Autor Tema: Upravljanje otpadnim uljima  (Pročitano 4866 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže dusko zemunZapočeo temu

Odg: Upravljanje otpadnim uljima
« Odgovor #15 poslato: 28. Jan, 2014. 13:20 »
U garazi cuvam preko 100 l rabljenog ulja.Naravno da ne znam sta da radim sa njim :o

svaka cast na tome da se neko javio i rekao da cuva 100litara ulja u garazi... a da pri tome mu zamena ulja nije delatnost...
ako bi zeleli da mirne savesti se resite ovog ulja, onda bi bilo u ovom trenu najbolje da svratite u prvi iole ozbiljnije servis u vasem kraju i pitate ih da li imaju ugovor sa ovlascenim sakupljacem o preuzimanju ulja...
ukoliko imaju, onda je najbolje da ga predate njima, a ako ne... trazite dalje...

projekat na kom sam radio, obuhvatao je izradu Pilot sakupljackih stanica ukojima bi vlasnici otpadnih ulja, mogli da dobrovoljno predaju ista... i da za takvo delo dobiju potvrdu...

e sad, mnogo nasih pravilnika i zakona je prepisano sa neke druge planete i dosta toga je neusaglaseno sa stanjem na ovom terenu...
molim vas javite nam kako je protekla akcija predaje tog ulja nekom od servisera...
svakako da 100litara u vasoj garazi sem ekoloske predstavlja i pozarnu opasnost...

ps
postoji mogucnost da je poklonite ili prodate nekom ko se greje na otpadna ulja... ali ... to tek nije u dugu ni zdravlja niti zastite zivotne sredine...
o grejanju na otpadna ulja... vise u nekom od sledecih obracanja...

  • Vozi: skoda 110R, felicia pik up FUN, OCTAVIA TOUR ...


Van mreže dusko zemunZapočeo temu

Odg: Upravljanje otpadnim uljima
« Odgovor #16 poslato: 28. Jan, 2014. 13:33 »
Iz nekih mojih saznanja, svi servisi do sada u kojima sam bio, mali privatni i veliki ovlašćeni(ok, nije ih mnogo ali to možda i nešto govori), koriste ispušteno ulje za grejanje. Nisam siguran kako tačno, ali tako su mi svuda rekli, čak ga nemaju ni dovoljno nego moraju da dokupljuju lož ulje. S druge strane, ne znam ni koliko je to dobro ili loše po okolinu, ali mi se nekako čini da je bolje ako se sagori nego ako se prolije u slivnik.

iz nekih mojih saznanja... upotreba otpadnog ulja za lozenje nije dozvoljena, ali isto tako i u pravilniku je navedeno gde i  ukojim uslovimaje dozvoljeno spaljivanje otpadnih ulja...
svakako ne u manjim kotlarnicama...
ali da krenemo od pocetka...
uvoz i prodaja na domacem trzistu sistema za spaljivanje otpadnih ulja nije zabranjeno i moguce je kupiti takav sistem..
po principu... SVE STO NIJEZABRANJENO, DOZVOLJENO JE...
potom,
ne postoji monitoring od strane dimnicarskih kuca o tome, ko i gde koristi koju vrstu ogreva za lozenje... da postoji volja, ovaj monitoring i popis bi mogli da budu gotovi uceloj srbiji za najvise 12 meseci...
po dobijanju ovih informacija, lako bi nadlezne i ostale inspekcije mogle da krenu u akciju...

mada, ne bi ni morale...
primenom ovog pravilnika, sakupljanje otpadnih ulja bi bil aobaveza...

