Pretraga foruma [Google]


Autor Tema: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)  (Pročitano 235040 puta)

Mareska i 25 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1095 poslato: 14. Dec, 2023. 21:38 »
Ovo prethodno, jako okvirno (uopšteno). Može se razlikovati od motora do motora (naravno).
Uzeti kao orijentaciju a ne precizno navedeno.

Van mreže vojkan85

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1096 poslato: 15. Dec, 2023. 08:32 »
Ja sam baš bio iznenađen na putu ka Zagrebu sa temepraturom ulja koju je pokazivao board. Nekih cca 114-117 stepeni prilikom 150 km/h. Castrol Edge Titanium 5W30 je u motoru.
  • Vozi: Škoda Superb 3 Combi L&K 2.0TDI

Na mreži Bingodalton

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1097 poslato: 15. Dec, 2023. 11:50 »
2.0 tsi je vruc, temp preko 100c ulja je normalna pojava pri zustrijoj voznji.
On malo izlazi iz okvira drugih, 110c nije cudno videti na tom motoru, ali ler i lagana voznja oko 100, istina. Cim se potera dize temp, moze i preko 110c

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1098 poslato: 17. Dec, 2023. 13:47 »
Da, verovatno kako je navedeno. Ipak, sve do 120 cel. za moderna sintetička (sintetska) ulja, dobro aditivirana i sa osnovom III/III+ bazne grupe (i dodatnom PAO i/ili estara u manjem %) je o.k.
Castrol Edge serija spada u takva. Bez brige.
Eto ako povremeno odete do 120 ili par stepeni preko ali to ne traje dugo, nema potrebe išta preuzimati (skraćivati interval zamene), ako koristite flex intervale softver će proračunati takve događaje i skratiti interval zamene ulja. Ako vam je fiksni iterval, ostavite 15000 km. Ako se ovo često dešava i obilato premašuje (130 cel. ili više) skratite na 10-12 hiljada km. ITJT (i to je to).
Nadam se da nisam zaboravio neko pitanje, ako jesam podsetite me.

Van mreže hirurg

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1099 poslato: 17. Dec, 2023. 15:37 »
Da se zahvalim, naklon do poda za znanje.

Na mreži nelle

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1100 poslato: 19. Dec, 2023. 09:45 »
Hvala do neba!

Dešavalo se da vidim i 135 na ekranu, ali je to bilo kratko i desi se možda jednom u 15.000 km. Obično se vrti od 95 do 105 i to je lagana vožnja.
Da je samo do uživanja, mogao bih i češće da podignem temperaturu, ali razum savlada.... Ipak je kod mene mali motor i nije ga tako teško opteretiti...
  • Vozi: O3 fl 1.2 tsi

Van mreže DJM

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1101 poslato: 24. Dec, 2023. 02:06 »
Evo jedno pitanje a ujedno i dilema a to je sledeće kod VW 2.0 TDI CR preporuka proizvođača je 507.00 5W-30 C3 , dali bi bilo van kriterija sipati ulje specifikacije 505.01 5W-40 a sa isto specifikacijom C3 i  ako dobro razmišljam po pitanju sulfatnog pepela trebalo bi da je isto jer je označeno isto C3 e sad može li to u VW euro 5 standard
Konkretno ulje je BELCO ZENON 5W40 3C
  • Vozi: OCTAVIA IV 2.0 TDI 85KW

Van mreže DJM

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1102 poslato: 30. Dec, 2023. 23:20 »
Još malo dopune za stručni odgovor, naime imam i skuter kymco 350ccm 4T , za kojim je proizvođačka preporuka za ulje SAE 5W-40, API SJ/JASO MA2
e sad i za ovo pitanje da li bi bilo odgovarajuče ulje da sipam isto ovaj BELCO ZENON 5W-40 C3 PD sa obzirom da je sintetika specifikacije API SN/CF i VW 505.01 po ovome kako ja lički shvatam preporuka proizvođača je SJ  a ovo ulje je SN što bi po mom liačkom zaključku bilo i viče nego što fabrika traži e sad da li grešim ti me Stevo posavjetuj
  • Vozi: OCTAVIA IV 2.0 TDI 85KW

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1103 poslato: 01. Jan, 2024. 19:07 »
Da se zahvalim, naklon do poda za znanje.

Hvala! Ujedno i svima srećna Nova 2024. godina!!

