Autor Tema: 185/60 r14 na 195/50 r15  (Pročitano 3614 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Na mreži djordjebgZapočeo temu

185/60 r14 na 195/50 r15
« poslato: 21. Sep, 2013. 17:36 »
Kako bi ovaj prelaz uticao pre svega na potrosnju? U pitanju je 1.9sdi. Fabricke felne su  celicne, a nove bi bile Skoda aluminijumske.
Da li bi na kraju bilo vise pluseva nego minusa i koje su sve prednosti i mane.
« Poslednja izmena: 21. Sep, 2013. 17:43 djordjebg »

Van mreže milosgranice

Odg: 185/60 r14 na 195/50 r15
« Odgovor #1 poslato: 21. Sep, 2013. 17:54 »
Ja mislim da je tu razlika u potrosnji zanemarljiva u odnosu na tvoje zadovoljstvo koje ces osetiti kad to budes nabacio na limuzinu, e sad te gume su skuplje za buduce nabavke al' opet je tu tvoje zadovoljstvo koje nema cenu. I ja planiram da nabavim neke felne za svog ljubimca to mi je cef i to je to. Nisam ti dao konkretan odgovor ali se nadam da sam bar malo pomogao. E da za celicne felne kazu vulkanizeri da su bolje za zimu zbog svoje jacine a znamo kako ciste puteve kod nas zimi. Znaci jedan par letnjih i par zimskih i miran si.
« Poslednja izmena: 21. Sep, 2013. 17:59 milosgranice »
  • Vozi: fabia 1.9sdi

Van mreže bugarin

Odg: 185/60 r14 na 195/50 r15
« Odgovor #2 poslato: 21. Sep, 2013. 18:19 »
razlika u precniku je svega 0.3%. toliko ce te slagati i brzinomer.

razlika u sirini pneumatika je zanemarljiva i ne verujem da ces osetiti razliku u potrosnji.

ja na fabiji mk1, 1.4mpi 44w fabricki imam 175/60/13, a stavio sam 195/50/15 i razlika u potrosnji je manje od litar na 100km.
  • Vozi: Octavia mk2 1.9tdi PD

Na mreži djordjebgZapočeo temu

Odg: 185/60 r14 na 195/50 r15
« Odgovor #3 poslato: 21. Sep, 2013. 18:21 »
udobnost?

Van mreže bugarin

Odg: 185/60 r14 na 195/50 r15
« Odgovor #4 poslato: 21. Sep, 2013. 18:33 »
udobnost?
meni na nasim putevima nije udobno ni kad vozim 165/70/13 :)

osetices naravno jace udare na neravninama i rupama nego sto bi osetio na standardu.

meni je razlika izmedju 15ica i 13ica ponekad takva da imam osecaj da ce plombe da mi ispadnu, ali to je vise do kvaliteta puta tj nedostatka istog izmedju udarnih rupa.

najbolji primer za to je cinjenica da sam i sa 13icama i sa 15icama putovao van zemlje i da napolju nisam osetio nikakvu razliku u udobnosti, dok kod nas kao sto rekoh bas ima razlike :(
  • Vozi: Octavia mk2 1.9tdi PD

Van mreže fobia24

Odg: 185/60 r14 na 195/50 r15
« Odgovor #5 poslato: 21. Sep, 2013. 18:59 »
Ja sam sa 185/60 R14 prešao na 205/50 R15. Nisam osetio razliku u potrošnji, niti u performansama. Zanemarljivo se odrazilo na udobnost.
Na prethodnoj fabiji sam prešao sa iste dimenzije na 205/45 R16.

Ova dimenzija takođe nije uticala na potrošnju negativno. Točak pravi manje obrtaja, motor se manje vrti, pa to verovatno kompenzuje veći otpor pri ubrzanju. Međutim, ni na ubrzanju nisam osetio. Taj auto sa tim točkovima me je koštao u vožnji kao skuter, trošio je 7l plina, 1.2htp 70KS.  Što se udobnosti tiče, tu se osetila razlika u poređenju sa fabričkim 14-icama, ali puno bolje od onoga što sam očekivao. Kada sam davnih godina vozio floridu i prešao sa 13 na 14 osetio sam neverovatnu razliku, ko da vozim na drvenim točkovima. Tako je to kod auta koji ima promašeno vešanje, osetila se čačkalica na putu. Kod škode je to mnogo bolje.

Van mreže Turbo

Odg: 185/60 r14 na 195/50 r15
« Odgovor #6 poslato: 21. Sep, 2013. 21:08 »
udobnost?

Kao što sam ti napisao u pp, razlika u visini bočnog zida je 111mm naspram 97.5mm, ja sam trentuno na 92.5mm i nemam nikakvih zamerki na udobnost. Naravno treba izbegavati kratere više nego ranije ali to sam i inače radio. Može dosta da bude i do same gume. Npr. Bridgestone Turanza koju sam imao je izrazito tvrđa od trenutnog Baruma. Eventualno gledaj da izabereš neku mekšu gumu. To se mogu raspitati kod mog drugara koji ima veliku vulkanizersku radnju pa ću ti reći, videću se koliko sutra s njim.

