Autor Tema: Fabia MK2 1.2 51KW i 1.4 63KW Iskustva +plin +TNG  (Pročitano 17664 puta)

0 članova i 2 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže shuxxZapočeo temu

Odg: Fabia MK2 1.2 51KW i 1.4 63KW Iskustva +plin +TNG
« Odgovor #180 poslato: 16. Apr, 2021. 23:33 »
@drmika

Da li je pre tog kvara koriscena klima. Ili nije duze vreme.

Jel kvar klime 200e?
  • Vozi: Škoda Fabia MK II 1.4 TDI

Van mreže drmika

Odg: Fabia MK2 1.2 51KW i 1.4 63KW Iskustva +plin +TNG
« Odgovor #181 poslato: 17. Apr, 2021. 09:13 »
Klima je korišćena pre dve nedelje kada je ono bilo jako toplo u martu, najnormalnije, i prosle subote kad su krenuli sposla isto bilo toplo, upalila i onda sledi igranka. Cena 200e je suma sumarum, polovan kompresor sa ventilom, zamena, punjenjenje, pražnjenje, zamena druog ventila, pk kaiš + Ventilator hladnjaka... jer smo na zameni kompresora ustanovili da kompresor nabija pritisak i da ventilator pali drugu vrzinu tj. ne radi prva brzina ventilatora (ima samo jedan) da hladi hladnjak klime nonstop. I postoji šansa da je to doprinelo da kompresor zapuca, jer nije odrzavao kontinualni pritisak nego tako max pa min.... Ventilator sam rastaio, izgorela žica na elektronici u motoru, mogao bih je nastaviti / zameniti, ali mi nije jasno da je imalo toliku temp da je pcb izgoreo plus žica toliko daleko od spoja ... pa sam poručio neki topran za 4700din, dok je svag 14000 dinara.

što se starog kompresora tiče stavio sam ga u stegu i pokusao okretati, drobim lezaj unutra najverovatnije.

i da sledeće za menjanje je separator uljnih para / oduška kocka sa zadnje strane motora swag 3700din, tu mi pušta ulje i oda se sliva po karteru u krug i kaplje po flex delu auspuha. 
  • Vozi: Fabia II ambiente 2009 1.4 16v BXW

Van mreže shuxxZapočeo temu

Odg: Fabia MK2 1.2 51KW i 1.4 63KW Iskustva +plin +TNG
« Odgovor #182 poslato: 20. Apr, 2021. 20:51 »
Koliko si presao sa tom fabijom, terate vi to dobro...
  • Vozi: Škoda Fabia MK II 1.4 TDI

Van mreže drmika

Odg: Fabia MK2 1.2 51KW i 1.4 63KW Iskustva +plin +TNG
« Odgovor #183 poslato: 20. Sep, 2021. 22:18 »
Evo polugodišnjeg izveštaja :D Nakon divne igranke proletos kada pred leto ostah bez klime, sad pred zimu ostah bez grejanja :D

Fabia je skucala 250k pre par nedelja, kod nas je 120k km od kojih 100k na plinu.
Stag se pokazao korektno, potrošnja mu iz meseca u mesec ide gore, ali niti dizne niti membrana nisu menjani. Sad će uskoro zimsko štelovanje :D pa će potrošnja otići malko dole.

Problem sa paljenjem vozila po sunčanom danu sa početka teme je prerastao u isti problem isti simptomi, ali na hladnom paljenju. Pokušana je zamena ozlogašenog EVAP ventila i pomoglo je nedelju dana. Nemam vremena da ostavim kola majstoru da rešava, negde neki ventil/odušak ostaje kandak otvoren.

No kao što rekoh na 250k sam je počastio novim velikim hladnjakom. Po povratku s mora u boci mi nedostajalo antifriza, rekoh flisuje negde plin, popustilo crevo, ili pak mali hladnjak, jer u kabini mi soferka nekako čudna iznutra. Kad pre par dana po povratku sa posla zove me draga aj siđi nešto čudno smrdi škodica. Njuškaj okolo ja ništa ne osetim, iii vidim na šusplehu trag, prati kad ono na vrhu hladnjaka mokro. Prvo sam pomislio na pertlanju plastike i Marinije, ali pri cimanju gornjeg creva vidih i prslinu.