ali kako to izvesti ?
moj predlog koji sam naveo i u projektima na kojima sam ucestvovao je bio da se pored sistema koji je predlozen, uvede obaveza postojanja tehnicke knjige za svako motorno vozilo...
smisao ove knjige je malo mozda ... (da sam ne nazivam...) ali je poenta da bi uvodjenjem ove tehnicke knjige mogli da se prate ..
redovni servisi...
tehnicki pregledi...
redovne zamene ulja, guma i akumulatora (gde bi serviser(ili neko iz reciklaznog centra) koji je zamenio/primio ulje, gumu ili akumulator napisao kad i gde je zamenio i naravno to bi bio dokaz da je taj deo, ulje ili vec sta zbrinut na pravi nacin ...)

i koja je poenta...
vozila koja imaju uredna ova dokumenta bi tehnicki pri registraciji placala po nepromenjenim cenama, a pak, oni vlasnici vozila koji se ne pridrzavaju ovih pravila... oni bi placali 4 vise tehnicki pregled...
razlika u ceni bi isla uu fondove za zastitu zivotne sredine i u fondove za stvaranje reciklaznih centara ili sakupljackih stanica...

ne znam koiko je moja misao razumljiva, ali poenta je da bi se veoma lako, svi mi, kao sto smo se navikli da nosimo fluoprsluke u kolima, navikli da imamo i tu knjizicu... i izbegli bi varijantu da iako je komsija mika zamenio ulje, to ulje bacamo ili sta vec, vec bi ga predali nekom ko je za to ovlascen ili nekom ko se bavi sakupljanjem...
deluje da je komplikovano uvesti ovaj sistem , ali nije...
cak i bez prevelikih mera represije..
a sto je najvaznije, sem price o zastitizivotne sredine, takodje bi se kroz ove tehnicke knjige mogla kontrolisati i opsta bezbednost saobracaja

garantujem da bi se ovim sistemom, procentualno visestruko uvecale sakupljene kolicine otpadnih ulja i da bi sistem umeo da funkcionise i sam sebe da finansira...

takodje, jako malo nas zna... da je svaka litra proizvedenog ili uvezenog ulja, opterecena akciznim troskovima koji upravo idu u posstojeci fond za zastitu zivotne sredine...

i da se vratim na pocetak pprice... ako bi se kolicine sakupljene na pravilan nacin ovim metodom povecale, automatski bi se smanjile kolicine koje bi mogle da zavrse u nekim kotlarnicama u kojima se na neprikladan nacin i u neprikladnim uslovima sagoreva...

jer, samo neobrazovan covek moze da kaze za pepeo koji nastaje kao posledica spaljivanja ulja u ovim kotlovima... to je beli pepeo nije opasan... itekako time gresi, ali najcesce ni ne postane svestan toga sta je pre svega sam sebi uradio i koliko je narusio zdravlja sebi i svojim bliznjima...

  • Vozi: skoda 110R, felicia pik up FUN, OCTAVIA TOUR ...

Van mreže Turbo

Odg: Upravljanje otpadnim uljima
« Odgovor #17 poslato: 28. Jan, 2014. 13:50 »
Kolika je akciza na motorna ulja? Pretpostavljam da za od vrste ulja zavisi akciza ali da se zadržimo na motornom. Pitam iz radoznalosti.

Van mreže Alpros_auto

Odg: Upravljanje otpadnim uljima
« Odgovor #18 poslato: 28. Jan, 2014. 14:00 »
Na ovu temu kada je reč o našem objetu samo ću istaći da  Alpros posluje po Evropskim standardima menadžment sistema kvaliteta ISO 9001 kao i po sistemima zaštite životne sredine ISO 14001.
A to znači sledeće http://www.skoda.co.rs/wp-content/uploads/2012/10/politika_zastite_zivotne-sredine.pdf


Van mreže dusko zemunZapočeo temu

Odg: Upravljanje otpadnim uljima
« Odgovor #19 poslato: 28. Jan, 2014. 14:46 »
Kolika je akciza na motorna ulja? Pretpostavljam da za od vrste ulja zavisi akciza ali da se zadržimo na motornom. Pitam iz radoznalosti.

vrednost akcize se obracunava po 1 litru ulja koje se proivede ili uveze... vrednost se odredjuje Odlukama Vlade, tako da trenutno vrednost ni sam ne znam ...
a gde ta sredstava u poslednje godine zavrsavaju ... nisam primetio da ima poboljsanja u organiyovanju sistema ...
  • Vozi: skoda 110R, felicia pik up FUN, OCTAVIA TOUR ...

