Autor Tema: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)  (Pročitano 244888 puta)

0 članova i 32 gostiju pregledaju ovu temu.

Na mreži AcoSk

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1005 poslato: 30. Jan, 2023. 22:29 »
@kovle, nema potrebe u taj motor sipati 5w-30. Slobodno mozes neko 5w-40.

Van mreže kovle

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1006 poslato: 30. Jan, 2023. 22:36 »
@wkobre
Razlog je bio da je krs i da treba bolje ulje. Tako mi je dosta ljudi pricalo i ja hajde rekoh promenicu.
@AcoSk
Pa uvek do sada je sipano 5w30, jer je preporucena ta gradacija.
  • Vozi: Opel Astra H 1.6 2004

Na mreži wkobre

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1007 poslato: 30. Jan, 2023. 22:54 »
Auto ima 280k na satu. Nije bitno šta neko drugi priča ako do sada nije bilo nekih problema sa tim uljem i "prija" motoru.
Ali ako biste baš da menjate po svaku cenu, složio bih se sa kolegom u postu iznad oko 5w40.
  • Vozi: Škoda Superb combi 2.0tdi 150hp L&K

Na mreži Bingodalton

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1008 poslato: 31. Jan, 2023. 07:32 »
Ako mu ne trosi, nek ostane na 5w30.
Ako trosi, onda 5w40.
Na kraju krajeva nije to velika razlika i moze da proba jednu zamenu 5w40, nece se nista desiti.
  • Vozi: Skoda Superb 2.0 TSI 280 4x4

Na mreži wkobre

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1009 poslato: 31. Jan, 2023. 09:03 »
Apsolutno se slažem.
  • Vozi: Škoda Superb combi 2.0tdi 150hp L&K

Van mreže kovle

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1010 poslato: 31. Jan, 2023. 22:23 »
Kupio sam Mobil 1 ESP 5w30, pise da se pravi u Francuskoj.
Hvala svima na pomoci.
  • Vozi: Opel Astra H 1.6 2004

Van mreže sasacalko

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1011 poslato: 03. Feb, 2023. 09:47 »
Koje ulje mogu da koristim umesto preskupe Selenie k.p.e. 5w40?
Da li je bolje shell helix hx7 ect 5w40 ili total quartz ineo c3 5w40 (našao sam da zadovoljavaju fiatov standard "s2")?
Koliko je bitan viskozitet na 100 stepeni ( s obzirom da je kod shell-a manji, vrlo blizu uljima 5w30)?
razlikuje im se i bitno "pour point", shell -45, total -27 stepeni.
u pitanju je fiat 500l 1.4 95ks.

Hvala

ps ( u odnosu na fabiu, fiat troši ulje)

