Škoda Forum
Razno => Off Topic => Temu započeo: Neba 03. Jul, 2020. 19:38
-
Здраво свима,
Једно питање истекла ми је регистрација на Југу последња... бар за сада... :/ Ауто сам одвезао у село и тамо га ”конзервирао” за потенцијану рестаурацију некад...
Питање је да ли морам да носим таблице у МУП на одјаву и ако морам да ли постоји рок (од истека регистрације) и да ли може у било који МУП ?
-
Mora, rok je sad valjda 60 dana. Odjavljuje se tamo gde je registrovan.
-
Mora, rok je sad valjda 60 dana. Odjavljuje se tamo gde je registrovan.
Kakve su kazne kada se rok predje ?
-
Ne znam, to je uvek bilo u zakonu i bio je rok 30 dana, ali se apsolutno nije primenjivalo. Znam kad sam motor resio da ne vozim odneo tablicu i rekla mi u supu poznanica da je rok produzen i bolje sto sam doneo jer se pocelo sa primenom. Verovatno i to zavisi od opstine ili grada. Proguglaj...
-
Ne znam, to je uvek bilo u zakonu i bio je rok 30 dana, ali se apsolutno nije primenjivalo. Znam kad sam motor resio da ne vozim odneo tablicu i rekla mi u supu poznanica da je rok produzen i bolje sto sam doneo jer se pocelo sa primenom. Verovatno i to zavisi od opstine ili grada. Proguglaj...
Hvala .
-
Nema vise roka. Ne mora da se odjavljuje.
Licno nisam odjavio jednog BMW-a ima vec 3-4 godine.
Cak sam zvao u mup (sup) i rekli si mi da ne mora.
E sad, ne verijem od opstine do opstine da se razlikuje. Ne bi smelo. Ista smo drzava 
-
Nema roka tj ne mora odjava . Par komada nisam odjavio neke i od pre 5 6 god .
-
Aman ljudi, to je regulisano zakonom. Primena je potpuno druga stvar. Zakon o bezbednosti saobraćaja na putevima kaže:
Član 274
Vlasnik, odnosno korisnik registrovanog vozila, ako u roku od 60 dana od dana isteka važenja registracione nalepnice ne podnese zahtev za izdavanje nove registracione nalepnice, dužan je da vrati registarske tablice organu koji je iste izdao.
-
E pa eto. Ja sam licno zvao da pitam. Mada ne bi me cudilo da ni sami ne poznaju zakon.
Da nije to zastareo zakon tj. taj Clan 274?
Cesto bude dopuna zakona, pa se pojavi neki clan 274a i u njemu pise nesto drugo...
Svakako nisam odjavio taj auto ima vec 3-4 godine (sto je zalosno ne znam ni gde je ni sta je sa njim). A i Buca ima slicna iskustva.
Ne bi me cudilo ni malo da jedno pise u zakonu, a drugo da se primenjuje.
-
Nisam ni ja odjavio auto ima 4 godine, mislim da sad tablice ne važe ako ne produžih registraciju za mesec dana, to mu dodje kao da si ih i odjavio. Pošto će auto biti kod tebe mislim da nema nikakvih problema
-
Po zakonu vozilo koje se pretiče je dužno da se skloni u desnu stranu. Nisam čuo da je ikad iko dobio kaznu. Realno, primena nekih delova zakona i evidencija prekršaja je u praksi nekad malo nezgodna pa se i ne primenjuje. Ipak, odjava ne košta ništa, pa je uvek sigurnije odjaviti. Svakako je tablica posle 2 meseca nevažeća. Lokalna primena istog zakona znači da ja kao komandir mogu da tražim da se realizuje primena da bih upunio budžet, dokazao se...ali to zahteva da službenici moraju da se angažuju da pronadju sve te slučajeve, itd....dok nekog drugog (čitaj skoro sve) boli patak kad može da pošalje saobraćajce da pišu pojas, svetla, i ostalo.