Van mreže Neba

Odg: Upravljanje otpadnim uljima
« Odgovor #20 poslato: 28. Jan, 2014. 16:30 »
ps
postoji mogucnost da je poklonite ili prodate nekom ko se greje na otpadna ulja... ali ... to tek nije u dugu ni zdravlja niti zastite zivotne sredine...
o grejanju na otpadna ulja... vise u nekom od sledecih obracanja...

Ulje koje istankam sam nosio kod majstora Vlaste na Petlovom brdu koji sakuplja otpadno ulje i zimi ga koristi kao gorivo za pec koju je sam napravio i tako greje radionicu.  :)  Sagorevanjem motornog ulja (najvecim delom je motorno ulje estar visemasnih kiselina) u prisustvu dovoljne kolicine kiseonika oslobadja se CO2 i H2O, a kod nepotpunog sagorevanja i CO kao i cvrst ostatak C (garez).

Ja sam bio ubedjen da se gorenjem otpadnog ulja nista manje ne zagaduje okolina od upotrebe automobila :(
Covek se uci dok je ziv... Iscekujem Duskov post o gorenju otpadnih ulja.

Na ovu temu kada je reč o našem objetu samo ću istaći da  Alpros posluje po Evropskim standardima menadžment sistema kvaliteta ISO 9001 kao i po sistemima zaštite životne sredine ISO 14001.
A to znači sledeće http://www.skoda.co.rs/wp-content/uploads/2012/10/politika_zastite_zivotne-sredine.pdf

Ja bar zelim da verujem da veliki i ovlasceni servisi otpadno ulje odvode i depunuju a ne bacaju u dunav

samo :) :)


p.s. Dopada mi se ideja o posedovanju eko knjizice za svako motorno vozilo! Jako dobra zamisao!

  • Vozi: Fabia 1.9 SDI

Van mreže dusko zemunZapočeo temu

Odg: Upravljanje otpadnim uljima
« Odgovor #21 poslato: 28. Jan, 2014. 20:34 »
boldiran tekst je citat iz poznate i pristupacne literature, koja je dostupna cak i na internetu ...
napominjem da posedujem i naucne radove, kao i rezultate ispitivanja emisije dimnig gasova... ali smatram da ne treba forum opterecivati tim nivoom informacija

Loženje otpadnih,  neprerađenih motornih ulja u neodgovarajućim ložištima prouzrokuje mnogo štete po okolinu.  Sa  emisjiama  idu u vazduh teški metali,  otrovni  gasovi  (Sox, NOx, HCI) i otrovni ostaci sagorevanja.

ulje nije samo bazna komponenta , nego se sastoji iz velikog broja aditiva ...i koje cega ...

evo jos ponesto za one koje interesuje ova tema...

Tokom upotrebe dolazi do  njihove degradacije i kontaminacije  različitim supstancama tako da maziva ulja postaju neupotrebljiva za svrhu za koju su prvobitno bila namenjena.
  Otpad  koji na taj način nastaje,  predstavlja kompleksnu mešavinu   različitih vrsta štetnih  i opasnih  materija poput organskih  i neorganskih  jedinjenja metala, policikličnih  aromatičnih  ugljovodonika, rastvarača, glikola, ostataka goriva itd.
Zbog  visokog potencijala da zagade i degradiraju  životnu sredinu, kao i opasnosti po zdravlje ljudi, otpadna ulja se, u skladu sa postojećim zakonskim regulativama, klasifikuju kao opasan otpad. 
Direktni efekti koji mogu biti posledica njihovog uticaja na zdravlje ljudi uključuju sledeće:

iritaciju plućnog tkiva usled prisustva gasova koji sadrže aldehide, ketone,aromatska jedinjenja i slično
uticaj na  gornje delove respiratornog  trakta  i plućno tkivo,  usled prisustva  hemijskih elemenata  i jedinjenja poput hlora, vodonik-sulfida, antimona, hroma, nikla, kadmijuma i bakra
efekat gušenja usled blokade  distribucije  kiseonika u organizmu  koja je posledica visokog sadržaja ugljen-monoksida,halogenih rastvarača,vodonik sulfida itd.
karcinom pluća i prostate koji je posledica prisustva  metala poput olova, kadmijuma i mangana.
Direktni uticaji   otpadnih ulja na životnu sredinu uključuju sledeće:

zagađenje zemljišta, rečnih tokova i i drugih vodenih površina usled  njihove niske biodegrabilnosti
formiranje tankog  filma  prilikom kontakta sa vodom  koji sprečava  izmenu kiseonika između vodene sredine i atmosferskog  vazduha.To može dovesti do dugotrajnih štetnih efekata na  vodenu floru i faunu 
korišćenje u energetske svrhe  može izazvati zagađenja vazduha česticama, teškim metalima (Pb, Cd,Ba,Fe), kiselinama (HCl), oksidima (SOx, , NOx, CO),  različitim vrstama POPs materija usled nepotpunog sagorevanja itd.


moja ideja nije bla da se uvodi EKO knjizica, vec najobicnija tehnicka knjizica vozila...
jos jedna od ideja je bila da se zabrani prodaja ulja kao sto sad postoji po METROU I RODI na kantice...
bilo bi moguce samo kupiti ulje za dolivanje, a sva manipulacija uljima bi isla preko servisa ...
« Poslednja izmena: 28. Jan, 2014. 20:47 dusko zemun »
  • Vozi: skoda 110R, felicia pik up FUN, OCTAVIA TOUR ...

Van mreže dusko zemunZapočeo temu

Odg: Upravljanje otpadnim uljima
« Odgovor #22 poslato: 28. Jan, 2014. 20:55 »
takodje zelim dodati da i kontaminirana ambalaza u kojima se nalazilo ulje, predstavlja opasan otpad i kao i sa kolicinama ulja koje se generisu, tako i sa kontaminiranom ambalazom treba sa punp paznje rukovati ... i opet se vracamo na pocetak price... bez postojanja organizovanog sistema sakupljanja... mala je vajda od ove price...
po trenutnim pravilnicima, uredbama i zakonima, zvanicno nezvanicna je obaveza svakog prodavca svezih kolicina motornih ulja je da mora da obezbedi i prihvat zauljene ambalaze i otpadnih ulja ... ali da sad ne ulazimo u sitna creva...
ispasce da ovime zelim da gurnem ruku u dzep vlasnicima prodavnica autokozmetike i ulja, ali s obzirom da sam i ja jedan od njih, moram reci, da uopste nisam nasao sebe u prici da prodajem niti ulja, niti antifriz...
iz mnogo razloga i ne vidim da mi to ista umanjuje promet ili uspeh u poslu ...

ova tema poprima vec velike sirine diskusije i pokusacu da u narednim postovima ostavim prostora da se napravi anketa o nacinima i uslovima zamene motornih ulja na vasim vozilima ...

 
  • Vozi: skoda 110R, felicia pik up FUN, OCTAVIA TOUR ...

Van mreže dusko zemunZapočeo temu

Odg: Upravljanje otpadnim uljima
« Odgovor #23 poslato: 28. Jan, 2014. 21:25 »
pre daljeg nastavka diskusije, zeleo bih da postavim jednu anketu, ciji rezultati mi puno mogu pomoci
unapred sam zahvalan svima onima koji odvoje par minuta i popune je

https://docs.google.com/forms/d/18cJ_gN4XgzwWmj91ZdAFzHBvmxIMAxfa_x1zUbAJR-g/viewform

  • Vozi: skoda 110R, felicia pik up FUN, OCTAVIA TOUR ...

