Autor Tema: DSG informacije i pitanja  (Pročitano 13335 puta)

0 članova i 11 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže vojkan85

Odg: DSG informacije i pitanja
« Odgovor #30 poslato: 24. Mar, 2025. 08:12 »
Ako ne grešim, mislim da može kod rezervnog točka ispod podloge za gepek da se vidi kod menjača. Na nalepnici je sve napisano.

@Neskela Mislim da je DQ200.
  • Vozi: Škoda Superb 3 Combi L&K 2.0TDI

Na mreži azimuth90

Odg: DSG informacije i pitanja
« Odgovor #31 poslato: 24. Mar, 2025. 08:14 »
Aha ok,ovo sto ja gledam jesu Superb 2019-2022. Motori 1.5 tsi ili 20 tdi pa automatski sa njima upareni.
  • Vozi: VW GOLF 7

Na mreži vakilee

Odg: DSG informacije i pitanja
« Odgovor #32 poslato: 24. Mar, 2025. 08:19 »
Ne samo dq200 je smece.

Mozel li detaljnije malo o tome? Koliko vidim svaki 1.5 TSI Motor je opremljen sa DQ200 tj. DSG-om sa 7-am brzina. 2.0 Motori imaju robusnije DQ250 i DQ380.

Je l ima nesto na sta treba obratiti paznju kod DQ200? Da li si imao iskustva sa njima. Ja sam za sada zadovoljan kako radi, ali moram priznati da je mijenjac u D modu jako "lijen". Vozim konstanto u S modu.

Poz
  • Vozi: Skoda Superb 1.5TSI

Van mreže vojkan85

Odg: DSG informacije i pitanja
« Odgovor #33 poslato: 24. Mar, 2025. 08:26 »
S nabija više obrtaje i razlika je samo u tome. DQ200 konkretno ima max torque od 250Nm, plus je dry tip, tako da ne može on da izvlači neke performanse. Sa druge strane DQ250 jeste stariji menjač ali trpi 400Nm. Čak ni DQ380 ne ide preko 400Nm, mislim da je njemu propisano i manje, nekih 370-380Nm. Jedino ko ide preko je DQ500 i 511, i imaju 550Nm, tako da lepo mogu da izvuku i neki remap menjača ako je potrebno. Generalno menjač kao menjač, DQ200 je valjda imao probleme sa mehatronikom i sa multi cluch delom. Lenj možda jeste, ali za manja vozila je uz redovno održavanje ok.
  • Vozi: Škoda Superb 3 Combi L&K 2.0TDI

Van mreže vojkan85

Odg: DSG informacije i pitanja
« Odgovor #34 poslato: 24. Mar, 2025. 08:36 »
istekao je edit, a nisam napisao, da je VW imao kampanju 34F7 za DQ200. Rešavali su pregrevanja, buku iz menjača itd. Ima na internetu. Verujem da su u revizijama to rešili jer ipak nije mali broj automobila sa opcij koji se i danas isporučuje širom sveta uz DQ200 i 1.5TSI. Ja čekam Kamiq MonteCarlo 1.5TSI da mi stigne, i verovatno je u njemu isto DQ200 pa ćemo videti kako će se ponašati.
  • Vozi: Škoda Superb 3 Combi L&K 2.0TDI

Na mreži Bingodalton

Odg: DSG informacije i pitanja
« Odgovor #35 poslato: 24. Mar, 2025. 08:58 »
Mislim da je taj menjac i danas problematican.
Zoki PH radio intervju sa Davorom, noze da se odslusa i tako je.
Problematican menjac sa kojim ne znas na cemu si, kupis nov auto i rikne na 50k km.

DQ250 je manje ugladjen id DQ381. Ima kracu 6., nego ovaj drugi 7., pa je i manje ekonomican, ali je veca raga.
Kod njega se kvari mehatronika, ali retko. A kad rikne, jeste papreno, nema popravke.
Kod DQ381 su popravke jeftinije, ali je vise delova podlozno kvarovina.

Servisni interval skratiti za 1/3, pa i na 1/2 od preporucenog, zavisi kako ga vozis.
Ako je na 60k, ja radim na 40k. Ako je 3g, ja radim na 2g,...
Moj DQ250 je na 206k km i gura dobro i dalje, da ga ne ureknem.

Steta za taj 1.5 tsi sto je uparen sa problematicnim menjacem, kod cele grupacije.

https://youtu.be/NAeFQdZ6yBM?si=efc1TyNOZqhMbG0B
  • Vozi: Skoda Superb 2.0 TSI 280 4x4

Van mreže vojkan85

Odg: DSG informacije i pitanja
« Odgovor #36 poslato: 24. Mar, 2025. 09:02 »
Ako je auto u garanciji nema Boga da se uradi servis ranije. Ja sam insistirao da se uradi zamena ulja u menjaču u Oktaviji 4, na 50k km, i samo su se nasmejali. Nije problem i da rikne na 20k km, garancija ga pokriva, pa neka ga menjaju koliko god hoće narednih 5 godina. DQ250 mehatronika je bila oko 140k rsd u ovlašćenom pre 2-3 godine ako ne grešim, a ima i kod ljudi koji rešavaju DSQ menjače, da ne pišem sada, da se odradi isto povoljno i kvalitetno. Svakako, redovan servis uz pametnu vožnju je ključ za dug život svih komponenti, osim ako nemaju fabričke greške, jer tada ništa nažalost ne pomaže.
  • Vozi: Škoda Superb 3 Combi L&K 2.0TDI

Na mreži vakilee

Odg: DSG informacije i pitanja
« Odgovor #37 poslato: 24. Mar, 2025. 09:26 »
S nabija više obrtaje i razlika je samo u tome. DQ200 konkretno ima max torque od 250Nm, plus je dry tip, tako da ne može on da izvlači neke performanse. Sa druge strane DQ250 jeste stariji menjač ali trpi 400Nm. Čak ni DQ380 ne ide preko 400Nm, mislim da je njemu propisano i manje, nekih 370-380Nm. Jedino ko ide preko je DQ500 i 511, i imaju 550Nm, tako da lepo mogu da izvuku i neki remap menjača ako je potrebno. Generalno menjač kao menjač, DQ200 je valjda imao probleme sa mehatronikom i sa multi cluch delom. Lenj možda jeste, ali za manja vozila je uz redovno održavanje ok.

