Autor Tema: Ugradnja polovne euro kuke i kako je uvesti u saobracajnu.  (Pročitano 13042 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Marjanke

Odg: Ugradnja polovne euro kuke i kako je uvesti u saobracajnu.
« Odgovor #15 poslato: 24. Nov, 2018. 01:10 »
Aco, raspitaj se malo bolje, (mozda i ja gresim), ali generalno auto ako je iz fabrike izasao bez kuke i kupljen nov kod nas, i ukoliko se ista namontira, nema prolaska na tehnickom, samim tim isto ukoliko auto stigne iz strane zemlje i carini se bez kuke, opet ukoliko ugradis fabricku nema prolaska. Pa mi u ovoj drzavi imamo interni standard po kom se auto moze registrovati.

Van mreže slobodanalex

Odg: Ugradnja polovne euro kuke i kako je uvesti u saobracajnu.
« Odgovor #16 poslato: 24. Nov, 2018. 07:49 »
Aco, raspitaj se malo bolje, (mozda i ja gresim), ali generalno auto ako je iz fabrike izasao bez kuke i kupljen nov kod nas, i ukoliko se ista namontira, nema prolaska na tehnickom, samim tim isto ukoliko auto stigne iz strane zemlje i carini se bez kuke, opet ukoliko ugradis fabricku nema prolaska. Pa mi u ovoj drzavi imamo interni standard po kom se auto moze registrovati.

Ne gresis, na zalost je tako. Moraju da se dogvore ovi iz ministarstva, agencije, amss i trehnickih pregeda pa da jos malo ispeglaju i doteraju te nove zakone i pravila...
  • Vozi: ŠKODA SUPERB COMBI 2.0 TDI STYLE 2017 Lava Blue

Van mreže MAKS

Odg: Ugradnja polovne euro kuke i kako je uvesti u saobracajnu.
« Odgovor #17 poslato: 24. Nov, 2018. 09:32 »
U svakom slucaju za sada. Moras imati papir na tehnickom bilo da je kuka ugradjena posle kupovine ili je dobijena po isporuci vozila.
  • Vozi: OCTAVIA 1.6 2012 ELEGANCE

Na mreži AcoSk

Odg: Ugradnja polovne euro kuke i kako je uvesti u saobracajnu.
« Odgovor #18 poslato: 24. Nov, 2018. 13:12 »
Aco, raspitaj se malo bolje, (mozda i ja gresim), ali generalno auto ako je iz fabrike izasao bez kuke i kupljen nov kod nas, i ukoliko se ista namontira, nema prolaska na tehnickom, samim tim isto ukoliko auto stigne iz strane zemlje i carini se bez kuke, opet ukoliko ugradis fabricku nema prolaska. Pa mi u ovoj drzavi imamo interni standard po kom se auto moze registrovati.
Ok, ali ajde realno, kako ce ovi na tehnickom da utvrde da nije dosao fabricki sa kukom?
Ja znam kako bih ja, ali oni to ne rade (a vecina ni ne zna kako bi to proverila).
Pri carinjenju se ne spominje kuka, zar ne? (Ovo mogu i da proverim, jer sam u procesu carinjenja za jedan auto).
Tek se na AMSS upisuje ako poseduje

@MAKS, Ono sto je sigurno, ako je stvarno fabricka kuka dosla sa tim novim autom, ne treba nikakav papir tj. atest.

Van mreže Marjanke

Odg: Ugradnja polovne euro kuke i kako je uvesti u saobracajnu.
« Odgovor #19 poslato: 24. Nov, 2018. 13:19 »
Kada se ocita saobracajna na papiru a4 formata pise jas o da li ima kuku ili ne.

Na mreži AcoSk

Odg: Ugradnja polovne euro kuke i kako je uvesti u saobracajnu.
« Odgovor #20 poslato: 24. Nov, 2018. 13:35 »
To nisam video. Onda ok.

Znaci samo ostaje pri uvozu pre AMSS da se stavi fabricka kuka. Onda bi prosao.. Ako se slazete?

Van mreže Marjanke

Odg: Ugradnja polovne euro kuke i kako je uvesti u saobracajnu.
« Odgovor #21 poslato: 24. Nov, 2018. 16:39 »
Da. I pri uvozu naglasiti da kuka stoji na autu, posto meni bisu upisali.