Novi hladnjak 4500, samo teško na red doći kod majstora, mislio sam u subotu sam, ali komplet napred mora da se skida, što je za parking radionicu mnogo.

Pored hladnjaka majstor mi zameni i gumice separatora uljnih para, EEEE to nisam objasnio, rekao sam u prošlom postu da sam ga kupio 3700din po kataloškom broju naravno, al trt

Naš divni BXW motor ima uljni separator hladjen Vodom, e ipak je ovo Sport motor kod Seata... Takav separator nema da se kupi, samo orginal, a on je cirka 16000 dinara. I onda u priči sa majstorom daj da stavimo gumice sa tog novog (3700din gumice), a sa plastikom se igraj :D Kataloški za BXW i sva novija vozila nema tih gumica za kupiti, ali kad sam već imao taj novi separator i uz google našao sam gumice i to po kataloškim brojevima, naravno da su od starih golfova, jedna oblika D čak datira od trojke, Ali bitno je da ona više nije ucrtana za naš motor. Jedna gumica ima oblik slova D (kat. br. 036103677) 360din, a druga je oring debljine 4mm prečnika hm oko 40 (zaboravio) i ona ima kataloški broj, ali u prodavnici auto delova je bila 600din, a u Trsteniku 40din.  Inače separator koji sam dobio po br šasije je kompletan broj, samo BXW ima H na kraju, i posto je bila njihova greška primili ga nazad.

Danas su konačno te gumice zamenjene i sad cu da pratim da li ima potrošnje ulja, konačno nigde ne curi.

Tokom leta imali smo jedan peh, draga je imala jutarnje kočenje gde auto nije hteo da stane, kočio je, ali nedovoljno pa je završila pored puta, srećom sve ok, i nastavila je dalje.
U NS sam dva dana tražio ko moze da me primi na valjke. Tehnički pregledi to sad ne smeju da rade odnosno ako udjem u boks to je 7000 din ej... i kod Mega Rode ima jedan koji više nije tehnički i to radi, ako nekom zatreba, samo što sam ja to kasno saznao.

Pre dve godine odnosno 60k km sam zamenio ulje u kočnicama sa bosch dot 4, da bi sad nakon ovoga proverio isto i vlažnost iznad 4% pa je sipano novo samo sad ATE.

Moja je juče napunila 12 godina, i sa 250k na satu već me nervira, do 220k nije nas ostavila, a ove godine dvaput bez kola na par dana. Majstor kaže da motor još ne lupa mnogo i ako je polako počeo da menja zvuk, kaže nisi ti još čuo ove od preko kad doteraju.
A naš problem je šta drugo uzeti, a i meni je žao da je prodam.


