Autor Tema: Rapid Spaceback  (Pročitano 6564 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže KarlheinzZapočeo temu

Odg: Rapid Spaceback
« Odgovor #45 poslato: 13. Dec, 2013. 01:35 »
TEST: Škoda Rapid Spaceback

NEŠTO IZMEĐU

Posao započet davne 1895. godine, kompanija Škoda danas uprkos krizi samouvereno širi u svim klasama. Optimizam i ambicije su kroz saradnju sa Folksvagenom doživele vrhunac - razloga za popularnost je mnogo, ali je suština sigurno pre svega pažljivo odmeren odnos kvaliteta i cene, nivo pouzdanosti koji mnogi žele da postignu, malobrojni zaista i uspeju u tome...Priliku da se među prvima na svetu uverimo u kvalitete novog „rapida“ imali smo u regiji Veneto, delu Italije gde lepota prirode, arhitekture i puteva uživanje u vožnji podižu na najviši nivo. Baš tu, u Veroni, izabrali smo „Korida“ crveni „rapid spejsbek“, sa TDI motorom od 90 konjskih snaga, pa je test mogao zvanično da počne. Budući da smo već imali priliku da se do detalja upoznamo sa klasičnim „rapidom“, „spejsbek“ nas je na prvi utisak zaista iznenadio, mora se reći pozitivno. Želja dizajnera bila je usmerena na stvaranje neobične forme koja na prvi pogled asocira na kompaktne karavane, što „spejsbek“ zapravo nije.

Sličnost ja Audijevom „sportbek“ oznakom modela „A3“ spontano se nameće, a verujemo da ta identifikacija neće smetati budućim vlasicima, naprotiv. Iako prednji deo ne promoviše nova rešenja, „spejsbek“ je skladan i atraktivan. Maska hladnjaka sa 19 vertikalnih proreza za vazduh, moderni oblik svetala i novi znak samo poprinose pozitivnim utiscima. Ipak, najveći vizuelni izazov svakako je bio zadnji kraj nove Škode, koji je, prema našem skromnom mišljenju, značajno skladniji nego na fotografijama. Razlog za to možemo potražiti u činjenici da su dimenzije „rapid spejsbeka“ i više nego izbalansirane i predstavljaju za većinu kupaca zlatnu sredinu dužinom karoserije od 4.304 milimetara. Namenjen kupcima kojima je „fabija“ previše kompaktna za odlazak naletovanje, a „oktavija“ nedostupna ili nepraktična za manevrisanje u gradu, „spejsbek“ ima u Evropi funkciju jedinog automobila u mladoj porodici. Osim dizajna, zasluge pre svega idu „na adresu“ enterijera, koji godinama prati filozofiju Folksvagena. To znači da Škodi nedostaje originalnosti, karaktera koji bi je jasno distancirao od nemačke „braće“ ali za uzvrat „spejsbek“ dobila mnogo više. Prostor posvećen vozaču i putnicima osmišljen je sa željom da sve bude logično i jednostavno za upotrebu, ali i trajno. Za plastiku ne možemo reći da je nekvalitetna, ali definitivno nije ni mekana i prijatna na dodir. Ipak, u cenovnom rangu kojem „spejsbek“ pripada ne treba tražiti previše, jer je prioritet ponuditi dovoljno prostora za put, ali i prtljag. I u tim disciplinama Škoda zapravo pruža maksimum. Prednja sedišta, gotovo trenutno pronalaženje idealne pozicije za trokrakim upravljačem i jednostavnost komandi imponuju, jer Škoda po starom dobrom običaju ne menja proverene stvari. A to je za većinu kupaca plus. Minusa zapravo i nema, jer je smeštaj na zadnjoj klupi izvanredan za automobil koji ima 2.602 milimetara međuosovinskog rastojanja.

Pri tome, prtljažni prostor prati ideju konstruktora da „spejsbek“ pruži mnogo, za veoma konkurentnu cenu. Prevedeno u litre, Škodin novitet nudi u osnovi 415 litara, uz mogućnost proširenja kapaciteta na čak 1.380 litara. U praksi, to znači da se kolica za bebe, putnički koferi i svašta nešto bez problema može smestiti u „gepek“ „spejsbeka“ bez preklapanja zadnjih sedišta. Posebnu pažnju u Škodi su posvetili i ponudi motora, koji balansiraju između B i C segmenta, što će cenom „spejsbek“ i potvrditi. Za start prodaje rezervisane su četiri benzinske opcije (tri i četiri cilindra), i dva savremena dizel motora. U ukupnom rasponu snage od 55 do 90 kilovata, Top Speed ekipa se opredelila za dizel verziju od 90 konjskih snaga, koja u kombinaciji sa petostepenim ručnim menjačem pruža vrlo dobro iskustvo. Želja nam je bila da testiramo ekonomičnost, stavku koja u Srbiji ima sve značajniju ulogu. Iz zapremine od 1.598 „kubika“, motor je sposoban da pruži 230 njutnmetara, od 1.500 obrtaja.