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1012 poslato: 03. Feb, 2023. 18:46 »
Poštovani,
Može bilo koje ulje visk. gradacije SAE 5W-40 i ACEA C3 specifikacije (FIAT odobrenje je samo dodatni plus). Tu spada i npr. Castrol Edge (slično Shell-u po nešto nižoj radnoj visk. unutar SAE 5W40 kategorije).
Specifikacije su opšte i predstavljaju neku srednju vrednost (ili čak projektovanu) i uvek tu ima odstupanja. Nije svaka flaša ono što je navedeno u TDS-u. Ipak, ti podaci ukazuju na (po)nešto - tj. neke osnovne tendencije konkretnog ulja.
Doduše, nije TDS (baš) "sveto pismo" pa tako u Total-ovom je onih -27 (pour point) 110% greška, jer isto ulje u 5W30 ima -36 a tih -27 je karakteristično za 15W-40 ulja (?!); 7000 10W40 ima -30 °C (na primer).
Pour point je bolje da je niže, jer ukazuje ili na veći sadržaj PAO ulja ... mada može biti i samo do nešto niže viskoznosti. -45 je izvanredno ali ne bih se (baš) kladio da Selenia ima baš toliko (npr. Castrol ima -42 a Petronas Syntium 3000 AV -36 ... moguće i isto ulje).
Tako da ne morate da se mnogo brinete oko tih stvari, bitnije je da su 5W40 ulja sa ACEA C3 (što novijim, C3-16 npr. ili novije, obično velike kompanije ne prikazuju, kobajagi se podrazumeva najnovija verzija, što nije uvek tačno).
Total je više zabrinut za slučaj Adani Grupe (iz Indije) jer su mnogo radili sa njima i u igri su desetine milijardi dolara (evra), nego za preciznost dokumenata ... što je zapravo povezano ali dok se oni na vrhu (do)sete, uvek bude kasno.
Dodatno sa ind. visk. od 179 i 14,4 na 100 cel. Selenia bi na 40 morala da ima 85 što je teško da se poveruje (nije nemoguće ali ...), tako da i tu nešto nije baš kako treba.
Ako se odlučite za Shell, onda bolje HX8 ECT jer je sigurno kvalitetnije (iako ima tek -36 pour point ... doduše i veću viskoznost na 100 - tačno 14). Ovde je takođe nelogično da "ređe" HX7 ima višu vrednost za Flesh point (?!) - O tempora, o mores! (i pride kuku i lele).
Total i sa brljotinom (većom saradnjom od ostalih velikih (naftaša)) sa Adani grupom (i padom koji je već kompenzovan) ima rast akcija od više od 10% (ako sam dobro zapamtio) u poslednjih 6 meseci a Shell ima rekordne prihode (profite) kakve nije imao ni kad je nafta bila 150$ za burence, tako da ih z*b*l* za tamo neki TDS nekog ulja, treba "bratski podeliti" bonuse za (ničim zaslužen) "uspeh" (i mali bi Perica sa ovolikom cenom nafte a naročito gasa, postigao bar 90% performansi obe kompanije (i to odjednom)), pa trenutno "gase svetlo" (jer su svi "pošteni" i "jednako zaslužni").
Sad, naravno, kako im verovati da je i to što je u boci ono što na njoj piše?
Pa, automatizovana proizvodnja ("roboti" to rade), šta drugo!
I tako, ostaje nada da će AI preuzeti i "finije" poslove (a ne samo "plave kragne"), no to će biti poslednje (viši menadžemt sa pratećim im advokatskim kancelarijama sa 1000 evra po satu) gde će je pustiti (a "razbila" bi ih 100x lakše nego što je ostale "potrošne poslove" jer tu nema mnogo varijabli u jednačini, samo položaj (manje ili više zaslužen, već po mogućnostima iskorišćavanja zaposlenih).

P.S.
Naravno blendaru ne vodi AI nego klasičan proceduralni softver ... što je za sada dobro jer čak ni ChatGPT (a još manje Alpha Zero koncept, što je slično) nije otporna na "sitne" greške poput ovih u TDS-ovima ... a da nije samo to?

Izvinjavam se što je mali off (i što sam odužio), ali kako objasniti "neobjašnjivo" u manje od par stotina reči?
« Poslednja izmena: 03. Feb, 2023. 18:52 Stalker »

Van mreže sasacalko

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1013 poslato: 04. Feb, 2023. 09:22 »
Hvala Vam najlepše, na iscrpnom odgovoru.

Van mreže Mareska

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1014 poslato: 04. Feb, 2023. 14:09 »
Postovanje Stevo, menjali smo misljenja par puta posto sam veliki zaljubljenik u ulja i imam tu "srecu" da ga menjam na 2,3 meseca. Auto se koristi u teskoj eksploataciji. Preko 250.000km koristim wolf svaki peti put eventualno addinol ulje menjam naravno na 10k/km. E sad poslednju izmenu uzmem millers ee performance(mass company) totalno razočarenje posle 4.000km pali se lampica da se dolije motor dosta bucniji.
Da napomenem da sa wolfom dolivanje ide posle 7 000km pritom se nemenja zvuk motora. Da li je i millers poceo da brlja i pravi jos negde sem u Engleskoj ili je nesto drugo nisam siguran, ali kvalitet jako upitan.
  • Vozi: Superb

Na mreži ivanovitzz

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1015 poslato: 04. Feb, 2023. 14:29 »
Istu stvar sam ja primetio, samo je u mom slučaju Shell Helix Ultra. Motor nekako grublje radi. Morao sam da dospem tačno na 4000. Prethodni servis sa Wolf uljem, dosuo sam malo na 8000, mada je moglo da prođe i bez dosipanja. Servis radim na 10k.
  • Vozi: 1.8T 4x4

