruzni sistem ulja, vec jednosmerni. da bi se izbacilo staro ulje, potrebno je ispustiti staro ulje na svim tockovima, kao sto se sistem i ozracuje na svim tockovima.

I ja sam mislio ovako, ali sam napravio mali eksperiment i tek sada mi ništa nije jasno.
Naime, proletos sam se malo igrao, pa sam izvukao špricem svo  kočiono ulje iz posude koje je bilo staro i crno. Zatim sam nasuo novo - žuto DOT 4 ulje. Kada sam posle 10 dana pogledao posudu sa kočionim uljem - opet je pocrnelo, ne baš sasvim kao što je bilo ranije, ali potamnelo je. Po toj logici - došlo je do mešanja starog i novog ulja, ali kako, ako ono ne kruži?
Kada sam 3 meseca posle toga bio kod majstora, nekom spravicom je izvukao malo koč. ulja iz posude i izmerio da ima 1% vlage u sebi, a max. tolerancija je 3% (po njegovim rečima). Takođe mi je rekao da je promena ulja za kočnice od presudnog značaja za ispravno funkcionisanje pumpe ABS-a, a to isto ulje koristi i cilindar hidrauličnog kvačila.
Zna li neko da li pumpa ABS-a meša kočiono ulje i kako ona uopšte funkcioniše? Ako bi neko znao u kratkim crtama da objasni, ja bih mu bio zahvalan!
Izvinjavam se što sam opet otvorio temu Pandorina kutija.

  • Vozi: Mercedes B180 w245 / ex Fabia mk1 1.4 16v

Van mreže pajapop

Odg: Zamena kocionog ulja – Da ili ne?
« Odgovor #61 poslato: 06. Okt, 2014. 00:36 »
Time sto si odvadio tecnost iz rezervoara, nisi nista mnogo postigao. Trebao si da ispustis kompletnu tecnost iz celog sistema i to sa duzim ispiranjem da bi postigao efekat ciscenja sistema. Malo vise posla...ali dobro, malo si razblazio prljavstinu. Ta prljavstina je pre svega korozija sa kocionih cevi i zidova cilindara. Kociona tecnost ne kruzi, ali se svakako pomera napred - nazad. Svaki put kad stisnes pedalu, kocioni klip u glavnom kocionom cilindru potiskuje tecnost ka klipovima za onoliko koliko je njima potrebno da sabiju kocione obloge. Za to vreme istisnuta tecnost iz glavnog kocionog cilindra se pod dejstvom gravitacije nadopunjuje. Kad pritisak popusti, klipovi se malo vrate, ali i potisnuta tecnost  nazad ka glavnom cilindru, i tacnost koja se nadopunila vrati se u rezervoar. Ta pomeranja su mala, ali su cesta i normalno je da talog i mulj u sistemu se zajedno sa njom pomera tamo - vamo, i tako se mesa. ABS - sistem, je sistem protiv blokiranja kocnica, tj. tockova. Njegova ideja je da se ostvaruje upravljivost vozilom u toku intenzivnog kocenja. Naime, kod vozila bez tog sistema, u uslovima intenzivnog kocenja, dolazi do blokiranja tockova, vozilo se krece po inerciji bez kontrole, nema upravljivost. KOd ovog sistema, tockovi koce, ali se povremeno i zakrecu, pa postoji mogucnost upravljanja vozilom i zaobilazenje prepreka i sl. Znaci, to je elektronski sistem koji uz pomoc senzora prati sta se desava sa kontaktom tockova s podlogom. On se sastoji iz hidraulicnog modulatora sa upravljackom elektronikom i senzora na tockovima. Pri intenzivnom kocenju, procesor u centralnoj jedinici salje informaciju hidraulicnom sistemu koji otvara elektromagnetne ventile, time se smanjuje pritisak i dolazi do zakretanja tockova. Cim dodje do okretanja senzor salje informaciju procesoru koji hidraulicnom sistemu salje povratnu informaciju sa zatvori elektromegnetne ventile i time uspostavi silu kocenja. U jedinici vremena se ovaj proces visestruko ponavlja. Rad sistema se manifestuje i kao pulsiranje pedale sto je znak ispravnosti, za razliku od klasicnog sistema gde bi pulsiranje pedale znacilo zakrivljanost diskova...To je najkrace, sve drugo bi bila "visoka nauka"... bravo2
 
  • Vozi: Škoda Felicia 1.3 lx 43kw 2001, Škoda Fabia 1.2 htp 47kw (6Y3) sedan 2003.

Van mreže observer

Odg: Zamena kocionog ulja – Da ili ne?
« Odgovor #62 poslato: 25. Okt, 2024. 14:14 »
Je l škoda menja kočionu tečnost na svake 2 godine?
VW servisi su od pre par godina počeli sa tom praksom koja mi se uopšte ne sviđa jer se nabija nepotreban trošak, ta tečnost može da izgura i 3x duže.
  • Vozi: VW Golf 7 1.2 TSI Trendline 2017

Na mreži zzeelljjkkoo

Odg: Zamena kocionog ulja – Da ili ne?
« Odgovor #63 poslato: 25. Okt, 2024. 14:31 »
Je l škoda menja kočionu tečnost na svake 2 godine?
VW servisi su od pre par godina počeli sa tom praksom koja mi se uopšte ne sviđa jer se nabija nepotreban trošak, ta tečnost može da izgura i 3x duže.
На Ф3, за 4 године гаранције (2018-2022), не сећам се да је била замена кочионе течности, нити сам је ја мењао по истеку гаранције, у петој години. Да ли се нешто променило не знам. Погледаћу баш историјат одржавања Ф3.

Последњи мој ауто који је у упутству имао прецизан план одржавања, да се ја сећам, је Chevrolet Spark 2008. годиште. С обзиром да га сад таст вози, првом приликом ћу то сликати да видим.
  • Vozi: Fabia IV 1.0 MPI 80ks Ambition 2023

Van mreže observer

Odg: Zamena kocionog ulja – Da ili ne?
« Odgovor #64 poslato: 25. Okt, 2024. 14:45 »
Da preciziram, VW sada radi prvu zamenu posle 3 godina a nakon toga svake druge. Tačno je da je propisani vek tečnosti samo dve godine ali je i isto tako tačno da smo nekad ovo potpuno zanemarivali pa nam ništa nije falilo (menjalo se onda kada se radi nešto na kočnicama pa se svakako ispušta tečnost).

Mislim da je ovo krenulo od 2020 ili 2021.
  • Vozi: VW Golf 7 1.2 TSI Trendline 2017