Pretraži sadržaj Škoda foruma [by Google]

 
 
Dobrodošli, Gost. Molim vas prijavite se ili se registrujte. Da niste izgubili svoj aktivacioni mejl?

Autor Tema: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)  (Pročitano 172844 puta)

0 članova i 29 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže fobia24

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #990 poslato: Decembar 04, 2022, 20:08:37 posle podne »
Mislim da svi benzinci iz 2021 imaju gpf. Mislio sam koji brend pakuje za VW program, jel Castrol i dalje, cisto informativno? Ovlasceni servis me ne privlaci jer rade kao na traci, ne sacekaju ni da se ocedi staro ulje i vec zavrcu. Pri tom nije dozvoljeno posmatrati. Radije bih otisao privatno kod coveka koga znam. Ali bih svakako zbog garancije morao kupiti originalne delove.

Na mreži Markkoni

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #991 poslato: Decembar 04, 2022, 20:22:33 posle podne »
Ja koliko znam VW je sad partner sa Shell-om.

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #992 poslato: Decembar 04, 2022, 20:24:20 posle podne »
Zašto menjati ako ste zadovoljni i nije bilo problema?

Zato sto leti kod nas temperature znaju da idu preko 30 stepeni leti. Poslom sam vezan za auto put pa posle dugog stajanja auta odmah ide pun gas jer ne mogu da vozim 50-60 na auto putu. Pa bih najvise zbog zastite motora sipao 5w40.
  • Vozi: vw passat

Na mreži Bingodalton

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #993 poslato: Decembar 05, 2022, 08:39:49 pre podne »
Mozda bolje cak i 0w40 uzeti u tom slucaju. Ta 0 pre doprinosi kod tih hladnih startova.
E sad, leti moze 40 dobro da dodje, ali ako ne trosi 30, ja bih ostao pri proverenom resenju.

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #994 poslato: Decembar 05, 2022, 23:54:33 posle podne »
Razmisljao sam i ja o toj gradaciji ali zime kod nas ne prelaze -20 barem poslednjih nekoliko godina, dok su nam ova poslednja leta sa 40+ i mislim da ce taj trend da se nastavi. Pa me vise brine taj letnji period nego zimski.

Zato bih najvise i uzeo 5w40 jer je tu negde na maximalnim temperaturama leti a za zimu je i previse, dok vec sa 0w40 tih zima nema kod nas, a i to ulje je redje pa me strah da ne krene da ga trosi....

Ne znam mozda i gresim mozda je najbolje i da ostanem na 5w30 ali eto voleo bih da cujem i druga misljenja..

A i najvise me nateralo da krenem da razmisljas o promeni gradacije kada mi je stigla ponuda za mali servis od ovlascenog vw servisa gde bi oni sipali na malom servisu 5w40 SLX valjda (jos tog ulja vise i nema, ali ga ima kao edge turbo diesel ako sam dobro skapirao ali moze i u benzinca valjda to ulje) a pretpostavljam da su videli raniju istoriju servisa po broju sasije gde mu je sve sipano 5w30 vw ulje i ne znam zasto bi sada i oni menjali gradaciju.
  • Vozi: vw passat

Van mreže nidza

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #995 poslato: Decembar 06, 2022, 13:58:58 posle podne »
Zabluda je da 0w znači samo zimi. Znači uvek, jer 99% habanja motora nastaje kod prvog, tzv. hladnog startovanja motora.


Ako postoji 0w-XX ulje po specifikaciji za taj motor, ja bih pre takvo ulje sipao umesto 5w-XX.



  • Vozi: Škoda Octavia RS230 2017, Škoda Octavia 1.5 TSI Style 2021

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #996 poslato: Decembar 06, 2022, 14:10:34 posle podne »
Za 504/507 samo 0w30, sto je maltene isto kao 5w30
  • Vozi: vw passat

Van mreže Stalker

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #997 poslato: Decembar 14, 2022, 15:57:21 posle podne »
U principu se slažem sa gore navedenim ...
1) VW 508/509 (zašto da ne?) Ovo je ipak za nove motore sigurno najbolja opcija (prvih 100-150k km pa i svih 200k km). Motor je tako konstruisan i ovo je default.
2) Posle navedenih km i/ili ako baš troši ulje više od jednog litra između zamena, 0W-30 VW 504/507 (što novije odobrenje, npr. iz 2020.)
3) Isto kao gore navedeno samo u 5W-30.