  • Vozi: Fabia II ambiente 2009 1.4 16v BXW

Van mreže Robby

Odg: Fabia MK2 1.2 51KW i 1.4 63KW Iskustva +plin +TNG
« Odgovor #184 poslato: 19. Nov, 2021. 20:19 »
Evo, da malo i ja update-ujem u temi. Najpre, svima da nam izjavim saucesce povodom nebeske cene plina, prekjuce na autoputu za NS je bio 102 din! Za zaplakati. Sinoc sam tocio na Palicu za 98,4. Bruka i tuga i sramota i zalost.
Elem,isterao sam 150.000km, bio na servisu, moj cuveni 1.4 BXW je bio ok na Mogul Extreme PdM 5w40, utisak? Nista posebno, cak je pred 10.000km krenulo malo i da reze. Sad je usut WOLF Vitaltech 5w40 PiC3 kupljen u Gazeli Ns. Dobro ulje,stari znanac, motor tise radi. Mada, mozda je i od novih svecica, stare su presle 22.500km. Opet NGK BKUR6ET-10,trokrake,nisu Japan,vec France,ali jesu original. Filteri svi Filtron. Malo mi slabi akku, Bosch s3 12v60Ah 540A,mericu ga kod majstora,na servisu su merili,i kazu da je na 75%. E,sad nece markirani akku vise nikad kod mene, kupljen 2018 i vec stuca jbg. Ima da kupim samo te Akom,Monbat,Ciak,Fiamm,Bosna-Vesna-Topla i zdravo djaci...a ne tu da me deru...hocu jos,a to cu sam, da kupim 1lit tecnosti za servo i da zamenim sam,mislim da je Pentosin(Fuchs) chf11 , tako nesto,zelena,ma pise na cepu,treba tu okolinu malo da ocistim pa cu da vidim...mada,Vw servo tecnosti imaju svoj G standard,sa vise 000....ima bas ovde na forumu,cak i slika je stavljena. Svaki cetvrtak pravim benzinski dan 10km. Zimske gume su mi jos ok,Barum Polaris3,a letnje sam opet nove uzeo Nexen Nblue HD plus, ja ih volim,tihe i meke. Obe su lepa sredina u testovima. U benzin sipam redovno Petrol Stabilizator. To je to,msm da sam sve napisao. Za sve pozdrav od mene  :)
  • Vozi: Seat Ibiza 1,4 16v 63kW LPG

Van mreže Robby

Odg: Fabia MK2 1.2 51KW i 1.4 63KW Iskustva +plin +TNG
« Odgovor #185 poslato: 20. Nov, 2021. 08:42 »
Gore sam procitao da je neko menjao kocionu tecnost...pregledam specifikacije uvek,tj.TDS kako mi to zovemo. Nepristrasno prema bilo kome,sa strucnog aspekta,mogu vam reci da najbolje vrednosti Vlazne tacke kljucanja i Suve tacke kljucanja imaju EKO Brake Fluid Super Dot4 i MOL+ Super Dot, te dve najvise i kupim,a ima ih na benzinskim pumpama,dakle,originalnost je zagarantovana,a i kvalitet je sigurno bolji od mnogih drugih koji nam dopreme ovde za nas kao II.klasu sa Zapada. E,sad,ukusi su razliciti,ali ove 2 su moja preporuka.
  • Vozi: Seat Ibiza 1,4 16v 63kW LPG

Van mreže Robby

Odg: Fabia MK2 1.2 51KW i 1.4 63KW Iskustva +plin +TNG
« Odgovor #186 poslato: 25. Jul, 2023. 15:46 »
Letnji update, tj.kakva je bila voznja na TNG na 43°C?!
-da,da, isao sam na more po ovom nevremenu...u Makedoniji je bilo 43°C, temperatura se ka jugu polako podizala, 13./14.jul, 34,36...37 i ja reko to je to...kad ono-uvek ima dalje,na jugu lepe Makedonije gde nocimo, auto meri 43. Dobro ima tu i vreline asfalta,ali to je to.
Pre puta sam na okrugle kilometre uradio uljni servis, opet je izbor na: Wolf Vitaltech 5w40 pic3,ACEA C3 i VW505.01, odlicno se pokazalo u zadnjih par izmena,a sada je bas istestirano u neljudskim uslovima. Filteri za ulje,vazduh,kabinu,sve ih menjam uvek=FILTRON,vec 10a godina. Svecice zamenske NGK BKUR6ET-10 zazor 1.0mm ovaj put standard,a ne V-line,nisam ih nasao. (orig.po def.su ZFR6T-11G).
-zamenjen filter tecne i gasne faze od TNG instalacije,takodje pred put..uvek oko 14 dana ranije...Sve je radilo savrseno. Gorivo tocim na EKO u GR, ima jedna lepa pumpa na Sitoniji, a i posle pred izlaz iz GR,jedno 20ak km.Da dodam,da je ta pumpa humana i imaju i drvece,hlad,nije kao da si na Golom otoku.Ista cena kao kod nas,a kvalitet je bas ok.
Mogu reci,da me je malo i bilo strah,no sve je ok proslo.Tamo gde idem,auto bude pod nadstresnicom i bude kakav-takav hlad. Sve u svemu,veteranka Ibiza je bila i ostala na nivou zadatka.
Pitam svog majstora,on je stara skola=jednog dana,koji novi auto da kupim.Kaze-nijedan  :))
Svi su govno i cim prodje 100k km, bice problema...auto-buducnost nije svetla :o
  • Vozi: Seat Ibiza 1,4 16v 63kW LPG