-
Bas tako ima dosta tih stvari koje u praksi ne mogu da se primene . Za tablice sam pitao bas upravo , one su ne vazece nakon 60 dana (ranije 30) moraju da se vrate samo ako se auto ponovo registruje ili prodaje . Verovatno zato sto 90 posto ne vraca odustali su od toga
-
Хвала :)
-
Hvala tebi...ovo me podseti da proverim kad mi istice registracija...da ne proverih verovatno bi mi isteklo i ovih 60 dana...srećom samo par dana vozih neregistrovan.
-
Kakve su kazne kada se rok predje ? 
Odjavio posle skoro 3 godine .
Prošlo bez kazne .
-
Aman ljudi, to je regulisano zakonom. Primena je potpuno druga stvar. Zakon o bezbednosti saobraćaja na putevima kaže:
Član 274
Vlasnik, odnosno korisnik registrovanog vozila, ako u roku od 60 dana od dana isteka važenja registracione nalepnice ne podnese zahtev za izdavanje nove registracione nalepnice, dužan je da vrati registarske tablice organu koji je iste izdao.
Svaka cast na ovome, kod nas ljudi navikli da vise oslanjaju na nečije iskustvo (što u suštini nije lose) ali uvijek treba znati kako je regulisano zakonom, jer nisu svi iste sreće, kad dođe stani-pani :))
-
Ako vec te tablice ne vrede ničemu nakon isteka, zašto ne odjaviti, mirna glava...
-
Zato što ti kupac ne vrati tablice i nestane bez traga kao kod mene.... i odeš u sup da probaš da odjavis kažu ne može bez tablica i saobraćajne...
-
I to može da se prijavi, pogotovo kad si već u supu...
-
Zato što ti kupac ne vrati tablice i nestane bez traga kao kod mene.... i odeš u sup da probaš da odjavis kažu ne može bez tablica i saobraćajne...
Isto se i meni desilo. Ja dao agenciji ovlascenje da umesto mene odjavi i vrati tablice kada im ovaj posalje postom, ali se to nije desilo.
Ja posle skoro godinu dana vidim auto na oglasima sa ČA tablicama (i dalje se vozi na moje ime). Ja u sup otisao i pitao mora li da se odjavi, rekli mi da ne mora i na tome ostalo.
p.s. Pri kupovini smo napravili kupoprodajni i platili porez, ali ovaj blento nije poslao tablice i saobracajnu da se odjavi.
-
I to može da se prijavi, pogotovo kad si već u supu...
to mi se dvaput već dešava, prvo kukaju samo da odvezu auto i šalju table, jedan napravio kaznu i oterao auto na otpad, nije vratio, drugi mi se javlja da je u Nemačkoj, ne znam kako je oterao bez ikakvog ovlašćenja, dan danas nije poslao table....
-
Ne znam, ali što se mene tiče odmah prenos, odjava i ćao. Makar i prodao za manje. Mislim znam kakva je situacija kod nas ali opet... Da ne govorim o primerima gde auto prođe kroz još tri vlasnika a i dalje se vodi na nekog tamo. Pa juri čoveka za prenos, registraciju... A tek mi nije jasan neko kome, u današnje vreme kamera, ko zna ko i koja ruka vozi tablice.
-
Davno je bilo ali interesantna situacija. Prodam auto poznaniku koji trguje sa autima, ajd da ne prepisujem auto prodaće se za par nedelja. OK, ali kada ga ti prodaš obavezno dođi sa kupcem da napravimo ugovor i prenos.
Kroz nekih mesec dana vidim na auto pijaci moj auto prodaje neki drugi lik. Pitam šta i kako i da li se na njega vodi auto. Kaže ne, nego na njegovog prijatelja i da nema problem za prepis. angry! Prećutim i dođem kući. Kroz par sati neko zvoni, ja otvorim prodavac sa kupcima došao da napravi kupoprodajni ugovor. Malo je bio iznenađen kada me je video =))
Svakako je najbolje uraditi prenos vlasništva. Ako govorimo o automa reda 5000-6000€ prenos je oko 50-70€ pa je možda bolja opcija da i to podele kupac i prodavac nego da auto ostane na imenu prodavca.
-
danas sam bio da odkavim table, rekoše mi u sup-u da nisam morao ja, od skoro zbog ove situacije s kovidom može i kupac sa kupoprodajnim kod njega u matičnoj policijskoj stanici..... nisam mnogo hteo da ispitujem ali čisto da znate nekom možda znači...