Van mreže Karlheinz

Odg: 185/60 r14 na 195/50 r15
« Odgovor #7 poslato: 22. Sep, 2013. 00:09 »
Kako bi ovaj prelaz uticao pre svega na potrosnju?

Povećala bi se potrošnja sigurno, za do oko 0,5L, više ne sigurno, kao što sam i siguran da ne bi ostala ista.
Sem na estetici, gde bi bio u dobitku, u svemu drugome bi bio na gubitku.
  • Vozi: OctaviA5 1.9TDI 2008 Elegance+

Van mreže dulefontana

Odg: 185/60 r14 na 195/50 r15
« Odgovor #8 poslato: 22. Sep, 2013. 00:25 »
Dobija se i na stabilnosti, veca gazna povrsina i nizi profil dosta uticu na auto u krivini

Sent from my HTC Desire X


Van mreže Karlheinz

Odg: 185/60 r14 na 195/50 r15
« Odgovor #9 poslato: 22. Sep, 2013. 01:36 »
Slažem se, to sam zaboravio. Ipak će ubedljivo najveća promena biti u novčaniku, sve ostalo je zanemarljivo. Ali, pošto sam i sam upao u klopku "sa 15 na 17 inča" znam da će biti teško ne odlučiti se.
  • Vozi: OctaviA5 1.9TDI 2008 Elegance+

Van mreže Turbo

Odg: 185/60 r14 na 195/50 r15
« Odgovor #10 poslato: 22. Sep, 2013. 17:40 »
Pitanje je da li će biti veća potrošnja. Ja bih smeo da se kladim da neće jer će preći sa čeličnih felni koje su mnooogo teže od aluminijumskih, a 1kg manje na felni je kao mnogo kilograma manje u ukupnoj težini auta tako da mislim da će to da se anulira. Razlika u širini je takođe mala, ukupno po 1cm širine po gumi, krug ostaje isti. A evo i jedne interesantne slike koja dodatno ide u prilog.



1L razlike u potrošnji pri prelasku sa 15" na 19" i što je bitnije sa 195 na 235 širine gume!



Inače Đorđe danas sam pričao sa Ivanom, pitao sam ga koja je najmekša guma u toj dimenziji a odgovor je: "Sve su tvrde" :D
« Poslednja izmena: 22. Sep, 2013. 17:46 Turbo »

Na mreži djordjebgZapočeo temu

Odg: 185/60 r14 na 195/50 r15
« Odgovor #11 poslato: 22. Sep, 2013. 17:46 »
Postoji i alternativa u 185/55 r15, cena im nije bas lepa

Van mreže Turbo

Odg: 185/60 r14 na 195/50 r15
« Odgovor #12 poslato: 22. Sep, 2013. 17:47 »
Te su skupe ko otrov :)

Samo da znaš da je to igranka, ubrzo ćeš gledati 16", kao što ja sad tražim 17" :D

Van mreže Neba

Odg: 185/60 r14 na 195/50 r15
« Odgovor #13 poslato: 22. Sep, 2013. 21:11 »
Ja bih smeo da se kladim da neće jer će preći sa čeličnih felni koje su mnooogo teže od aluminijumskih, a 1kg manje na felni je kao mnogo kilograma manje u ukupnoj težini auta tako da mislim da će to da se anulira

1. Nije bas on topic al, pri istoj dimenziji felne i pneumatika kolika je razlika u potrosnji goriva celik/alu?
2. FULDA pneumatici imaju poprilicno mekan zid, imam 185/60 i kad automobil stoji izgleda kao da nije napumpana na dovoljan pritisak.
3. Komentar na sliku Turbo-vog posta: 235/35 R19 ima max g silu od 0.88 odnosno manju nego 225/40 R18 koji ima 0.89 ??


  • Vozi: Fabia 1.9 SDI

Van mreže Turbo

Odg: 185/60 r14 na 195/50 r15
« Odgovor #14 poslato: 22. Sep, 2013. 21:34 »
Ne znam koja je razlika ali ja bih rekao da auto lepše povlači iz mesta od kada sam stavio alu. Kao primer, čelična felna 15" mi ima oko 2 kg više od alu 16". Našao sam na netu neke računice da je kg manje jednak kao 20 ili 30kg manje tereta u autu(ima formula kako se izračunava), tako da je moguće. Pogonski točkovi se računaju, to je 4 kg ukupno na njima manje = 80-120kg manje u autu. Ko da sam povadio pola enterijera. :D

Edit: Da, auto mi troši potpuno isto kao i uvek, i sa zimskim setom 15" i sa letnjim 16".