0W svakako pomaže na svim temperaturama, ali je do nule (celzijusa) više akademski nivo.
Čak i slabi mrazevi (kao ovih dana npr. u istočnom delu Srbije) do nekih -5 cel. bi možda kod 5W zahtevali malo rada u leru (dok vežete pojas ili tako nešto), dok sa 0W polazite (praktično) odmah.
Niže temp. -10 i niže (retko ispod -15 poslednjih deset godina) su već poprilično na strani 0W.
Kod motora sa mnogo km već je za 5W (koliko toliko viskoznija osnova).

0W-20 može uštedeti 1-2% goriva (čak i van grada zbog niskog HTHS-a, čak i u odnosu na 0W-30 jer je VW 504 sa zahtevom više od 3,5). U odnosu na 5W-30 zimi u gradu može i do 5% da uštedi goriva (naročito kratke relacije).
No to nije glavno. Pravi razlog za VW 508/509 (te ACEA C5) je zbog niže koncentracije sulfatnog pepela.
Pod 2 ili 3 (kako kome) je i gubitak snage od cca. 2-3% sa 0/5W-30 (High HTHS) u odnosu na 0W-20 (very low HTHS >= 2,6). To mu dođe (ugrubo) 5 konja ... što nije neka razlika (pa čak i na pisti).
0W20 je propisano za celu Evropu (pa čak i Grčku/Španiju) te ne vidim da je +35 te par dana u godini oko +40 neki veći problem za default. Naravno, prve (letnje) sezone bi se mogao proveriti nivo pred (i posle) nekog većeg putovanja te možda držati litar "za svaki slučaj" (koji obično ne dođe).

P.S.
O habanju pri "hladnom" startu sam (davne neke godine) pisao na blogu (ima ceo tekst ili čak možda i ceo serijal, više se i ne sećam).

Van mreže Desmo

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #998 poslato: Decembar 15, 2022, 09:53:18 pre podne »
Pozdrav Stalker, ako moze preporuka, koji Ravenol da sipam u M47 2003, nema dpf, ima kat, 247.000km na satu.
Malo sam zbunjen jer mi oil finder izbacuje svasta. Do sad sam sipao 5w30 SMP.
Bmw 320d 110kw, zamene ulja i filtera radim na 10.000km

Možete nastaviti sa istim uljem nema nikakvih problema. "Oil Finder" izbacuje mnogo opcija što je dobro (ni sa jednom nećete bitno pogrešiti). S obzirom na cca. 250k km i da nemate DPF, bilo koje SAE 5W-40 dolazi u obzir (i smanjuje troškove). Ako cena nije problem (a nije s obzirom na LL ulje, koje ste do sad koristili) neko ulje sa značajnim udelom PAO baznih ulja bi bilo veoma dobro rešenje.
Npr. VST.

Da li mogu iz prakticnihi razloga, da u oba auta sipam isto ulje (2003 BMW 320d i 2003 Audi A3 1.9d)?
Trenutno u BMW sipam Ravenol 5-30 SMP, u Audi Ravenol 5-40 VMO. Mislio sam da u oba sipam 5-40 VMO, ili preporucujete neko drugo, bolje?
Hvala.
  • Vozi: BMW M47

Van mreže Stalker

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #999 poslato: Decembar 15, 2022, 10:29:42 pre podne »
Mislim da Vam je Ravenol 5-40 VMO odlična ideja (da koristite u oba vozila).
Može i VSI SAE 5W-40. Ima PAO osnovu (dobar deo) ali sveukupno su "tu negde" (uporedite i cenu, VSI bi moglo da vredi malo više ali svakako ne previše, npr. 10-15% je o.k.).
Pozz

Van mreže Desmo

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1000 poslato: Decembar 15, 2022, 11:55:32 pre podne »
Da li potrebno pre prelaska sa 5-30 SMP na 5-40 VMO isprati motor nekim sredstvom?
  • Vozi: BMW M47

Van mreže sloba147

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1001 poslato: Decembar 15, 2022, 12:04:23 posle podne »
ne treba, samo ce mesavina biti 5w-39.5  =))
  • Vozi: octavia a7

Odg: Saveti u vezi motornih ulja. Piše: STALKER (Šta/Kako: vidi prvu poruku!)
« Odgovor #1002 poslato: Januar 23, 2023, 18:28:33 posle podne »
Skinut karter, evo šta smo našli u onom filteru dole i u karteru... Krupni aluminijumski opiljci....


Moze li informacija sta se ispostavilo da je problem sa ovim opiljcima imam slican problem