Da razjasnimo neke stvari.
Radna (normalna) temperatura rashladne tecnosti je od 86c (88c) (zavisi od modela) do oko 100c (opet zavisi od modela).
Sve u tom opsegu je normalna temperatura.
Kazaljka se zakuca na 90c vec kada temp dostigne nekih 80ak stepeni (i pre) i tako ostaje zakucana sve do oko 105-110c (nije ni bitna tacna brojka, ali na 105c je sigurno i dalje zakucana na 90c).
Znaci, u opsegu od 80-105c kazaljka pokazuje tacno 90c.
Kako, pa lepo. Termostat otvara na 86-88c, a ventilator pali na 99c (gasi na 95c). Motor tezi da uvek zadrzi temperaturu u tom opsegu, ali naravno nekada nije moguce (dug uspon pod punim gasom - malo predje 100c, duza nizbrdica sa upaljenim grejanjem - spadne ispod 86c).
Fizicki je neizvodljivo da u svima rezimima voznje temperatura bude tacno 90c, prosto nemoguce.
Fabrika je to uradila da vozaca ne bi opterecivala kazaljkom koja ide od 86 do 99c, vec se ona pobije na 90c i tu stoji.
Tek kada temp predje nekih 110c (pu pu pu) kazaljka pocne da se penje tj. pokazuje stvarnu temp.
Za temperaturu ulja je normalno da predje nekada i 110c. Ne treba se mnogo opterecivati njome.