-
Za te situacije postoji resenje. Ja ako sam davao ovlascenje precrtam da moze u moje ime produziti registraciju. Ili kupoprodajni ugovor odmah. On ima rok od 15 dana da plati porez i posle mu ide kamata. Ako bih saznao da vozi posle duzeg vremena i dalje na moje ime, a ne mogu nista sa njim da uradim, prijavio bih da je ukraden. Pa nek vozi onda i dalje i nek gazi ljude sa njim.
U Sloveniji sam kupio dva puta polovan auto. Prodavac ne da kupac odveze auto dok se na tehnickom ne uradi prenos koji traje par minuta i kosta 15e za uslugu i saobracajnu. Dakle, ko kupuje auto nedeljom kada ne rade tehnicki, nece moci da odveze auto taj dan.
-
U Srbiji poreski obveznik je prodavac, tako da poreska uprava tereti prodavca.
-
Svuda je formalno poreski obveznik prodavac, jer on vri promet robe.
Samo, praktično, uvek plaća kupac.
-
On ima rok od 15 dana da plati porez i posle mu ide kamata.
Znam, nego sam to zbog ove rečenice napisao.
-
Stoji to, ali kupac je u pat poziciji kada mu istekne registracija i ima samo kupoprodajni ugovor overen pre duzeg perioda. Da prenese ne moze ako ne plati porez i kamatu ili na nezakonit nacin antidatira ugovor. Ja znam da ljudi produze registraciju i sa ovlascenjem gde je precrtano da se moze produziti registracija i u takvim slucajevima bih bez grize savesti prijavio da je auto ukraden kako bih primorao kupca da resi stvar i napravio problem nekome ko falsifikuje dokumentaciju.
-
Nema potrebe za prijavu da je auto ukraden.
Stavi se samo zabrana registrovanja auta.
-
Kada je sve uredjeno u sistemu nema potrebe ni za kakvim zabranama i prijavama. Ali u situacijama koje nazalost opstaju nekad mora. Produzetak registracije bez overenog punomocja sa istaknutom odredbom da moze produziti reg.u ime vlasnika nije moguce. Ali, cuo sam da ljudi i pored nemanja formalne dokumentacije preko veza i vezica zavrse registraciju. Zato sam pomenuo i tu opciju kao krajnju i kada ne funkcionisu druge opcije. Jer nije svejedno da neko vozi auto na vase ime. Moze zgaziti negok i pobeci, izvrsiti krivicno delo sa tim autom, itd. Jos je najmanji problem neplacenih kazni, to se uz cimanje sredi ako prodavac ima sa kupcem neki dokument da je otudjio auto.
-
Najveći problem može biti ako neko vozi tuđi auto/motor na punomoć a ne registruje ga i tako bez osiguranja izazove saobraćajnu nezgodu. Za svu štetu sa sve kamatama odgovara pored vozača i vlasnik vozila iako nema nikakve veze sa tim. Ne pitaj kako znam. U slučaju smrtnog ishoda može biti ogroman iznos novca na ime štete a na teret vlasnika vozila.
Odmah se radi ugovor i prenos vlasništva. Ako se kupac grbavi odmah ga teraš u 3PM. bravo2
-
Za svu štetu sa sve kamatama odgovara pored vozača i vlasnik vozila iako nema nikakve veze sa tim. Ne pitaj kako znam.
Evo, ja pitam kako znaš? Jer ovo prosto nije tačno. To znam jer sam godinama prodavao osiguranje...
-
Ja sam prodavao maglu. =)) Osiguranje je kao magla kada je krivac za nezgodu bio cuga. Ne priznaje mu se osiguranje. Recimo ... vozio je tuđi auto na punomoć (neregistrovan ili cuga) pa izazvao tešku saobraćajnu nezgodu sa smrtnim ishodom pa ga osiguranje ne pokriva. Oštećeni se namiruju od Udruženja osiguravajućih organizacija a ovi isplaćeni iznos refundiraju od vozača ali i od vlasnika vozila. Tuže obojicu solidarno za svu materijalnu i nematerijalnu štetu i troškove, sve sa kamatama. Naplaćuju se od onoga od koga mogu. Ako vozač nema imovine za naplatu, onda od vlasnika vozila. Redosled nije bitan. Mogu kako hoće. To može biti vrednost manjeg stana.