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1104 poslato: 01. Jan, 2024. 19:27 »
@DJM
VW zaista ne daje opciju SAE 5W-40 za navedeni motor.
Zašto (i kako), teško je reći.
Dakle, strogo gledavši, odgovor je NE (čak ni za fiksne intervale).
Vodite računa da 505.01 ne ispunjava sve od 507.00, tako da je za oprez!
Inače, liči da bi moglo ali bolje ne (iako 505.01 sa ACEA C3 i SAE 5W40 u principu može (itekako) u Euro 5 motore).
Ne bi trebalo da ništa bude kratkoročno (ako ste već sipali), ali na duži rok, ipak ne (ili menjati na 10k km, pa je skuplja varijanta).
Kod skutera ste delimično u pravu, jer SL, SM i SN (ako nije energy conserving) mogu da menjaju API SJ - ALI to nije sve!! Imate i JASO MA2 što znači da motorna ulja nisu pravo rešenje (naročito kod MA2, MB još i nekako, MA jedva da, ali MA2 zahtev svakako NE).
SAE 5W-40 sa JASO MA2 ima Kroon ... verovatno i Motul ... ostala je teže naći (imao je, svojevremeno, i FAM).
Pozdrav!
Srećna Nova Godina!

Van mreže DJM

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1105 poslato: 01. Jan, 2024. 22:58 »
@DJM
VW zaista ne daje opciju SAE 5W-40 za navedeni motor.
Zašto (i kako), teško je reći.
Dakle, strogo gledavši, odgovor je NE (čak ni za fiksne intervale).
Vodite računa da 505.01 ne ispunjava sve od 507.00, tako da je za oprez!
Inače, liči da bi moglo ali bolje ne (iako 505.01 sa ACEA C3 i SAE 5W40 u principu može (itekako) u Euro 5 motore).
Ne bi trebalo da ništa bude kratkoročno (ako ste već sipali), ali na duži rok, ipak ne (ili menjati na 10k km, pa je skuplja varijanta).
Kod skutera ste delimično u pravu, jer SL, SM i SN (ako nije energy conserving) mogu da menjaju API SJ - ALI to nije sve!! Imate i JASO MA2 što znači da motorna ulja nisu pravo rešenje (naročito kod MA2, MB još i nekako, MA jedva da, ali MA2 zahtev svakako NE).
SAE 5W-40 sa JASO MA2 ima Kroon ... verovatno i Motul ... ostala je teže naći (imao je, svojevremeno, i FAM).
Pozdrav!
Srećna Nova Godina!
Hvala Stevo takođe Sretna i uspješna nova 2024-ta
po pitanju suptitucije za 507.00 tu se ne radi a nisam ni objasnio o zamijeni jedno za drugo nego samo sam pitao u smislu dolivanja jer mi je ostalo par litara od skode prije i njenog PD agregata koji je trošio 505.01 tako da samo u smislu dolivanja do max 1 lit
 
A po pitanju skutera tu mi je uvijek bila dilema jer kad kupujem ulje koje je namijenjeno sa motocikle (inače preferiram SILKOLENE ne baš mnogo hvaljeni MOTUL čisto iz razloga jer se pojavljuje mnogo ovlačtenih uvoznika što meni budi sumnju), ali da se vratimo na dilemu naime sva ta ulja pa i ovo 5W-40 namijenjeno za 2 točka prventveno su odabrana za motocikle i imaju dodate aditive i za mijenjač jer većina njih ima zajednički motorni sklop mjenjač odnosno prenosnik i agregat u jednom koritu-karteru i sad to je motociklu potrebno a za skuter je sasvim nepotrebno (misim na aditive za mijenjač i kvačilo u ulju) jer on nema tu vrstu prenosnika nego gumeni remen i CVT prenos e sad iz tog razloga neznam koliko to umanjuje efikasnost tog ulja u odnosu na ovo pravo motociklističko pa sam stoga otišao na motorno auto ulje 5W-40 a izbor je bio ovo 505.01 jer je jedno od iz te grupe najbolje ulje sa dobrim HTHS e to je bila odluka znači, ali ipak pogrešna
sad savjet da li ipak uzeti ulje od motocikla koje ima aditiv z mijenjač ili pak tražiti ulje 5W-40 koje može zadovoljiti standard JASO MA2 da li je to možda ulje sa VW 502.00  ili nešto sa ACEA A4 B5 ili kako već
  • Vozi: OCTAVIA IV 2.0 TDI 85KW

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1106 poslato: 04. Jan, 2024. 11:09 »
Saglasan sam po pitanju ulja za skuter. Silkolene je odličan brend (visoki kvalitet).
Preporuka za specijalno MA2 ulje bilo je jer ste sami naveli zahtev proizvođača (u pitnaju) inače skuteri uglavnom NE traže baš MA2, nego MA ili MB (btw. ima čak i katerogija tzv. "skuterskih" ulja, najčešće MB, a i kod nekih motornih ulja se pominje ispunjenje JASO MA, makar starijeg standarda).
U principu bi moglo neko VW 502.00/505.01* ali je uvek dobro držati se zahteva/preporuke proizvođača (iz ko zna kog razloga, nekad i samo lenjosti, "resavske škole" (copy-paste) ili štamparske greške).
Pogledajte još jednom uputstvo skutera (inače ima SAE 5W40 skuter ulja, tušta i tma).
*VW 505.01 ima visoke zahteve po pitanju zaštite od habanja pa je dobar kandidat za ulje koje nije skuter/motocikl ulje.

