Autor Tema: Da je krenula regeneracija DPF-a?  (Pročitano 33911 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Filip

Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
« Odgovor #45 poslato: 25. Feb, 2016. 09:54 »
mogu da potvrdim da je taj njihov predlog za šaltanje u višu brzinu nelogičan i nebulozan, da ne kažem baš glupost i budalaština (ok, rekao sam :B=) )

na O3 1.6 motor se skoro guši na 1.500 obrtaja u četvrtoj, a on mi istovremeno sugeriše da šaltam u petu?! wac1 i na tim obrtajima se pri dodavanju gasa primetno muči, a da sam prebacio u petu pa tek onda ubrzao bila bi agonija hearcut

lično ga vozim u rasponu 2.000 - 2.500 obrtaja i mislim da je to opseg koji mu najviše prija, a nesporno da se tu dosta bolje ponaša
  • Vozi: Škoda Octavia 1.8 TSI Elegance + Eibach & RS 18" + Revochip

Van mreže brele

Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
« Odgovor #46 poslato: 25. Feb, 2016. 10:13 »
Zato sam ja i pitao Mirkuk-a zašto vozi na onako niskim obrtajima.
  • Vozi: Škoda Fabia mk2 1.2 htp

Van mreže mirkuk38Započeo temu

Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
« Odgovor #47 poslato: 25. Feb, 2016. 10:22 »
Izgleda da je ovaj motor koncipiran da može nisko da se vrti... počinje da se buni tek negde ispod 1.100rpm, a indikator stalo gleda da ga korisnik vozi od 1.200 do 1.400rpm. Ja sam tu negde, od 1.400 do 1.800rpm.

Što se tiče DPF-a, ušao sam detaljno u problematiku, čitam, konsultujem se, krećem u merenje sledećih nedelju dve, pa iznosim ovde... šta i kako, kada se šta dešava itd :)

Na mreži Peja

Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
« Odgovor #48 poslato: 25. Feb, 2016. 11:31 »
na O3 1.6 motor se skoro guši na 1.500 obrtaja u četvrtoj, a on mi istovremeno sugeriše da šaltam u petu?!
Ako mislis na 1.6 tdi, na mojoj O2 sasvim lepo radi u pomenutom rezimu, naravno da nije zivahan ali daleko od toga da se naslucuje po bilo cemu da mu ne prija, a kamo li da se gusi.

Sto se aktivacije regenerisanja DPF-a, zadnji put se aktivirao par desetina sekundi odmah po paljenju automobila, koji je prethodno stajao parkiran tokom radnog dana na oko 4-5°C. Ubacio sam u rikverc radi isparkiravanja, kreuo i primetio sam da je motor odjednom poprimio drugaciji, meksi, zvuk nego inace. Jos na pola puta do kuce je postigao radnu temperaturu, da kazem 2x brze nego inace, a kada sam uparkirao u garazu obrtaju zakucani na oko 1000 rpm a auspuh da se opeces. Tu mi se iskustvo ne slaze sa uputstvom koje je Mirkuk psotavio, ali verovatno su nesto promenili u medjuvremenu.
  • Vozi: Kodiaq 2.0 TDI DSG FWD

Van mreže Filip

Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
« Odgovor #49 poslato: 25. Feb, 2016. 11:52 »
Ako mislis na 1.6 tdi, na mojoj O2 sasvim lepo radi u pomenutom rezimu, naravno da nije zivahan ali daleko od toga da se naslucuje po bilo cemu da mu ne prija, a kamo li da se gusi.

ti nisi potpuno merodavan, mišljenje ti je pod utiskom uslova vožnje, navikao si na traktor, u više navrata si se žalio na buku, ogluglao si i na vibracije :P :D
  • Vozi: Škoda Octavia 1.8 TSI Elegance + Eibach & RS 18" + Revochip

Na mreži hakkler

Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
« Odgovor #50 poslato: 25. Feb, 2016. 13:42 »
Ne predlaže to prebacivanje i viši stepen samo VAG softver.
To predlažu i drugi proizvođaci.
Za Hyundai i Fiat sam siguran.

Valjda se forsira ta niska potrošnja, ne vidim drugu logiku.
Ne forsira se niska potrošnja toliko ..makar je u jednadžbi to..nego što NIŽE emisija plinova.
Manje gasa..manje dima..manje zagađenja.
Boli njih za zamajac...

Van mreže jovan.ilic.89

Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
« Odgovor #51 poslato: 25. Feb, 2016. 15:34 »
Познат је проблем DPF-a, "болести модерних дизела" како неки воле да кажу :) Колико сам ја упућен постоје три врсте регенерације:

1. Пасивна - која се врши приликом вожње на вишим обртајима углавном на отвореном путу. Компјутер не додаје гориво у цилиндре јер је топлота издувних гасова довољно висока да упали честице које су накупљене у филтеру. То је да кажемо нормалан систем функционисања, док филтер није много зачепљен и нема никаквих последица ако се прекине.