Sada se pitaš: Pa kako i po kom osnovu mogu da terete vlasnika vozila ?
Rećiću ti ako priznaš da je Logan ph1 bolji od svakog Superba. =))
-
Koliko postupaka su dobili protiv vlasnika vozila? Skoro sve što si napisao je tačno, osim tog dela da je vlasnik vozila odgovoran za štetu načinjenu njegovim vozilom.
Znam za takve pokušaje ali ni za jedan koji je"prošao" na sudu.
I, veće su nadoknade za teške telesne povede nego za smrtne slučajeve, prema Pravilniku koji to reguliše.
A Logan je smeće rumunsko, naravno...
-
ZOBS
Član 320
Ukoliko je uređajima za utvrđivanje prekršaja u saobraćaju ili neposrednim opažanjem policijskog službenika, odnosno drugog lica koje vrši neposredno regulisanje saobraćaja u skladu sa ovim zakonom dokumentovan, odnosno uočen, neki od prekršaja predviđenih ovim zakonom, kada vozač tog vozila nije identifikovan, vlasnik, odnosno korisnik vozila je odgovoran što je omogućio da se njegovim vozilom učini prekršaj.
Izuzetno od odredbi stava 1. ovog člana, u slučaju neovlašćene upotrebe tog vozila, vlasnik, odnosno korisnik vozila neće odgovarati.
Tj, ako neko vozi tvoj auto i napravi sranje a ne možeš da dokažeš da je u pitanju neovlašćena upotreba najebo si. Najsigurnije je prevesti i ćao. I zakupca i prodavca, samo ne za kriminalca.
-
To je za prekoračenja brzine, prolazak kroz crveno i slično. I to je nesporno.
Kolega je pričao o nesrećama, još sa posledicama po učesnike gde se po definiciji utvrđuje ko je upravljao vozilom i učimo prekršaj/krivični delo.
-
Ovo o čemu ja pričam su slučajevi gde je potpuno nesporno ko je vozio i prouzrokovao nezgodu. Takođe je nesporno da vlasnik nema nikakvu krivicu na svojoj strani a jedina veza je vlasništvo na vozilu. Takođe, vlasnik ne odgovara za bilo kakav prekršaj ili za krivično delo, već odgovara samo za štetu u novcu. Nadoknada za smrt bliskog lica ide i do 10k eura a najgora varijanta je ako strada dete (nedaj bože). Svaki roditelj ima pravo na takvu sumu ponaosob. Ako oštećeni nisu zadovoljni ponudom Udruženja oni će tužiti i dobiti sumu po merlilima suda a ne po merilima Udruženja.
Dakle, vlasnik vozila odgovara za štetu bez problema solidarno sa vozačem. Ako je vozač (krivac) bez imovine, sve pada na vlasnika ako ovaj ima imovine za prinudnu naplatu. Tu uračunajte i troškove izvršitelja i sve dodatne kamate.
Odmah pravite ugovore. Nema zezanja sa punomoćima. Ne pitaj odakle znam.
-
Ovo o čemu Sale uporno piše nema potporu u našim Zakonima. Solidarnu odbogovornost reguliše Zakon o obligacionim odnosima i tu ne piše ništa što je naveo.
Opet kažem, iz višegodišnjeg iskustva materiju poznajem (ne savršeno, priznajem), a iz primera koje sam sreo ova teza ne stoji.
Najdrastičniji primer, poznat iz medija je Mitrović mlađi koji je vozio vozilo koje nije bilo registrovano na njega i koji je usmrtio devojku na pešačkom prelazu. Vlasnik vozila nije bio ni pozvan ni na kakvu odgovornost.
Slažem se samo da je potrebno preneti vlasništvo nad vozilom što pre - najpre zbog rizika od prekršajnih kazni koje zlonamerni novi vlasnik može napravit (opet poznajem primere gde se ovo dešavalo). Ali ove "šut sa rogatim ne može" priče nisu tačne.
