ŠKODA Opšte i Razne Teme > Servisiranje & Kvarovi & Popravka

Karburator i problemi u radu motora (Odgovara: Dobrivoje)

(1/72) > >>

Dobrivoje:
Dragi moji clanovi sa Vasim dopustenjem zapoceo bih ovu temu. Mislim na clanove koji imaju ovaj sistem ubrizgavanja goriva, a verujem da ih ima po prilican broj.
I da muku muce sa losim radom svog ljubimca, jer malo je majstora koji stvarno ali stvarno znaju odlicno ovu problematiku.

U ovoj temi trudicu se da Vam sto vise pomognem kako biste sami otklonili odredjene kvarove, ali u samom startu da znate. Da sve kvarove nemozete samostalno otkloniti, jer Vam treba odgovarajuca oprema. Koju jedino imaju specijalizovani servisi za popravku sistema ubrizgavanja goriva.


EDIT: Odgovore u ovoj temi očekuj uglavnom od korisnika Dobrivoje. Možeš naravno otvoriti i posebnu temu za tvoj problem ili pitanje u vezi krarburatora.

olajkris:
Ima vec jedna tema uradi sam remont za ovaj karburator

Dobrivoje:
Nisam je video, ali drago mi je da sam neke clanove zainteresovao kad vec 10 pregleda ima. Jos kad bi krenuli sa pitanjem, ali evo jednog slucaja.

Dolazi mi stvarno lepo ocuvana teget plava felicija sa 1,3 motorom. Vidi se da je vlasnik jako pedantan, kad sam otvorio haubu, motor ko nov. Nigde masnoce, blata ili vec sta. Vlasnik se zali na nemiran rad motora, povremeno se gasi u leru. Pogotovu kad dolazi na raskrsnici, prvo paljenje ujutru je jako lose. Auto upali odmah, ali se brzo i gasi, tek posle nekoliko pokusaja motor prihvati rad sa jako malim obrtajima.

Skinuo sam kuciste filtera, svaka cast videti nov filter vazduha, vidim da je i filter goriva nov. Na karburatoru se vidi da je vreme odradilo svoje u smislu da nista nije do sada menjano i da ima odredjene naslage fine prasine i masnoce. Vlasnik je predlozio da se odradi remont karburatora. Predlozio sa da mi dozvoli da pogledam karburator u kakvom je stanju i dam konkretno predlog sta treba uraditi.

Skidanje poklopca karburatora je lako, kad odvijete gornje zavrtnje a ima ih cetiri sa krstastim odvijacem. Odvojite termicki deo automatskog sauha i otkacite dva gumena creva vakum aparata sauha. Okacite kabal od el. grejaca bimetalne opruge i odvijete tri zavrtnja M6. Polako i pazljivo podizite poklopac, trudeci se da pri tom ne pocepate zaptivac poklopca karburatora.

Kad sam to sve uradio video sam da u loncetu nema preterano mnogo prljavstine. Izvadio sam gorivo iz lonceta i svu prljavstinu, produvao lonce i dovodni kanal goriva na leru. Skinuo sam dve membrane koji taj karburator ima. cetvrtasta membrana nije losa. Jeste malo tvrda od naseg dobrog goriva, ali druga membrana je propala. Zamenim je, pogledam kako se pomera leptir sauha, dobro je nigde ne zapinje. Ali je vakumski aparat sauha propao, jer propusta vazduh. Zamenim i taj deo i sve vratim na svoje mesto kako trreba da bude....

Dobrivoje:
Vidim da ima interesovanja za ovu temu, jer do sada ima vec 41 pregled. Nije mnogo, ali nije ni lose, nego da nastavimo mi dalje gde smo stali.

Zamolim vlasnika da upali auto, divno iznenadjen radom svog ljubimca. Objasnim mu da kod ovog tipa karburatora, automatski sauh je specifican.

                                                          Automatski sauh se sastoji iz dva dela i to:

                                     - termickog dela i

                                     - vakumskog dela.


Termicki deo automatskog sauha, sastoji se iz kucista koje je najcesce od aluminijumskog odlivka ili crne plastike. Sam odlivak se sastoji iz dve komore, u prvoj komori dolazi i odlazi rashladna tecnost uz pomoc dve uvodnice. Koje su spoljnog precnika oko 10mm. Na toj komori nalazi se zavrtanj koji cvsto spaja dve komore u jednu celinu.

Druga komora sluzi da zastiti od mehanickih i termickih uticaja  bimetalnu oprugu, koja je cvsto spojena sa jednom osovinom. I oko koje se bimetalna opruga skuplja i siri, u tom delu komore nalazi se elektricni grejac sa svojim nosacem i prikljucnim kablom. Vodite racuna da bimetalnu oprugu ne deformisete na bilo kakav nacin, jer ista vise nece pravilno raditi.
Izmedju dve komore nalazi se jedan veliki i jedan manji konusni gumeni prsten. Svrha njihova je da ne dozvole rashladnoj tecnosti da curi - istice - rasipa se. Na delu povrsine komore koja stiti bimetalnu oprugu, imate jedan rub - rame. Na kome se naslanja metalni prsten sa tri zavrtnja M4x15mm. Zavrtnjevi se stezu na nosacu termickog kucista. Koji ima oped svoje delove i koji pretvaraju kruzno kretanje bimetalne opruge u pravolinisko kretanje leptira sauha.


 :bravo:

Bobi:
konacno neko da objasni sve do tancina... :bravo:
mene zanima sta treba dograditi  karburatoru na mom fav 135ls koji nema konektor za lampicu da je sauh aktiviran,gde se nalazi to sta je vec,neki mikroprekidac ili sta vec???

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

Idi na punu verziju