2. Активна - врши се додавањем горива у цилиндре у последњем такту приликом изласка гасова у издув (гориво се слива у издув и до филтера и тамо се пали због високе температуре и помаже брже сагоријевање онога што се тамо налази). Јавља се обично у градској вожњи и тада нека возила упале лампицу на инструмент табли па возач мора да поступи по упутству, да вози у одређеним обртајима у одређеном степену преноса итд. (пише у упутству произвођача, нисам сигуран да ли је идентично за све дизел моторе који се уграђују у Шкоде). У случају прекида гориво које није изашло из цилиндра кондензује и слива се и мијеша са уљем...то је јако мала количина али временом се накупи па разриједи уље и може да дође до већих проблема (ево колега slobodanalex је имао баш такав проблем). Тада реагује компјутер и шаље мотор у safe/limp mode да не би дошло до веће хаварије и тада се мора отићи до сервиса ради ове регенерације треће врсте...

3. Принудна - ради се у сервису када се возило које стоји форсира у одређеним обртајима (обично се покреће компјутерски). Развија огромне температуре и није претјерано здрава (логично...температура у DPF-у зна да достигне и 600 степени, а када је ауто у стању мировања, када га не хлади ваздух приликом вожње није баш пријатно гледати то или бити близу). Идеално би било када би испред возила постојали вентилатори који хладе течност за хлађење и остало као на dyno тестовима...

Постоји и варијанта скидања филтера када више никаква регенерација не помаже, или када је филтер дотрајао (имају и они рок трајања, кажу око 200.000 мада може то да гура много више ако није много њакано и ако није доживљавао много принудних регенерација и слично), али то је већ екстрем.


Е сада, моје лично искуство: 1.6 TDI у Фабији, никада у животу нисам видио лампицу DPF-а на инструмент табли у току вожње, да се не пали приликом давања контакта не бих знао ни да постоји. Што се тиче активних регенерација "без лампице", са оних 1000 обртаја у стању мировања, након паркирања, десило ми се можда 2-3 пута за нешто више од 3.5 године и 143.ххх километара (и то након више краћих релација по хладном времену), сваки пут сам сачекао буквално не више од 2 минута да се обртаји спусте (тачно је и то да се не спуштају сами, него после притискања гаса као што је неко поменуо) и гасио мотор. Што се тиче стила вожње нисам агресиван возач мада често возим жустрије (колико то услови на путу и густина саобраћаја дозвољавају), имам много отвореног пута (што је сигурно главни разлог због кога хвала Богу нисам имао никаквих проблема са DPF-ом), често сам на ауто-путу па мој аутомобил то све успијева да ријеши пасивном регенерацијом. Међутим када сам на магистрали возим нешто мало преко ограничења (60/90 km/h) тј. увијек између 1500-2000 обртаја уопште не констатујући "препоруке" на инструмент табли (никад испод 1500 иако то може и ниже али ја то видим као потенцијалну опасност за мотор, својеврсно мучење, а осим тога егзактан је податак да је распон највећег обртног момента за овај мотор 1500-2000/2500 обртаја, у зависности од верзије), док је то на ауто-путу нешто преко 2000 обртаја а ријетко преко 3000, обично током неких претицања или мало "развлачења" кроз комплетан опсег након кретања из мјеста са наплатне рампе, у 2., 3. или 4. степену преноса. На прошлом редовном сервису сам чисто из знатижеље замолио да ми фабричким дијагностичким уређајем очитају вриједности (не VCDS-ом) и добио сам одговор да је филтер "као нов" и да "наставим да возим као и до сада". Е да, имам још један "обичај" ;D Наиме, када идем на редован сервис замјене уља и филтера, возим ауто највише у 3. брзини али обавезно око/нешто преко 3000 обртаја (возим обилазницом од Сурчина до Видиковца па су то таман дозвољене брзине), из разлога "продувавања" самог мотора, скупљања опиљака из мотора у уље које ће убрзо бити испуштено итд. а то свакако помогне и DPF-у да сагори сувишне честице чађи на нешто вишој температури него обично.

За крај - слажем се да возило треба да буде у нашој служби а не ми у његовој али не разумијем став да неко не жели да му помогне да заврши започету регенерацију из било ког разлога, љутње, тренутне фрустрације и сл. Ништа лично ни против кога, далеко од тога, али то је мало неодговорно понашање према себи. Није крив ни произвођач ни инжењери, они су направили то што су направили, ми смо сами купили тај производ и требало би да поступамо са њим онако како треба, јер сваки потенцијални проблем (прекидање регенерације па сливање горива у картер и све што следи) направићемо само себи и свом буџету, не никоме од њих ::)
Још једна важна ствар, током активне регенерације није уоште ствар у брзини кретања, него управо у броју обртаја и температури у издуву које је већа што је већи број обртаја (слива се више горива које се пали у самом филтеру), па ако нема услова за вожњу "у трајању од најмање 15 минута не испод 2000 обртаја" или како већ пише у упутству, или када се паркирамо испред куће/гараже/на паркинг мјесту а аутомобил већ започео регенерацију не видим уопште никакву препреку да му се помогне тиме што ће се додати гас, да не кажем турирати, и држати мотор у нешто више од 2000 обртаја - брже ће се завршити процес и неће бити проблема због насилног прекидања започете регенерације. Ако је неко већ запустио филтер па он не стиже да се довољно очисти, да не би нон-стоп палио активну регенерацију лично бих пробао са адитивом намијењеним баш за то, и потрошио тај један резервоар мало форсирајући мотор у вишим обртајима, а уколико је брзина кретања проблем (и сама немогућност чешћег изласка на ауто-пут) увијек је ту нижи степен преноса :) Толико од мене, опростите на опширном писању... :-[