Voleo bih da neki pravnik, član foruma (ako ga ima ovde) da stručno mišljenje, a ja ću ga od pravnika potražiti i postovati u ovoj temi.
-
ZOBS je jasan i ne odnosi se na crvena svetla i samo određene propise. Zakon, propis, se ne može selektivno primenjivati osim ako nije sam tako definisan. A te priče da se utvrdi da nemaš bilo prekršaju ili krivičnu odgovornost ali ti se pripisuje materijalna ne da ne piju vodu. Na osnovu čega se neko materijalno tereti nego na osnovu utvrđene krivice?
To da štetu plaća vlasnik umesto vozača samo može da se desi ako je vlasnik u krvnom srodstvu sa vozačem.
Član 247 (stav 3 je suština)
Vlasnik, odnosno korisnik vozila obavezan je da, u roku od osam dana, da potpune i tačne podatke o identitetu lica kome je omogućeno upravljanje vozilom i dokaz na osnovu kojeg se na nesporan način može utvrditi da je to lice upravljalo vozilom u određeno vreme.
Fizičko lice, vlasnik, odnosno korisnik vozila ne sme dati vozilo na upravljanje licu koje je pod dejstvom alkohola, odnosno psihoaktivnih supstanci ili je u tolikoj meri umorno, bolesno ili je u takvom psihofizičkom stanju da nije sposobno da bezbedno upravlja vozilom ili nema vozačku dozvolu odgovarajuće kategorije.
Izuzetno od odredaba st. 1. i 2. ovog člana, vlasnik, odnosno korisnik vozila neće odgovarati ukoliko dokaže neovlašćenu upotrebu vozila.
Dokazom iz stava 1. ovog člana smatraće se pisana izjava overena od strane nadležnog organa kojom lice čije je podatke dao vlasnik, odnosno korisnik vozila, potvrđuje da je upravljalo vozilom u određeno vreme.
Dajte mi član ZOBS-a koji potkrepljuje to što pišete...
Ovako liči na priču:
Ne moraš posle 1.novembra da imaš zimske gume, ali ako napraviš udes sa letnjim ti si odmah odgovoran...Po kom zakonu, osnovu?
-
Ovo o čemu Sale uporno piše nema potporu u našim Zakonima. Solidarnu odbogovornost reguliše Zakon o obligacionim odnosima i tu ne piše ništa što je naveo.
Opet kažem, iz višegodišnjeg iskustva materiju poznajem (ne savršeno, priznajem), a iz primera koje sam sreo ova teza ne stoji.
Najdrastičniji primer, poznat iz medija je Mitrović mlađi koji je vozio vozilo koje nije bilo registrovano na njega i koji je usmrtio devojku na pešačkom prelazu. Vlasnik vozila nije bio ni pozvan ni na kakvu odgovornost.
Slažem se samo da je potrebno preneti vlasništvo nad vozilom što pre - najpre zbog rizika od prekršajnih kazni koje zlonamerni novi vlasnik može napravit (opet poznajem primere gde se ovo dešavalo). Ali ove "šut sa rogatim ne može" priče nisu tačne.
Voleo bih da neki pravnik, član foruma (ako ga ima ovde) da stručno mišljenje, a ja ću ga od pravnika potražiti i postovati u ovoj temi.
Našao si najlošiji mogući primer koji si mogao...klasična selektivna primena zakona bez ikakave odgovornosti, tj neki ćete da poginete, a neki ćemo da se vratimo.
-
Ma ima još primera koji su manje eksponirani.
Moja poenta je da ne postoji osnov da vlasnik vozila učestvuje u naknadi štete koju je učinio neko ko je od njega kupio vozilo.
Pomešane su teze i sa isteklim osiguranjem i Zajednicom Osiguravajućih društava koja iz garantnog fonda isplaćuje štetu pa posle tuži. Koga? Pa počinioca.
Za ovu temu su bitni ne samo ZOBS, već i KZ i ZOO, uz nekoliko pravilnika koje me mrzi da ih sada tražim.