Van mreže DJM

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1107 poslato: 04. Jan, 2024. 22:51 »
Hvala velika na odgovoru Stevo , znači ipak nisam napravio grešku sipanjem u skuter sa CVT 5W-40 505.01 , ali u slijedećem mijenjanju ulja bit će SILKOLENE SCOOT-SPORT 5W-40 a i imam ga direktno od uvoznika za BiH po dobroj cijeni.

Za ovo JASO MA2 neznam koji je to standard po pitanju dodatih aditiva što bi rekli narodski šta tačno radi i šta poboljšava-štiti , ali ja bi rekao da je u pitanju Resava majka postavi za sve motocikle generalno da se prilagode servisi da nemoraju da kupuju različitu burad od 208 litara nego sve motocikle i skutere iz jednog bureta ulja menjaj-puni-vozi.

Ali za upotrebu 505.01 rukovodio sam se da je to ulje tempirao VW za podmazivanje i smanjeno habanje pogona PD systema koji ide preko podizača kome bregasta pogoni okruglu površinu kruga sa igličastim ležajima e sad isti takav pogon je i u ovom modelu skutera bregasta ne udara direktno u podizač ventila nego radi preko identičnog ležaja u konstrukcionom smislu ( njihovo objašnjenje da je to mnogo intervalski i vremenski preciznije vođenje i brže reakcija kao i neuporedivo dugotrajnije rešenje pa reko ako to treba a i godi systemu PD onda bi analogijom trebalo da bude i za skuter pogodak BULL EYE  u pogledu ulja.
  • Vozi: OCTAVIA IV 2.0 TDI 85KW

Na mreži sheytan

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1108 poslato: 06. Jan, 2024. 09:56 »
Poštovanje, kolege!

Ako može savet u vezi zejtina za Qashqai 2013., 1,5 dci. DPF nije skinut. Čale uzeo nedavno polovnog, solidnog, a bivša gazdarica sipala neko 5w40 ulje, izvesno nedovoljno kvalitetno, u odnosu na ono što uputstvo preporučuje: varijanta Euro 4: ACEA A1–B1 *1 *2, SAE 5W30 low SAPS; varijanta Euro 5: ACEA C4 *1, SAE 5W30 low SAPS . Opet, koliko znam, ta ulja su jako skupa, auto je prilično star, a prethodna vlasnica nije sipala to preporučeno... Prijatelj je isto nedavno uzeo sličan auto, godinu-dve stariji, i počeo da sipa Helix HX8, API SN, ACEA C3. Da li da sipamo ovaj Helix, ili nešto treće? Poželjno je nešto solidno, a ne preskupo, naravno! :)

edit: Vidim da je Shell Ultra 5w30 skuplji, vrv i bolji od HX8, a inače ga već koristim i nabavljam za Forestera, pa ako iole zadovoljava, možda da se držim njega?


Hvala unapred i srećni praznici svim kolegama i porodicama!
  • Vozi: Forester 2.0 2008., Tucson 1.6T 2023.

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1109 poslato: 06. Jan, 2024. 15:04 »
Da, sve ste rekli (u vezi Reno motora). ACEA C4 su vrhunska ulja i za nijansu kvalitetnija (viši zahtevi) od ACEA C3. Obično su C4/C3, i prvi su izbor. Naravno, jesu skupa. Skupa su i C3 ulja sa RN17 (nije obavezno ali takođe preporučljivo).
U principu ACEA C3 ulja su o.k. za Vaše vozilo (motor).
Ako će te već da uštedite malo HX8 (ACEA C3, dakle ECT) je vrlo dobro ulje i verovantno najisplatljivije.
Kompromisno* rešenje Vam je Shell Ultra (opet ECT, i isključivo ta verzija jer je C3, zbog DPF-a).
*kompromisno u smislu da je skuplje od HX8 pa možda neki drugi brend sa C4 nije mnogo skuplji.
Ni sa jednim od pomenutih nećete (mnogo) pogrešiti. Da, star je motorte je bitno da obezbedite makar minimum za DPF i zaštitu motora

Dakle, najveća razlika između C3 i C4 je baš u zaštiti DPF-a (Mid SAPS vs Low SAPS).
Ako već C3, poželjno je i RN0720 (praktično obavezno odobrenje, makar navod istog).