Van mreže dusko zemunZapočeo temu

Odg: Upravljanje otpadnim uljima
« Odgovor #24 poslato: 28. Jan, 2014. 22:56 »
nekako, kod nas se na svakom koraku potvrdjuje ona vec izlizana...
sto juznije to i ..znije...


pogledajte ovaj klip
http://www.youtube.com/watch?v=IinuKLjX6rU
« Poslednja izmena: 28. Jan, 2014. 23:02 dusko zemun »
  • Vozi: skoda 110R, felicia pik up FUN, OCTAVIA TOUR ...

Van mreže dusko zemunZapočeo temu

Odg: Upravljanje otpadnim uljima
« Odgovor #25 poslato: 28. Jan, 2014. 23:01 »
Kolika je akciza na motorna ulja? Pretpostavljam da za od vrste ulja zavisi akciza ali da se zadržimo na motornom. Pitam iz radoznalosti.


citat iz PRAVILNIK  O UTVRĐIVANJU USKLAĐENIH IZNOSA NAKNADE ZA  UPRAVLJANJE POSEBNIM TOKOVIMA OTPADA
("Sl. glasnik RS", br. 23/2011)
USKLAĐENI IZNOS NAKNADE ZA UPRAVLJANJE OTPADNIM  ULJIMA

Motorna ulja, kompresorska ulja za podmazivanje, turbinska ulja za podmazivanje kg/l 11.15 din/10 din. neto

Tečnosti za hidraulične namene kg/l 11.15 din/10 din. neto

Ulja za menjače i reduktore kg/l 11.15 din/10 din. neto

Sredstva za obradu metala, ulja za skidanje kalupa i antikorozivna ulja  kg/l 11.15 din/10 din. neto

Elektroizolaciona ulja kg/l 11.15 din/10 din. neto

Ulja teška, ostala i ostala ulja za podmazivanje kg/l 11.15 din/10 din. neto

Ostali preparati koji se ne upotrebljavaju za obradu tekstilnih  materijala, kože, krzna ili drugih materijala kg/l 11.15 din/10 din. neto

Ostali preparati koji sadrže 70% ili više, po masi, ulja od nafte  ili ulja dobijenih od bitumenoznih minerala, ali ne kao osnovni sastojak i koji se ne upotrebljavaju za obradu tekstilnih materijala, kože, krzna ili drugih materijala
kg/l 11.15 din/10 din. neto
Tečnosti za hidraulične kočnice i ostale pripremljene tečnosti
za transmisiju, koje ne sadrže ili sadrže manje od 70% po
masi ulja od nafte ili ulja dobijena od bitumenoznih materijala
kg/l 11.15 din/10 din. neto
Preparati protiv smrzavanja kg/l 11.15 din/10 din. neto
  • Vozi: skoda 110R, felicia pik up FUN, OCTAVIA TOUR ...

Van mreže Turbo

Odg: Upravljanje otpadnim uljima
« Odgovor #26 poslato: 29. Jan, 2014. 00:41 »
Pa to je smešno, obzirom da je akciza na alkoholna pića od žitarica skoro 200 dinara po litri.

Van mreže gari021

Odg: Upravljanje otpadnim uljima
« Odgovor #27 poslato: 04. Feb, 2014. 15:06 »
@dusko zemun
pozdravljam inicijativu

Ali bih ipak skrenuo paznju na par stvari. I drzava "reciklira" prikupljeno ulje u obrenovackim kotlovima. Sagorevanje otpadnih ulja niposto nije tabu tema ni u EU ni u USA (od kojih smo vekovima daleko sto se ekoloske regulative i svesti tice), ni u industrijski proizvedenim gorionicima, a ni u gorionicima iz samogradnje.