Pitao sam par drugara advokata i čim budem imao stručni mišljenje jačim ovde.
-
Ma ima još primera koji su manje eksponirani.
Moja poenta je da ne postoji osnov da vlasnik vozila učestvuje u naknadi štete koju je učinio neko ko je od njega kupio vozilo.
Pomešane su teze i sa isteklim osiguranjem i Zajednicom Osiguravajućih društava koja iz garantnog fonda isplaćuje štetu pa posle tuži. Koga? Pa počinioca.
Za ovu temu su bitni ne samo ZOBS, već i KZ i ZOO, uz nekoliko pravilnika koje me mrzi da ih sada tražim.
Pitao sam par drugara advokata i čim budem imao stručni mišljenje jačim ovde.
Slazem se da ima puno teza pomesanih...ko zna koja po redu ispamovana tema.
-
Žuti karton, pred isključenje. bravo2
Izvini. Neću više. Malo sam se zezao. bravo2
-
Morate malo da se pomučite. ZOBS i prekršaji i sve ostalo nema veze sa ovim. Upotreba vozila na punomoć je uvek ovlašćena upotreba. Odgovornost za štetu nije uvek po osnovu krivice. Ima i drugi osnov. Ključ je u ZOO kako kaže kolega da to tamo ne piše.
Nemoj mi doći sa problemima, dođi mi sa rešenjima. =))
Vlasnik vozila nije nužno odgovoran, već samo ako je obuhvaćen tužbom. Obično biva obuhvaćen ako vozač koji je kriv nema ili neće da plati. Ako vozač sve to lepo plati, onda vlasnik nema problem. Odgovornost vlasnika nije nužna i ne ide po automatizmu. Mada, lako se desi da krivac nema para da plati ogromnu odštetu ili neće da plati a nema imovine ili sve prevede na nekoga. Onda sledi pakao za vlasnika ..... iako nije kriv ...
-
Uf, bre al' si težak. Al' troluješ za sve pare, to priznajem
Vlasnik vozila koje se tretira kao opasna stvar, može se osloboditi odgovornosti pod određenim uslovima. Član 174. Zakona o obligacionim odnosima propisuje da za štetu od opasne stvari odgovara njen imalac, a za štetu od opasne delatnosti odgovara lice koje se njom bavi, dok član 176. tačka 1) propisuje da umesto imaoca stvari, i isto kao on, odgovara lice kome je imalac poverio stvar da se njome služi, ili lice koje je inače dužno da je nadgleda, a nije kod njega na radu.
Kada vlasnik vozila bude tužen za iznos štete koju je Garanti fond isplatio oštećenom licu, vlasnik vozila se može osloboditi te odgovornosti ako ima overeno ovlašćenje kod notara kojem je ovlastio lice (kupca iz ugovora o kupoprodaji vozila a koje nije nikada izvršilo prenos vlasništava nad vozilom), ako je u tom ovlašćenju predviđeno da to lice (kupac) snosi odgovornost za svu štetu koju prouzrokuje vozilom od dana sticanja državnine nad vozilom (prostije rečeno od dana kada je počeo da vozi i koristi vozilo)
Deo dogovora pravnika koji od ovakvih stvari živi. Sad, svi mi znamo bolje od njih, to stoji, jel....
(Odgovor je mnogo duži, ali je ovo valjda odgovor na tvoju dilemu)
-
Znači ipak si istraživao ZOO ili šta već.. :bravo: Upravo sam se konsultovao sa svojim savetnikom consigliere. On se slaže sa tim da u punomoći vlasnik može da se ogradi od odgovornosti za štetu koju učini korisnik vozila. Najsigurnije je kada odmah napraviš ugovor i nisi više vlasnik.
Retko ćeš videti slučaj da je neko upotrebio takvu klauzulu u punomoći za vozilo. Ukoliko je punomoć klasična i bez posebnih klauzula (što je najčešći slučaj), onda stoji sve kako sam rekao. Vlasnik može da odgovara za svu štetu iako nije kriv.
Nemam ja nikakvu dilemu. Nadam se da si ti rešio svoju dilemu.
I konačno ... šta sam ja tu trolovao ? Osim za Superba. =))