Van mreže drmika

Odg: Fabia MK2 1.2 51KW i 1.4 63KW Iskustva +plin +TNG
« Odgovor #187 poslato: 27. Jul, 2023. 19:21 »
Ovo sunce godi mojoj Škodi, ona je iz severnije krajeve, dok seat hm, rodio se na suncu :D
Imao bih pisati al nije moja garaža pa da me ne opominju više. Zato sad u prilogu se Inflacijske cene velikog servisa delovi svi sem ulja i svećica
Ulje wolf 5w40PIC3 2800 4l i svecice su poskuele 2800 4 svećice, suma sumarum veliki i mali servis plus roke 240e. Drugarske ruke 50e, ali ni cene nisu drastično otišle gore.

Mi skucali 280k, 150k je kod mene od toga 130k na plin, uradjen reatest u maju ništa sem map senzora plina nije dirano.
Map senzor plina je 50e, ali ni nov nije pravio kompletnu mapu, pa sam ja lično pisao uvozniku oni odma odgovorili, ja njima taj, oni meni novi i to je to. ovaj radi, malo drugaciji izgled mape od prošlog, i viša potrosnja, ali radi.

Problem sunca i paljenja se vratio, ali sad znam i razlog, DIZNA, jedna dizna slini i to sma saznao prošle godine kad sam ih skidao da ih čistim. Tad sam poručio 4 druga sa aliexpresa cca 60e 4dizne stigle su brzo, ali i kola prestala brljaviti pa se dizne voze u gepeku, i ako mi treba samo jedna.
Imali smo na 250k jednu bombinu zamenjenu stavljena Bera 20e.
Prošlo leto sam imao hitnu zamenu ulja u kočnicama, za godinu dana bosch ulje je puff auto nije hteo da zakoči, vlaga probila 5% koliko merač ima. sad je ATE i prodje godina sve OK.
Zadnju godinu auto naprosto odmara, pa nema šta i da se kvari :D postali smo brojniji, i gledamo povremeno veći... ali to je muka, od svega ovoga vijam touran na metan 2009 2010 2.0. mesecno se jedan pojavi preko, ali ceneeee ju ju ju sa 3k na 5k su došle.

I zimus bila zanimacija još jedna nema grejanja, tj slabo, u obrtajima jedino, menjanje termostata koji je nov 2000din, ruke free nije pomoglo, potom skidanje plina iz sistema, i na kraju zamena malog hladnjaka koji kosta 1800din, ruke i servis opet free 3.5h je trajao proces... Majko mila i opet grejanja JOK. to je bio trenutak kada smo majstor i ja hteli da ga izguramo i zapalimo. u besu sve šelne otpuštene i posle 5 minuta je iz isparivača izbio vazdušni čep... nejasno, jer je pokusano bez isparivača u sistemu, ali bice da mi sistem malo više prljav i da vagenova samoventilacija tromija zbog toga... rezime imam grejanje.... posle Velikog servisa slično se desilo, i opet samo tu šelnu popustili i sve posle ok.

I još jedna ne tako lepa vest, pragovi, odnosno sajtene polako pokazuju tragove pomorandzine kore, i blage korozije, suvozačev far matirao vidi se da je iznutra.
Na 270k bila zima pa i uz ovo ulje malo su se ventili čuli par sekundi, ali godine je stižu...