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1016 poslato: 04. Feb, 2023. 17:38 »
Poštovani (obojica),
Šta reći? Moram priznati da nisam pratio nove događaje u vezi Millers Oils-a, a na prvi pogled na sajtu to je nova serija (doduše menja EE LongLife). Takođe na prvi pogled, nije mi baš logična zamena jer se naglašava smanjeno trenje i habanje. Uz to na Opie Oils-u se preporučuje za track day manifestacije (evo i citata):
"EE Performance from Millers Oils is the “track day ready”, high performance engine oil range ideal for race track and on-road use. The range is specifically designed for vehicles that demand maximum engine performance."
Btw. Opie je veliki promoter Millers-a i podržavaju ih već godinama (decenijama). Uz to i ozbiljna kompanija.
E sad, to bi mogao biti deo odgovora jer "trkačka" (ili trkačka) ulja možda mogu da posluže i za saobraćaj ali nisu za duge intervale izmene (max. "za do pola").
Napominjem da je ovo samo prvi utisak i (neko) moguće objašnjenje.
Još više napominjem da ne verujem da Millers škrtari na kvalitetu ili da se pravi izvan UK (douše za ovo drugo bih morao da proverim).
Dakle, možda je samo splet okolnosti i tako se ponaša na konkretnom motoru. Ne verujem da je opšta pojava. Vi svakako ne morate dalje koristiti isto.
Za Shell je isto tako čudno, ali je (kao i prethodno) više izuzetak koji potvrđuje pravilo.
Dakle, ne bi smelo (trebalo) da se tako dešava.
Kako god, drago mi je da se (bar) Wolf dobro pokazao (jer sam bio po(prilično) kritikovan jedno vreme na blogu, ne da je loš koliko da nije ništa posebno i da se "raspada" posle 7 do 8 hiljada km). Kao i za to, i prethnodno neće biti slučaj kod većine.
GTL ulja kod Shell-a ... bi trebala da (bar) nisu lošija od SHC. Estri kod Millers-a daju eksluzivnu notu ali nije za sve motore i uslove korišćenja. Da ponovim (bar 10x) estri jesu izuzetna bazna ulja ali nisu savršeni, jer (npr.) lakše podležu hidrolizi što ih (bar u teoriji) čini manje pogodnim za kratke gradske relacije (naročito zimi).
ŠTA je zapravo? Nećemo znati (i prethodno je na nivou spekulacija zbog nedovoljno informacija).
Za pravu analizu bi morali baš to - analizirati ulje (kompletne fizičko-hemijske analize).
Kako god, ovo ne dokazuje ali pokazuje (i ukazuje) da jeftinija (a od renomiranog proizvođača sa više decenija u poslu) ulja ne moraju uvek biti inferiorna i da nije sve u ceni (iako, naravno, sa njom raste i opšti kvalitet ali ne mora uvek da dođe do izražaja).
Dakle, sve probati pa se koristiti sopstvenim iskustvima.
Ne branim nikoga (a još manje napadam) jer sam za renomirane proizvođače uvek pisao afirmativno, ali individualna iskustva se retko mogu generalizovati (tako je u 99% slučajeva).

Na mreži wkobre

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1017 poslato: 05. Feb, 2023. 13:18 »
Postovanje Stevo, menjali smo misljenja par puta posto sam veliki zaljubljenik u ulja i imam tu "srecu" da ga menjam na 2,3 meseca. Auto se koristi u teskoj eksploataciji. Preko 250.000km koristim wolf svaki peti put eventualno addinol ulje menjam naravno na 10k/km. E sad poslednju izmenu uzmem millers ee performance(mass company) totalno razočarenje posle 4.000km pali se lampica da se dolije motor dosta bucniji.
Da napomenem da sa wolfom dolivanje ide posle 7 000km pritom se nemenja zvuk motora. Da li je i millers poceo da brlja i pravi jos negde sem u Engleskoj ili je nesto drugo nisam siguran, ali kvalitet jako upitan.
Sad mi je lakše kada znam da nije do auta. Ista stvar kod mene sa EE Performance, na 4000km 0.5l.
  • Vozi: Škoda Superb combi 2.0tdi 150hp L&K

Van mreže Mareska

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1018 poslato: 05. Feb, 2023. 15:29 »
Sad mi je lakše kada znam da nije do auta. Ista stvar kod mene sa EE Performance, na 4000km 0.5l.
I ono litarsko pakovanje kao da je sa bubanj potoka, uzas.
Nastavljam sa wolfom bravo2
  • Vozi: Superb

Na mreži wkobre

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1019 poslato: 05. Feb, 2023. 19:57 »
Istina  =))
U sva predhodna vozila sam sipao Motul (doduše sve benzinci iz Japana), pa ću probati na Škodi da vidim hoće li i njoj prijati. Ukoliko ni to ne bude odgovaralo, dobio sam preporuku za Mobil 1, a vidim i da se dosta hvali taj Wolf.
  • Vozi: Škoda Superb combi 2.0tdi 150hp L&K