Nakon startovanja očekivano bučan, motor u prvim kilometrima pokazuje da je pre svega orijentisan na vožnju bez ikakvih sportskih ambicija, pa perfomanse definitivno neće zadovoljiti zahtevnije vozače. Sa druge strane, to i nije bila želja jer je u poređenju sa sedanom, novi „rapid“ za nijansu komforniji i udobniji. Ubrzanja su korektna, elastičnost takođe. Do 100 kilometara na čas potrebno je 11,9 sekundi, subjektivni je utisak da je to vreme nije tapravo tako loše kao što „prevedeno“ u brojeve pokazuje. U saradnji sa menjačem koji je u nivou klase to znači da „spejsbek“ pravovremenom promenom brzina garantuje sigurna međuubrzanja i dobar putni ritam. Na regionalnim putevima u okolini Verone maksimalnu brzinu nismo bili u prilici da proverimo, dok fabrika navodi 182 km/h. Oslanjanje je, kao što smo naveli nešto mekše „trimovano“, iako Škoda i dalje svesno ne želi da igra na kartu udobnosti i da se odrekne imidža. Zaštitni znak kao i do sada je čvrstina i poverenje koje zaista prija, više vozaču nego putnicima. Kupci će pre svega ceniti vrline poput ekonomičnosti (tokom testiranja izmerili smo vrednost od 5,2 litra), odlične ponude prostora i dobre nabavne cene pa nema sumnje da će automobili B i C segmenta u Škodi „rapid spejsbek“ dobiti rivala koji zahteva poštovanje a kupci pristupačno rešenje za porodične izazove.


izvor: http://www.topspeed.rs
  • Vozi: OctaviA5 1.9TDI 2008 Elegance+

Van mreže Filip

Odg: Rapid Spaceback
« Odgovor #46 poslato: 13. Dec, 2013. 08:23 »
Manjak snage se lako rešava, za 350 E dobija još 50-ak konjića.  >:D

Samo što i dalje ostaje buka i nedostatak šeste brzine.  ::)
  • Vozi: Škoda Octavia 1.8 TSI Elegance + Eibach & RS 18" + Revochip

Na mreži hakkler

Odg: Rapid Spaceback
« Odgovor #47 poslato: 13. Dec, 2013. 17:36 »
Manjak snage se lako rešava, za 350 E dobija još 50-ak konjića.  >:D

Samo što i dalje ostaje buka i nedostatak šeste brzine.  ::)
i elementi spartanske unutrašnjosti iz doba O1 + niz nedostataka tehničke prirode

sent from my GT-D  

Van mreže Filip

Odg: Rapid Spaceback
« Odgovor #48 poslato: 13. Dec, 2013. 20:27 »
spolja je zato lep  :)

bar ovaj od skoro 20 hiljada  ::)
  • Vozi: Škoda Octavia 1.8 TSI Elegance + Eibach & RS 18" + Revochip

Van mreže KarlheinzZapočeo temu

Odg: Rapid Spaceback
« Odgovor #49 poslato: 14. Dec, 2013. 00:20 »
Škoda Rapid Spaceback za kinesko tržište izlazi početkom 2014 god. Od motora biće samo 1.4b 89ks i 1.6b 109ks. U kini će se zvati Xindong. Pravi se u VW-Shangai fabrici gde se već proizvodi i sedan verzija.
  • Vozi: OctaviA5 1.9TDI 2008 Elegance+

Na mreži hakkler

Odg: Rapid Spaceback
« Odgovor #50 poslato: 15. Dec, 2013. 00:31 »
spolja je zato lep  :)

bar ovaj od skoro 20 hiljada  ::)

samo to...


Van mreže KarlheinzZapočeo temu

Odg: Rapid Spaceback
« Odgovor #51 poslato: 15. Dec, 2013. 19:24 »
Nova ŠKODA Rapid Spaceback

ŠKODA Rapid Spaceback je kompaktno vozilo sa dinamičnim i svežim dizajnom. Ipak ostaju klasične vrednosti ŠKODA: „Simply Clever“ detalji, visok nivo bezbednosti, zanimljive mogućnosti individualnog prilagođavanja, nisku potrošnju i dobar odno cena kvalitet.