Hvala na detaljnom odgovoru. Spominjes redovno odrzvanje kojeg "nema" za ovaj mijenjac. Tacnije, meni u AT, u Skodi nece da urade servis. Kazu taj mijenjac je zatvoren i ulje se ne mijenja. Vidim da nasi ljudi to rade i da mi je definitivno vrijede da zamjenim ulje jer imam trenutno 108.000 na satu.


Mislim da je taj menjac i danas problematican.
Zoki PH radio intervju sa Davorom, noze da se odslusa i tako je.
Problematican menjac sa kojim ne znas na cemu si, kupis nov auto i rikne na 50k km.

DQ250 je manje ugladjen id DQ381. Ima kracu 6., nego ovaj drugi 7., pa je i manje ekonomican, ali je veca raga.
Kod njega se kvari mehatronika, ali retko. A kad rikne, jeste papreno, nema popravke.
Kod DQ381 su popravke jeftinije, ali je vise delova podlozno kvarovina.

Servisni interval skratiti za 1/3, pa i na 1/2 od preporucenog, zavisi kako ga vozis.
Ako je na 60k, ja radim na 40k. Ako je 3g, ja radim na 2g,...
Moj DQ250 je na 206k km i gura dobro i dalje, da ga ne ureknem.

Steta za taj 1.5 tsi sto je uparen sa problematicnim menjacem, kod cele grupacije.

https://youtu.be/NAeFQdZ6yBM?si=efc1TyNOZqhMbG0B

Veliko razocarenje kad procitam ovo za DQ200 menjac. Da sam znao vjerovatno ne bih uzeo nikada 1.5 TSI.

Sta je prepruka onda? Vidim da ljudi otvaraju DQ200 i rade mu izmjenu ulja. Jedan kolega sa foruma mi je spomenuo Gorana sa Novog BG da radi taj servis.
  • Vozi: Skoda Superb 1.5TSI

Van mreže vojkan85

Odg: DSG informacije i pitanja
« Odgovor #38 poslato: 24. Mar, 2025. 09:32 »
Zato što je dry clutch, ali opet mislim da svaki deo koji se podmazuje mora da dobije zamenu ulja.
  • Vozi: Škoda Superb 3 Combi L&K 2.0TDI

Na mreži Bingodalton

Odg: DSG informacije i pitanja
« Odgovor #39 poslato: 24. Mar, 2025. 09:54 »
Ma da, moze nesto uvek da se servisira.
I za BMW kazu sealed for life, verovatno za svoj prvi zivot, kod prvog vlasnika u lizingu.

Sad prvi put cujem da u ovlascenom nece da rade servis pre roka. Ne vidim razlog kad placas iz svog dzepa.
  • Vozi: Skoda Superb 2.0 TSI 280 4x4

Van mreže vojkan85

Odg: DSG informacije i pitanja
« Odgovor #40 poslato: 24. Mar, 2025. 09:59 »
Razlog je taj što nije propisan vremenskim intervalom za taj auto. Ludost.
  • Vozi: Škoda Superb 3 Combi L&K 2.0TDI

Van mreže Nenad78

Odg: DSG informacije i pitanja
« Odgovor #41 poslato: 24. Mar, 2025. 11:17 »
Samo u Kodiaqu 1.5 TSI je DQ381 ,to sam saznao od vas forumaša kad sam kupovao auto i hvala vam.
  • Vozi: Škoda Kodiaq 1.5TSI DSG 2022

Van mreže vojkan85

Odg: DSG informacije i pitanja
« Odgovor #42 poslato: 24. Mar, 2025. 11:25 »
Kako je tu Škoda napravila loš potez da je 1.5TSI opcija uopšte dostupna za Kodiaq. Takav auto mora da kreće sa 2.0 agregatom i proverenim menjačem. Ista priča je čini mi se bila da je u Superb išao halogen far. Pa koliko god klot da je oprema, "viša" klasa mora da ide sa nekim donjim standardom.
  • Vozi: Škoda Superb 3 Combi L&K 2.0TDI

Van mreže Nenad78

Odg: DSG informacije i pitanja
« Odgovor #43 poslato: 25. Mar, 2025. 07:14 »
Koja "viša" klasa pa to je Škoda.
Individualno je to ,meni je npr. savršen pošto vozim kao penzić.Meni najbitnije da nema DPF,EGR itd samo sipaj i vozi.
  • Vozi: Škoda Kodiaq 1.5TSI DSG 2022

Van mreže vojkan85

Odg: DSG informacije i pitanja
« Odgovor #44 poslato: 25. Mar, 2025. 07:18 »
Nema veze što je Škoda. Da ta ista Škoda ima znak VW ili Audi, druga bi priča bila, i da im daju pun potencijal, a ne na kašičicu. Jedan po jedan deo. Daleko od toga da je danas išta realno, ali Škoda kao brand je dosta napredovao kroz godine, ali nažalost i ispratio nerealne cene, mada ako Kinez može da košta od 35k EUR plus, zašto ne bi i Škoda.
  • Vozi: Škoda Superb 3 Combi L&K 2.0TDI