Van mreže Vladinemir

Odg: Ugradnja polovne euro kuke i kako je uvesti u saobracajnu.
« Odgovor #22 poslato: 20. Feb, 2019. 13:28 »
Hteo bih da ugradim vučnu kuku (meni) na Škodu Roomstera 1.2, 2007. godište. Zvao sam zvanične servise ali odgovori koje sam dobio i cene se drastično razlikuju iako je isti prodajni lanac.
U jednom su mi rekli da je osim šine sa kukom i električne instalacije potrebno ugraditi i reduktor a u drugom ne. Da li znate šta je to tačno?
Takođe, nudili su mi i kuku koja se ne skida sa šine. Ako je zavarena, koliko znam, to više nije legalno (za novija vozila). U servisu nisu sigurni kakva je tačno. Na netu sam našao ovo - u opisu kuke stoji da se ne skida ali ima šrafove, pa zato verovatno ni servisima nije jasno ako odavde naručuju:
https://eshop.skoda-auto.com/cz/en/b2c/tow-bar-roomster-eea779001x
Sudeći po onome što su prikazali na SAT-u, takva kuka bi trebalo da odgovara:
https://youtu.be/0u1fm9IJX4s?t=755
Doduše, ne vidi se pločica sa markom i homologacijom.
Da li proizvođač kuke mora da bude isti kao i proizvođač automobila?
Izgleda da dobavljači nisu upoznati sa novim propisima pa zato pitam ovde - da ne bude da su poručili nešto što nije legalno.
  • Vozi: Roomster 1.2

Van mreže mihajloalasp

Odg: Ugradnja polovne euro kuke i kako je uvesti u saobracajnu.
« Odgovor #23 poslato: 24. Feb, 2019. 12:10 »
Ne treba ti original kuka. Imas aftermarket kuke, recimo Bosal, Steihof, Auto Hak, Galia itd. Uz novu kuku dobijes i pratecu dokumentaciju za atest. Treba ti i od ovlascenog servisa potvrda da je dozvoljena prepravka vozila i potvrda od servisa koji je ugradio kuku. Sa tim ides u AMSS sa 5.000 dinara i sve zavrsis za sat vremena.

Kod Roomstera se inace lako montira, ima po dva srafa u levoj i desnoj gredi pozadi, nema potrebe cak ni branik da se skida. Auto Hak kuka cini mi se da za roomstera kosta oko 120 evra. Samo nisam ukapirao kakav reduktor treba?!?!
« Poslednja izmena: 24. Feb, 2019. 12:18 mihajloalasp »

Van mreže Vladinemir

Odg: Ugradnja polovne euro kuke i kako je uvesti u saobracajnu.
« Odgovor #24 poslato: 24. Feb, 2019. 21:06 »
Hvala na odgovorima.
Ja sam čuo da mora da bude ista marka kuke kao i proizvođača vozila, pisali su i ovde o tome. Majstor mi je rekao da su ljudi imali problema čak i sa Westfalijinim kukama koje se fabrički ugrađuju kod nekih automobila - ovi naši kažu ne može. Možda zavisi kako se kome posreći.
Ako nekog zanimaju cene za Roomstera, kuka je oko 30 000, el. instalacija 28 000, montiranje u servisu oko 13 000 plus još troškovi za saglasnost i ostalo. Prilično skupo. Prema najnovijoj informaciji ne treba redukor, šta god to bilo.
  • Vozi: Roomster 1.2

Na mreži AcoSk

Odg: Ugradnja polovne euro kuke i kako je uvesti u saobracajnu.
« Odgovor #25 poslato: 24. Feb, 2019. 22:58 »
Ako je npr. Bosal pravio originalne kuke za Skodu (vag grupaciju) onda na toj kuki pored "Bosal" mora negde na plocici postojati i VW logo (skoda, seat, audi.. koji god).
Takva kuka mora da prodje tehnicki bez ikakvog atesta. E sad je samo pitanje da li oni na tehnickom prave zapisnik da se kuka upise u saobracajnu dozvolu. To se treba raspitati.

Druga varijanta je da se kupi tipska kuka (neki za takve kazu "originalna", ali zapravo originalna je samo ona sa VW, Skoda logom) i da se ugradi u nekom servisu koji se bavi time, pa da se sa svim papirima atestira u AMSS-u.
Takva kuka moze biti Bosal, Westfalia ili bilo koja druga koja ima papire tj. koja je pravljena bas za taj model na koji je ugradjena - mora da ima homologaciju (opet, neki i to zovu atest, ali zapravo atest je ono sto nam izda AMSS).

Meni nesto u glavi samo vozila iz uvoza, za njih bi ovaj prvo deo bio tacan.
ALI, ako je kod nas vec bilo registrovano vozilo bez kuke, verovatno (ili mozda ne) ce na tehnickom biti u fazonu "Kako to odjednom kuka, gde je bila ranije. Znaci naknadno si ugradio, aaa".

P.S. Moze li neko da postavi sliku ocitane saobracajne gde se pominje da postoji kuka na vozilu??