Dinamičan, svež i kompaktan

Nova ŠKODA Rapid Spaceback polaže akcenat na markantni dizajn sa čistim linijama i osobitu eleganciju. Na prvi pogled  privući će pažnju bočnim profilom sa velikim staklenim površinama između stubića C i D, kojima se stiče utisak prostornosti i dinamike. Vozilo se na taj način optički i funkcionalno razlikuje od konkurencije. Silueta modela Rapid Spaceback je definisana jasnim linijama , velikim međuosovinskim razmakom (2 602 mm) i oštrom , visoko pozicioniranom linijom Tornado. Dizajn prednjeg dela modele ŠKODA Rapid Spaceback se do stubića B poklapa sa dizajnom modela Rapid. Markantna mrežica hladnjaka je napravljana od 19 vertikalnih lamela, u hromiranom ramu; novi logo je smešten na počasnom delu haube; prednji farovi i maglenke zajedno formiraju floralni oblik sa četiri lista.​

Za Rapid Spaceback po želji moguće je naručiti nekoliko detalja koji će podvući dizajn ali i funkcije vozila. Jednan od njih je i fiksni panoramski krov. Tonirano staklo prekriva celi krov i omogućava putnicima pogled na nebo. Panoramski krov elegantno prelazi u produženi prozor zadnjih vrata, gde završava desetak centimetara niže od uobičajene verzije. Oa ova elementa stvaraju utisak ekskluzivne staklene površine , koja počinje rornjom ivicom čeonog stakla , nastavlja se preko krova sve do registarske oznake. Dinamički utisam povećava crni krovni spojler.​

Sportski izgled ima i zadnji deo vozila, koji je čist i pregledan i deluje izbalansirano. Standard je crni difuzor, koji naglašava horizontalne linije zadnjeg dela. Tu je i tipičan element marke ŠKODA: široka zadnja svetla sa grafikom slova „C“.​

Prostorna i atraktivna unutrašnjost

Unutrašnjost novog vozila Rapid Spaceback će Vas privući sporstkim trokrakim volanom, novim dekorativnim lajsnama i dezenom presvlaka sedišta.

Kao što je uobičajeno za vozila ŠKODA , unutrašnjost nudi dovoljno prostora. Iako je za 18 centimetara kraći od Rapida, po prostoru za putnike oba modela su ista. Rapid Spaceback među tipovima hatchback niže srednje klase nudi najviše mesta ispred kolena (64 mm) i iznad zadnjeg sedišta (980 mm). Prtljažnik spada sa svojih 415 litara i 1 380 litara posle sklapanja zadnjih naslona u najveće u svom segmentu.​

Bezbednost bez kompromisa

Nova ŠKODA Rapid Spaceback nudi visoki standard bezbednosti koji je već uobičajen za vozila ŠKODA. U slučaju sudara putnici se mogu osloniti na široku paletu bezbednosne opreme, koji obuhvata na primer čeone, bočne i vazdušne jastuke za glavu i ESC.

+ ksenosnske farove
+ kontrola pritiska u gumama
+ prednje maglenke sa y s Corner funkcijom
+ asistent polaženja na uzbrdici​

Simply Clever

ŠKODA Rapid Spaceback ne nudi samo veliki prostor već i pametno iskorišćenje istog. U „Simply Clever“ detalje spada duplo dno prtljažnika koje se naručuje po želji. Konstrukcija omogućava iskorišćenje prtljažnika do maskimuma – ne mora se vaditi iz vozila već se samo pomeri u donju poziciju. Spisak se nastavlja sa poznatim detaljima iz modela Rapid.

+ strugalica za led u poklopcu rezervoara
+ držač refleksnog prsluka ispod sedišta vozača
+ obostrana patosnica prtljažnika
+ korpica za otpatke u bočnim vratima
+ držač kartica za parking
+ držač multimedijalnih uređaja
+ udubljenja za odlaganje pića napred i pozadi
+ roletna u gepeku koju je moguće staviti iza zadnjih sedišta


Štedljivi motori

Nova ŠKODA Rapid Spaceback će se u Evr5opi nuditi sa četiri benzinska  i dva dizel motora. Snaga motora se kreće od 55 do 90 kW. Sa modelom Spaceback dolazi motor motor 1,6 TDI/66 kW. U varijanti GreenLine dostiže Rapid Spaceback s ovim motorom potrošnju od 3,8 l/100 km, što predstavlja vrednost emisije izduvnih gasova CO2 od samo 99 g/km.​


http://www.autocacak.co.rs/models/rapid-spaceback/overview
  • Vozi: OctaviA5 1.9TDI 2008 Elegance+

Van mreže KarlheinzZapočeo temu

Odg: Rapid Spaceback
« Odgovor #52 poslato: 26. Dec, 2013. 19:15 »
1.2 TSI, Elegance.
Vrlo detaljan pregled unutrašnjosti i funkcija, 15min, kao da ste u Spaceback-u:
http://www.youtube.com/watch?v=qY8TwiSgE-A
Spoljašnost:
http://www.youtube.com/watch?v=YiSV9Kl-vpE
Od 0 do 197kmh:
http://www.youtube.com/watch?v=jcK0VLq7h54
  • Vozi: OctaviA5 1.9TDI 2008 Elegance+