Toliko o potencijalnim problemima na 280k i tropkovima odrzavanja.
  • Vozi: Fabia II ambiente 2009 1.4 16v BXW

Van mreže gari021

Odg: Fabia MK2 1.2 51KW i 1.4 63KW Iskustva +plin +TNG
« Odgovor #188 poslato: 06. Mar, 2024. 09:07 »
Kao uvod:
Plin vozim od 1999.  prvo na kecu pa posle na Lanceru. Onda izlet medju dizele, pa onda ovaj Roomster. Kupljen sa 100k na satu, Zavolli plin ugradjen na nekih 20k. Motor je ok, nista krupnije nije intervenisano, ulje trosi zanemarljivo. Menjan je 2x ulozak pumpe benzina, iako benzina uvek ima 15-tak litara u rezervoaru.
Sada je na 170k. Od kada je kod mene, potrosnja je oko 7.7, 7.8, problema sa gasom do skoro nisam imao. Filtere sam menjam, radjen je servis isparivaca na oko 120k, zato sto je majstor preporucio.

Kada sam bio na godisnjem krene da stuca na AP, prvo sam pomislio da su mi makedonci prodali los plin. Ali po povratku izmenjani filteri, gas uveliko potrosen, ali stuca i dalje. Posetim servis kaze da je otisla dizna, uz opasku da su dosta i izdrzale, a Zavoli je specifican... Morao bih da menjam sve 4 dizne i racunar, a i isparivac je blizu novog remonta. Boca mora da se menja sledece godine, tako da je svemu nekako istekao rok u isto vreme.
I evo upravo sam doneo odluku da radim komplet sve novo, s tim da sada uradim prednji deo, a zadnji deo na prolece pred reatest. Renomirani servis, garancija i sve sto ide. Kada na prolece uradim i reatest bicu miran i ja i sledeci vlasnik. A ceo zahvat ce mi se do proleca vec isplatiti.


E da se povampirim posle 5-6 godina.
Dakle Škoda je živa i dalje, i dalje se vozi na plin. Na satu je bezmalo 240.000. Motor i dalje ne pokazuje znake starenja. Zezaju sitnice, struja najviše. Osim redovnih servisa, rađen servo i još jednom je menjana pumpa za benzin. Od intervencija na plinu, posle zamene dizni i računara 2018., 2019. je zamenjena i boca.
Ovih dana izmenjana creva za vodu i čekam reatest na leto. Sve u svemu u odnosu na prvu ugradnju još je samo isparivač ostao.

Ukupni troškovi do danas:
boca, dizne, računar, manjeviše komplet instalacija gasa i rashladne tečnosti, dva atesta, su možda 500-600e, ne vodim više u dinar evidenciju.

Na gorivo je po trenutnim cenama (90din je na Knezu) potrošeno za 140000km koliko je kod mene:

-računam 8l plina/100km (troši manje, ali nema veze, potroši se i nešto benzina) 8615e.

Da sam vozio na benzin, po spritmonitoru je prosek 6.9l, dalo bi se 15274e
Na dizel, po spritmonitoru je prosek 5.5l, dalo bi se 13425e

Ne zamerite i ne tražite dlaku u jajetu. Grubi je račun, trenutne cene, prosečne potrošnje... čisto kao orijentacija.

Na mreži Ljuba

Odg: Fabia MK2 1.2 51KW i 1.4 63KW Iskustva +plin +TNG
« Odgovor #189 poslato: 06. Mar, 2024. 11:01 »
Oko tih zamena uloska benzinske pumpe pomoglo bi ti da si ubacio prekidac kojim bi gasio pumpu kad motor pređe na gas. Ja sam ga instalirao, doduse gasim pumpu manuelno jer nisam hteo preterano da komplikujem stvari sa nekom automatikom. U pocetku je bilo problem steci naviku da po gasenju motora stisnem prekidac kako bi pumpa radila za sledece paljenje ali je vremenom sve leglo na svoje mesto.. Pozdrav
  • Vozi: Fabia 2

Van mreže hirurg

Odg: Fabia MK2 1.2 51KW i 1.4 63KW Iskustva +plin +TNG
« Odgovor #190 poslato: 06. Mar, 2024. 11:22 »
A sta je svrha prekidaca kad pumpa kad nabije pritisak se gasi
  • Vozi: Skoda Karoq Style Plus 1.6TDI 2020