Van mreže nkteam

Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
« Odgovor #52 poslato: 25. Feb, 2016. 16:10 »
Napokon malo korisniji post :)
  • Vozi: Octavia 2.0tdi Style 2016

Van mreže Deki

Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
« Odgovor #53 poslato: 25. Feb, 2016. 18:43 »
Da li je neko pomenuo kvalitet i čistoću goriva.?Ponosni vlasnik SuperB 125/170


Sent from my iPhone  
  • Vozi: Passat 2.0 TDI

Van mreže mirkuk38Započeo temu

Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
« Odgovor #54 poslato: 25. Feb, 2016. 19:01 »
Da li negde u uputstvu za auto ima objašnjeno šta je to aktivna aktivna regeneracija (ili negde na instrument tabli postoji indikacija?) da je trenutno "aktivna regeneracija" u toku i šta činit u takvoj situaciji?


Van mreže Karlheinz

Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
« Odgovor #55 poslato: 06. Mar, 2016. 09:58 »
Inače na otvorenom putu na oko 2200 obrtaja počne sam od sebe da sagoreva čađ,
Koja ti je pređena km?
  • Vozi: OctaviA5 1.9TDI Elegance+ 2008

Na mreži Peja

Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
« Odgovor #56 poslato: 06. Mar, 2016. 11:37 »
Što reče mirkuk, stvarno su to lepo rešili u VW-u. Posle 188 km vožnje u kontinuitetu, bez prestanka iznad 2000 rpm, stižem na odredište, a regeneracija u toku. Dok sam našao parking, posle jedno 10-tak minuta, završio regenraciju.
Inače da sam odmah našao parking mesto, savršeno bi me bolela briga što čudo od tdi motora nije završilo proces. Ne robujem ja njemu, već on meni  ;)
  • Vozi: Kodiaq 2.0 TDI DSG FWD

Van mreže mirkuk38Započeo temu

Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
« Odgovor #57 poslato: 06. Mar, 2016. 13:34 »
Počeo sam da pratim parametre dok vozim, koliko su uslovi dozvoljavali.
Ono što je bitno za pasivnu regeneraciju (ne učestvuje ECU ni na koji način) je isključivo temp. izduvnih gasova... a ona ne zavisi od brzine, niti obrtaja niti stepena prenosa, već ponajviše od opterećenja motora, odn. potrošnje goriva u jedinici vremena.

Ono što nam treba je temp >350C. A ohrabrujuće je to što krstarenjem na 130km/h u šestoj na autoputu imam temp. oko 410 do 420C. Dakle, na autoputu nema zime... DPF je čist tokom vožnje.
Ali na magistrali, EGT ide od 250 do 300C.. što je nedovoljno za pasivnu regeneraciju. Zato magistrala guši DPF i ECU pali aktivnu regeneraciju po potrebi.
I još jednom da napomenem: ako se vozi sporije, a u nižoj brzini (višim obrtajima), EGT skoro da ništa ne poraste. Bitno je opterećenje motora.

Van mreže slobodanalex

Odg: Da je krenula regeneracija DPF-a?
« Odgovor #58 poslato: 06. Mar, 2016. 14:06 »
Koja ti je pređena km?
195.000
  • Vozi: ŠKODA SUPERB COMBI 2.0 TDI STYLE 2017 Lava Blue

Van mreže ИгоР

Da je krenula regeneracija DPF-a?
« Odgovor #59 poslato: 06. Mar, 2016. 17:12 »
352C је минимална температура потребна за катализацију код мене на 2.0i.
Не слажем се са тобом за дио који си навео везано за нижи степен преноса и веће обртаје, јер то нема логике. Познато је да крстарење без оптерећења мотора даје ниже температуре издува и доводи до стварања наслага и, у мом случају, одласка катализатора у вјечна ловишта, јер је издув стално испод номиналне температиуре. Не причам на памет, експериментисао сам и мјерио код себе. Сматрам да мањим степеном преноса за једну брзину и режимом од сталних 2500-3000 о/мин, кроз неколико дана, можеш отклонити зачепљење. Немогуће је да повећањем овртаја не расте температура, једноставно је то тако. Оптерећење и вожња мотора са малим бр. обртаја доводи до загушења, па таман и на ап. Не желим да паметујем, али то је доказана пракса и логика. Оно што ти савјетујем, не само сада, већ и за убудуће, је да када возиш, увијек држиш обртаје у режиму од 2-3к, и да ти обртаји буду репер којом ћеш брзином да возиш. Када возиш узбрдо, повећаш режим за мин 500 о/мин, нарочито када идеш узбрдо и под теретом, и нећеш имати проблема.
« Poslednja izmena: 06. Mar, 2016. 17:15 ИгоР »