Primer originalne Opel (GM) kuke za Opel Zafiru (proizvodjac Bosal). Za nju ne bi trebao atest, mora proci tehnicki bez atesta (tako kazu i u emisiji SAT gore postavljenoj:

Primer Westfalia kuke za isti auto, ali bez GM logo-a (za nju bi uz sve potrebne papire od kuke i ugradnje trebalo da se uradi i atest u AMSS):
« Poslednja izmena: 28. Feb, 2019. 08:12 Karlheinz »

Van mreže Vladinemir

Odg: Ugradnja polovne euro kuke i kako je uvesti u saobracajnu.
« Odgovor #26 poslato: 27. Feb, 2019. 20:53 »
Hvala Aco na ovako detaljnom odgovoru. Nisam znao da postoje kuke sa logom i proizvođača i marke kola za koja je.
Auto je bez kuke - sada hoću da je ugradim. Doduše kad si spomenuo polovnjake, znam slučaj da nisu priznali baš Westfalijinu na uvezenom autu (sa već ugrađenom kukom). Moraću da pitam da li ima i logo marke automobila. Verovatno je kao ona na drugoj slici. Javljam ako ipak ima marku auta a nisu priznali.
Pročitao sam još pre one teme o kukama na ovom forumu. Tamo su otprilike rekli da zaboravimo na one koje nisu fabriče (doduše ja sam to shvatio kao da mora da bude isti proizvođač kao i kola).
Za dokumentaciju su neki rekli da je u saobraćajnoj i može da se očita a neki da nije tamo već na posebnom papiru. To mogu još pitati u AMSS-u.
  • Vozi: Roomster 1.2

Na mreži AcoSk

Odg: Ugradnja polovne euro kuke i kako je uvesti u saobracajnu.
« Odgovor #27 poslato: 27. Feb, 2019. 21:22 »
Ta sto je nisu priznali skoro pa sigurno nema logo marke vozila, vec samo kao druga slika koju sam postavio.

Da, mora da bude isti proizvodjac kao vozila tj. na kuki mora da postoji logo proizvodjaca vozila na kome se nalazi. Na VW - VW logo, na Opelu - GM logo itd.
Jedino takve kuke su originalne (fabricke). Kao i kod ostalih rezervnih delova, postoje originalni (sa logom) i aftermarket (bez logoa marke).

Ja sam pitao da neko ko ima uredno zavedenu kuku postavi sliku ocitane saobracajne gde se pominje kuka iz razloga sto mislim da se u saobracajnoj od vozila ni ne pominje kuka uopste.
Ako se ne pominje, onda sa ORIGINALNOM kukom moze da se prodje tehnicki 100%.

Ono gde se sigurno pominje kuka je AMSS uverenje koje se radi pri uvozu vozila.
Takodje mislim i na papiru koji dobijas kada radis tehnicki pregled (zapisnik teh. pregleda).
Dok se npr. na atestu od TNG-a (CNG-a) ne pominje.

Ja sam jos uvek u procesu carinjenja jednog auta, onda idem na AMSS pregled, a planiram da ugradim kuku pre toga, pa cu u narednom periodu znati sigurno sta i kako iz prve ruke.

p.s. Ako se slozi @Karlheinz ja bih prebacio sve postove ove teme i nastavio diskusiju u temi:
http://forum.skodaforum.rs/spolja-unutra/ugradnja-polovne-euro-kuke-i-kako-je-uvesti-u-saobracajnu

Mislim da ce biti preglednije.

Van mreže Vladinemir

Odg: Ugradnja polovne euro kuke i kako je uvesti u saobracajnu.
« Odgovor #28 poslato: 10. Mar, 2019. 16:44 »
U međuvremenu smo našli jeftiniju kuku koja se kači pomoću šrafova u drugom servisu u okviru istog prodajnog lanca. Za nešto preko 30 000 i kuka i električna instalacija. Raspitajte se na više mesta ako kupujete iako govore da je svuda isto.
  • Vozi: Roomster 1.2

Van mreže Vladinemir

Odg: Ugradnja polovne euro kuke i kako je uvesti u saobracajnu.
« Odgovor #29 poslato: 01. Avg, 2019. 13:57 »
U međuvremenu smo ugradili kuku. Informacije ako je nekom potrebno.
1. saglasnost od uvoznika da je moguće vršiti prepravke - oko 2900 din
2. kuka poručena od Škode kod koje se glava montira običnim šrafom - oko 16 000 din
3. elektronika - oko 12 500 din
4. adapter (reduktor) za 7-pinski priključak prikolice - oko 1800 din
5. sa kukom dolazi šema za ugradnju i list sa podacima
6. ugradnja u ovlašćenom servisu - oko 10 000 din
7. servis treba da vam da potvrdu o izvršenim radovima, što nama nisu odmah dali, pa su morali naknadno
8. morali smo da radimo i atest i tehnički u AMSS-u - zajedno oko 11 000 din
9. dobili smo potvrdu o atestiranju pa ne moramo odmah da menjamo saobraćajnu nego kad se sledeći put auto bude registrovao
Sve zajedno oko 450 eura.
  • Vozi: Roomster 1.2



Pretraga foruma [Google]