Van mreže gari021

Odg: Fabia MK2 1.2 51KW i 1.4 63KW Iskustva +plin +TNG
« Odgovor #191 poslato: 06. Mar, 2024. 12:00 »
Postoji sigurno razlog zašto se to ne radi.
Palo je i meni na pamet priznajem,ali je Dora rekao nipošto, šta ako si u nekoj kritičnoj situaciji, ugasi se auto, ti moraš da kreneš, pumpa ne radi... Na kraju, žena uglavnom vozi auto, samo joj i to cimanje fali da pali gasi pumpu za benzin.
Ovako, sve u rok službe, preživi se i to na ovu kilometražu. A mogu i sam, za 15 minuta. Pogotovo što najavi ona pre nego što crkne

Na mreži Ljuba

Odg: Fabia MK2 1.2 51KW i 1.4 63KW Iskustva +plin +TNG
« Odgovor #192 poslato: 06. Mar, 2024. 19:38 »
@hirurg sto bi rekao petao Sofronije "gresis sinko, grdno gresis". Na ovom motoru pumpa radi non-stop, ne postoji povratno crevo sa motora nego je sve na filteru goriva, i regulator pritiska i povratno crevo. Radi tako sto kad nagura 4bara ka motoru regulator se zatvara i pumpa nastavlja da kruzi gorivo na relaciji rezeorvar, filter i nazad.
@gari021 daleko bilo da tvrdim da treba raditi onako kako sam ja, pre sam ponudio jedno od resenja da pumpa potraje. Slazem se da pumpa najavi crkavanje ali isto tako, teoretski, moguce je da bas u toku voznje "crkne", ugasi se motor i opet je neiskusan i nesnalazljiv vozac u nezgodnoj situaciji..
Imam primer mog kuma kojem je na putu za Nemacku crkla benzinska pumpa a covek nije znao za foru da je i sa modernim gasnim sistemima moguce startovati motor samo na gas. Platio slepanje i popravku, a da ne govorim o stresu i nerviranju.
  • Vozi: Fabia 2

Van mreže fobia24

Odg: Fabia MK2 1.2 51KW i 1.4 63KW Iskustva +plin +TNG
« Odgovor #193 poslato: 06. Mar, 2024. 21:31 »
Pre desetak godina dok sam imao narandzastu fabiju sa kojom sam pristupio forumu sa plinom koji sam ubacio, imao sam automatsko gasenje pumpe na relej. Radilo je savrseno i nikakvih problema nije bilo kod paljenja. Da nisam znao da to imam, mislio bih da pumpa uvek radi.

Van mreže hirurg

Odg: Fabia MK2 1.2 51KW i 1.4 63KW Iskustva +plin +TNG
« Odgovor #194 poslato: 07. Mar, 2024. 21:06 »
@hirurg sto bi rekao petao Sofronije "gresis sinko, grdno gresis". Na ovom motoru pumpa radi non-stop, ne postoji povratno crevo sa motora nego je sve na filteru goriva, i regulator pritiska i povratno crevo. Radi tako sto kad nagura 4bara ka motoru regulator se zatvara i pumpa nastavlja da kruzi gorivo na relaciji rezeorvar, filter i nazad.
@gari021 daleko bilo da tvrdim da treba raditi onako kako sam ja, pre sam ponudio jedno od resenja da pumpa potraje. Slazem se da pumpa najavi crkavanje ali isto tako, teoretski, moguce je da bas u toku voznje "crkne", ugasi se motor i opet je neiskusan i nesnalazljiv vozac u nezgodnoj situaciji..
Imam primer mog kuma kojem je na putu za Nemacku crkla benzinska pumpa a covek nije znao za foru da je i sa modernim gasnim sistemima moguce startovati motor samo na gas. Platio slepanje i popravku, a da ne govorim o stresu i nerviranju.
Pa pumpa ako je tako spojena je namenjena da dere stalno. Nema sta da joj skodi. Ocito se pregrijavala jer svi koji voze na plin drze manje goriva u rezervoar. A njoj treba da je potopljena da bi se hladila.
  • Vozi: Skoda Karoq Style Plus 1.6TDI 2020



Pretraga foruma [Google]